ΠΕΡΙΛΗΨΗ
8 Νοεμβρίου 2020 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ
ΠΩΣ ΓΡΑΦΩ ΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ;
- Προσέχω τον τίτλο και την ταυτότητα του κειμένου(πρόκειται για άρθρο, απόσπασμα, ποιος είναι ο συγγραφέας, ο αρθρογράφος κ.λ.π.)
- Διαβάζω προσεκτικά το κείμενο και υπογραμμίζω τα σημαντικότερα, καθώς και λέξεις συνδετικές που με βοηθούν να καταλάβω τη συλλογιστική πορεία του συγγραφέα.
- Σημειώνω στην αρχή του κειμένου το θέμα του, λαμβάνοντας υπόψη τον τίτλο και το περιεχόμενό του. Αν δεν είμαι βέβαιος-η, σημειώνω το θέμα του κειμένου μετά τη δεύτερη ανάγνωση.
- Διαβάζω δεύτερη φορά το κείμενο, σημειώνοντας δίπλα από κάθε παράγραφο μια πρόταση με το θέμα της.
- Επιβεβαιώνω το θέμα του κειμένου που είχα σημειώσει αρχικά.
- Ελέγχω από τους πλαγιότιτλους τον αριθμό των λέξεων, μειώνοντάς τον αν έχω περάσει το όριο που μου ζητείται.
- Συνθέτω την περίληψή μου :
Αρχίζω:
Ο συγγραφέας στο κείμενο (ή απόσπασμα κ.λπ.) παρουσιάζει , επισημαίνει….+ το θέμα που σημείωσα αρχικά.
ή
Το κείμενο, το άρθρο, το απόσπασμα αναφέρεται, παρουσιάζει
…+ το θέμα που σημείωσα
Συνεχίζω:
Αρχικά τονίζει (-εται), επισημαίνει (-εται), αναφέρει (-εται),
Έπειτα προσθέτει (προστίθεται) , απορεί, διαπιστώνει (-εται), διερωτάται, υποστηρίζει (-εται), διευκρινίζει(-εται), δηλώνει (-εται), εξετάζει (-εται), εξηγεί (-είται), προτείνει (-εται), αναγνωρίζει (-εται) κ.λπ. +το θέμα κάθε παραγράφου.
Τελειώνω:
Στο τέλος συμπεραίνει (-εται), καταλήγει, κ.λπ. + το θέμα της τελευταίας παραγράφου.
- Αποφεύγω:
- να αντιγράφω αυτούσιες φράσεις του κειμένου
- να διατυπώνω ερωτήματα
- να αναφέρω συγκεκριμένα παραδείγματα
- να παραθέτω δευτερεύοντα στοιχεία του κειμένου
- να επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα
- να μιμούμαι το ύφος του συγγραφέα
- να σχολιάζω τον συγγραφέα
Δημοσιευμένο στην κατηγορία ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ,ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ .
Πρόσφατα σχόλια