Η ΞΕΝΙΤΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ “Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥΣ” ΤΗΣ ΜΑΡΟΥΛΑΣ ΚΛΙΑΦΑ (ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ Τ.Π.Ε.)

14 Ιανουαρίου 2018 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ  ΞΕΝΙΤΙΑ

ΟΜΑΔΑ Α΄

Μελετήστε την εισαγωγή και το κείμενο «Όπως τα βλέπει κανείς» της Ελένης Σαραντίτη στη σελίδα 209 του σχολικού βιβλίου και  γνωριστείτε καλύτερα με την ηρωίδα του κειμένου σας, την Ευρυδίκη. Να διαμορφώσετε την εικόνα της και να την παρουσιάσετε στη συνέχεια στους συμμαθητές σας. Απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν αφού τις  αντιγράψετε σε ένα αρχείο word που θα ανοίξετε στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.

 

Ερωτήματα για την εικόνα της ηρωίδας Ευρυδίκη
*Πού ζει;
Από πού κατάγεται;
*Πόσο χρονών είναι;
*Ποια μέλη της οικογένειάς της αναφέρονται στο κείμενο;
Ποια είναι τα προβλήματα της Ευρυδίκης;
Ποια είναι τα συναισθήματά της Ευρυδίκης
*Ποιες είναι οι σχέσεις της οικογένειάς της και με τα μέλη του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου;

 

ΟΜΑΔΑ Β΄

Μελετήστε προσεκτικά το κείμενο του Αντώνη Σουρούνη «Ξενοφοβία», πατώντας εδώ και παρουσιάστε το περιεχόμενό του στους συμμαθητές σας. Απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν, αφού τις  αντιγράψετε σε ένα αρχείο word, που θα ανοίξετε στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.

Ερωτήματα για την εικόνα της ηρωίδας Ευρυδίκη
Ποιος είναι ο αφηγητής;
Από πού κατάγεται; Πού ζει και γιατί;
Ποιο πρόβλημα αντιμετώπισε αρχικά ο πατέρας του;
Ποια στάση τηρούσε ο μπακάλης και γιατί;
Ποιοι άλλοι έμεναν στο ίδιο κτήριο; Πώς αντιμετωπίζονταν από τους ντόπιους;
Ποια προβλήματα αντιμετώπιζε ο σπιτονοικυκύρης;
Ποια νομίζετε ότι ήταν τα συναισθήματα του αφηγητή;
Πώς τελειώνει η ιστορία; Ποιο μήνυμα μας μεταφέρει;

 

ΟΜΑΔΑ Γ΄

Μελετήστε το ποίημα   «Πουλάκι» του Ιωάννη Βηλαρά και την εισαγωγή του στη σελίδα 130 του σχολικού βιβλίου. Γνωριστείτε καλύτερα και με τον ήρωα του κειμένου  και διαμορφώστε την εικόνα του για να την παρουσιάσετε στη συνέχεια στους συμμαθητές σας. Θα σας βοηθήσει αν υπογραμμίσετε τα αντίστοιχα χωρία στο βιβλίο σας. Απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν, αφού τις  αντιγράψετε σε ένα αρχείο word, που θα ανοίξετε στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.

Ποιος είναι ο ήρωας του ποιήματος; Σε ποιον μιλάει;  
Ποια είναι τα προβλήματα που βιώνει;

 

 

 

Ποια είναι τα αίτια του προβλήματός του;

 

 

Ποιοι είναι οι φόβοι του;
Ποια είναι τα συναισθήματά του;
Ποια είναι η σχέση του με τα μέλη της οικογένειάς του;

 

 ΟΜΑΔΑ Δ΄

Μελετήστε και το ποίημα «Θέλω να πα στην ξενιτιά» και την εισαγωγή του, πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1690,5406/

Έπειτα,  να ενημερώσετε τους συμμαθητές σας για τον ήρωα του ποιήματος και  την κατηγορία ποιημάτων στην οποία ανήκει το ποίημα. Απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν, αφού τις  αντιγράψετε σε ένα αρχείο word, που θα ανοίξετε στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.

Ποιος είναι ο ήρωας του ποιήματος;  
Ποιο είναι το πρόβλημά του;
Ποια είναι τα  αίτια του προβλήματός του;

 

Ποιοι είναι οι φόβοι του;
Ποια είναι τα συναισθήματά του;
Ποια είναι η σχέση του με τα μέλη της οικογένειάς του;
Σε ποια κατηγορία ποιημάτων ανήκει το ποίημα; Ποια είναι τα βασικά της χαρακτηριστικά;

 

 

ΟΜΑΔΑ Ε΄

Μελετήστε την εισαγωγή και το ποίημα «Ξενιτεμένο μου πουλί» πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1690,5406/

 

Έπειτα,  να ενημερώσετε τους συμμαθητές σας για το περιεχόμενο του ποιήματος και την κατηγορία ποιημάτων στην οποία ανήκει το ποίημα. Απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν, αφού τις  αντιγράψετε σε ένα αρχείο word, που θα ανοίξετε στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.

Ποιος είναι ο ήρωας-ίδα του ποιήματος;  
Ποια είναι τα μέλη της οικογένειάς του-της;  
Ποιο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει;
Ποια είναι τα  αίτια του προβλήματος;

 

Ποιους φόβους εκφράζει;
Ποια συναισθήματα έχει;
Σε ποια κατηγορία ποιημάτων ανήκει το ποίημα και ποιο είναι τα βασικά της χαρακτηριστικά;  

 

Τα φύλλο εργασίας στηρίζονται στα εκπαιδευτικά σενάρια της Αλ. Γερακίνη, του Σπ. Κιοσσέ και της Μ. Τολυμένου  (τράπεζα εκπαιδευτικών σεναρίων    ΠΡΩΤΕΑΣ) για το κείμενο «Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς» της Μ. Κλιάφα.

 

 

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ .

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.


Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Μεταστοιχεία


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση