Άνοιξε την προσομοίωση Νευρώνας

1η  Δραστηριότητα

  1.  Ανοίξτε την προσομοίωση Νευρώνας – PhET.
  2. Επιλέξτε Εμφάνιση: Όλα τα ιόντα και Συγκεντρώσεις.
  3. Παρατηρήστε τις τρέχουσες συγκεντρώσεις και τα φορτία των Na⁺ και K⁺ ιόντων στην εσωτερική και εξωτερική πλευρά του νευρώνα.
  4. Καταγράψτε τις τιμές πριν τη διέγερση (σε ηρεμία).
  5. Πατήστε το κουμπί Διέγερση νευρώνα για να διεγείρετε το νευρώνα.
  6. Καταγράψτε πώς αλλάζουν οι συγκεντρώσεις και τα φορτία κατά τη διάρκεια του δυναμικού ενέργειας και απαντήστε τις παρακάτω ερωτήσεις:

(α) Ποιες είναι οι συγκεντρώσεις των ιόντων εντός και εκτός της κυτταρικής μεμβράνης κατά την ηρεμία;

Εξωκυττάρια [Κ+]:

Εξωκυττάρια [Νa+]:

Ενδοκυττάρια [Κ+]:

Ενδοκυττάρια [Νa+]:

(β)Ποια κανάλια ανοίγουν όταν οι νευρική ώση φτάσει στον νευρώνα;

 

2η Δραστηριότητα

  1. Ξεκινήστε την προσομοίωση και σημειώστε τις τιμές συγκέντρωσης Na⁺ και K⁺ πριν τη διέγερση.
  2. Επιλέξτε Εμφάνιση :  Όλα τα ιόντα, Συγκεντρώσεις και Δυναμικό Γράφημα.
  3. Πατήστε το κουμπί Διέγερση νευρώνα και παρακολουθήστε το δυναμικό δράσης στο γράφημα.
  4. Καταγράψτε τις τιμές συγκέντρωσης ιόντων σε τρία σημεία της καμπύλης:
    • πριν την αποπόλωση (ηρεμία),
    • κατά το μέγιστο της αποπόλωσης,
    • κατά την υπερπόλωση.
  5. Απαντήστε τις παρακάτω ερωτήσεις:
  • Ποιο ιόν κυρίως ευθύνεται για την απότομη αύξηση του δυναμικού (αποπόλωση);
  • Ποιο ιόν σχετίζεται με την υπερπόλωση και την επαναφορά στο δυναμικό ηρεμίας;

Συμβουλή: Επιλέξτε την Αργή κίνηση 😉

 

Ενόψει του μαθήματος στην Υγεία και Διατροφή σχετικά με τις παθήσεις του πεπτικού συστήματος την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, οι μαθητές της Β’ Τάξης του τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας καλούνται να προετοιμαστούν ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες! Αυτό θα κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον για όλους 😉

Μελετήστε καλά τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται για να κατανοήσετε σε βάθος την νέα γνώση. Πιο συγκεκριμένα, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω:

Την πορεία της τροφής στο πεπτικό σύστημα (σχολικό βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνάσιου, σελίδες 48-50)

Σχολικό βιβλίο Βιολογίας Ά Γυμνάσιου:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/802/21-0009-02_Biologia_A-Gymnasiou_Vivlio-Mathiti/

Η δράση του συμπαθητικού και του παρασυμπαθητικού συστήματος (ειδικά στο πεπτικό σύστημα), σχολικό βιβλίο Ανατομία-Φυσιολογία Β’ ΕΠΑΛ, Κεφάλαιο 7, σελίδα 147)

Σχολικό βιβλίο Ανατομία-Φυσιολογία Β’ ΕΠΑΛ :

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/4596/24-0573-02_Anatomia-Fysiologia_B-EPAL_Vivlio-Mathiti/

 

 

 

 

 

Oι μαθητές της Β’ Τάξης του τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας καλούνται να προετοιμαστούν για το τελευταίο μάθημα του Κεφαλαίου 8 σχετικά με τις νευροδιαβιβαστικές ουσίες ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες!

(Α) Μελετήστε καλά τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται για να κατανοήσετε σε βάθος την νέα γνώση. Πιο συγκεκριμένα, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω:

1. Δυναμικό ηρεμίας, δυναμικό ενέργειας και η έννοια της νευρικής ώσης (σχολικό βιβλίο Ανατομίας-Φυσιολογία Β’ ΕΠΑΛ, Κεφάλαιο 1, σελίδα 19)

2. Βασική ορολογία Νευρικού Συστήματος (νευρώνας και τα μέρη του, μέρη του νευρικού συστήματος, σχολικό βιβλίο Ανατομίας-Φυσιολογία Β’ ΕΠΑΛ, Κεφάλαιο 7, σελίδα 133)

3. Δομή του ΑΝΣ ( Κεφάλαιο 8ο σελίδες 145-146 του σχολικού βιβλίου της Ανατομίας-Φυσιολογίας Β’ ΕΠΑΛ)

4. Δράση του συμπαθητικού και παρασυμπαθητικού συστήματος ( Κεφάλαιο 8ο σελίδες 147 του σχολικού βιβλίου της Ανατομίας-Φυσιολογίας Β’ ΕΠΑΛ)

5. Δομή και λειτουργία των συνάψεων (η διδαχθείσα ύλη των 2 προηγούμενων διδακτικών ωρών, Κεφάλαιο 8ο σελίδες 148-149 του σχολικού βιβλίου της Ανατομίας-Φυσιολογίας Β’ ΕΠΑΛ)

Σχολικό βιβλίο Ανατομία-Φυσιολογία Β’ ΕΠΑΛ : http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/4596/24-0573-02_Anatomia-Fysiologia_B-EPAL_Vivlio-Mathiti/

(Β) Χρησιμοποιείστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να καταγράψετε παραδείγματα από την καθημερινή σας ζωή όπου μια χημική ουσία επηρεάζει με οποιοδήποτε τρόπο την λειτουργία του νευρικού συστήματος.

https://www.menti.com/al584grur1cj

 

 

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Ενόψει του μαθήματος σχετικά με την δράση του συμπαθητικού και του παρασυμπαθητικού συστήματος την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές της Β’ Τάξης του τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας καλούνται να προετοιμαστούν ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες! Αυτό θα κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον για όλους 😉

(Α) Μελετήστε καλά τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται για να κατανοήσετε σε βάθος την νέα γνώση. Πιο συγκεκριμένα, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω:

Βασική ορολογία Νευρικού Συστήματος (νευρώνας και τα μέρη του, μέρη του νευρικού συστήματος, σχολικό βιβλίο Ανατομία-Φυσιολογία Β’ ΕΠΑΛ, Κεφάλαιο 7, σελίδα 133)

Σχολικό βιβλίο Ανατομία-Φυσιολογία Β’ ΕΠΑΛ : http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/4596/24-0573-02_Anatomia-Fysiologia_B-EPAL_Vivlio-Mathiti/

Την πορεία της τροφής στο πεπτικό σύστημα (σχολικό βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνάσιου, σελίδα 48)

Την πορεία του αέρα στο αναπνευστικό σύστημα(σχολικό βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνάσιου, σελίδα 87)

Την πορεία του αίματος στο κυκλοφορικό σύστημα(σχολικό βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνάσιου, σελίδα 67)

Σχολικό βιβλίο Βιολογίας  Ά Γυμνάσιου: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/802/21-0009-02_Biologia_A-Gymnasiou_Vivlio-Mathiti/

(Β) Χρησιμοποιείστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να καταγράψετε παραδείγματα από την καθημερινή σας ζωή όπου παρατηρείτε ακούσιες αλλαγές στην λειτουργία του σώματος, π.χ. αύξηση καρδιακών παλμών κλπ.

https://www.menti.com/alpajpksee7f