Ομάδα εκπαιδευτικών Θήβας

 Η κεντρική ιδέα της επιμόρφωσης β’ επιπέδου σύμφωνα με τους οργανωτές είναι:

“Η ανάπτυξη ικανοτήτων σχεδίασης εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων με χρήση υπολογιστικών περιβαλλόντων από τους επιμορφούμενους.”

Σχολιάστε την.

 

Κατηγορίες: Γενικά. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

26 Responses to Ομάδα εκπαιδευτικών Θήβας

  1. Δάσκαλε, καλή αρχή. θα μάθουμε πολλά και θα περάσουμε καλά. Την αγάπη μας στη Μαρία και στα παιδιά.

  2. “Η ανάπτυξη ικανοτήτων σχεδίασης εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων με χρήση υπολογιστικών περιβαλλόντων από τους επιμορφούμενους”
    Εχω αναπτύξει και εφαρμόζω ένα τέτοιο ( ετήσιο ) σενάριο και δραστηριότητες με χρήση υπολογιστικών περιβαλλόντων στο 1ο Λύκειο Αγ. Δημητρίου στο μάθημα Αρχές Οικονομίας. Αναλυτική παρουσίαση στη διεύθυνση http://sites.google.com/site/magikokouti . Θα ήθελα το σχόλιό σας αλλά και τη συνεργασία σας….

  3. Ο/Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ λέει:

    Γεια σας!
    Είμαι η Κωνσταντίνα, μία εκ των μελών της Ομάδας Εκπαιδευτικών Θήβας.
    Ο πιο σημαντικός από τους στόχους που θέλω να πετύχω σ’ αυτή την επιμόρφωση είναι η αποτελεσματικότερη διδασκαλία στην τάξη με τη χρήση των ΤΠΕ. Με αγχώνει η προοπτική μιας τέτοιας μορφής διδασκαλίας, αλλά παίρνω θάρρος από το γεγονός ότι οι 8 στους 10 μαθητές είναι εξοικειωμένοι στη χρήση του Η/Υ οπότε η διαδικασία του μαθήματος θα είναι αρκετά βατή. Επίσης οι μαθητές με χαμηλές επιδόσεις θα δείξουν περισσότερο ενδιαφέρον κι αυτό είναι νομίζω το σημαντικότερο κίνητρο για έναν δάσκαλο.
    Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι το ότι θα εξασκηθώ μεθοδικά στο να επικοινωνώ και να ανταλλάσσω ιδέες με άλλους εκπαιδευτικούς μέσω διαδικτύου.
    Είδωμεν!

  4. ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ,ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΦΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
    ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄.

  5. Συνάδελφοι, καλή αρχή!!! Ελπίζω μέσα από αυτό το σεμινάριο να μπορέσω να χρησιμοποιήσω τις νέες τεχνολογίες στην τάξη, ώστε να εμπλουτιστεί το μάθημα.Δυστυχώς τα εποπτικά μέσα δε είναι αρκετά για να καταλάβουν τα παιδιά δύσκολες έννοιες.
    Επίσης θέλω να αποκτήσω τις κατάλληλες γνώσεις ώστε να μη με φοβίζει ο,τι έχει σχέση με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο… Πρέπει να ακολουθούμε τις εξελίξεις.

  6. Η ολοένα αυξανόμενη χρήση των Η/Υ στην καθημερινή ζωή σε πολλές εκφάνσεις της, επιτάσσουν μια διαφορετική μορφή εκπαιδευτικής διαδικασίας που θα πρέπει να παρέχεται στο σύγχρονο σχολείο.
    Η κοινωνία αλλάζει, μετεξελίσσεται και δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση το σχολείο να καταστεί ουραγός των εξελίξεων μένοντας στις παραδοσιακές μορφές διδασκαλίας, γιατί τότε δεν θα μιλάμε για ένα σύγχρονο σχολείο που θα δίνει αυτά που πραγματικά χρειάζεται η γενιά του μέλλοντος.
    Επομένως κάτω από αυτή την επιτακτική πλέον ανάγκη, η ανάπτυξη ικανοτήτων σχεδίασης εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων με χρήση υπολογιστικών περιβαλλόντων από τους εκπαιδευτικούς, κρίνεται αναγκαία για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις.
    Το σχολείο έχοντας επιμορφωμένους τους εκπαιδευτικούς πάνω σε αυτόν τον τομέα, θα μπορέσει πραγματικά να εφοδιάσει τους μαθητές με όλες τις δεξιότητες που απαιτούνται, στην κοινωνία της πληροφορίας που ζουν.

  7. το επιμορφωτικό πρόγραμμα που υλοποιείται γίνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας δημιουργίας νέων δυναμικών μαθησιακών περιβαλλόντων μάθησης ,με στόχο την ανακάλυψη της γνώσης με βιωματικό τρόπο.τα νέα αναλυτικά προγράμματα εμπλέκουν τον υπολογιστή ως μέσο για την επίτευξη καινούριων διδακτικών στόχων.

  8. Ο/Η ΜΑΡΙΑ ΖΑΡΡΑ λέει:

    Είναι απαραίτητη η ανάπτυξη των ικανοτήτων αυτών ώστε να υπάρχει η δυνατότητα παρουσίασης της γνώσης από τον εκπαιδευτικό στο μαθητή με πολλές μορφές καθώς και η στήριξη του μαθητή στην ανακάλυψη της γνώσης. Θα ενισχυθεί η εξατομικευμένη μάθηση και οι μαθητές με ειδικές ανάγκες. Η χρήση των υπολογιστών σε όλους τους τομείς της ζωής κάνει απαραίτητη και την απόκτηση σχετικών δεξιοτήτων σε ότι αφορά το σχολείο και το εκπαιδευτικό έργο.

  9. Ο/Η ΜΑΡΙΑ ΤΣΟΥΠΡΟΥ λέει:

    Καλή αρχή στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων ώστε να αξιοποιηθούν επιτέλους παιδαγωγικά οι υπολογιστές μέσα στις τάξεις – σε όσες βέβαια υπάρχει η κατάλληλη υποδομή !

  10. Οι επιμορφούμενοι ,στα πλαίσια της επιμόρφωσης β΄επιπέδου ,καλούνται να σχεδιάσουν εκπαιδευτικά σενάρια και δραστηριότητες αξιοποιώντας συγκεκριμένα εκπαιδευτικά εργαλεία ή λογισμικά.
    Έχοντας κατα νου ένα συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο,καταγράφουν τους στόχους της διδασκαλίας, μελετούν το περιβάλλον της τάξης, λαμβάνουν υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες των μαθητών, οργανώνουν και υλοποιούν ένα σενάριο με σκοπό το μέγιστο δυνατό όφελος απ’ την εφαρμογή του.
    Μαθαίνουν να σχεδιάζουν έτσι ώστε να επιτύχουν την ομαδική και ενεργητική δράση των μαθητών, την καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης, την αυτενέργεια και τη διαθεματική προσέγγιση πολλών θεμάτων.
    Τέλος ο σχεδιασμός και η εφαρμογή των σεναρίων στη σχολική τάξη μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον και των υπολοίπων εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με αποτέλεσμα μια επικοδομητική συνεργασία μεταξύ τους.

  11. Ο/Η elpapa λέει:

    Θα ήθελα πολύ να αναπτύξω ικανότητες σχεδίασης εκπαιδευτικών σεναρίων αλλά περισσότερο θα ήθελα να μπορώ να χρησιμοποιώ με ευχέρεια τον υπολογιστή στο τμήμα Ένταξης. Να πάρω ιδέες… Να μη φοβάμαι τον υπολογιστή…Ελπίζω να μη δαγκώνει… Γιατί για την ώρα νιώθω ανασφάλεια…
    Καλή δύναμη σε όλους…Καλή αρχή…

  12. Η επιμόρφωση Β θα παρέχει στο δάσκαλο τα απαραίτητα εργαλεία για τη δημιουργία και καταχώρηση εκπαιδευτικού υλικού αλλά και για την οργάνωση, διαχείριση και παρουσίαση μαθημάτων με τέτοιο τρόπο που να διευκολύνεται η διαδικασία μάθησης και η απόκτηση γνώσης.
    Όσο μεγαλώνουν οι απαιτήσεις , τόσο πιο απολαυστικό γίνεται το τελικό αποτέλεσμα!
    Θέλω να πιστεύω……..

    …και θέλω να φωνάξω… μαζί με το φίλο http://users.sch./trigazis

    Φταίμε όλοι εμείς που το σχολείο είναι … βαρετό. Και φταίμε διπλά όταν δεν κάνουμε κάτι για να αλλάξει.
    Ας κάνουμε κάτι κι ας μην είναι η φοβερή αλλαγή. Ας είναι κάτι μικρό. Στα μέτρα μας….

    Κάθε βήμα μας να είναι και μια επιτυχία!!!!!!!!

  13. Εξαιρετική δουλειά συνάδελφοι!! Διαβάζοντας τις απαντήσεις καταλαβαίνει κανείς πως μοιραζόμαστε όλοι κοινό όραμα για το σχολείο.

    Ας σκεφτούμε κάποιους κανόνες (και οι μη κανόνες είναι κανόνες) επικοινωνίας στο ιστολόγιο. Θα το συζητήσουμε το απόγευμα..

  14. KAΛΗΜΕΡΑ!!!!!!
    ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ ΓΡΙΠΗΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΔΡΙΜΥΤΕΡΟΙ!!!!!!!!
    ΕΠΕΙΔΗ ΕΝΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΓΝΟΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ( Τ. V. ,D.V.D., ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ , ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΤΡΑΠΕΖΩΝ, κ.λ.π.) ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΤΡΟΠΟ!!!!!! ΠΟΥ ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ!!!!! ΧΑ! ΧΑ!

  15. Το πρόγραμμα θα με βοηθήσει να αποκτήσω γνώσεις και δεξιότητες για να μπορέσω να πετύχω αποτελεσματική διδασκαλία στην τάξη με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και να γίνει έτσι το μάθημα πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές.

  16. Στη σημερινή εποχή που οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, θεωρώ αδιανόητο οι δάσκαλοι να μην τις ακολουθούμε και να μην προσαρμοζόμαστε με τα τρέχοντα τεχνολογικά δεδομένα. Τα εκπαιδευτικά σενάρια έτσι κι αλλιώς αποτελούν μέρος της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας που εφαρμόζουμε, άρα είναι επιτακτική ανάγκη να αρπάζουμε ευκαιρίες και δυνατότητες που θα μας βοηθήσουν να πετύχουμε τους στόχους μας. Ελπίζουμε και αυτό το πρόγραμμα να μας βοηθήσει σ’ αυτό.

  17. Ο/Η Ευαγγελία λέει:

    Δεδομένης της αλματώδους ανάπτυξης της πληροφορικής και της θεαματικής αλλαγής που έχει επιφέρει στην ευρύτερη κοινωνική ζωή,βεβαίως τα εκπαιδευτικά σενάρια οφείλουν να ξεφύγουν από τις παλαιολιθικές μεθόδους διδασκαλίας και να ακολουθήσουν σύγχρονες πρακτικές.
    Με λίγα λόγια καιρός ήτανε….

  18. Αναμφισβήτητα τα πλεονεκτήματα απ’ τη χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου είναι πολλά και γι’ αυτό αποτελεί ένα σπουδαίο εργαλείο στη διαδικασία της μάθησης.
    Πώς όμως θα χρησιμοποιηθεί, όταν ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών δε γνωρίζει το βασικό χειρισμό ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή;
    Μήπως βιαζόμαστε να προλάβουμε τις τεχνολογικές ανακαλύψεις ενώ δεν έχουμε την κατάλληλη υποδομή;
    Μήπως πριν το μοίρασμα χιλιάδων netbook θα ‘πρεπε να καταρτιστούν οι εκαπιδευτικοί;
    Αναρωτιέμαι…..

  19. Είναι μία ευκαιρία να οραματιστούμε το σχολείο του «αύριο». Είθε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της νέας εποχής.

  20. Ο/Η ΜΑΡΙΑ ΝΤΟΥΡΜΑ λέει:

    Η χρήση του υπολογιστή στη ζωή μας, ιδιαίτερα ως δάσκαλοι, είναι απαραίτητη. Πρέπει να μάθουμε να τον χρησιμοποιούμε σωστά και να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνει μέσα στην τάξη. Στα πλαίσια της επιμόρφωσης του β΄ επιπέδου, θεωρώ ότι θα καταφέρω να εφαρμόσω τις νέες τεχνολογίες στην τάξη καθώς και την σχεδίαση εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων.

  21. Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τους υπολογιστές μέσα στην τάξη. Φτιάχνοντας εκπαιδευτικά σενάρια να στραφούμε από το παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας και μάθησης προς ένα περισσότερο μαθητοκεντρικό, ενεργητικό διδακτικό μοντέλο δίνοντας έμφαση στις αυτόνομες και βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή

  22. 1.Η βασική διαφορά μεταξύ σεναρίου και πορείας διδασκαλίας είναι πως το πρώτο είναι ευρύτερο και χρησιμοποιεί σύγχρονα μέσα διδακτικής, ενώ το δεύτερο είναι συγκεκριμένες διαδικασίες που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το κοινό είναι πως και τα δύο αποσκοπούν στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων που έχει θέσει ο εκπαιδευτικός απ’ την αρχή.
    2.Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία επιφέρει τη συνεργατικότητα, την ενεργή συμμετοχή και αντικαθιστά την απόρριψη με την ενθάρρυνση.
    Βασικό μειονέκτημά της είναι ότι οι <> μαθητές πάλι περιθωριοποιούνται απ’ την ομάδα,γιατί επικρατεί η άποψη των πιο <> και δραστήριων.Πολλές φορές ο εγωκεντρισμός φέρνει τα μέλη της ομάδας σε ρήξη μεταξύ τους.

  23. Το διδακτικό σενάριο και η πορεία διδασκαλίας έχουν εστιασμένο γνωστικό αντικείμενο, συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους και καθορισμένες πρακτικές για την επίτευξη των στόχων. Η διαφορά είναι ότι το σενάριο είναι πιό σύνθετο και περιλαμβάνει διάφορους ψυχοκοινωνικούς παράγοντες, ουσιαστικά η πορεία διδασκαλίας αποτελεί τμήμα του σεναρίου.
    Στην ομαδοσυνεργατική μάθηση θα μπορούσαν να εμπλακούν οι Τ.Π.Ε. σε επίπεδο περιεχομένου (παροχή ψηφιακού υλικού και αναζήτηση στο διαδίκτυο) καθώς και κατά την οργάνωση δεδομένων (σύγχρονες και ασύγχρονες συζητήσεις των μελών της ομάδας, παρουσίαση εργασιών κ.τ.λ.). Επιπλέον, η επεξεργασία δεδομένων με την χρήση των Τ.Π.Ε. δίνει τη δυνατότητα επέκτασης των πρακτικών που χρησιμοποιούνται και δημιουργίας νέων.

  24. Η διδακτική αξιοποίηση στην Διδασκαλία των Εκπαιδευτικών Σεναρίων των ΤΠΕ και ιδιαιτέρως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (συνυπολογίζοντας επιδράσεις και προβλήματα από την προσπάθεια της εφαρμογής τους στην παιδαγωγική πράξη) είναι μια καινοφανή διδακτική πρόταση χρήσης με διαστάσεις και προοπτικές.
    Η Ανάλυση π.χ. Δομής Κειμένου και Διαλογικών Δραστηριοτήτων (σύμφωνα με τη Θεωρία Κατανόησης Κειμένου),
    η αλλαγή εν τέλει, της διδακτικής μεθοδολογίας – με το παιχνίδι ως έναυσμα μάθησης – αξιοποιώντας την νέα αυτή εκπαιδευτική πρόταση, με αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες και πληροφορικό γραμματισμό, (ως Μεταγνώση και Οπτικό Σχεδιασμό) μιας χρήσης πολλαπλών αναπαραστάσεων σε εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού,
    τα σχέδια εργασίας που θα βασίζονται στην εποικοδομητική προσέγγιση ενός Ακολουθιακού Ψηφιακού Κυκλώματος και στην εφαρμογή του Συνδυαστικού Μοντέλου Μάθησης,
    όλα τούτα κι άλλα τόσα – δε χωρά ο τόπος, να τ’ αναπτύξω – θά ’ναι αλήθεια το μέλλον;
    Και πόσο εκπαιδευτικά – αλλά και ανθρωπιστικά εν τέλει – θα μας πάει «πιο μπροστά»;

Αφήστε μια απάντηση