Αρχική » 3η κινητικότητα » Ολοκλήρωση της 3ης ατομικής κινητικότητας της ΔΠΕΛ στο Ρέικιαβικ

Ολοκλήρωση της 3ης ατομικής κινητικότητας της ΔΠΕΛ στο Ρέικιαβικ

Ολοκλήρωση επιμορφωτικού προγράμματος στο Ρέικιαβικ
Ολοκλήρωση επιμορφωτικού προγράμματος στο Ρέικιαβικ

Η τρίτη προγραμματισμένη κινητικότητα εκπαιδευτικών-υπαλλήλων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου (ΔΠΕΛ) υλοποιήθηκε μέσα στον Οκτώβριο στην Ισλανδία στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 με τίτλο «Αποτελεσματική Ηγεσία με τη Συμβολή των ΤΠΕ για Εκπαίδευση με Ανοιχτούς Ορίζοντες». Έτσι από τις 12 έως τις 20 Οκτωβρίου ο κ. Γιώργος Μαμάκης, Δ/ντής Εκπαίδευσης της ΔΠΕΛ, η κ. Μαρία Πρατσίνη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, η κ. Κρυσταλένια Λιανά, Συντονίστρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, η κ. Καλλιόπη Σκουληκάρη και η κ. Αριστέα Παπαμιτσάκη, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας της ΔΠΕΛ βρεθήκαμε στο Ρέικιαβικ για την παρακολούθηση του σεμιναρίου «Smart Τeachers Emerging Leader Programme» από τον εκπαιδευτικό φορέα «Smart Teachers Play More».

Το συγκεκριμένο σεμινάριο εντάσσεται στην επίτευξη του 3ου στόχου του προγράμματός μας και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη αποτελεσματικής ηγεσίας δεδομένου ότι η ΔΠΕΛ είναι ένας οργανισμός που έχει τη γενική ευθύνη της διοίκησης 86 Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο νομό Λασιθίου. Η εποπτεία, ο συντονισμός και η καθοδήγηση των Σχολικών Μονάδων απαιτούν ιδιαίτερες δεξιότητες και χειρισμούς ώστε να προκύπτει το καλύτερο αποτέλεσμα προς όφελος της σχολικής κοινότητας. 

Το σεμινάριο εμπλούτισε τις γνώσεις των συμμετεχόντων στην αποτελεσματική ηγεσία και στα χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν έναν «καλό ηγέτη», στην δημιουργία και διατήρηση θετικής κουλτούρας σε ένα οργανισμό ενώ μελετήθηκαν τα στυλ ηγεσίας, τα κίνητρα και οι τρόποι ανάπτυξής τους. Πολύ σημαντικές αναφορές έγιναν για το πώς ο ηγέτης χτίζει μια ομάδα υψηλής λειτουργικότητας, στη διαχείριση μιας «δύσκολης» συζήτησης καθώς και στην σημασία που πρέπει να δίνει ο ηγέτης στην ευημερία των συνεργατών του αλλά και τη δική του. 

Ενημερωθήκαμε για το ισλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και επισκεφτήκαμε ένα πρότυπο σχολείο που μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα. Εκεί μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις του, που μεταξύ άλλων περιλάμβανε αίθουσα ξυλοκοπτικής, ραπτικής, βιβλιοθήκη και αθλητικές εγκαταστάσεις (οι δύο τελευταίες ήταν ανοικτές στο κοινό καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας, παράλληλα με τη λειτουργία του σχολείου). Από τις πρώτες προτεραιότητες της εκπαίδευσης των μαθητών/τριών της Ισλανδίας είναι η καλλιέργεια της ισότητας σε όλα τα επίπεδα, του σεβασμού ανθρώπων και περιβάλλοντος, της δημοκρατικής συμμετοχής όλων, της υπευθυνότητας και της αυτονομίας των μαθητών/τριών. Τα τελευταία χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα κατευθύνει τους μαθητές να ανακαλύψουν τα ιδιαίτερα ταλέντα τους και να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους ώστε στο μέλλον να μην αποτελεί γι’ αυτούς μονόδρομος η πανεπιστημιακή εκπαίδευση. 

Μια άλλη σημαντική πτυχή της κινητικότητας ήταν η γνωριμία μας με συμμετέχοντες από άλλες χώρες. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να διευρύνουμε το δίκτυο ευρωπαϊκών επαφών της ΔΠΕΛ ώστε να ερευνήσουμε τις πιθανότητες μελλοντικής συνεργασίας μαζί τους. Κάποιοι εκπαιδευτικοί από άλλες χώρες έδειξαν ενδιαφέρον να έρθουν σε επαφή μέσω της ΔΠΕΛ με σχολικές μονάδες της περιοχής μας στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων ώστε να προκύψει ανταλλαγή κινητικοτήτων στα πλαίσια ευρωπαϊκών προγραμμάτων που υλοποιούν. 

Τον ελεύθερο χρόνο μας περιηγηθήκαμε στο Ρέικιαβικ, «κυνηγήσαμε» και καταφέραμε να δούμε το Βόρειο Σέλας, επισκεφτήκαμε το εθνικό πάρκο Thingvellir όπου περπατήσαμε στο σημείο που συναντιούνται η Ευρασιατική τεκτονική πλάκα με τη Βορειοαμερικανική και θαυμάσαμε το ιδιαίτερο τοπίο στους θερμοπίδακες Geysir και Strokkur. Εκεί μείναμε αρκετή ώρα για να δούμε και να φωτογραφίσουμε τον θερμοπίδακα Strokkur ο οποίος εκρήγνυται ανά 6-7 λεπτά και καυτό νερό πετάγεται με δύναμη στον αέρα. Κατεβήκαμε στον παγωμένο κρατήρα Kerid, τον κρατήρα ενός ανενεργού ηφαιστείου και κολυμπήσαμε στην Sky Lagoon με θέα στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Είδαμε πολλούς εντυπωσιακούς καταρράκτες, οδηγήσαμε δίπλα σε έρημο λάβας και ανεβήκαμε, όσο μας επέτρεψαν χωρίς εξοπλισμό, στον παγετώνα Sólheimajökull. Κάθε σημείο αυτής της χώρας ήταν διαφορετικό, κάποιες φορές αλλόκοτο και εξωπραγματικό, κάποιες άλλες βγαλμένο από παραμύθι, σίγουρα όμως αυτή η χώρα μας χάρισε αξέχαστες αναμνήσεις.

Η εμπειρία στην Ισλανδία ήταν εξαιρετική από κάθε άποψη. Αποκομίσαμε γνώσεις που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στην ΔΠΕΛ αλλά και να μεταφέρουμε στις Σχολικές Μονάδες. Αναμφισβήτητα, η προστιθέμενη αξία των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων για τους συμμετέχοντες, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, είναι ανεκτίμητη.

Το εντυπωσιακό εργαστήριο ξυλουργικής του σχολείου που επισκεφθήκαμε

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση