Το Σχολείο μας , αν και ολιγοθέσιο με περιορισμένες ευκαιρίες λόγω γεωγραφικής θέσης , πάντα συμμετέχει ενεργά και δυναμικά σε δραστηριότητες , με εξωστρέφεια προς την τοπική κοινωνία και συνεργασία με τοπικούς , περιβαλλοντικούς , πολιτιστικούς φορείς. Οι δράσεις που υλοποιούνται από το σχολείο μας σχεδιάζονται με γνώμονα τον άνθρωπο , τα ενδιαφέροντα , τους προβληματισμούς του, τα προστάγματα των καιρών, την κοινωνία μέσα στην οποία ζει και εξελίσσεται, την προσπάθεια που καταβάλει προκειμένου να κατακτήσει την ξεχωριστή θέση που του αρμόζει μέσα στο σύνολο , τις αντιξοότητες με τις οποίες έρχεται καθημερινά αντιμέτωπος ,τη μοναξιά που πιθανόν να βιώνει, το περιβάλλον μέσα στο οποίο δρα, την πολιτισμική κουλτούρα που ακούσια ή εκούσια καθορίζει τη στάση του .Το Σχολείο μας , όντας μια μικρή κοινότητα που αποτελείται από μοναδικότητές που αλληλεπιδρούν , επιδιώκει να προσεγγίσει όλες τις πτυχές και τις εκφάνσεις της ανθρώπινης κοινωνίας , να δημιουργήσει τις πλέον ιδανικές συνθήκες μάθησης, επικοινωνίας, συνεργασίας και συνύπαρξης μεταξύ των μελών της.
Ημέρα κυκλοφοριακής αγωγής!
Την Παρασκευή 1/11/2024 είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τον αστυνόμο κ.Ιωάννη Ξυνοτρούλα και τον συνάδελφό του, ώστε να συζητήσουμε όλοι μαζί ζητήματα που αφορούν στην κυκλοφοριακή αγωγή και την ασφάλεια στον δρόμο. Η δράση αυτή είχε ως κύριο στόχο τη διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης και οδικής ασφάλειας, προκειμένου τα παιδιά να λειτουργούν υπεύθυνα ως πεζοί, συνεπιβάτες, ποδηλάτες, μελλοντικοί οδηγοί, κ.λπ.
Ευχαριστούμε θερμά και τους δύο για την επίσκεψη στο σχολείο μας!
Pizza Day!
Στο σχολείο μας στις 29/10/2024 παίξαμε, γευτήκαμε, δοκιμάσαμε, μαγειρέψαμε και μοιραστήκαμε… Όλα αυτά με μια συνταγή για πίτσα με ανανά, και μάλιστα στα αγγλικά!
Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου
(28/10/2024, Ζάκρος)
Μαθήματα αναρρίχησης στο σχολείο μας!
Την Παρασκευή, 18/10/2024 είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τον Τσέχο αναρριχητή Petr Fidzi Fiala, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Το άθλημα της αναρρίχησης δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να ανακαλύψουν την αξία της συνεργασίας και τη σχέση εμπιστοσύνης προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους.Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Petr Fidzi Fiala για την τόσο ενδιαφέρουσα επίσκεψή του στο σχολείο μας! On Friday, 18/10/2024, the Czech climber, Petr Fidzi Fiala, had a visit in our school.
This sport gives the chance to the children to find out the values of teamwork and confidence between them. Thank you, Mr Petr Fidzi Fiala, for the amazing visit at our school!
Συμμετοχή του σχολείου στo 7ο Sitia Geopark Trail
Την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκαν αγώνες ορεινού τρεξίματος, ανώμαλου δρόμου και πεζοπορίας στο πλαίσιο του 7ου Sitia Geopark Trail, από το Γεωπάρκο Σητείας και τον Δήμο Σητείας. Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στους αγώνες δρόμου των 500μ. και 1000μ. αντίστοιχα. Θερμά συγχαρητήρια σε όσους και όσες έλαβαν μέρος σε αυτή την τόσο σημαντική δράση για τον τόπο μας!
15 Ιουνίου 2023. Εκδήλωση για τη λήξη της Σχολικής Χρονιάς
Θεατρική Παράσταση : ” Όταν ήμουν δάσκαλος”. Διασκευή στο διήγημα του Ιωάννη Κονδυλάκη . Από τους μαθητές/τριες της Γ΄-Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄ του σχολείου μας.
Θεατρικό δρώμενο: “Σταφύλι μαύρο και μικρό” της Παναγιώτας Ζέλου . Από τους μαθητές/τριες της Α΄- Β΄ του σχολείου μας.
Αποχαιρετώντας την Άννα
27 Απριλίου έως 02 Μάϊου 2023 .
Project : ” To πιο γλυκό ψωμί ”
Προετοιμασία στο σχολείο , αφήγηση του λαϊκού παραμυθιού “Το πιο γλυκό ψωμί” . Έπειτα ακολουθώντας τον δρόμο του νερού οδηγηθήκαμε στην πηγή της Ζάκρου . Εκεί μάθαμε για τη συμβολή του νερού στη διαδικασία παρασκευής του ψωμιού τα παλαιότερα χρόνια , αφού χάρη σε αυτό λειτουργούσαν οι Νερόμυλοι.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το “αλώνι‘ . Μέσα από τρόπο παιγνιώδη γνωρίσαμε τη διαδικασία του αλωνίσματος.
Σειρά είχε η Επίσκεψη στους “Παλιούς Νερόμυλους “ , όπου είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε χώρους κι αντικείμενα που σχετίζονταν με το όργωμα , τη σπορά του σιταριού, τον θερισμό, το αλώνισμα , το λίχνισμα , το άλεσμα του σιταριού, την παρασκευή και το ψήσιμο του ψωμιού.
Την επόμενη μέρα ζυμώσαμε το “Πιο γλυκό ψωμί” και δουλέψαμε ομαδικά τα σταυρόλεξα του νερού και του ψωμιού.
Θέατρο σκιών : Η ερευνητική μας εργασία ολοκληρώθηκε με την παράσταση ο “Καραγκιόζης Φούρναρης” .
06 Μαρτίου 2023 . Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Δράση: ” Τα χέρια δεν είναι για να χτυπούν , είναι για….
01 Μαρτίου 2023 . Πρώτη Μαρτίου σήμερα κι ακολουθώντας την παράδοση όλα τα παιδιά και οι εκπ/κοί του σχολείου μας να έφτιαξαν φόρεσαν τον «Μάρτη» τους.
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού & Νηπιαγωγείου Ζάκρου για τη βοήθεια . Ήταν πράγματι μια πολύ τρυφερή κίνηση που χαροποίησε πολύ τα παιδιά.
Σύμφωνα με την παράδοση , από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, συνηθίζεται να φοριέται στον καρπό του χεριού ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά». Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, το «Μάρτης» το φορούν κυρίως τα παιδιά για να προστατεύει τα πρόσωπά του από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.
“Μάρτη” δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο.
Ο «Μάρτης» ή «Μαρτιά» είναι ένα παμπάλαιο έθιμο εξαπλωμένο σε όλα τα βαλκάνια, λόγω της υιοθέτησής του από τους Βυζαντινούς, οι οποίοι και το διατήρησαν. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, επειδή οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων συνήθιζαν να δένουν μια κλωστή, την «Κρόκη», στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Κατά τις ηλιόλουστες ημέρες του Μαρτίου που ακολουθούσαν τα κρύα του χειμώνα, τα παιδιά έβγαιναν από τα σπίτια και έπαιζαν έξω στις αυλές. Οι μητέρες, για να τα προφυλάξουν από τις ακτίνες του μαρτιάτικου ήλιου που θεωρούνται επικίνδυνες, έφτιαχναν και φορούσαν στο χέρι ή στο πόδι των παιδιών τον “Μάρτη”, ένα κορδόνι από λευκό και κόκκινο νήμα.
Ο «Μάρτης» Συνηθίζεται να φοριέται μέχρι το τέλος του μήνα. Σε ορισμένες περιοχές το μαρτιάτικο βραχιολάκι θεωρείται ιερό από τη λαϊκή παράδοση που δεν είναι πρέπον να πεταχτεί. Για αυτό το φορούσαν μέχρι το Πάσχα και το έδενα στην Αναστάσιμη λαμπάδα για να καεί. Σε άλλες περιοχές έκαιγαν το βραχιολάκι στις φωτιές που άναβαν για να κάψουν τον Ιούδα.
Η πιο διαδεδομένη όμως αντίληψη φέρει το “Μάρτη” να φοριέται μέχρι να εμφανιστούν τα πρώτα χελιδόνια. Τότε έβγαζαν το Μάρτη και τον αφήναν σε κλαδιά για να τον πάρουν τα πουλιά και να το χρησιμοποιήσουν στην κατασκευή της φωλιάς τους.
Καλό μήνα σε όλους μας … Και του χρόνου να είμαστε καλά!!
18 Ιανουαρίου 2023 . Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ του Λέο Μπουσκάλια Στην πηγή της Ζάκρου Δραστηριότητες
Πάνω στο δέντρο του Φρέντυ είχε τη φωλιά του ένα πουλί. Όταν γεννήθηκαν τα μικρά του, τους διηγήθηκε την ιστορία του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ. Τι να τους είπε;
Παίζουμε την ιστορία του Φρέντυ χρησιμοποιώντας το σώμα, την κίνηση και την έκφρασή μας.
Φαντάζομαι το Φρέντυ σε κάθε εποχή. Μαζεύω ή ζωγραφίζω φύλλα διαφορετικών δέντρων και φτιάχνω μια συνεικόνα (κολάζ).
Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2022. ” Τα παραμύθια της Γιαγιάς πάνε στο σχολείο”
04-10-2022 : “Ξενάγηση στο Γεωπάρκο Σητείας”
Η Κοινή Γραμματεία του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A «Ελλάδα Κύπρος 2014- 2020» υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & ΤΣ, της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομικών, της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης , στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ευρωπαϊκής Συνεργασίας 2022 (ECDAY 2022), διοργάνωσε εκδήλωση την Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022 από τις 09:30 μέχρι τις 14:00 με τίτλο: «Ξενάγηση στο Γεωπάρκο Σητείας και περιπατητική διαδρομή στο Φαράγγι Ζάκρου» στην οποία συμμετείχαν και τα παιδιά του σχολείου μας.
Αφετηρία της εκδήλωσης ήταν το Κέντρο Ενημέρωσης του Γεωπάρκου στη Ζάκρο, όπου πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ζάκρου από έμπειρους ξεναγούς και υπεύθυνους του Γεωπάρκου, ενώ οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παίξουν με ένα ψηφιακό παιχνίδι, που προσφέρεται από το Μουσείο. Στη διάρκεια της διαδρομής, πραγματοποιήθηκε κυνήγι θησαυρού, ενώ στο χώρο διανεμήθηκε προωθητικό υλικό του Προγράμματος .Επίσης το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας συνόδευσε την εκδήλωση με παραδοσιακούς χορούς..
14 Ιουνίου 2022. Εκδήλωση για τη λήξη της σχολικής χρονιάς (2021 – 2022 )
Θεατρική παράσταση : ” Η τσάντα και το τσαντάκι” του Δημήτρη Ψαθά
Άλλη μια σχολική χρονιά … σήμερα έφτασε στο τέλος της !!!! Ένα ταξίδι φτάνει στο τέρμα του κι ένα άλλο πιο συναρπαστικό ξεκινά. Πώς να εξηγήσεις πως κάθε Μεγάλη Αναζήτηση είναι πέρα από τα λόγια. Πώς να εξηγήσεις σε όποιον δεν το ‘χει νιώσει το γοητευτικό τράβηγμα που σε καλεί να βρεις το τέρμα κάθε δρόμου; Πώς να εξηγήσεις ότι το φτάσιμο είναι πάντα ένα ξεκίνημα και κάθε τέρμα του δρόμου η αρχή ενός άλλου;
Εύχομαι στα παιδιά μας Καλό Καλοκαίρι με ατέλειωτες ξένοιαστες ώρες παιχνιδιού και χαλάρωσης !!!! Τα ευχαριστώ για όλα όσα ζήσαμε , για όλα όσα μοιραστήκαμε , για όλα όσα με έμαθαν …και ήταν τόσα πολλά!!!
9/10 Ιουνίου 2022 . Eργαστήρια Δεξιοτήτων. Διατροφή.
” Πράσινες τηγανιτές ντομάτες” _ Μαθαίνω να τρώω υγιεινά.
Ετοιμάζουμε ένα υγιεινό πρωινό για όλα τα παιδιά του σχολείου.
09/06: Παρασκευάζουμε παραδοσιακά κουλουράκι με βάση το ελαιόλαδο , το πορτοκάλι, το καρύδι, το σουσάμι.
10/06: Τρώμε ένα υγιεινό πρωινό..
5 Ιουνίου 2022 . ” Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος”
Στο σύμπαν υπάρχουν δισεκατομμύρια γαλαξίες, στον γαλαξία μας υπάρχουν δισεκατομμύρια πλανήτες, όμως υπάρχει Μόνο Μία Γη….Αυτό είναι το σύνθημα για όλες τις περιβαλλοντικές δράσεις που υλοποιήθηκαν σε όλον τον πλανήτη.
Με αφορμή την Παγκόσμια μέρα Περιβάλλοντος την Παρασκευή, 03/05/2022 τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου ανέλαβαν να καθαρίσουν την περιοχή γύρω από το σχολείο μας , την είσοδο του χωριού μας , την πλατεία μας και την παιδική χαρά !!!
Έπειτα παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση “Η γη που δεν ήθελε πια να γυρίζει”. Σε σκηνοθεσία G.Martin και πρωταγωνιστές τα παιδιά του Σχολείου μας (2018).
Γιατί η φύση λειτουργεί διαφορετικά από τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων…
1 Ιουνίου 2022 · «Δημιουργία οπτικοακουστικής αφήγησης παραμυθιών»
Τα παιδιά του Σχολείου μας σε συνεργασία με το Γεωπάρκο Σητείας και το Μεταπτυχιακό τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου είχαν τη χαρά να συμμετάσχουν σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με τη “Μουσική Παιδαγωγική στο Σχολείο και την Κοινότητα” με τη Δημιουργία οπτικοακουστικής αφήγησης τριών παραμυθιών που προέρχονται από τη λαϊκή παράδοση του Δήμου Σητείας και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Το project ήταν σχεδιασμένο για δύο ομάδες 6 παιδιών η καθεμιά από τηνΓ΄, Δ’, Ε’ και ΣΤ’, όπου θα παρακολούθησαν και τις 3 αφηγήσεις, μία αφήγηση ανά ημέρα.
Οι αφηγήσεις πραγματοποιήθηκαν μέσω τετραφωνικής ηχητικής (surround), οπτικής, αλλά και διαδραστικής εγκατάστασης .
Το πρώτο μέρος αποτελούνταν από την τετραφωνική ακρόαση της αφήγησης και του sound design του παραμυθιού με ταυτόχρονη προβολή της αφαιρετικής και βασισμένης στον ήχο οπτικοποίησής του, ενώ παράλληλα τα παιδιά συμμετείχαν διαδραστικά στους ήχους και τα ηχοτοπία της αφήγησης μέσω διεπαφών και ηλεκτραγώγιμων αντικειμένων.
Το δεύτερο μέρος περιλάμβανε τη σύνθεση του φανταστικού ηχοτοπίου του παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά μέσω δημιουργίας γραφικής παρτιτούρας και χρήσης των διεπαφών και των αντικειμένων που τους δόθηκαν.
Το τρίτο και τελευταίο μέρος του project προέβλεπε συζήτηση με τα παιδια με ερωτήσεις πολυ ανοιχτές και αρκετα “φανταστικές” αναφορικα με τις ιστοριες, το οπτικό αλλά κυρίως αναφορικά με τους ήχους που άκουσαν και έπαιξαν μαζί τους.
Οι ιστορίες που χρησιμοποιήθηκαν για τις αφηγήσεις είναι δύο λαϊκά παραμύθια της Σητείας από το βιβλίο του λαογραφου Αριστοφάνη Χουρδάκη, τα παραμύθια της Σητειας, αλλα και μία ιστορια-παραμύθι από την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου όπως το κατεγραψε ο Ιταλός συγγραφέας Dino Buzzati. Το ηχητικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στο σχεδιασμό αντλήθηκε σχεδόν εξ’ολοκλήρου από ηχογραφήσεις πεδίου στο Φυσικό Γεωπάρκο της Σητείας, όπως επίσης και το οπτικό υλικό βιντεοσκοπήθηκε σε τοπόσημα του Γεωπάρκου. Για τις ανάγκες του ηχητικού σχεδιασμού πραγματοποιήθηκαν ηχογραφήσεις από κρητικά παραδοσιακά μουσικά όργανα.
Σκοπός της διαδραστικής αφήγησης είναι να κατανοήσουν οι νεαροί ακροατές το λαογραφικό υλικό εναρμονισμένο με το φυσικό και ηχητικό του περιβάλλον, να δημιουργηθεί μία αφήγηση λαϊκού παραμυθιού για παιδιά που θα αποπνέει τον τόπο, τον πολιτισμό, τον ήχο και τη φύση, αλλα κύριως να ευαισθητοποιηθούν ηχητικά, να συνδιαλαγούν με τον ήχο και να τον δουν ως μουσικό υλικό σύνθεσης.
Μια ξεχωριστή και συναρπαστική εμπειρία για τα παιδιά και τους/τις εκπ/κούς του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε πολύ τις φοιτήτριες του Μεταπτυχιακού τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου Σπαυροπούλου Κωνσταντίνα και Χατζημηνά Μαρία που ανέλαβαν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της όλης δράσης..
Μάιος 2022″ Ζάκρος , από τη σιωπηλή γη στο μινωικό ανάκτορο”
Στις 24/25/26/27 Μαΐου 2022 υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ζάκρου το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα : «ΖΑΚΡΟΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΩΠΗΛΗ ΓΗ ΣΤΟ ΜΙΝΩΙΚΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ», σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια Κρήτης, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων .
Μέσα από αυτήν τη δράση δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά μας να έρθουν σε επαφή με τον Μινωικό Πολιτισμό που χιλιάδες χρόνια πριν ήκμασε στον τόπο μας , να γνωρίσουν χώρους πολιτισμικής αναφοράς και στοιχεία του πολιτισμού μας από την αρχαιότητα έως σήμερα , να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους και να εκτιμήσουν τη συμβολή της στην τοπική κοινωνία. Κι όλα αυτά μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους , διαδραστικά , με τρόπο παιγνιώδη , πάντα με γνώμονα την ομαδικότητα και τη συνεργασία.
Μια διαδρομή που βάδισαν γενιές και γενιές μαθητών/τριών , φέτος μετά από 34 χρόνια φτάνει στο τέλος της. Τα συναισθήματα ανάμειχτα , με την ευχή οι δρόμοι κάποτε να σμίξουν ξανά . Ευχαριστούμε από καρδιάς :
Τις αρχαιολόγους Στέλλα Χρυσουλάκη , Εύη Πίνη , Αλεξάνδρα Σαλίχου και τον Δημήτρη Λένη για τις υπέροχες φωτογραφίες του. Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ζάκρου για τη στήριξή του και την ουσιαστική συμβολή του στην πραγμάτωση της όλης δράσης.
Τους ανθρώπους που εργάζονται στο μινωικό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου . Όλους τους γονείς των παιδιών μας που βοήθησαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο.
«ΖΑΚΡΟΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΩΠΗΛΗ ΓΗ ΣΤΟ ΜΙΝΩΙΚΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ»
1988 – 2022
Έχουν περάσει 34 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα εκείνη που ακούστηκε για πρώτη φορά η χαρούμενη κραυγή «Ήρθαν οι αρχαιολόγοι!» στην αυλή του δημοτικού σχολείου της Ζάκρου. Μια ομάδα νέων αρχαιολόγων που δούλευαν στην περιοχή είχαν την ιδέα να προσεγγίσουν τα παιδιά του σχολείου και μέσω αυτών ολόκληρη την κοινότητα, και να τους «βάλουν στο παιχνίδι», να γνωρίσουν την ιστορία του τόπου τους και να σταθούν αρωγοί στην προστασία των αρχαιοτήτων. Αλλά για να πετύχει η ιδέα έπρεπε η δράση να έχει συνέχεια. Και έτσι η ομάδα, με επικεφαλής τους αρχαιολόγους Στέλλα Χρυσουλάκη και Λεωνίδα Βοκοτόπουλο, επέστρεφε σε τακτά χρονικά διαστήματα να επαναλάβει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στις νέες φουρνιές παιδιών. 1996, 2002, 2010, 2022…
Και κάθε φορά είχαμε την χαρά να έχουμε μαζί μας και τους παλιούς μαθητές μεγάλους πια, φοιτητές, εργαζόμενους, γονείς… Κάποιοι όπως η Ναυσικά Δασκαλάκη (1988) και η Ντίνα Τζουανάκη(2002) είχαν γίνει εκπαιδευτικοί και υπηρετούσαν στο ίδιο σχολείο!
Το 2019 αρχίσαμε να σκεφτόμαστε την επανάληψη του προγράμματος, αλλά ήρθαν ημέρες δύσκολες . Φέτος είπαμε «ή τώρα ή ποτέ!» Παραλίγο βέβαια να συμβεί το «ποτέ», αλλά τελικά τα καταφέραμε και αναχωρήσαμε για τη Ζάκρο μαζί με τη συναδέλφισσα Αλεξάνδρα Σαλίχου, αλλά δυστυχώς χωρίς τα βασικά στελέχη τη Στέλλα και τον Λεωνίδα.
Όπως πάντα τα παιδιά μάς υποδέχτηκαν με την κραυγή «Ήρθαν οι αρχαιολόγοι!» και περάσαμε μαζί με την Ομάδα των Μικρών (νήπια, Α και Β Δημοτικού) και την Ομάδα των Μεγάλων (Γ’ Δ’ Ε’ και Στ’ τάξεις) μια υπέροχη εβδομάδα, στο σχολείο, στο μουσείο, στον αρχαιολογικό χώρο. Την τελευταία ημέρα στην πλατεία του χωριού, όπως το συνηθίζουμε, κάναμε την γιορτή μας παρουσιάζοντας δύο μικρές θεατρικές παραστάσεις.
Η συγκίνηση μεγάλη, γιατί εκεί συναντήσαμε ανθρώπους που μας έλεγαν «εγώ ήμουν στο πρώτο/στο δεύτερο πρόγραμμα, τώρα είναι ο γιος μου, η κόρη μου…»
Ευχαριστούμε πολύ τη διευθύντρια του σχολείου Ναυσικά Δασκαλάκη, τις δασκάλες και τον δάσκαλο του Δημοτικού, Ηλέκτρα Τζατζαδάκη, Ντίνα Τζουανάκη και Γιάννη Γιωργουλάκη, τις δασκάλες του Νηπιαγωγείου Ελπινίκη Περάκη και Ευαγγελία Φωτεινάκη καθώς επίσης το Σύλλογο Γονέων του Σχολείου που στηρίζει κάθε φορά τις δράσεις μας.
Εις το επανιδείν! (ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ , Εύη Πίνη , Αρχαιολόγος)
25η Μαρτίου 2022 . Τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου Ζάκρου τιμώντας τους νεκρούς της ελληνικής επανάστασης και την ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, έδωσαν το δικό τους αντιπολεμικό μήνυμα.. Ευαισθητοποιημένα για τη κτηνωδία που εκτυλίσσεται στον λαό της Ουκρανίας, παρελάσουν κρατώντας στο χέρι ένα κόκκινο τριαντάφυλλο και πλακάτ με μηνύματα κατά του πολέμου και στέλνουν το δικό τους μήνυμα ΕΙΡΗΝΗΣ & ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ .
Αντιπολεμικό μήνυμα στην Πλατεία της Ζάκρου ενόψει του εορτασμού της 25ης Μαρτίου 1821
Εν Σητεία : ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΈΡΙ ΤΗΣ ΕΙΡΉΝΗΣ ΞΕΚΊΝΗΣΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΖΆΚΡΟ ΤΟ ΤΑΞΊΔΙ ΤΟΥ
Συγχαρητήρια στη δασκάλα κυρία Ναυσικά Δασκαλάκη και σε όλους τους συντελεστές αυτής της εκδήλωσης, σύμβολο Ειρήνης για συναδέλφωση των λαών.Η “πόλη” του νοτιοανατολικότερου άκρου της ευρωπαϊκής Ένωσης η Ζάκρος, μέσω της νέας γενιάς στέλνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας για πάλη ενάντια στον πόλεμο , για να ζήσουν οι λαοί ειρηνικά γιατί τίποτα δεν έχουν να χωρίσουν.
Ελληνικάκη Μαρία , Ψυχολόγος: Η σημερινή “παρέλαση” στη Ζάκρο Σητείας, πήρε τη μορφή παραστατικής τέχνης. Συγκίνησε, προβλημάτισε, ανύψωσε το πνεύμα μας και αποτύπωσε τον αληθινό σκοπό τέτοιων επετείων. Να θυμόμαστε δηλαδή ότι ο άνθρωπος αντιπαλεύει το ένστικτο του θανάτου, μάχεται για την ελευθερία του και “ανθεί και λουλουδίζει” και ανυψώνεται μόνο μέσα σε συνθήκες Ειρήνης.
ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στο Δημοτικό Σχολείο Ζάκρου, στα παιδιά της Ζάκρου, στη διευθύντρια Ναυσικά Δασκαλάκη και τους δασκάλους που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης και των καιρών!
Μαρία Σταυρακάκη : Εύγε σε όσους εργάστηκαν , ενέπνευσαν, εμπνεύστηκαν , μας συγκίνησαν και τελικά μας γέμισαν ελπίδα.. Υπέροχο!!
sitia on line : Πολλά πολλά συγχαρητήρια στους δασκάλους των παιδιών .
To σχολείο μας , είναι ένα μικρό σχολείο πολύ μακριά από το άστυ, με ότι αυτό συνεπάγεται… Οι ευκαιρίες που παρέχονται στα παιδιά μας είναι ελάχιστες για να μην πω ανύπαρκτες. Άρα προσπαθούμε να σχεδιάσουμε δράσεις που προσεγγίζουν όλες τις εκφάνσεις της ύπαρξης του ανθρώπου, των προβλημάτων που έρχεται αντιμέτωπος και που σκοπό έχουν τα παιδιά να κατανοήσουν τον κόσμο που τα περιβάλει μέσα από τη συμμετοχή, η γνώση χτίζεται μέσα από την ομαδικότητα και τη διάδραση.
Η Ζάκρος , ανήκει στο γεωπάρκο Σητείας, το οποίο από το 2015 είναι μέλος του Παγκόσμιου δικτύου γεωπάρκων της UNESCOκαι που ως στόχο έχει θέσε την ανάδειξη της σπουδαίας γεωκληρονομιάς μας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα γεωπάρκα είναι άμεσα συνυφασμένα με την περιβαλλοντική εκπ/ση και πάνω σε αυτόν τον τομέα έχουν σχεδιαστεί δράσεις και εκπ/κα προγράμματα . Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, σημερα , 22 Μαρτίου , Παγκόσμια ημέρα Νερού το σχολείο μας , σε συνεργασία με τον Συντονιστή Γεωπάρκου Σητείας Κο Περάκη Βαγγέλη και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικοπολιτιστικής Ανάπτυξης Σητείας Κο Λυμπερίου Κωστή αποφασίσαμε να οργανώσουμε τη σημερινή δράση.
Η δράση μας ξεκίνησε από το σχολείο μας και συνεχίστηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Ζάκρου, μιας και οι καιρικές συνθήκες δεν μας επέτρεψαν να ακολουθήσουμε τον δρόμο του νερού και να περιηγηθούμε σε μέρη που αποτελούν σημεία αναφοράς και που σχετίζονται με το νερό.
Αρχικά μιλήσαμε για την πηγή της Ζάκρου. Μέσα από ψηφιακό υλικό, γνωρίσαμε την ιστορία της μια ιστορία χιλιάδων χρόνων , καθώς και για τη σπουδαιότητά της για την ύπαρξη ζωής και την ανάπτυξη πολιτισμού, από το μινωικά χρόνια μιας κι απομεινάρια το αγωγού που διοχέτευε το νερό στο μινωικό ανάκτορο της Κ. Ζάκρου σώζονται ακόμα μέσα στο φαράγγι των νεκρών.
Αφού τα παιδιά Χωρίστηκαν σε ομάδες , διαδραστικά , με τρόπο παιγνιώδη μελέτησαν το οικοσύστημα της πηγής μας, τις σχέσεις άβιών κι έμβιών , τη χλωρίδα και την πανίδα, έφτιαξαν τροφικές αλυσίδες και φυσικά δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι. ” Το παραμύθι της πηγής που την έλεγαν Ζάκρο” .
” Το παραμύθι της πηγής που την έλεγαν Ζάκρο” , από τη μαθήτρια της ΣΤ΄ τάξης , Βδοκάκη Μυρτώ.
Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια που σχετίζονται με τη γεωλογία μάθαμε πώς δημιουργήθηκε η πηγή , γνωρίσαμε τον ρόλο των πετρωμάτων , πώς αυτά συμβάλλουν στη συγκράτηση του νερού και την κίνηση του νερού στα υπόγεια ποτάμια.
Έπειτα διαδικτυακά επισκεφθήκαμε τον παλιό νερόμυλο όπου στεγάζεται και το λαογραφικό μας μουσείο , τον νερόμυλο του Ξώπαπα… Γνωρίσαμε την ιστορία του. Μεσα από παιχνίδια τα παιδιά γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας του νερόμυλου , έφτιαξαν τους δικούς τους νερόμυλους
Ήρθαν σε επαφή με χώρους πολιτισμικής αναφοράς του τόπου τους. Με αντικείμενα που σχετίζονται με το λαϊκό πολιτισμό και την παράδοσή μας. Γνώρισαν τη χρήση και τη χρησιμότητα τους δίνοντας πάντα έμφαση στη σημασία του νερού στη ζωή των ανθρώπων κατά τη πάροδο των χρόνων μέσα στους αιώνες.
Έπειτα πήραμε μια ανάσα στη βρύση του Χόγκαρθ, γνωρίσαμε την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτήν και πώς σχετίζεται με τον μινωικό πολιτισμό που χιλιάδες χρόνια πριν ήκμασε στην Κ, Ζάκρο, έναν πολιτισμό που αποτελεί το λίκνο του ευρωπαϊκού.
Τελευταίος σταθμός το καφενείο του χωριού μας. Εκεί ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, πάντα δίπλα μας , παραστάτης κι αρωγός σε κάθε μας εγχείρημα , είχε ετοιμάσει ένα υπέροχο τραπέζι για όλους κι όλες που συμμετείχαν στη σημερινή δράση.
ΜΗΝΥΜΑ
Η διαφύλαξη με κάθε τρόπο του νερού, εκείνου του ανεκτίμητου δώρου που η φύση απλόχερα χάρισε σε τούτον εδώ τον τόπο .
Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά και τους εκπ/κούς του σχολείου μας, τον Συντονιστή Γεωπάρκου Σητείας Κο Περάκη Βαγγέλη και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικοπολιτιστικής Ανάπτυξης Σητείας Κο Λυμπερίου Κωστή. Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την ουσιαστική συμβολή του στην υλοποίηση του όλου εγχειρήματος.
Ευχαριστούμε πολύ και την Κα Τζαβολάκη Σταυρούλα που κάλυψε δημοσιογραφικά τη σημερινή δράση , μια δράση αφιερωμένη στο ΝΕΡΟ, στη Ζάκρο και τον φυσικό πλούτο της .
“Γίνε κι εσύ Ρεπόρτερ” . ” Ραδιοφωνική Εκπομπή στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ζάκρου”
Τσικνοπέμπτη σήμερα και τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου φιλοξενήθηκαν στον ραδιοφωνικό σταθμό Ζάκρου , όπου παρουσίασαν μια εκπομπή αφιερωμένη στο Τριώδιο: στην Τσικνοπέμπτη , στις Αποκριές , στην Καθαρά Δευτέρα , στους θρύλους , στις παραδόσεις και στα έθιμα τωρινών κι αλλοτινών εποχών του χωριού μας …Που σχετίζονται με τις μέρες αυτές και που έχουν τις καταβολές τους βαθιά μέσα στον χρόνο , απόηχος της Βυζαντινής μας παράδοσης και των βακχικών γιορτών προς τιμή της μητέρας φύσης και του Διόνυσου , του θεού του κρασιού, του γλεντιού και της βλάστησης .
Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας για την εξαιρετική εργασία τους και για την προσπάθειά τους να συλλέξουν και να οργανώσουν το υλικό της εκπομπής.
Ευχαριστούμε πολύ τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ζάκρου για τη φιλοξενία , Τον φίλο μου τον Γιάννη που βοήθησε τα παιδιά με τα μικρόφωνα και τη μουσική.
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού& Νηπιαγωγείου Ζάκρου που ετοίμασαν για τα παιδιά μας ένα υπέροχο τραπέζι Τσικνοπέμπτης .
Ευχαριστούμε πολύ τo Παντοπωλείο του Αντώνη Καρύδη και τον Κυριάκο Τριανταφυλλίδη για το κέρασμα!!!
23-12-20212/2022 . Φωταγώγηση Χριστουγεννιάτικου δέντρου στην πλατεία της Ζάκρου.
Σε συνεργασία με τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο και τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου και με τη συμμετοχή των παιδιών του σχολείου μας.
9 Νοεμβρίου 2021. Περιβαλλοντική δράση “Ανθισμένα παρτέρια ….ανθισμένες ψυχές”
Οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου σήμερα Τρίτη, 09/11/2021 σε συνεργασία με το τμήμα Καθαριότητας &Πρασίνου του Δήμου μας και την Κοινότητα Ζάκρου στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος ” Ανθισμένα παρτέρια…ανθισμένες ψυχές” φύτεψαν καλλωπιστικά φυτά και λουλούδια στα παρτέρια της Ζάκρου.
Γιατί…η συμπεριφορά μας και οι δικές μας ενέργειες, καθώς και όλων των ανθρώπων, έχουν άμεση σχέση και αλληλεπίδραση με τον τόπο στον οποίο ζούμε. Γιατί….όλοι μαζί μπορούμε να εξωραΐσουμε και να φροντίσουμε τον τόπο μας και
ΓΙΑΤΙ…..το μέλλον της γης ..είναι στα χέρια των παιδιών μας.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ:
Τα παιδιά μας και τους εκπ/κούς του σχολείου μας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της όλης δράσης.
Τον Κο Βουτυράκη Κωστή που μας μετέφερε αφιλοκερδώς το χώμα με το οποίο γεμίσαμε τα παρτέρια μας .
Τον Κο Σεμερτζάκη Σταύρο , υπάλληλο στην υπηρεσία καθαριότητας και πρασίνου για την ουσιαστική βοήθειά του.
Και φυσικά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας, πάντα παρών σε κάθε εγχείρημά μας, για το υπέροχο κέρασμα. Μερικά σουβλάκια και πιτούλες ήταν ό,τι πρέπει μετά από τόση κούραση.. Και δε σταματάμε εδώ … η δράση συνεχίζεται με δενδροφύτευση …
9 Οκτωβρίου 2021 · Συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες από τον μεγάλο σεισμό του Οκτωβρίου στο Ακαλοχώρι Ηρακλείου.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» κοντά στα παιδιά της Ζάκρου. Στο Δημοτικό Σχολείο Ζάκρου βρέθηκε σήμερα Δευτέρα 04 Οκτωβρίου «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για να πραγματοποιήσει παιδιατρικό προληπτικό έλεγχο στα παιδιά της περιοχής. «Το Χαμόγελο του Παιδιού», διενεργεί αυτόν τον δωρεάν ιατρικό έλεγχο σε συνεργασία με την 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφέρεια Κρήτης, τον Ιατρικό Σύλλογο Λασιθίου & Ιατρικό Σύλλογο Σητείας και υπό την αιγίδα των Δήμων Σητείας, Ιεράπετρας, Αγίου Νικολάου, και Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου.
23,24, Ιουλίου 2021. ALL is ONE – Anamnesis / Zakros, Crete
Αρχαιολογικός Χώρος Κάτω Ζάκρου, Σητεία Λασιθίου, Κρήτη
Παρασκευή 23 Ιουλίου, 19:30
Σάββατο 24 Ιουλίου, 19:45
Σύλληψη, Χορογραφία και Σκηνοθεσία: Αποστολία Παπαδαμάκη,
Με τη συμμετοχή μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου
Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης και το «Φεστιβάλ Κρήτης».
Η «All Is One – Όλα Είναι Ένα» είναι μια site specific διαδραστική παράσταση που συνδέει βιωματικά την πολιτιστική κληρονομιά με τον σύγχρονο Χορό, τον Λόγο και τη Μουσική, ειδικά σχεδιασμένη για τον Μινωικό αρχαιολογικό χώρο της Κάτω Ζάκρου Σητείας.
Η κυκλικής ροής δομή της παράστασης βασίζεται στη μεθοδολογία ANAMNESIS της Αποστολίας Παπαδαμάκη, καθορίζεται οριστικά από την αρχιτεκτονική, το φυσικό περιβάλλον, την Μυθολογία, την Φιλοσοφική Σκέψη και τα Αρχέτυπα της ελληνικής συλλογικής μνήμης.
H δημιουργός της υποβρύχιας παράστασης στον Ναό του Ποσειδώνα και της Ολονυχτίας στον Ναό του Επικούριου Απόλλωνα εμπνέεται από την διάπυρη πιστή των Μινωιτών στην Φύση, τη Μεγάλη Θεά της Κρήτης και προτείνει τη μυσταγωγική σύνδεση με την αέναα περιδινούμενη Κίνηση του κόσμου και της Αρμονίας του.
Συμμετέχουν παιδιά από το Δημοτικό σχολείο Ζάκρου καθώς και ενήλικες από την τοπική κοινωνία
Διδασκαλία Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας: Ελένη Κουλιζάκη
Web & Graphic designer, φωτογραφίες: Αρείων Στεφανίδης
Οργάνωση παραγωγής και επικοινωνίας: /DEV/NULL Cultural Management
Επιστημονικός σύμβουλος: Λευτέρης Πλάτων, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Διευθυντής του προγράμματος ανασκαφής και δημοσίευσης Ζάκρου.
Πέμπτη, 24/06/2021 . Aποχαιρετώντας μια δύσκολη σχολική χρονιά με παιχνίδι και χαμόγελα!!
“Ένας ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ στα πιτσιρίκια μας που ανοίγουν τα φτερά τους για νέους προορισμούς”
Πρόσεξε κανείς τις χαρακιές στα χέρια του παππού; «είναι οι σίγουρες σιδηροδρομικές γραμμές που διασχίζουν το μέλλον λέει ο Ρίτσος. Είναι δείχτες παιδιά κι ορίζουν ανατριχίλες ζωών που ξοδεύτηκαν ανάμεσα στο πόνο του ανεκπλήρωτου. Δείχνουν μακριά την υποψία του ταξιδιού που σας προσμένει, στο δρόμο που τα λεμονάνθη σέρνει ο άνεμος. Τολμήστε τον, κι αν κάπου η μικρή σοφή πατούσα σας κοκκινίσει πέστε δεν είν’ αίμα, είναι μούστος απ’ το πατητήρι της χαράς .
Πετάξτε πάνω απ’ το βραδινό καπνό, κλάψτε τον Ήλιο και πέστε είν’ η λύπη μας αστεία. Ρωτήστε τις μαργαρίτες όλου του κόσμου, μα δώστε εσείς την απάντηση. Κουνήστε το μαντήλι στη καταιγίδα˙ δική σας είναι, παιδί της πεθυμιάς σας.
Κάντε παιδιά το ταξίδι σας˙ φροντίστε μόνο τα πανιά της ζωής σας να τα φουσκώνει πάντα η δική σας πνοή κι η αγωνία η δική σας να κρατεί το τιμόνι. Όμως κάντε το βέλος της αγωνία σας να σημαίνει χαρά. Βάρδα όμως μη σας μαδήσουν τα φτερά! Ένα βέλος χωρίς φτερά δεν το θέλει ούτε η φαρέτρα ούτε ο στόχος.
Ταξιδέψτε όπου θυμαρίσια ανάσα, όπου κίτρινο φεγγάρι, όπου αγώνας της κάμπιας να γίνει πεταλούδα, όπου ακούτε πως ασίκικα φορούνε στ’ αυτί τους το γαρύφαλλο.
Κάντε παιδιά το ταξίδι σας όπου πλέρια ανθούν τα χαμόγελα που «κρατούν την ουσία κι ονειρεύονται, που λένε ναι, που τραγουδούν, που σεληνιάζονται, που ενοχλούν τους μίζερους, που καλικαντζαρίζουν, που στάζουν λεμόνι, που ορτσάρουν, που σημαίνουν, που «ιερουργούν τον όρθρο της ελιάς», που «φυσούν κι ανάβουνε τα πορτοκάλια». Πείτε περήφανα ναι Εγώ!! κι απλώστε το βήμα μ’ ένα κλαδάκι λησμονιάς στο στόμα, σαν καλορίζικο ενός ανοιξιάτικου επιτάφιου που θρηνεί την Ανάσταση.
Κάντε λοιπόν παιδιά το ταξίδι σας˙ κρεμάστε κόκκινα πουκάμισα στους τοίχους, σηκώστε ακατάδεχτο το φρύδι, κλάψτε αναίτια, γελάστε αδέξια, όμως στο μέσα μυστικό αυτάκι σας ας μείνει πάντα χώρος για μια μονότονη ρομάντζα που παίζει κάποιος με τόνα δάχτυλο στις χορδές της καρδιάς του. Δίνω παίρνω, σιωπές για σβησμένους καθρέφτες, ένα κίτρινο κοντζέ στα χαλάσματα για την ψευδαίσθηση μιας απούσας στοργής, ολοκαυτώματα ομορφιάς για ένα ξεροκόμματο αλήθειας, χιλιάδες βρόχους για μια υποψία απ’ τ’ αγιόκλημα στην αυλή της μάνας.
Αλαργέψτε˙ κι αν κάποτε σας ζαλίσει ο υλακισμός του νότιου ανέμου στα ξερόκλαδα των μαδημένων ονείρων, καταφύγιο βρέστε στην κατάφαση της αφής˙ πάντα απαντάει άσφαλτα στο ερώτημα ΕΙΜΑΙ ;
Νάστε σίγουροι˙ θα θροΐσουν ξανά τα φτερά, εκείνα που το σοφό τσεμπέρι της γιαγιά σας τα λέει ΖΩΗ.
Παιδιά υπάρχει αυτί που απαντά στη μουσική του δικού του ονείρου; ΝΑΙ αν ανταλλάξει το ψωμί με το ρόδο, αν πετώντας το χάδι που καλύπτει το τραύμα, αφήσει να ξεχυθεί τ’ άλικο της ζωής και της αλήθειας στον ήλιο. ΝΑΙ γιατί υπάρχει ο αιώνιος θρήνος της βροχής στα σάπια φύλλα. Εύκολα με νόμισμα ένα χαμηλωμένο βλέφαρο θα δώσουν κόσμους ολάνθιστους σαν γέλιο μιας παιδικής αμαρτίας.
Άντε λοιπόν λιανό φεγγάρι ας σας φωτάει τη στράτα˙ όλοι οι πάπυροι θα γραφούν μια μέρα στ’ όνομα της αλήθειας που υφαίνει η αράχνη που σεργιανάει στα μαλλιά σας.
Θέλει δουλειά να βγεί το ευχαριστώ από καρδιάς με το πριόνι , το τρυπάνι, με τα δόντια, με τ ’ αγεροφυσήματα, με του ματόκλαδου το παίξιμο και της παλάμης τ’ αναρίγιεμα. Ευχαριστώ την κάθε ατμίδα των ματιών σας, τη κάθε ρώγα σταφυλιού που σπάει στα δόντια σας, το γέλιο σας που απλώνει τις τρίλιες του απ’ τον ανθό της λεμονιάς στις κουτσουλιές του δρόμου. (Αποχαιρετισμός , Του Μανώλη Παπουτσάκη)
Καλό καλοκαίρι !!!
Ζάκρος , 30/04/2021 . Ο διεθνής Έλληνας σεφ Τόνι Καβαλιέρος “ταξιδεύει” τις γεύσεις του Γεωπάρκου Σητείας σε όλον τον κόσμο.
Γύρισμα ντοκιμαντέρ με τη συμμετοχή των μαθητριών του Σχολείου μας. Σε συνεργασία με την Κοινότητα Ζάκρου και τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ζάκρου.
Μεγάλη Παρασκευή , μια τόσο ιδιαίτερη μέρα για τον λαό και την παράδοσή μας . Αυτήν την ξεχωριστή μέρα λοιπόν ένας από τους κορυφαίους πρεσβευτές της ελληνικής γαστρονομίας στις ΗΠΑ, ο διάσημος σεφ Tony Kavalieros, πραγματοποίησε γύρισμα στον «Παλιό Νερόμυλο του Ξώπαπα» και σε έναν ειδυλλιακό και ζωτικής σημασίας για εμάς τόπο την «Πηγή» της Ζάκρου , προκειμένου να καταγράψει και να ταξιδέψει τις εξαιρετικές ντόπιες γεύσεις μας σε όλο τον κόσμο, προβάλλοντας ταυτόχρονα την παράδοση και την κουλτούρα των ανθρώπων μας.
Ευχαριστούμε τα παιδιά μας : την Άσπα , την Υρώ, την Μπλερτίνα , την Ελευθερία και τη Μυρτώ που με το κέφι , τη ζωντάνια , τον αυθορμητισμό τους και τις υπέροχες φωνούλες τους αναβίωσαν ένα έθιμο που εδώ και χρόνια έχει εκλείψει από το χωριό μας , ψάλλοντας τα «Πάθη του Χριστού» όπως λέγονταν πολλά χρόνια πριν στη Ζάκρο, προσθέτοντας μια ιδιαίτερη πινελιά χαράς κι αισιοδοξίας στην όλη εκδήλωση. Καθώς κι ένα μεγάλο μπράβο για τη συμβολή τους στην παρασκευή παραδοσιακών γλυκισμάτων της Ζάκρου.
Ευχόμαστε σε όλους σας το Άγιο Φως της Ανάστασης να χαρίσει σε εσάς και τις οικογένειές σας υγεία , αγάπη και γαλήνη.
Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα !
Κυριακή , 13/09/2020. ” Ημέρα Εθελοντισμού”
Ευχαριστώ από καρδιάς όλους εσάς τα μέλη του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων μας , φίλους , γονείς , παιδιά που αφιερώσατε μία ημέρα ξεκούρασης δουλεύοντας εθελοντικά για την βελτίωση της εικόνας του σχολείου μας, προκειμένου να είναι όλα έτοιμα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Ευχαριστώ τα τρία Νικολάκια , τον Γιάννη, τον Γιώργο , την Αγκάτα, τη Χαρά ,την Κατερίνα και τη Μαρία . Ευχαριστώ τα παιδιά μας Εφραιμία , Λευτέρη, Κωνσταντίνα ,Νίκο , Μυρτώ , Ελένη , Γιάννη. Ευχαριστώ πολύ και τον Νίκο τον Αϊλαμάκη για την προσφορά του σε χρώματα για τον ελαιοχρωματισμό του κτιρίου και το βάψιμο κιγκλιδωμάτων. Αυτό που με συγκινεί διακατέχοντας με ταυτόχρονα ένα βαθύ αίσθημα ευθύνης , είναι το ότι μέσα σε μια τόσο μεγάλη διαδρομή που μετράει πια κοντά δεκαεφτά χρόνια , όποτε σας χρειάστηκα ήσασταν δίπλα μου , πρόθυμοι να με βοηθήσετε σε οτιδήποτε εφικτό ή ανέφικτο. Δεν έχω λόγια … Μονάχα ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Δευτέρα 14/09/2020. Σήμερα επισήμως αρχίζει η νέα σχολική χρονιά εν μέσω πανδημίας. Τίποτα δεν είναι ίδιο όλα φαντάζουν διαφορετικά. Οι δυσκολίες πολλές , τα ερωτήματα ακόμα περισσότερα , αβεβαιότητα . Οι δυσκολίες πολλές , όμως θα παλέψουμε όλοι . Ο καθένας από το δικό του μετερίζι κι όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε να βγούμε αλώβητοι από αυτήν την περιπέτεια. Τα πιτσιρίκια μας το έχουν αποδείξει άλλωστε . Προσαρμοζόμαστε στη νέα πραγματικότητα, προχωράμε με αισιοδοξία , πείσμα, δυναμισμό και χαμόγελο έτσι προσπερνάμε κάθε δυσκολία.
Καλή Σχολική Χρόνια σε όλους !!!!! Γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς .
18_10_2020. Sitia Geopark Trail
06- 08- 2020. eGeo Discover , ” Ο δρόμος του νερού” Σε συνεργασία με το Γεωπάρκο Σητείας .
Ευχαριστούμε τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ζάκρου που μας βοήθησε να υλοποιήσουμε αυτήν την ιδέα μας και να προσφέρουμε αυτήν τη μοναδική εμπειρία στα παιδιά μας.
Εκπαιδευτικός διαδραστικός κινηματογράφος “Φωτόγραμμα”. Σε συνεργασία με τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ζάκρου.
Α προβολή: Διατροφή & υγεία
Β προβολή: Ελλάδα, χώρα ποιητών & συγγραφέων & Η ιστορία της Αθήνας.
24-11-2019 . ” Mαθαίνω να παίζω σκάκι”
Σε συνεργασία με τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ζάκρου. Ευχαριστούμε πολύ τον προπονητή σκάκι κ. Κασσαπάκη Γεώργιο και τον Σύλλογο Γαλλίας «Φίλοι Ζάκρου», οι οποίοι μας βοήθησαν να υλοποιήσουμε την ιδέα για τα δωρεάν μαθήματα σκάκι στα παιδιά.
06-10-2019 . ” Καθαρίζουμε την παραλία της Κάτω Ζάκρου”
Μια περιβαλλοντική δράση των μαθητών του Σχολείου μας σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA” , τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου καθώς και Γονέων / Κηδεμόνων των παιδιών .
27- 28 Σεπτεμβρίου 2019: Περιβαλλοντική δράση σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου . “Ατμοσφαιρική ρύπανση & κλιματική αλλαγή” Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πολύκεντρο της Ζάκρου την οποία παρακολούθησαν Φορείς και κάτοικοι του χωριού.
23 Σεπτεμβρίου – 26 Νοεμβρίου 2019.Project : ” Το φθινόπωρο”
Το υλικό και οι εργασίες της ερευνητικής μας εργασίας : https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/Project_-Το-φθινόπωρο.pdf
22 Ιουνίου 2019 : “Κορνάρεια” _ Σητεία 2019
Για μία ακόμη χρονιά διοργανώνεται στον δήμο Σητείας τα «Κορνάρεια 2019» με πλήθος εκδηλώσεων που θα γεμίσουν όμορφα τους καλοκαιρινούς μήνες με αξέχαστες εμπειρίες . Σητεία η πόλη του Ερωτόκριτου και του Βιτσέντζου Κορνάρου… Μια από τις ωραιότερες πόλεις της Κρήτης..Στην άκρη του νησιού, στην ανατολή του ήλιου, με το άπλετο φως της Μεσογείου και τη μοναδική της αύρα, η Σητεία καταφέρνει να κρατά αναλλοίωτο τον παραμυθένιο χαρακτήρα της και παράλληλα να καθηλώνει τον επισκέπτη με τα μνημεία και την ιστορία της. Τεράστιο το βάρος της κληρονομιάς για την «όμορφη κυρία» που εξακολουθεί να παράγει και να συντηρεί κι αυτό γιατί σέβεται το παρελθόν της. Πόλη του Βιτσέντζου Κορνάρου, της πίστης και του έρωτα, με συνεχή παρουσία και καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της Ποίησης και της Μουσικής, του Θεάτρου, του Χορού, δικαίως αποκαλείται «πόλη των τεχνών». Στην πλώρη της Κρήτης, η μαγευτική Σητεία βάζει μπρος για ένα ακόμη πολύχρωμο καλοκαίρι. Φεστιβάλ, μουσικές του κόσμου, χοροί αέρινοι και μοναδικοί, ατόφια παράδοση, εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, καντάδες, πανηγύρια. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΣΑΒΒΑΤΟ -ΚΥΡΙΑΚΗ 21-22-23-/6/19 2ο ΠΑΙΔΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΗΤΕΙΑΣ Σάββατο 22 & Κυριακή 23 Ιουνίου – Παραλία Σητείας & Άλσος Χλουβεράκη 10.00 π.μ. – 2.00 μ.μ. & 5:30 μ.μ. έως αργά το βράδυ Παιχνίδια, εργαστήρια, μαγειρική, αθλητισμός, πειράματα, κατασκευές, αναρρίχηση, συναυλίες και άλλα πολλά !!!
11 , 13 Μάϊου 2019 : ” Ο Μινωικός Πολιτισμός – Σύνδεση με την τοπική Ιστορία” Εκπαιδευτική δράση: ” Το Μινωικό Ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου “
Στα πλαίσια της δράσης επισκεφθήκαμε το μινωικό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου. Μέσα από το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού γνωρίσαμε τους χώρους τη χρησιμότητα και την σπουδαιότητά τους. Τέλος διαβάσαμε την ιστορία του ” Ραμύ” ενός ποντικού που τυχαία βρέθηκε στο παλάτι του Μίνωα στην Κ. Ζάκρο. Μια εκπαιδευτική περιήγηση στο ανάκτορο και στο αρχαιολογικό μουσείο της Σητείας.
” Ο Ραμύς στο ανάκτορο της Ζάκρου” , Κείμενο : Εύη Πίνη , Αρχαιολόγος
Τις επόμενες μέρες επισκεφθήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο Σητείας , όπου δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να θαυμάσουν τα εκθέματα που βρέθηκαν στο Ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου. Ομαδικά δούλεψαν φύλλα εργασίας που σχετίζονται με το παλάτι και τα ευρήματα της Ζάκρου.
Μετά την ξενάγηση κι αφού ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μας … Ήρθε η ώρα για ξεκούραση.
8,9,10 Απριλίου 2019. ” Η πηγή της Ζάκρου , τα πετρώματα και τα φυτά του τόπου μου’
Εκπαιδευτική Περιβαλλοντική δράση σε συνεργασία με την Αμαλία Φιλιππάκη – Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ) για την Αειφορία και οι Υεπύθυνοι των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κρήτης και το Γεωπάρκο Σητείας . Στη δράση συμμετείχε το Δημοτικό Σχολείο Παλαικάστρου και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας.
8 Απριλίου , τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου συγκεντρώνουν υλικό για σπάνια απειλούμενα φυτά του τόπου τους.
Το υλικό της έρευνάς μας : https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/project_08_04_2019-φυτά-του-τόπου-μου-1.pdf
9 Απριλίου , επισκεπτόμαστε τον Γυναικείο Συνεταιρισμό “Μελίων” , όπου με τη βοήθεια τους παρασκευάζουμε παραδοσιακά γλυκίσματα για να προσφέρουμε στους φιλοξενούμενούς μας.
10 Απριλίου , Υλοποίηση της δράσης . Αρχικά υποδεχόμαστε τους προσκεκλημένους μας με μια μαντινάδα.
Η μαντινάδα μας: https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/Χίλια-καλώς-ορίσετε-χίλια-και-δυό-χιλιάδες.pdf
Έπειτα παρουσιάζουμε την εργασία μας για τα απειλούμενα φυτά του τόπου μας.
Στη συνέχεια ακολουθούμε τον δρόμο του νερού μέσα από το διαδραστικό παιχνίδι ” “e- GEO Discover . Τέλος φτάσαμε στην πηγή. Με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών και με τρόπο παιγνιώδη μάθαμε πολύ σημαντικά πράγματα για το νερό, την χλωρίδα και τα πετρώματα του τόπου μας.
22-02-2019 . ” Μαθαίνω να τρώω υγιεινά” Σήμερα επισκέφτηκε το σχολείο μας η διατροφολόγος κα Άντρη . Μέσα από πλούσιες δραστηριότητες και με τρόπο παιγνιώδη τα παιδιά και οι εκπ/κοί έμαθαν πολύ σημαντικά πράγματα που σχετίζονται με σωστές διατροφικές συνήθειες.
12-12-2018. “Η χελωνίτσα Καρέττα-Καρέττα και το παλιό Φολκσβάγκεν” του Χρήστου Μπουλώτη.
Ζωγραφίζουμε σε χαρτί του μέτρου μια μεγάλη αμμουδιά. Δημιουργούμε έπειτα μια συνεικόνα (κολάζ) με χελωνίτσες και διάφορα άχρηστα αντικείμενα (τενεκεδάκια, σακούλες και άλλα).
Με σκηνικό το προηγούμενο έργο μας, παρουσιάζουμε στην τάξη (αν θέλουμε και σε άλλες τάξεις) τη συνάντηση και το διάλογο της χελωνίτσας και του Φολκσβάγκεν.
29-10-2018. ” Aφιερώνουμε λίγο από τον χρόνο μας για την προστασία του περιβάλλοντος”. Περιβαλλοντική δράση ” Μαζεύουμε τα πλαστικά που άφησαν πίσω τους οι επισκέπτες του καλοκαιριού από τον δρόμο που οδηγεί στο φαράγγι των Νεκρών”
29-10-2018. Τα φυτά του τόπου μου. Τα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μου. “Το αμπέλι” “Επίσκεψη στο αποστακτήριο ρακής” .
Τα παιδιά γνώρισαν τον τρόπο παρασκευής ρακής. Δοκίμασαν γλυκό του κουταλιού σταφύλι , σταφίδες , πετιμέζι. Ακούσαμε παραμύθια , μύθους που σχετίζονται με το αμπέλι. Έπειτα χωρισμένοι σε ομάδες δουλέψαμε φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα μας. Μετά από τόση κούραση ο Σύλλογος Γονέων μας έψησε σουβλάκια . Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με παραδοσιακούς χορούς. Ο κύριος Γιάννης φρόντισε να μας διασκεδάσει με το λαούτο του.
Την επόμενη μέρα φτιάξαμε τα δικά μας παραδοσιακά ” κρασοκούλουρα” τα οποία έχουν ως βάση τους τον μούστο και το ελαιόλαδο.
14-10-2018 . ” Καθαρίζουμε την παραλία της Κάτω Ζάκρου”
Μια περιβαλλοντική δράση των μαθητών του Σχολείου μας σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA”
20_21_22_ Ιουλίου 2018 . Γύρισμα Εκπαιδευτικής Ταινίας Γαλλικής Παραγωγής ” La Terre qui ne voulait plus tourner ” – “H Γη που δεν ήθελε να γυρίζει” Βασισμένη στο βιβλίο της Francoise Duchaxel , “Η Γη που δεν ήθελε πια να γυρίσει / Παλαιότερα, σήμερα, αύριο” H ταινία γυρίστηκε με τη συμβολή του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ζάκρου και με χρηματοδότηση των ” Les Amisde Zakros ” Σκηνοθεσία : Gilles Martin Πρωταγωνιστές οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου. Η ταινία προβλήθηκε στο εξωτερικό και δόθηκε ως εκπ/κό υλικό σε πολλά σχολεία/
08-10-2017 . ” Καθαρίζουμε την παραλία της Κάτω Ζάκρου”
Μια περιβαλλοντική δράση των μαθητών του Σχολείου μας σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA” , τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου, της Δημοτικής Αρχής , καθώς και Γονέων / Κηδεμόνων των παιδιών .
06 Αυγούστου 2017: Η ομάδα “Παραδοσιακών Χορών” στο Πανηγύρι της 6ης Αυγούστου .
12-12-2016 . Διαδραστικός Κινηματογράφος “Φωτόγραμμα” Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: ” Μαθαίνω να αγαπώ τον άνθρωπο”
Οκτώβριος 2014 _ “Ζάκρος, βόλτα στο παρελθόν με τους πολίτες του μέλλοντος”
Δημιουργία εντύπου
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού μέσω του προγράμματος “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση” με φορέα υλοποίησης την διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του υπουργείου στην δράση “Πόλη και Πολιτιστική ταυτότητα”
H Ζάκρος Σητείας Λασιθίου- ως αγροτικός οικισμός με μακραίωνη ιστορία και δυναμικό παρόν- επιλέχθηκε από τον υπουργείο Πολιτισμού ως μία από τις 9 περιφέρειες σύγκλισης στην Ελλάδα, μέσω του προγράμματος <<Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση>> με φορέα υλοποίησης την διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του υπουργείου στην δράση <<Πόλη και Πολιτιστική ταυτότητα>>. Στο πρόγραμμα αυτό που ως στόχο είχε να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού και της ιστορίας του τόπου του καθώς και την διάδοση και διάσωση της ντόπιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ζητήθηκε από το 3θέσιο δημοτικό σχολείο της Ζάκρου να γίνει ο σύνδεσμος γνώσης των μαθητών με το πολιτιστικό τους περιβάλλον. Η κυρία Ναυσικά Δασκαλάκη, δασκάλα και διευθύντρια στο 3θέσιο Δημοτικό σχολείο Ζάκρου Σητείας, με προθυμία αποδέχτηκε την πρόσκληση του υπουργείου Πολιτισμού και διοργάνωσε δράση με πεζοπορική διάσχιση του φαραγγιού των νεκρών Ζάκρου και προορισμό το Μινωικό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου.
Όσο τα παιδιά τόσο και οι γονείς, έζησαν μια μοναδική εμπειρία -απόδραση από στην καθημερινότητά τους και αποδείχτηκε έμπρακτα η διάθεση για δουλειά και προσφορά της εκπαιδευτικού , στην επιμόρφωση των παιδιών του ακριτικού χωριού που λέγεται Ζάκρος . (Στέλλα Αϊλαμάκη_ Δημοτική Σύμβουλος)
Η όλη δράση του προγράμματος καταλήγει στην δημιουργία εντύπου , με αναφορά στην έννοια πολιτιστική ταυτότητα ενός τόπου, παρελθόν παρόν μέλλον και γνωριμία-επαφή με εκπαιδευτικά εργαλεία. Το έντυπο στάλθηκε στην διεύθυνση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ψηφιακά στους κόμβους του υπουργείου παιδείας και πολιτισμού.
Το έντυπο : https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/Zάκρος-_-9-τόποι-αφηγούνται-55530048.pdf
Μάιος 2010: “Μια μέρα με τον Μίνωα”
3η Επανάληψη εκπαιδευτικού Προγράμματος σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού
Ανοίγοντας ένα παλαιό αρχείο και ψάχνοντας υλικό για μια δημοσίευση, βρήκα δύο φωτογραφίες που με ταξίδεψαν στη Ζάκρο, το Μάιο του 2010
Η θεατρική παράσταση που είχαμε ανεβάσει στην πλατεία του χωριού «Οι Πέτρες πηγαίνουν στον παράδεισο» είχε μόλις τελειώσει. Τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου της Πάνω Ζάκρου είχαν υποκλιθεί, είχαν εισπράξει το χειροκρότημα του κόσμου και είχαν στηθεί για τις αναμνηστικές φωτογραφίες.«Κυρία, ελάτε και εσείς!» μου φώναξαν και εγώ στάθηκα με χαρά δίπλα στους μικρούς πρωταγωνιστές μου. (Δύο από τα κορίτσια στην πρώτη σειρά σήμερα είναι φοιτήτριες, OMG! )
Έπειτα μας φώναξε ο Φίλιππος για μια ακόμη αναμνηστική φωτογραφία, μόνο οι μεγάλοι, οι δάσκαλοι και οι αρχαιολόγοι.Μια ευτυχής συγκυρία (που δεν έτυχε τον φετινό Μάιο, αν και το θέλαμε) συγκέντρωνε εκείνη τη χρονιά σχεδόν όλα τα βασικά μέλη της Ομάδας Ζάκρου, σε μια φωτογραφία. Να ‘μαστε λοιπόν:Οι αρχαιολόγοι Στέλλα Χρυσουλάκη και Γιάννα Βενιέρη, οι ενθουσιώδεις πρωτοπόρες που ξεκίνησαν αυτή την καταπληκτική δράση το 1988 (μαζί τους ήταν και η Στάθυ Βαραμέντη, αν δεν κάνω λάθος )Ο επίσης αρχαιολόγος Λεωνίδας Βοκοτόπουλος, που εντάχθηκε δυναμικά στην ομάδα το 1996.Η Ναυσικά Δασκαλάκη, η διευθύντρια του Σχολείου, που είχε πάρει μέρος στο πρόγραμμα ως μαθήτρια του Δημοτικού το 1988!Και τελευταία εγώ, που μπήκα στην ομάδα το 2002 .
Αυτός που δεν βλέπετε, γιατί ήταν πάντα πίσω από την κάμερα είναι ο Φίλιππος Κουτσαφτής, που όλα αυτά τα χρόνια, μέχρι και το 2010, φωτογράφιζε και κινηματογραφούσε την εκπαιδευτική δράση και μας έχει υποσχεθεί ότι θα φτιάξει μια ταινία, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία…
(Στη φωτογραφία μαζί μας εικονίζονται δύο από τους δασκάλους εκείνης της χρονιάς, Ο Αριστοτέλης Θεοδωράκης και η νηπιαγωγός Άννα Καρκαλέμη) . Μακάρι να μας δοθεί η ευκαιρία να ξανασμίξουμε…. (Αρχαιολόγος , Εύη Πίνη)
Μάιος 1988: “Μια μέρα με τον Μίνωα” , Ντοκιμαντέρ
Ένα εκπαιδευτικό Πρόγραμμα σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού
Πρωταγωνιστές οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Σχολείου , πολλοί από αυτούς γονείς σήμερα των μικρών μας μαθητών. Μια διαδρομή 35 χρόνων που ολοκληρώνεται φέτος με την προβολή του ντοκιμαντέρ “Ζάκρος” του Φίλιππου Κουτσαφτή.
Μέσα από αυτήν τη δράση δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά μας να έρθουν σε επαφή με τον Μινωικό Πολιτισμό που χιλιάδες χρόνια πριν ήκμασε στον τόπο μας , να γνωρίσουν χώρους πολιτισμικής αναφοράς και στοιχεία του πολιτισμού μας από την αρχαιότητα έως σήμερα , να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους και να εκτιμήσουν τη συμβολή της στην τοπική κοινωνία. Κι όλα αυτά μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους , διαδραστικά , με τρόπο παιγνιώδη .
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή