Διδακτικές Επισκέψεις

Μάιος 2010: “Μια μέρα με τον Μίνωα” 
3η Επανάληψη εκπαιδευτικού  Προγράμματος  σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού Φωτογραφία – Σκηνοθεσία : Φίλιππος Κουτσαφτής Συμμετείχαν οι Αρχαιολόγοι : Χρυσουλάκη Στέλλα , Βοκοτόπουλος Λεωνίδας , Βενιέρη Γιάννα , Πίνη Εύη
Επίσκεψη στο Μινωικό Ανάκτορο

2. DSC 19623. DSC 1981 4. DSC 19845. DSC 4258 8. DSC 16029. PICT0083 11. DSC 194112. DSC 1944 14. DSC 201515. DSC 2016 16. DSC 421417. DSC 4247 18. DSC 426019. DSC 4271 20. DSC 4301

Επίσκεψη στο  Αρχαιολογικό Μουσείο Σητείας

5. DSC 173210. DSC 1679

14_Απριλίου_2011. Άγιος Εφραίμ. Στο “Αλώνι” .

14 04 2011 P414001414 04 2011 P4140015

24 Οκτωβρίου   2014   _ “Ζάκρος, βόλτα στο παρελθόν με τους πολίτες του μέλλοντος”
Δημιουργία εντύπου
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού μέσω του προγράμματος “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση” με φορέα υλοποίησης την διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του υπουργείου στην δράση “Πόλη και Πολιτιστική ταυτότητα”

H Ζάκρος Σητείας Λασιθίου- ως αγροτικός οικισμός με μακραίωνη ιστορία και δυναμικό παρόν- επιλέχθηκε από τον υπουργείο Πολιτισμού ως μία από τις 9 περιφέρειες σύγκλισης στην Ελλάδα, μέσω του προγράμματος <<Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση>> με φορέα υλοποίησης την διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του υπουργείου στην δράση <<Πόλη και Πολιτιστική ταυτότητα>>.

Στο πρόγραμμα αυτό που ως στόχο είχε να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού και της ιστορίας του τόπου του καθώς και την διάδοση και διάσωση της ντόπιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ζητήθηκε από το 3θέσιο δημοτικό σχολείο της Ζάκρου να γίνει ο σύνδεσμος γνώσης των μαθητών με το πολιτιστικό τους περιβάλλον.

Η κυρία Ναυσικά Δασκαλάκη, δασκάλα και διευθύντρια στο 3θέσιο Δημοτικό σχολείο Ζάκρου Σητείας, με προθυμία αποδέχτηκε την πρόσκληση του υπουργείου Πολιτισμού και διοργάνωσε δράση με πεζοπορική διάσχιση του φαραγγιού των νεκρών Ζάκρου και προορισμό το Μινωικό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου.

345014363 2093414524188640 599788336998110817 n21217414086 bff39068ea n

Η ομάδα κατέληξε στο Μινωικό ανάκτορο Ζάκρου όπου η ξενάγηση της κυρίας Δασκαλάκη ζωντάνεψε στα μάτια των μικρών μαθητών εικόνες του χαμένου Μινωϊκού πολιτισμού.

Την επομένη, η γνωριμία των μαθητών με τις πολιτιστικές τους ρίζες συνεχίστηκε με την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σητείας ώστε να δουν από κοντά τα ευρήματα του ανακτόρου της Ζάκρου και οι μαθητές να αποτυπώσουν σε χαρτί τις εντυπώσεις τους με φράσεις και με χρώματα..

344999381 196024100017654 2232571040479418921 n

Όσο τα παιδιά τόσο και οι γονείς, έζησαν μια μοναδική εμπειρία -απόδραση από στην καθημερινότητά τους και αποδείχτηκε έμπρακτα η διάθεση για δουλειά και προσφορά της εκπαιδευτικού , στην επιμόρφωση των παιδιών του ακριτικού χωριού που λέγεται Ζάκρος . (Στέλλα Αϊλαμάκη_ Δημοτική Σύμβουλος)

https://104fm.gr/apopseis/ζάκρος-βόλτα-στο-παρελθόν-με-τους-πολί/

1. 345965083 9210654075671336 4320163599618653790 n2. 345159191 982499446108805 4463254551240749853 n3. 345014363 714796317316513 5663493765140076558 n

Το έντυπο : https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/Zάκρος-_-9-τόποι-αφηγούνται-55530048.pdf

Η όλη δράση του προγράμματος καταλήγει στην δημιουργία εντύπου , με αναφορά στην έννοια πολιτιστική ταυτότητα ενός τόπου, παρελθόν παρόν μέλλον και γνωριμία-επαφή με εκπαιδευτικά εργαλεία. Το έντυπο στάλθηκε  στην διεύθυνση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ψηφιακά στους κόμβους του υπουργείου παιδείας και πολιτισμού.

26 Μαρτίου 2017_. Μινωικός Πολιτισμός_. Στο ” Φαράγγι των Νεκρών”.

26 03 2017 DSC03171

25 Μάϊου 2017 . Ημερήσια Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο θεματικό πάρκο “Λαβύρινθος”

25 05 2017 DSC03367DSC03368

DSC03373DSC03376

DSC03377DSC03382

DSC03393

08 Οκτωβρίου 2017 . ” Καθαρίζουμε την παραλία της Κάτω Ζάκρου”_ Σε συνεργασία με  ην Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA” 

Μια περιβαλλοντική δράση των μαθητών του Σχολείου μας σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA” , τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου, της Δημοτικής Αρχής  ,  καθώς και Γονέων / Κηδεμόνων των παιδιών .

08 10 2017 DSC03777DSC03778 1

DSC03780 3DSC03781 2

DSC03783 1DSC03782 1

15 Μαρτίου 2018 . Το νερό. Στην “Πηγή” της Ζάκρου.
“Το νερό ..πολύτιμες σταγόνες..”

DSC04257DSC04256

DSC04251

25 Απριλίου 2018 . “Μαθαίνω την ιστορία του τόπου μου” 
Στην είσοδο του “Φαραγγιού των Νεκρών”

25 04 2018 IMG 20180425 09404225 04 IMG 20180425 101108

14 Οκτωβρίου 2018 . ” Καθαρίζουμε την παραλία της Κάτω Ζάκρου” 
Μια περιβαλλοντική δράση των μαθητών του Σχολείου μας σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA”.

14 10 2018 IMG 20181014 102101IMG 20181014 102452

IMG 20181014 111301 BURST001 COVERIMG 20181014 102756

  17 Οκτωβρίου 2018. Θρησκευτικά Γ Δημοτικού . ” Θρησκευτικές γιορτές_μέρες γεμάτες χαρά και σημασίες”_  “Χαιρόμαστε γιορτάζοντας”
Δραστηριότητες:  Πηγαίνουμε μια βόλτα στη γειτονιά μας και εντοπίζουμε πού βρίσκεται η κοντινότερη στο σχολείο μας εκκλησία. Κρατάμε σημειώσεις: Πού βρίσκεται; Σε ποιεςοδούς; Σε πλατεία; Τι άλλο υπάρχει γύρω; Πόσο μακριά από το σχολείο μας; Στην τάξη φτιάχνουμε το πλάνο της γειτονιάς μας σχεδιάζοντας τον ναό της και το σχολείο μας.

17 10 2018 IMG 20181017 124808 2IMG 20181017 124812 BURST001 COVER

29 Οκτωβρίου 2018. ” Aφιερώνουμε λίγο από τον χρόνο μας για την προστασία του περιβάλλοντος”.
Περιβαλλοντική δράση .  ” Μαζεύουμε τα πλαστικά που άφησαν πίσω τους οι επισκέπτες του καλοκαιριού από τον δρόμο που οδηγεί στο φαράγγι των Νεκρών”

29 10 2018 IMG 20181029 091719IMG 20181029 093739

IMG 20181029 093802

29-10-2018. Τα φυτά του τόπου μου. Τα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μου.                           
“Το αμπέλι”
“Επίσκεψη στο αποστακτήριο ρακής” .

Τα παιδιά γνώρισαν τον τρόπο παρασκευής ρακής. Δοκίμασαν γλυκό του κουταλιού σταφύλι , σταφίδες , πετιμέζι. Ακούσαμε παραμύθια , μύθους που σχετίζονται με το αμπέλι. Έπειτα χωρισμένοι σε ομάδες δουλέψαμε φύλλα εργασίας σχετικά με το  θέμα μας. Μετά από τόση κούραση ο Σύλλογος Γονέων μας έψησε σουβλάκια . Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με παραδοσιακούς χορούς. Ο κύριος Γιάννης Σωμαράς  φρόντισε να μας διασκεδάσει με το λαούτο του.

IMG 20181029 101546IMG 20181029 101505

IMG 20181029 110107IMG 20181029 110114

IMG 20181029 110121IMG 20181029 110514

IMG 20181029 110520IMG 20181029 112431

IMG 20181029 115120 BURST003IMG 20181029 123751

8,9,10 Απριλίου 2019. ” Η πηγή της Ζάκρου , τα πετρώματα και τα φυτά του τόπου μου’ Εκπαιδευτική Περιβαλλοντική δράση σε συνεργασία με την Αμαλία Φιλιππάκη – Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ) για την Αειφορία και οι Υεπύθυνοι των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κρήτης και το Γεωπάρκο Σητείας . Στη δράση συμμετείχε το Δημοτικό Σχολείο Παλαικάστρου και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας.

8 Απριλίου , τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου συγκεντρώνουν υλικό για σπάνια απειλούμενα φυτά του τόπο τους.08 04 2019 IMG 20190408 092332

Το υλικό της έρευνάς μας : https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/project_08_04_2019-φυτά-του-τόπου-μου-1.pdf

9 Απριλίου , επισκεπτόμαστε τον Γυναικείο Συνεταιρισμό “Μελίων” , όπου με τη βοήθεια τους παρασκευάζουμε παραδοσιακά γλυκίσματα για να προσφέρουμε στους φιλοξενούμενούς μας. 

09 04 2019 IMG 20190409 10055409 04 2019 IMG 20190409 095100
10 Απριλίου ,  Υλοποίηση της δράσης .
Αρχικά υποδεχόμαστε τους προσκεκλημένους μας με μια μαντινάδα.

IMG 20190410 094700

Η μαντινάδα μας: https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/Χίλια-καλώς-ορίσετε-χίλια-και-δυό-χιλιάδες.pdf

10 04 2019 IMG 20190410 095824
Έπειτα παρουσιάζουμε την εργασία μας για τα απειλούμενα φυτά του τόπου μας. 

10 04 2019 IMG 20190410 11314210 04 2019 IMG 20190410 113130

Στη συνέχεια ακολουθούμε τον δρόμο του νερού μέσα από  το διαδραστικό παιχνίδι ” “e- GEO Discover . Τέλος φτάσαμε στην πηγή. Με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών και με τρόπο παιγνιώδη μάθαμε πολύ σημαντικά πράγματα για το νερό, την χλωρίδα και τα πετρώματα του τόπου μας.

345026052 552319390179238 5783504841470236842 n344994670 2496654533848883 2184036246412232584 n

11 , 13 Μάϊου 2019 :  ” Ο Μινωικός Πολιτισμός – Σύνδεση με την τοπική Ιστορία”
Εκπαιδευτική δράση: ” Το Μινωικό Ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου “

IMG 20190511 111811IMG 20190511 111825

IMG 20190511 111833IMG 20190511 113052

Στα πλαίσια της δράσης επισκεφθήκαμε το μινωικό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου. Μέσα από το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού γνωρίσαμε τους χώρους τη χρησιμότητα και την σπουδαιότητά τους. Τέλος  διαβάσαμε την ιστορία του ” Ραμύ” ενός ποντικού που τυχαία βρέθηκε στο παλάτι του Μίνωα στην Κ. Ζάκρο. Μια εκπαιδευτική περιήγηση στο ανάκτορο και στο αρχαιολογικό μουσείο της Σητείας.

page 1page 4

page 20

” Ο Ραμύς στο ανάκτορο της Ζάκρου” , Κείμενο : Εύη Πίνη , Αρχαιολόγος 

IMG 20190513 103203IMG 20190513 103233

IMG 20190513 104252

Τις επόμενες μέρες επισκεφθήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο Σητείας , όπου δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να θαυμάσουν τα εκθέματα που βρέθηκαν στο Ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου. Ομαδικά δούλεψαν φύλλα εργασίας που σχετίζονται με το παλάτι και τα ευρήματα της Ζάκρου.

IMG 20190513 120612IMG 20190513 120617 BURST001 COVER

Μετά την ξενάγηση  κι αφού ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μας … Ήρθε η ώρα για ξεκούραση.

10 Ιουνίου 2019 . Ημερήσια Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μινωικό ανάκτορο της Κνωσού και στο Αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου .

1.b9def02b6d20f4f0adb6e889f99af491 XL2. 7thronos3

3. knossos sos10 06 2019 MG 20190610 112917

IMG 20190610 115656IMG 20190610 141941

IMG 20190610 142037IMG 20190610 143813

IMG 20190610 143926

06 Οκτωβρίου 2019 . ” Καθαρίζουμε την παραλία της Κάτω Ζάκρου”_ Σε συνεργασία με  ην Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA” 

Μια περιβαλλοντική δράση των μαθητών του Σχολείου μας σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, “HELMEPA” , τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου, της Δημοτικής Αρχής  ,  καθώς και Γονέων / Κηδεμόνων των παιδιών .

IMG 20191006 102800IMG 20191006 103310

IMG 20191006 103403IMG 20191006 110105

IMG 20191006 110154IMG 20191006 114441

14 Νοεμβρίου 2019.
Μελέτη Περιβάλοντος : Project _Τμήμα: Γ΄- Δ΄ _ 1η Διδακτική επίσκεψη 
O τόπος μας: O τρόπος ζωής άλλοτε και τώρα_ O τόπος μας: Mέρη με ιστορία. Θρησκευτικά μνημεία στον τόπο μας.

Στην “Πηγή” της Ζάκρου

14 11 2019 IMG 20191114 111240

Στην εκκλησία του “Αφέντη Χριστού _ Πηγή

IMG 20191114 112428IMG 20191114 111937

Στην Κάτω Πηγή _ Στον παλιό Νερόμυλο στο “Μέσα Μύλο”

IMG 20191114 113448IMG 20191114 113928

IMG 20191114 114140

Στον Άγιο Γεώργιο “Σκουλάφτο’

IMG 20191114 115513IMG 20191114 115716

H παράδοσή μας: Όσα «έφτασαν» σε μας από παλιά_  Στο Λαογραφικό Μουσείο ” _
Ο Νερόμυλος του “Ροδονοβαγγελή

IMG 20191114 125746IMG 20191114 130818

IMG 20191114 130229

05  Δεκεμβρίου 2019.
Μελέτη Περιβάλοντος : Project _Τμήμα: Γ΄- Δ΄ _ 2η Διδακτική επίσκεψη 
O τόπος μας: O τρόπος ζωής άλλοτε και τώρα_ O τόπος μας: Mέρη με ιστορία. Θρησκευτικά μνημεία στον τόπο μας.

Στο ξωκκλήσι της Αγίας Παρασκευής .

IMG 20191205 103715IMG 20191205 103757

IMG 20191205 112215IMG 20191205 112426

IMG 20191205 112339IMG 20191205 112320

Στην Παναγία του Βίγλου .

IMG 20191205 130113IMG 20191205 130321

29 Ιανουαρίου 2020 .
Μελέτη Περιβάλοντος : Project _Τμήμα: Γ΄- Δ΄ _ 3η Διδακτική επίσκεψη 
O τόπος μας: O τρόπος ζωής άλλοτε και τώρα_ O τόπος μας: Mέρη με ιστορία. Θρησκευτικά μνημεία στον τόπο μας.
Στο ξωκκλήσι του Αγίου Εφραίμ  της Ζάκρου

IMG 20200129 101740IMG 20200129 103655

IMG 20200129 104357IMG 20200129 105924

IMG 20200129 124618IMG 20200129 125231

10 Φεβρουαρίου 2020 .
Μελέτη Περιβάλοντος : Project _Τμήμα: Γ΄- Δ΄ _ 4η Διδακτική επίσκεψη 
O τόπος μας: Τα φυτά του τόπου μου . Τα Προϊόντα . O τρόπος ζωής άλλοτε και τώρα_ Mέρη με ιστορία
H παράδοσή μας: Όσα «έφτασαν» σε μας από παλιά _Δημιουργήματα της φύσης  και έργα του ανθρώπου
Στον Αγροτικό Ελαιουργικό Συνεταιρισμό Ζάκρου .

Το πρώτο πιεστήριο παραγωγής Ελαιόλαδου.

IMG 20191114 125746

Το παλιό ελαιοτριβείο 

0.IMG 20191110 1321380. IMG 20191110 132140

Το σύγχρονο ελαιουργείο και συσκευαστήριο λαδιού της Ζάκρου

IMG 20200210 173004IMG 20200210 180047IMG 20200210 175643

 

  28 Μάϊου 2021 . Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον. ” Στην Πηγή της Ζάκρου”

28 05 2021 IMG 20210528 093143

9 Νοεμβρίου 2021. Περιβαλλοντική δράση _“Ανθισμένα παρτέρια ….ανθισμένες ψυχές”

Οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου σήμερα Τρίτη, 09/11/2021 σε συνεργασία με το τμήμα Καθαριότητας &Πρασίνου του Δήμου μας και την Κοινότητα Ζάκρου στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος ” Ανθισμένα παρτέρια…ανθισμένες ψυχές” φύτεψαν καλλωπιστικά φυτά και λουλούδια στα παρτέρια της Ζάκρου.

254105209 432484688486722 2662295039758349231 n254120071 432484588486732 7158056229319312020 n254126143 432484668486724 1757513292242230928 n254150446 432484315153426 1946970356934893297 n

254492045 432484645153393 6974482291848019950 n254534435 432484585153399 55485256498645337 n255153362 432484581820066 4599591954583575194 n255221079 432484458486745 3454622849270127258 n

254473625 432484818486709 126557193028006322 n254553103 432484865153371 5858701643152695991 n254510134 432484908486700 4930512295117328467 n255198713 432484838486707 6828564886171641023 n
Γιατί…η συμπεριφορά μας και οι δικές μας ενέργειες, καθώς και όλων των ανθρώπων, έχουν άμεση σχέση και αλληλεπίδραση με τον τόπο στον οποίο ζούμε. Γιατί….όλοι μαζί μπορούμε να εξωραΐσουμε και να φροντίσουμε τον τόπο μας και ΓΙΑΤΙ…..το μέλλον της γης ..είναι στα χέρια των παιδιών μας.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ:
Τα παιδιά μας και τους εκπ/κούς του σχολείου μας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της όλης δράσης.
Τον Κο Βουτυράκη Κωστή που μας μετέφερε αφιλοκερδώς το χώμα με το οποίο γεμίσαμε τα παρτέρια μας .
Τον Κο Σεμερτζάκη Σταύρο , υπάλληλο στην υπηρεσία καθαριότητας και πρασίνου για την ουσιαστική βοήθειά του.
Και φυσικά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας, πάντα παρών σε κάθε εγχείρημά μας, για το υπέροχο κέρασμα. Μερικά σουβλάκια και πιτούλες ήταν ό,τι πρέπει μετά από τόση κούραση..

24 Φεβρουαρίου 2022 · Τσικνοπέμπτη 
“Γίνε κι εσύ Ρεπόρτερ” . ” Ραδιοφωνική Εκπομπή στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ζάκρου” 

Τσικνοπέμπτη σήμερα και τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου φιλοξενήθηκαν στον ραδιοφωνικό σταθμό Ζάκρου , όπου παρουσίασαν μια εκπομπή αφιερωμένη στο Τριώδιο: στην Τσικνοπέμπτη , στις Αποκριές , στην Καθαρά Δευτέρα , στους θρύλους , στις παραδόσεις και στα έθιμα τωρινών κι αλλοτινών εποχών του χωριού μας …Που σχετίζονται με τις μέρες αυτές και που έχουν τις καταβολές τους βαθιά μέσα στον χρόνο , απόηχος της Βυζαντινής μας παράδοσης και των βακχικών γιορτών προς τιμή της μητέρας φύσης και του Διόνυσου , του θεού του κρασιού, του γλεντιού και της βλάστησης .
Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας για την εξαιρετική εργασία τους και για την προσπάθειά τους να συλλέξουν και να οργανώσουν το υλικό της εκπομπής.

274534004 499446815123842 475743190425920214 n274692325 499446915123832 307743697473853218 n274598204 499446758457181 2430730274142776713 n

274548564 499446631790527 4193095642937328099 n274540946 499446425123881 8349027896411495943 n
Ευχαριστούμε πολύ τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ζάκρου για τη φιλοξενία , Τον φίλο μου τον Γιάννη που βοήθησε τα παιδιά με τα μικρόφωνα και τη μουσική.
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού& Νηπιαγωγείου Ζάκρου που ετοίμασαν για τα παιδιά μας ένα υπέροχο τραπέζι Τσικνοπέμπτης.

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2022 . ” Παγκόσμια ημέρα νερού” 
“Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας”

Σχετικό Video  : https://www.youtube.com/watch?v=PlvtQNNs0mQ&t=4s

 Σήμερα , 22 Μαρτίου , Παγκόσμια ημέρα Νερού το σχολείο μας , σε συνεργασία με τον Συντονιστή Γεωπάρκου Σητείας Κο Περάκη Βαγγέλη και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικοπολιτιστικής Ανάπτυξης Σητείας Κο Λυμπερίου Κωστή αποφασίσαμε να οργανώσουμε τη σημερινή δράση.
Η δράση μας ξεκίνησε από το σχολείο μας και συνεχίστηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Ζάκρου, μιας και οι καιρικές συνθήκες δεν μας επέτρεψαν να ακολουθήσουμε τον δρόμο του νερού και να περιηγηθούμε σε μέρη που αποτελούν σημεία αναφοράς και που σχετίζονται με το νερό.
Αρχικά μιλήσαμε για την πηγή της Ζάκρου. Μέσα από ψηφιακό υλικό, γνωρίσαμε την ιστορία της μια ιστορία χιλιάδων χρόνων , καθώς και για τη σπουδαιότητά της για την ύπαρξη ζωής και την ανάπτυξη πολιτισμού, από το μινωικά χρόνια μιας κι απομεινάρια το αγωγού που διοχέτευε το νερό στο μινωικό ανάκτορο της Κ. Ζάκρου σώζονται ακόμα μέσα στο φαράγγι των νεκρών.
276305396 515731573495366 7444206679641329417 n276269045 515731396828717 5158252669345176178 n277108415 515731660162024 7200519502675852269 n277137579 515731323495391 8910948573076961550 n

277147602 515731490162041 3080384284735430897 n277137579 515731323495391 8910948573076961550 n

276225851 515731223495401 7664834437158269949 n

Αφού τα παιδιά Χωρίστηκαν σε ομάδες , διαδραστικά , με τρόπο παιγνιώδη μελέτησαν το οικοσύστημα της πηγής μας, τις σχέσεις άβιών κι έμβιών , τη χλωρίδα και την πανίδα, έφτιαξαν τροφικές αλυσίδες και φυσικά δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι. ” Το παραμύθι της πηγής που την έλεγαν Ζάκρο” .
Σάρωση 20220321

” Το παραμύθι της πηγής που την έλεγαν Ζάκρο” , από τη μαθήτρια της ΣΤ΄ τάξης , Βδοκάκη Μυρτώ.

https://blogs.sch.gr/dimzakro/files/2023/05/ΤΟ-ΠΑΡΑΜΥΘΙ-ΤΗΣ-ΠΗΓΗΣ-ΠΟΥ-ΤΗΝ-ΕΛΕΓΑΝ-ΖΑΚΡΟΣ.pdf

Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια που σχετίζονται με τη γεωλογία μάθαμε πώς δημιουργήθηκε η πηγή , γνωρίσαμε τον ρόλο των πετρωμάτων , πώς αυτά συμβάλλουν στη συγκράτηση του νερού και την κίνηση του νερού στα υπόγεια ποτάμια.
Έπειτα διαδικτυακά επισκεφθήκαμε τον παλιό νερόμυλο όπου στεγάζεται και το λαογραφικό μας μουσείο , τον νερόμυλο του Ξώπαπα… Γνωρίσαμε την ιστορία του. Μεσα από παιχνίδια τα παιδιά γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας του νερόμυλου , έφτιαξαν τους δικούς τους νερόμυλους
Ήρθαν σε επαφή με χώρους πολιτισμικής αναφοράς του τόπου τους. Με αντικείμενα που σχετίζονται με το λαϊκό πολιτισμό και την παράδοσή μας. Γνώρισαν τη χρήση και τη χρησιμότητα τους δίνοντας πάντα έμφαση στη σημασία του νερού στη ζωή των ανθρώπων κατά τη πάροδο των χρόνων μέσα στους αιώνες.
Έπειτα πήραμε μια ανάσα στη βρύση του Χόγκαρθ, γνωρίσαμε την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτήν και πώς σχετίζεται με τον μινωικό πολιτισμό που χιλιάδες χρόνια πριν ήκμασε στην Κ, Ζάκρο, έναν πολιτισμό που αποτελεί το λίκνο του ευρωπαϊκού.
Τελευταίος σταθμός το καφενείο του χωριού μας. Εκεί ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, πάντα δίπλα μας , παραστάτης κι αρωγός σε κάθε μας εγχείρημα , είχε ετοιμάσει ένα υπέροχο τραπέζι για όλους κι όλες που συμμετείχαν στη σημερινή δράση.
276265082 515731710162019 6623221755313639598 n

ΜΗΝΥΜΑ
Η διαφύλαξη με κάθε τρόπο του νερού, εκείνου του ανεκτίμητου δώρου που η φύση απλόχερα χάρισε σε τούτον εδώ τον τόπο .
Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά και τους εκπ/κούς του σχολείου μας, τον Συντονιστή Γεωπάρκου Σητείας Κο Περάκη Βαγγέλη και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικοπολιτιστικής Ανάπτυξης Σητείας Κο Λυμπερίου Κωστή. Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την ουσιαστική συμβολή του στην υλοποίηση του όλου εγχειρήματος.
Ευχαριστούμε πολύ και την Κα Τζαβολάκη Σταυρούλα που κάλυψε δημοσιογραφικά τη σημερινή δράση , μια δράση αφιερωμένη στο ΝΕΡΟ, στη Ζάκρο και τον φυσικό πλούτο της .

Μάιος 2022″ Ζάκρος , από τη σιωπηλή γη στο μινωικό ανάκτορο”
Στις 24/25/26/27 Μαΐου 2022 υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ζάκρου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα : «ΖΑΚΡΟΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΩΠΗΛΗ ΓΗ ΣΤΟ ΜΙΝΩΙΚΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ», σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια Κρήτης, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων .

282134755 561412385593951 8275131472648117165 n282022484 561412085593981 6703967781194113817 n

284709310 561412162260640 8931646034569588005 n287452697 2330197210474556 6094065829192209628 n

Μέσα από αυτήν τη δράση δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά μας να έρθουν σε επαφή με τον Μινωικό Πολιτισμό που χιλιάδες χρόνια πριν ήκμασε στον τόπο μας , να γνωρίσουν χώρους πολιτισμικής αναφοράς και στοιχεία του πολιτισμού μας από την αρχαιότητα έως σήμερα , να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους και να εκτιμήσουν τη συμβολή της στην τοπική κοινωνία. Κι όλα αυτά μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους , διαδραστικά , με τρόπο παιγνιώδη , πάντα με γνώμονα την ομαδικότητα και τη συνεργασία.

283905550 561412735593916 2275615298947516546 n287716179 2330197223807888 8162054676753034437 n

289548298 2330197303807880 5503511443808051837 n282189415 561412275593962 325075233835419401 n

289039989 2330196857141258 4985083177545584893 n287419922 2330197007141243 8276841371882905067 n

283803085 561412812260575 4837590398887576016 n287603935 2330197347141209 172017835769093237 n
Μια διαδρομή που βάδισαν γενιές και γενιές μαθητών/τριών , φέτος μετά από 34 χρόνια φτάνει στο τέλος της. Τα συναισθήματα ανάμειχτα , με την ευχή οι δρόμοι κάποτε να σμίξουν ξανά . Ευχαριστούμε από καρδιάς :
Τις αρχαιολόγους Στέλλα Χρυσουλάκη , Εύη Πίνη , Αλεξάνδρα Σαλίχου και τον Δημήτρη Λένη για τις υπέροχες φωτογραφίες του. Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ζάκρου για τη στήριξή του και την ουσιαστική συμβολή του στην πραγμάτωση της όλης δράσης.
Τους ανθρώπους που εργάζονται στο μινωικό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου . Όλους τους γονείς των παιδιών μας που βοήθησαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο.

5 Ιουνίου 2022 . ” Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος” 

283917206 565205661881290 6465986841591238257 n283660384 565205475214642 6380646716354532924 n
Στο σύμπαν υπάρχουν δισεκατομμύρια γαλαξίες, στον γαλαξία μας υπάρχουν δισεκατομμύρια πλανήτες, όμως υπάρχει Μόνο Μία Γη….Αυτό είναι το σύνθημα για όλες τις περιβαλλοντικές δράσεις που υλοποιήθηκαν σε όλον τον πλανήτη.
283613066 565204738548049 2587124221658565998 n283902739 565205021881354 4398657683452017066 n
Με αφορμή την Παγκόσμια μέρα Περιβάλλοντος την Παρασκευή, 03/05/2022 τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ζάκρου ανέλαβαν να καθαρίσουν την περιοχή γύρω από το σχολείο μας , την είσοδο του χωριού μας , την πλατεία μας και την παιδική χαρά !!!

284974682 565204845214705 7475253896646125392 n283476353 565205275214662 7439810249151769936 n

Γιατί η φύση λειτουργεί διαφορετικά από τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων…

04-10-2022 : “Ξενάγηση στο Γεωπάρκο Σητείας”
Η Κοινή Γραμματεία του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A «Ελλάδα Κύπρος 2014- 2020» υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & ΤΣ, της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομικών, της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης , στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ευρωπαϊκής Συνεργασίας 2022 (ECDAY 2022), διοργάνωσε εκδήλωση την Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022 από τις 09:30 μέχρι τις 14:00 με τίτλο: «Ξενάγηση στο Γεωπάρκο Σητείας και περιπατητική διαδρομή στο Φαράγγι Ζάκρου» στην οποία συμμετείχαν και τα παιδιά του σχολείου μας.

111111. 310017709 646984517036737 8394424221436665200 n

Αφετηρία της εκδήλωσης ήταν  το Κέντρο Ενημέρωσης του Γεωπάρκου στη Ζάκρο, όπου  πραγματοποιήθηκε  ξενάγηση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ζάκρου από έμπειρους ξεναγούς και υπεύθυνους του Γεωπάρκου, ενώ οι συμμετέχοντες   είχαν  την ευκαιρία να παίξουν με ένα ψηφιακό παιχνίδι, που προσφέρεται από το Μουσείο. Στη διάρκεια της διαδρομής, πραγματοποιήθηκε  κυνήγι θησαυρού, ενώ στο χώρο  διανεμήθηκε  προωθητικό υλικό του Προγράμματος .Επίσης το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας συνόδευσε  την εκδήλωση με παραδοσιακούς χορούς..

18 Ιανουαρίου 2023 . Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ του Λέο Μπουσκάλια
Στην πηγή της Ζάκρου 
Δραστηριότητες

1. 322799872 3074563746174774 5475615681513340813 n 

 

Πάνω στο δέντρο του Φρέντυ είχε τη φωλιά του ένα πουλί. Όταν γεννήθηκαν τα μικρά του, τους διηγήθηκε την ιστορία του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ. Τι να τους είπε;
Παίζουμε την ιστορία του Φρέντυ χρησιμοποιώντας το σώμα, την κίνηση και την έκφρασή μας.Φαντάζομαι το Φρέντυ σε κάθε εποχή. Μαζεύω ή ζωγραφίζω φύλλα διαφορετικών δέντρων και φτιάχνω μια συνεικόνα (κολάζ)

2. 320788025 1234953954077564 3890736975361642609 n3. 346057882 901033644297574 4572550569764924978 n

27 Απριλίου έως 02 Μάϊου  2023 .  Project : ” To πιο γλυκό ψωμί ” 

Προετοιμασία στο σχολείο , αφήγηση του λαϊκού παραμυθιού “Το πιο γλυκό ψωμί”  . Έπειτα ακολουθώντας τον δρόμο του νερού οδηγηθήκαμε  στην πηγή της Ζάκρου . Εκεί μάθαμε για τη συμβολή  του νερού στη διαδικασία παρασκευής του ψωμιού τα παλαιότερα χρόνια , αφού χάρη σε αυτό λειτουργούσαν οι Νερόμυλοι. 

346148696 218457177639880 2076612494346547142 n348379800 1527716704302315 367488376354994037 n

346174298 626883445982882 6814087156229838751 n348366040 2027790020918996 9018264463810883834 n

348379760 3572120509780423 4237310260057624703 n

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε  το “αλώνι’ . Μέσα από τρόπο παιγνιώδη γνωρίσαμε τη διαδικασία του αλωνίσματος.
346098435 944326390157391 7198746654619502433 n346100357 242721828193306 2792662598415723782 n

Σειρά είχε η Επίσκεψη στους “Παλιούς Νερόμυλους ” , όπου είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε χώρους κι αντικείμενα που σχετίζονταν με το όργωμα , τη σπορά του σιταριού, τον θερισμό, το αλώνισμα , το λίχνισμα , το άλεσμα του σιταριού, την παρασκευή και το ψήσιμο του ψωμιού.
346134855 590144169880720 4237174134075038563 n346132538 264480109322733 3521710056392931631 n346151881 1032786214378670 2201705584995127819 n

346121475 908340903803505 1159242231052630141 n346154263 6668522426515149 7202705302428969348 n

346154319 6189321657772252 4670946491178375758 n348382203 930580818177509 5573116037069165102 n348363427 963268421522258 4586934580035073951 n

346169801 783469283338056 6813563582556971067 n

8 Ιουνίου 2023 
“Δικταίον Άντρο” – Θεματικό Πάρκο Ελληνικής Μυθολογίας 

351444971 935691421026295 4674062123894468637 n351521455 6321738047863052 602578808203492315 n

353507850 288528823528773 6579217065434516034 n351446068 236138862482089 4186775468750049286 n

353621269 1018432945987913 7691754139819529356 n353572229 1260339118187199 8002413593002507626 n

353594684 1280048555980126 3688446931648805088 n353350984 561575492814314 6996314019972032332 n

351459066 803770137758237 6358550076726492267 n351440604 1662736927572337 4285611786145439534 n