Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, 3 Δεκεμβρίου 2025.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, ο εορτασμός της οποίας έχει καθιερωθεί στις 3 Δεκεμβρίου, οι εκπαιδευτικοί του Τμήματος Ένταξης και της Παράλληλης Στήριξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική παρέμβαση για τους μαθητές του Σχολείου μας. Οργάνωσαν μαζί με τους εκπαιδευτικούς όλων των τάξεων βιωματικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών με στόχο την γνωριμία με τα διάφορα είδη αναπηριών, τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία καθώς και την προαγωγή του σεβασμού και της αποδοχής του άλλου.
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες μαθητών όλων των τάξεων του Σχολείου μας. Οι δράσεις είχαν διάρκεια δύο διδακτικών ωρών και επεκτάθηκαν σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Ενδεικτικά οι δράσεις περιλάμβαναν συζήτηση μέσω μιας παρουσίασης, προβολή βίντεο, βιωματικά παιχνίδια, φύλλα εργασίας, απόδοση ονόματος παιδιών στη γραφή Βraille και δημιουργία κολάζ τα οποία αναρτήθηκαν σε χώρους των τάξεων και του Σχολείου.
Πιο συγκεκριμένα, προβλήθηκε μια παρουσίαση και έγινε συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με το τι είναι αναπηρία, ποια είδη αναπηρίας υπάρχουν και ποια τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι άνθρωποι με αναπηρία. Ακολούθησε το βίντεο με το τραγούδι «Παγκόσμια Γειτονιά» και στη συνέχεια το βιωματικό παιχνίδι όπου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των πέντε ατόμων. Οι μαθητές, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών, μπαίνοντας στη θέση του ατόμου με αναπηρία προβληματίστηκαν αλλά και αντιλήφθηκαν τις δυσκολίες σε καθημερινές δραστηριότητες καθώς και την αναγκαιότητα για ισότιμη πρόσβαση αυτών των ατόμων στην εκπαίδευση.
Σε άλλες τάξεις τα παιδιά προσπάθησαν να γράψουν το όνομά τους σε ένα φύλλο εργασίας, με βάση τη γραφή Braille, ακολουθώντας το αλφάβητο της γραφής Braille, το οποίο είχε κατασκευαστεί με ανακυκλώσιμα υλικά (καπάκια). Επίσης, άλλη δράση ήταν, «τα θρανία δραστηριοτήτων», όπου τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ερχόταν σε επαφή με διάφορα είδη αναπηριών μέσω παιχνιδιών ή φύλλων εργασίας.
Στο τέλος της κάθε δράσης δημιουργήθηκε σχετικό κολάζ, το οποίο αναρτήθηκε στην κάθε τάξη αλλά και εικαστικές δημιουργίες που τοποθετήθηκαν σε εμφανή σημεία του Σχολείου μας.
Η συμπερίληψη δεν είναι μια απλή ιδέα. Είναι ο τρόπος που ζούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ την κάθε μέρα.



































