Πολλοί γονείς αναρωτιούνται ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να μαθαίνουν τα παιδιά την ορθογραφία τους. Στο παρελθόν οι μαθητές αντέγραφαν τις λέξεις τους αρκετές φορες (γεμίζοντας σελίδες) μέχρι να τις μάθουν. Θα έχετε διαπιστώσει οτι αυτός ο τρόπος δεν είναι ιδιάιτερα αποδοτικός καθώς μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα, ο μαθητής δε θυμάται τη σωστή ορθογραφία. Η σωστή μελέτη της ορθογραφίας δε χρειάζεται κόπο αλλά τρόπο. Ο κάθε μαθητής μπορεί να ανακαλύψει ποια μέθοδος του ταιριάζει μέσα από δοκιμές.
Αυτοί είναι δυο από τους τρόπους που προτείνουμε στα παιδιά να δοκιμάσουν. Μπορούν να εφαρμοστούν όχι μόνο στην εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας αλλά και της Αγγλικής.

dictation

1. Διαβάζω , Συλλαβίζω , Κρύβω, Γράφω , Ελέγχω

Ακολουθώντας αυτά τα πέντε απλά βήματα , ο μαθητής μπορεί να μάθει την ορθογραφία του χωρίς καμία βοήθεια. Ο ρόλος του γονιού είναι καθαρά υποστηρικτικός και δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζει την Αγγλική γλώσσα για να μπορεί να βοηθήσει το παιδί του.

2. Τρέχω και Γράφω

Αυτή η μέθοδος είναι ιδιάιτερα δημοφιλής καθώς τους δίνει την ευκαιρία να κινούνται καθώς μελετούν. Γράφουμε τις λέξεις σε ενα χαρτί και το τοποθετούμε σε ένα μέρος του σπιτιού. Ο μαθητής πρέπει να τρέξει να δει τη λέξη και να τη θυμάται μέχρι να επιστρέψει στο γραφείο του να τη γράψει. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε μια λέξη ή πολλές λέξεις μαζί εάν είναι σε προχωρημένο επίπεδο. Για να γίνει ακόμα πιο διασκεδαστικό το “παιχνίδι” αυτό , ο γονιός μπορεί να βάζει μουσική όσο ο μαθητής τρέχει να δει τη λέξη. Πρέπει να επιστρέψει μολις σταματήσει η μουσική.

πηγή

Καλοί και κακοί βαθμοί: Τι πρέπει να πούμε στο παιδί;

Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους καλούς ή κακούς βαθμούς των μικρών μας στο σχολείο; Είναι καλό να τα ενθαρρύνουμε στο κυνήγι του «άριστα»; Πόσο «κακός» είναι ένας «κακός μαθητής»; Τι άλλο έχει σημασία στη σχολική τους επίδοση πέρα από τους βαθμούς; Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε να βελτιωθούν;
Έχουμε τόσες προσδοκίες από τα παιδιά μας! Αγχωμένοι για το μέλλον τους, για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, συνειδητά ή ασυνείδητα, πολλοί γονείς αγωνιούμε υπερβολικά για τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών μας, με αποτέλεσμα να τα σπρώχνουμε στο «κυνήγι» του άριστα, δηλαδή στη βαθμοθηρία, θεωρώντας ότι έτσι θα μάθουν τον τρόπο να τα βγάζουν πέρα αργότερα στην άκρως ανταγωνιστική κοινωνία μας. Κι ας έχουμε όλοι υπόψη μας πληθώρα παραδειγμάτων που επιβεβαιώνουν ότι η άριστη επίδοση στο σχολείο δεν εξασφαλίζει απαραίτητα μια μελλοντικά επιτυχημένη ζωή! Για μην επεκταθούμε δε στα πλείστα παραδείγματα μέτριων μαθητών ή ακόμα και με αποτυχίες στη σχολική επίδοση (βλέπε Αλβέρτος Αϊνστάιν) που στη ζωή τους αποδείχτηκαν μεγαλοφυΐες.
Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε τη σχολική επίδοση των μικρών μαθητών μας πάνω απ’ όλα με ψυχραιμία, έχοντας λογικές απαιτήσεις από εκείνα, γιατί από την καλή επίδοση και την αγάπη για τημάθηση μέχρι την υπερβολή της βαθμοθηρίας υπάρχει μια απόσταση.
Για «καλό» και για «κακό»…
Είτε ο μαθητής σας φέρει από το σχολείο άριστα είτε όχι, δεχτείτε το με ψυχραιμία, χωρίς να υπερτιμάτε το γεγονός και χωρίς να πιστεύετε ότι η «τιμή» της οικογένειάς σας εξαρτάται από αυτό. Όπως και να ‘χει, θυμηθείτε ότι η σχολική βαθμολογία:
–  Επηρεάζει την εικόνα που σχηματίζει το ίδιο το παιδί για τον εαυτό του. Για παράδειγμα, η κακή βαθμολογία πιθανά να του δημιουργεί αισθήματα απογοήτευσης, ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει σε τίποτα, ότι δεν είναι ικανό, δεν αξίζει κλπ. Από την άλλη, δεν αποκλείεται το «άριστα» να του δημιουργεί αισθήματα έντονου ανταγωνισμού με τους άλλους, υπέρμετρο εγωισμό, αλλά και υγιή φιλοδοξία, πίστη στον εαυτό του, στις ικανότητές του.
–   Συμβάλλει στη σχέση και στην εικόνα που έχει το παιδί συνολικά για το σχολείο, αλλά και γενικότερα στην αγάπη του για τη μάθηση.
–   Δεν αποκλείεται ένας κακός βαθμός με τον κατάλληλο χειρισμό από το δάσκαλο και τους γονείς, χωρίς να δημιουργηθεί φόβος στο μαθητή, να συμβάλλει στο να μάθει μέσα από τα λάθη του, να τα προσεγγίσει, να ενεργοποιηθεί περισσότερο, να δείξει μεγαλύτερη επιμονή και υπομονή, να θέσει στόχους.
Σχολική επίδοση: Δεν είναι μόνο οι βαθμοί!
Καλός μαθητής δεν είναι μόνο εκείνος που παίρνει πάντα άριστα, αλλά κι αυτός που γενικά στη σχολική του επίδοση:
–   Έχει γενικά μια ικανοποιητική επίδοση στα σχολικά μαθήματα, όχι απαραίτητα άριστη, κυρίως χωρίς σημαντικά μαθησιακά κενά.
–   Είναι συνεπής στις σχολικές του υποχρεώσεις, κάνει τα μαθήματα του, δεν ξεχνά ό,τι πρέπει να έχει μαζί του καθημερινά στο σχολείο κλπ. Δείχνει επιμέλεια για τις εργασίες του, δηλαδή παίρνει στα σοβαρά τη δουλειά που έχει να κάνει φροντίζοντας κάθε λεπτομέρεια.
–   Οργανώνει το διάβασμά του, δηλαδή έχει σύστημα και πρόγραμμα στον τρόπο που μελετά. Έχει την ικανότητα να πειθαρχεί στις υποχρεώσεις του, π.χ. αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να τελειώσει τα μαθήματά του πριν ασχοληθεί με κάτι άλλο.
–  Δέχεται κάθε χρήσιμη καθοδήγηση ή συμβουλή από το δάσκαλό του κι από το γονιό που επιβλέπει τη μελέτη του. Προσεγγίζει τα λάθη του, την αποτυχία του σε ένα μάθημα χωρίς φόβο και μαθαίνει μέσα απ’ αυτά. Έχει υπομονή στο να ξεπερνά τις δυσκολίες, δεν εγκαταλείπει εύκολα τις προσπάθειές του.
–   Μπορεί να συγκεντρώσει την προσοχή του για μεγάλο διάστημα σε αυτό που κάνει. Προσέχει στην τάξη, είναι συγκεντρωμένος στο μάθημα, δε μιλάει, δεν αφαιρείται, εκφράζει τις απορίες του.
–   Σέβεται τους συμμαθητές του. Υπακούει τους κανόνες του σχολείου. Δείχνει καλή συμπεριφορά μέσα κι έξω απ’ το σχολείο.
Στο κυνήγι του άριστα!
Τι συνέπειες όμως μπορεί να έχει αυτό σ’ ένα μαθητή;
–   Να μην έχει, πέρα από το να καρπώνεται βαθμούς, κανένα άλλο ενδιαφέρον για να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις απ’ αυτές που απαιτούνται για να αποδείξει στο δάσκαλό του ότι είναι διαβασμένο.
–   Να δημιουργηθούν πιθανά τα θεμέλια για ένα μελλοντικό μονόπλευρο ενήλικο άτομο που θα έχει ως μοναδικό ενδιαφέρον και στόχο το κυνήγι της καλής επίδοσης στη δουλειά του, το «μπράβο» του εργοδότη του, χωρίς καμία διάθεση να αντλήσει κάτι περισσότερο απ’ αυτή.
–   Η στάση των γονιών να ενθαρρύνουν το παιδί τους το κυνήγι του άριστα πιθανά να μεταφέρεται και να γίνεται αποδεκτό όταν είναι σε μικρή ηλικία, προκειμένου να ευχαριστήσει τις απαιτήσεις τους, δηλαδή να δώσει χαρά στη μαμά και στον μπαμπά. Όμως, είναι εξίσου πιθανό σε μεγαλύτερες ηλικίες να δημιουργηθεί και να εκδηλωθεί από το μαθητή αντίδραση γι’ αυτή την πίεση, με αρνητικές συνέπειες στη σχολική του επίδοση και γενικά στη στάση του προς το σχολείο.
Άλλο καλοί βαθμοί κι άλλο εξυπνάδα…
Έχετε υπόψη σας ότι επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι δεν υπάρχει μόνο ένα είδος ευφυΐας, αλλά πολλά. Με άλλα λόγια, κάθε άτομο έχει τις δικές του μοναδικές ικανότητες, το δικό του τύπο νοημοσύνης, π.χ. άλλοι τα καταφέρνουν καλύτερα στο χειρισμό της γλώσσας, άλλοι στους μαθηματικούς υπολογισμούς, άλλοι στο συντονισμό των σωματικών κινήσεων κλπ. Έτσι, κάθε παιδί είναι καλό σε κάποιους τομείς και λιγότερο σε άλλους. Και είναι αυτές ακριβώς οι ικανότητες και οι αδυναμίες κάθε ατόμου που το κάνουν διαφορετικό και μοναδικό, και όχι «εξυπνότερος», «καλός ή κακός μαθητής». Λανθασμένοι χαρακτηρισμοί που πιθανά να αποθαρρύνουν ένα παιδί ακόμα περισσότερο, το αποκαρδιώνουν και ενδεχομένως να περιορίζουν τους «ορίζοντές» του.
Γιατί παίρνει κακούς βαθμούς;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να κάνουν ένα παιδί να έχει αρνητική στάση προς το σχολείο, να είναι αδιάφορο και ενώ όλοι το χαρακτηρίζουν ως «πανέξυπνο» η σχολική του επίδοση να είναι κάτω από το μέτριο. Πρέπει οι γονείς να ανακαλύψουν τι φταίει ή ακόμα πόσο συνυπεύθυνοι είναι οι ίδιοι για τη χαμηλή σχολική επίδοση. Για παράδειγμα, μήπως:
–   Η κακή σχέση που τυχόν έχει το παιδί με τους συμμαθητές του παίζει κάποιο ρόλο;
–   Κάποια δυσαρέσκεια προς το δάσκαλο;
–   Τα ενδιαφέροντά του δεν καλύπτονται από το σχολικό πρόγραμμα και τα μαθήματα ή οι πολλές ώρες ενασχόλησης με αυτά, έχουν ως αποτέλεσμα να τα βρίσκει ανιαρά; Πιθανά μια καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στις εξωσχολικές δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις του σχολείου να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα.
–   Το παιδί δεν έχει ένα δικό του σταθερό χώρο μέσα στο σπίτι για τη μελέτη και γενικότερα δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για μελέτη στο σπίτι, π.χ. ανοιχτή τηλεόραση, φασαρία, το αδερφάκι που παίζει στον ίδιο χώρο κλπ.
–   Δεν κοιμάται όσες ώρες πρέπει, δεν ξεκουράζεται αρκετά ώστε να πηγαίνει στο σχολείο με καθαρό μυαλό;
–   Φεύγει από το σπίτι χωρίς να έχει φάει ένα καλό και σωστό πρωινό, η έλλειψη του οποίου αποδεδειγμένα επηρεάζει τη σχολική απόδοση και την απόσπαση της προσοχής;
Πώς θα το βοηθήσετε;
–   Μην παραλείπετε να εκφράζετε συχνά στο παιδί σας την ικανοποίησή σας, την περηφάνια σας για κάθε του προσπάθεια, ακόμα κι αν επιδεικνύει μέτριους βαθμούς, δίνοντας έμφαση στα δυνατά σημεία της επίδοσής του. Πείτε του ότι έχει τις δυνατότητες να τα καταφέρει ακόμα καλύτερα.
–   Δώστε έμφαση στο κομμάτι της μάθησης όχι του βαθμού, στο να αγαπήσει το παιδί την κατάκτηση της γνώσης ως αξία ζωής κι όχι να τη βλέπει ανταγωνιστικά.
–   Δείξτε ενδιαφέρον για όλα όσα συμβαίνουν και μαθαίνει το μικρό σας στο σχολείο, χωρίς να περιορίζεστε στην ερώτηση «τι βαθμό πήρες σήμερα;» όταν επιστρέφει στο σπίτι. Αντίθετα, ρωτήστε το «τι καινούργιο έμαθες σήμερα;», «τι σου κίνησε το ενδιαφέρον και θα ήθελες να το ψάξεις και να μάθεις κάτι παραπάνω γι’ αυτό;», «πώς πέρασες με τουςσυμμαθητές σου;», «τι δυσκολίες συνάντησες στα σημερινά μαθήματα;».
–   Με τη συμπεριφορά σας και την απεριόριστη έκφραση της αγάπης σας και της αποδοχής σας στο μικρό σας γι’ αυτό που είναι, βοηθήστε το να καταλάβει ότι η αγάπη σας για εκείνο δεν εξαρτάται σε καμία περίπτωση από το αν είναι καλός ή κακός μαθητής.
–  Θα είναι πολύ προτιμότερο να επιδιώξετε μια ήρεμη συζήτηση μαζί του για το τι φταίει για το χαμηλό βαθμό που πήρε, πώς αισθάνεται το ίδιο γι’ αυτό, τι πιστεύει ότι θα μπορούσε να κάνει από εδώ και πέρα ώστε να βελτιωθεί. Καταστρώστε μαζί ένα πρόγραμμα συστηματικότερης προσπάθειας και προετοιμασίας για το σχολείο. Βοηθήστε δηλαδή το παιδί σας να δει το όλο ζήτημα με θετική διάθεση, με αισιόδοξη στάση, με πίστη στις ικανότητές του ότι θα τα καταφέρει καλύτερα.
–   Μια πολύ πιθανή περίπτωση είναι το παιδί να ισχυριστεί ότι για τον κακό βαθμό που πήρε φταίει ο δάσκαλος. Εκτιμήστε την κατάσταση προσεκτικά κι αν το παιδί αντικειμενικά δεν έχει αδικηθεί βοηθήστε το να δεχτεί ότι η αποτυχία του οφείλεται στο ίδιο, δηλαδή ότι πήγε αδιάβαστο, ήταν απρόσεκτο κλπ. κι όχι να επαναπαυτεί ότι οφείλεται σε άλλους παράγοντες, ανεξέλεγκτους από το ίδιο, εγκαταλείποντας πιθανά κάθε προσπάθεια βελτίωσης.
–   Επιδιώκετε να ενημερώνεστε τακτικά από το δάσκαλό του για τον τρόπο δουλειάς και το σύστημα που εφαρμόζεται στο σχολείο. Θα είναι χρήσιμο να ακολουθείτε τις οδηγίες που σας προτείνει για να μπορέσετε να βοηθήσετε ουσιαστικά το μικρό σας στο να έχει μια πολύ καλή επίδοση στα μαθήματα κυρίως χωρίς γνωστικά κενά.
Τι δεν πρέπει να κάνετε;
–   Αποφύγετε να προβάλλετε πιθανά δικές σας απωθημένες φιλοδοξίες, άγχη, ανασφάλειες πάνω στο παιδί σας.
–   Να θυμάστε ότι η έντονη πίεση προς το παιδί για καλύτερη επίδοση από έναν αγχωμένο κι εκνευρισμένο γονιό μπορεί τελικά να φέρει ακριβώς τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
–   Μη συγκρίνετε την επίδοση του δικού σας παιδιού με κάποιου φίλου του ή συμμαθητή του. Τα παιδιά στη σχολική ηλικία βρίσκονται σε συνεχή εξέλιξη με άλλα περισσότερο ώριμα ψυχολογικά κι άλλα λιγότερο στο να ανταποκριθούν σε αυτά που τους ζητάει το σχολείο. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι ένα παιδί που μένει λίγο πίσω δεν είναι ικανό να προχωρήσει ή να αναπληρώσει τα κενά του. Η ήρεμη αντιμετώπιση από τους γονείς και το δάσκαλο χωρίς ακραίες αντιδράσεις, είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανακτήσει ο μαθητής την αυτοπεποίθησή του και κυρίως να μην παραιτηθεί από κάθε προσπάθεια να βελτιωθεί νιώθοντας ανάξιος.
Με την συνεργασία της Μαρίας Σκαπέρα (M.Ed. Ψυχοπαιδαγωγός, εκπαιδευτικός σύμβουλος)

Μια υπέροχη επίσκεψη δέχτηκε χτες 2 Απριλίου το Δημοτικό Σχολείο Βώρων. Η λογοθεραπεύτρια κ. Ρουσοχατζάκη Μαρία, συγγραφέας του παιδικού βιβλίου «Βούλα η χταποδούλα», συνεργάστηκε με τους μαθητές της Δ΄ τάξης και έδωσαν το δικό τους μήνυμα ενάντια στη διαφορετικότητα. Το παραμύθι δουλεύτηκε κατά τη διάρκεια των δύο τριμήνων στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης. Την παρουσίαση του παραμυθιού την περιστοίχισαν μαθητές και από άλλες τάξεις. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστεί θερμά την κ. Ρουσοχατζάκη Μαρία η οποία δώρισε στη βιβλιοθήκη του σχολείου άλλα 3 παραμύθια της και ευελπιστεί σε επόμενη συνεργασία.

11073925_828100163931728_8277198179849014751_o

11099585_828100273931717_2289643975974605112_o

11112906_828100507265027_3329885797392903254_o

11124557_828100290598382_1247218437438347374_o

 

Στα πλαίσια των πασχαλινών δραστηριοτήτων του σχολείου μας, η Β Τάξη με τη δασκάλα της κα. Χριστίνα Παπαδάκη υλοποίησε κάποιες δραστηριότητες.

Πρώτη από τις δραστηριότητες ήταν τα καθιερωμένα κάθε χρονιά κουλουράκια που πλάθουν οι μαθητές σε συνεργασία με τη δασκάλα τους, στη συνέχεια τα ψήνουν και στο τέλος τα απολαμβάνουν αλλά τα μοιράζουν κιόλας σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας.

Ακόμη μας επισκέφθηκε ο π.Μιχάλης και μας μίλησε για τα Πάθη του Χριστού και τα όσα θα γιορτάσουμε αυτές τις μέρες. Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου μας και άκουσαν με προσοχή όσα είχε να τους πει ο ιερέας αλλά και ρώτησαν πολλά πράγματα που δε γνώριζαν.

Ήρθε η Πασχαλιά!φώναξαν οι μικροί μαθητές. Τσουγκρίστε τα κόκκινα αβγά! Μαζί βάψαμε όλοι τα αβγά μας και είδαμε με ποιον τρόπο μένει το χρώμα στο αβγό όπως κάνει η μαμά μας κάθε Μ.Πέμπτη.

Για το τέλος κατασκευάσαμε μια πασχαλινή κάρτα, ώστε να τη δώσουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα τις γιορτινές αυτές ημέρες. Όλοι οι μαθητές της Β Τάξης και η δασκάλα τους, σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα και Χρόνια Πολλά!

 

DSC07935

DSC07947

DSC07948

DSC07970

 

DSC07900

DSC07895

DSC07888

DSC07910

Σήμερα οι Α και Δ τάξεις του σχολείου μας επισκέφθηκαν στα πλαίσια προγραμμάτων που εκπονούν, την Ιερά Μονή Παναγίας της Καλυβιανής. Αν και ο καιρός στην αρχή μας τα χάλασε, η συνέχεια ήταν πολύ όμορφη καθώς είδαμε πως φτιάχνονται τα κεριά, επισκεφθήκαμε το μουσείο Υφαντικής και το Μουσείο Κρητικής Παράδοσης, είδαμε τα παγόνια και τις πέρδικες που εκτρέφονται στο χώρο, επισκεφθήκαμε το χώρο της Μέριμνας όπου στεγάζονται τα παιδιά του Ορφανοτροφείου, τα οποία φιλοξενούνται στη Μονή και φεύγοντας επισκεφθήκαμε και το Γηροκομείο. Φυσικά δεν αμελήσαμε να προσκυνήσουμε στην εκκλησία και να μάθουμε κάποια πράγματα για τους ναούς, το τέμπλο, τη Θ. Λειτουργία και τι θα γιορτάσουμε τις μέρες που ακολουθούν. Δώσαμε και τη κάρτα που φτιάξαμε οι 2 τάξεις από κοινού στην υπεύθυνη του Ορφανοτροφείου, ώστε να θυμούνται τα παιδιά εκεί ότι το Δημοτικό Σχολείο Βώρων, τους επισκέφθηκε. Φωτογραφικό υλικό ακολουθεί στη συνέχεια.

IMAG0801

IMAG0803

IMAG0805

IMAG0808

IMAG0809

 

IMAG0811

IMAG0813

IMAG0814

IMAG0816

IMAG0817

IMAG0818

IMAG0819

IMAG0820

IMAG0821

IMAG0823

IMAG0824

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος αρκετοί από τους μαθητές του σχολείου μας, συμμετείχαν στους Παμμεσαρίτικους Μαθητικούς Αγώνες Στίβου. Οι αγώνες αυτοί έχουν γίνει ετήσιος θεσμός και γίνονται κάθε χρόνο στα πλαίσια εορτασμού της Εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.

Όμως την φετινή χρονιά λόγω του ότι την ίδια ημέρα διεξήχθη ο τελικός κυπέλλου της ΕΠΣΗ, οι Παμμεσαρίτικοι Μαθητικοί αγώνες στίβου διεξήχθησαν την Κυριακή 29 Μαρτίου 2015 και ώρα 15:00.

ΤΟΠΟΣ ΤΕΛΕΣΗΣ:  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΜΟΙΡΩΝ «ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥΔΑΚΗΣ»

ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ:

Α.ΔΗΜΟΤΙΚΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ                                                                        ΑΓΟΡΙΑ

Δρόμοι: 50μ.                                                               Δρόμοι: 50μ.

Ρίψεις: μπαλάκι                                                          Ρίψεις: μπαλάκι

Άλματα: μήκος                                                            Άλματα: μήκος

Ηλικίες: Μαθητές- τριες που γεννήθηκαν τα έτη: 2003-2004-2005

Β.ΓΥΜΝΑΣΙΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ                                                                          ΑΓΟΡΙΑ

Δρόμοι: 80μ.-600μ                                                    Δρόμοι:80μ.-600μ.

Ρίψεις: σφαίρα                                                            Ρίψεις: σφαίρα

Άλματα: μήκος                                                            Άλματα: μήκος

Ηλικίες: Μαθητές-τριες που γεννήθηκαν τα έτη: 2000-2001-2002.

 Γ.ΛΥΚΕΙΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ                                                                 ΑΓΟΡΙΑ

Δρόμοι:100μ                                                   Δρόμοι: 100μ.

Ρίψεις: σφαίρα                                                     Ρίψεις: σφαίρα

Άλματα: μήκος                                                      Άλματα: μήκος

Ηλικίες: Μαθητές-τριες που γεννήθηκαν τα έτη:1997-1998-1999

4. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

    Κάθε μαθητής-τρια μπορεί να λάβει μέρος μόνο σε ένα αγώνισμα.

Φωτογραφικό υλικό από τη συμμετοχή των μαθητών μας, υπάρχει στη συνέχεια. Μερίδα των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, βρέθηκε στο στάδιο, ώστε να στηρίξει τους μαθητές μας στη προσπάθειά τους. Θέλουμε να δώσουμε τα συγχαρητήρια μας στους μαθητές μας οι οποίοι διακρίθηκαν αλλά φυσικά ένα μεγάλο μπράβο και σε όλους όσους βρέθηκαν στο στάδιο και προσπάθησαν δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους.

 11065117_10205686972792108_781840722_o

11065356_10205686972312096_1990173470_o

11087848_10205686972512101_1275899439_o

11089110_10205686972752107_2030111009_o

11106044_10205686972472100_1532761973_o

11106523_10205686972352097_1235079498_o

Πληροφορίες από εδώ.

2

Από την περσινή χρονιά, έχει ξεκινήσει η λειτουργία της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας, όπου τα παιδιά μπορούν να δανείζονται ένα βιβλίο χωρίς φυσικά κάποιο κόστος, απλά με την υπόσχεση ότι θα το φέρουν πίσω διαβασμένο και στη κατάσταση που το βρήκαν.

Η δημιουργία της βιβλιοθήκης αποτελεί μέρος ενός εγχειρήματος το οποίο εκφράζει πνεύμα αλληλεγγύης προς τους μαθητές μας και την τοπική κοινωνία και συνδυάζεται και με μια σειρά άλλων δραστηριοτήτων μας που περιλαμβάνονται στις δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου όπως τα μαθήματα Πρώτων Βοηθειών με τους εθελοντές Σαμαρείτες του Ερυθρού Σταυρού και άλλα.

Τονίζουμε ότι η προσπάθεια για τη δημιουργία και λειτουργία της βιβλιοθήκης γίνεται σε εθελοντική βάση από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι το έχουν αναλάβει,  χωρίς επίσημη χρηματοδότηση από κανέναν φορέα. Υπεύθυνη για τη φετινή χρονιά έχει οριστεί η δασκάλα της Δ΄ Τάξης κ. Μαρία Ντισπυράκη. Έτσι, παλεύουμε με τις μικρές μας δυνάμεις για τη δημιουργία μιας μικρής βιβλιοθήκης, η οποία θα περιέχει έναν ικανοποιητικό αριθμό βιβλίων, ώστε τα παιδιά μονίμως να έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν κάτι νέο. Τα βιβλία προσφέρονται στο σχολείο είτε από τους ίδιους τους μαθητές, τους γονείς τους, τους εκπαιδευτικούς ή δωρεές που κατά καιρούς γίνονται. Εκτός των βιβλίων υπάρχει και συλλογή με οπτικοακουστικό υλικό (ταινίες, dvd, μουσική) τις οποίες μπορούν να δανείζονται οι μαθητές, πάντα φυσικά με εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Ακολουθώντας αυτήν τη λογική, μέχρι στιγμής, έχουμε καταφέρει και έχουμε συγκεντρώσει 1.000 περίπου τίτλους βιβλίων και έχουμε οργανώσει έναν φιλικό χώρο στον οποίο συστεγάζεται η βιβλιοθήκη με την Δ΄ Τάξη.

Θα θέλαμε να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, ότι τα Χριστούγεννα το σχολείο μας διοργάνωσε παζάρι, στο οποίο οι ίδιοι οι μαθητές έφεραν παιχνίδια που δεν ήθελαν ή δε χρησιμοποιούσαν πια και έναντι ενός συμβολικού ποσού τα πούλησαν σε άλλους που ενδιαφέρονταν. Τα χρήματα από το παζάρι αυτό, χρησιμοποιήθηκαν ώστε να εμπλουτιστεί η βιβλιοθήκη μας με νέα βιβλία, που παραγγείλαμε με βάση τα ενδιαφέροντα των παιδιών τη συγκεκριμένη περίοδο. Τα βιβλία έφτασαν χτες, θα καταγραφούν, θα πάρουν κωδικό και θα είναι στη διάθεση των παιδιών. Σε περίπτωση που κανείς έχει παιδικά βιβλία στο σπίτι του και δε τα διαβάζει πια, ή αναρωτιέται αν του χρειάζονται, τον παρακαλούμε να απευθυνθεί στο σχολείο μας, ώστε να τα πάρουμε εμείς και να γεμίσουμε περισσότερο τη βιβλιοθήκη μας.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και εφέτος η γιορτή που διοργάνωσαν από κοινού οι Α και Β τάξεις του σχολείου μας για τη 25η Μαρτίου. Η γιορτή περιλάμβανε 2 θεατρικά (ένα από κάθε τάξη) μερικά τραγούδια και προβολές βίντεο με πληροφοριακό υλικό για την ιστορική αυτή ημέρα. Η γιορτή άρχισε με τον εορταστικό λόγο που εκφωνήθηκε από μαθήτρια της ΣΤ Τάξης του σχολείου μας, συνεχίστηκε με τα θεατρικά και τα τραγούδια και ολοκληρώθηκε με τον εθνικό ύμνο. Την επόμενη ημέρα ακολούθησε ο εκκλησιασμός των μαθητών του σχολείου καθώς και η εκφώνηση του λόγου στην εκκλησία. Η μέρα ολοκληρώθηκε με την κατάθεση στεφάνου στο μνημείο που βρίσκεται δίπλα στην εκκλησία του χωριού μας. Φωτογραφικό υλικό, ακολουθεί στη συνέχεια.

IMAG0753

IMAG0783

IMAG0780

IMAG0756

IMAG0760

IMAG0769

IMAG0776

IMAG0789

IMAG0792

 

IMAG0797