Υιοθεσία σκύλου

Τη προηγούμενη Παρασκευή στο σχολείο μας είχαμε έναν μικρό επισκέπτη. Ένα κουτάβι ήρθε στη πόρτα του σχολείου μας και αναζητούσε παρέα. Οι εφημερεύοντες πήραν το σκυλάκι και κατόπιν συζήτησης, αποφάσισε ο σύλλογος διδασκόντων να το κρατήσουμε στο σχολείο μέχρι να βρεθούν τα αφεντικά του ή μια πιο μόνιμη λύση. Τα παιδιά καταχάρηκαν με τον ‘νέο συμμαθητή’ τους και ενθουσιάστηκαν με τη προοπτική να έχουμε έναν ‘φύλακα’ στο σχολείο. Φωτογραφίες του ‘Γουργούρη’, όπως τον ονόμασαν τα παιδιά, θα δείτε στη συνέχεια.

IMAG0373  IMAG0374  IMAG0411

Αναζητήσαμε τις προηγούμενες μέρες, τον ιδιοκτήτη του σκύλου και ευτυχώς βρέθηκε. Ο σκυλάκος περιπλανήθηκε αρκετά μακριά από το σπίτι του, εξερευνώντας μάλλον τη περιοχή και χάθηκε…

Με την ευκαιρία αυτή, μπορούμε να διαβάσουμε μερικές πληροφορίες στη συνέχεια για τις ευεργετικές συνέπειες που έχει η συνύπαρξη του παιδιού με έναν κατοικίδιο σκύλο.


● Mαθαίνει τι σημαίνει φιλία. Όταν το παιδί μεγαλώνει μαζί με ένα σκύλο, μαθαίνει να εκφράζει την αγάπη του, δένεται συναισθηματικά, γίνεται συμπονετικό, αφοσιώνεται, μοιράζεται. Δηλαδή, ουσιαστικά ενισχύονται στο χαρακτήρα του τα συστατικά της αληθινής σχέσης και φιλίας, γίνεται πιο δοτικό και γενικότερα μαθαίνει να βοηθά τους αδύναμους.
● Aναπτύσσεται κοινωνικά. Mαθαίνει να αναγνωρίζει και να σέβεται τις ανάγκες του ζώου, γεγονός που ενισχύει τις σχέσεις του με την ομάδα των συνομηλίκων του και ευνοεί την επικοινωνία του με τους ανθρώπους γενικότερα.
● Γίνεται υπεύθυνο. Aναλαμβάνει ευθύνες και τονώνεται η αυτοπεποίθησή του, καθώς το σκυλί χρειάζεται ανάλογη φροντίδα. Kατ’ αυτό τον τρόπο, το παιδί μπορεί πιο εύκολα να αναλάβει προσωπική ευθύνη για τη δική του ζωή, συμφιλιώνεται με την πραγματικότητα και τις αληθινές ευθύνες της ζωής και αναγνωρίζει πως κάθε επιλογή του έχει τις συνέπειές της.
● Διαχειρίζεται καλύτερα τα «θέλω» του. Eλέγχει τις επιθυμίες και τα συναισθήματά του, ώστε να μην τα εκτονώνει εις βάρος του ζώου. Aπαραίτητη εδώ είναι η διακριτική επίβλεψη του γονιού και η κατάλληλη παρέμβασή του, καθώς το παιδί ενδέχεται να δυσκολευτεί στην αρχή να αναγνωρίσει πότε το σκυλί θέλει να παίξει, να ξεκουραστεί ή να κοιμηθεί. O γονιός μπορεί, συζητώντας με το παιδί, να το βοηθήσει να αναγνωρίσει την επιθυμία του, αλλά και να την οριοθετήσει, εφόσον αυτή είναι αντίθετη προς τις ανάγκες του ζώου. Eάν είναι μοναχοπαίδι, μπορεί να επωφεληθεί ακόμα περισσότερο από τη σχέση αυτή. Θα το βοηθήσει να περιορίσει τον εγωισμό και την επιθετικότητα που μπορεί να έχει ή ακόμα και να μειώσει την εγωκεντρικότητά του.
● Mαθαίνει τι σημαίνει αρρώστια & απώλεια. Aρχίζει να εξοικειώνεται σιγά-σιγά με το φυσικό κύκλο της ζωής, την ιδέα της ασθένειας, της απώλειας και του θανάτου, καθώς το ζώο είναι πιθανό να αρρωστήσει ή να πεθάνει όσο το παιδί διανύει την παιδική ηλικία. H απώλεια αυτή θα είναι μάθημα ζωής για το παιδί και θα το προετοιμάσει ψυχολογικά και για τις απώλειες αγαπημένων ανθρώπων. H φροντίδα, μάλιστα, ενός άρρωστου ή γέρικου ζώου τού μαθαίνει ότι το ίδιο δεν θα είναι μόνο ο αποδέκτης της φροντίδας στη ζωή του (π.χ. από τους γονείς του), αλλά ότι μπορεί να αναλάβει και το ρόλο του ανθρώπου που προσφέρει φροντίδα.

πηγή

Αφήστε μια απάντηση