Πόσο «μετράει» μια μονάδα του κάθε μαθήματος στα γραπτά στις πανελλήνιες εξετάσεις;

Η εισαγωγή στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση καθορίζεται από τους βαθμούς πρόσβασης σε 6 ή 7 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (και τούς βαθμούς στα ειδικά μαθήματα σε σχολές που τα απαιτούν π.χ ξένες γλώσσες , Σχέδιο, Αρμονία, Αθλήματα κλπ.)

Ο Βαθμός Πρόσβασης (Β.Π) είναι από 1 μέχρι 20 , εκφράζεται με ένα δεκαδικό ψηφίο και προκύπτει από το 70% του γραπτού και το 30% του προσαρμοσμένου προφορικού.Ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται κατά τρόπο που να διαφέρει του γραπτού µόνο κατά δύο(2) μονάδες. Επομένως η μέγιστη συνεισφορά του προφορικού βαθμού στο βαθμό πρόσβασης είναι 30%*2=0,6 βαθμοί. π.χ με γραπτά 10 και προφορικά 20 προκύπτει  Β.Π που  είναι: 70%*10+30%*(10+2)=10,6.  Στη γενική περίπτωση ισχύει:
γ-0,6<=Β.Π=<γ+0,6 όπου γ ο γραπτός βαθμός. Η πιο διαδεδομένη περίπτωση είναι ο προσαρμοσμένος προφορικός να  προκύπτει από τον γραπτό +2 (όπως στο παράδειγμα που αναφέρθηκε) .  Από την παραπάνω ανάλυση προκύπτει ότι το ποσοστό συμμετοχής του γραπτού στο Β.Π είναι από γ/γ+0,6 έως γ/γ-0,6. Στη συνηθισμένη περίπτωση όπου Β.Π=γ+0,6 τότε για γ>=5 το ποσοστό συμμετοχής του γραπτού στο Β.Π είναι από 90% έως 97% ανάλογα με τον γραπτό  βαθμό.   Για γραπτό με γ=10 το ποσοστό είναι 94%.  Πολλαπλασιάστε τα προηγούμενα ποσοστά με τα μόρια που δίνει μια μονάδα του βαθμού πρόσβασης και υπολογίστε πόσο «μετράει» μια μονάδα του κάθε μαθήματοςστα γραπτά στις πανελλήνιες εξετάσεις .
Τα μόρια , στη περίπτωση που δεν έχουμε ειδικά μαθήματα ,προκύπτουν ως εξής:
[Ι]800*(Γενικός Βαθμός Πρόσβασης)+ 130*(1ο Μάθημα Αυξ. Βαρύτητας)+70*(2ο Μάθημα Αυξ. Βαρύτητας)  ή
[ΙΙ]800*(Γενικός Βαθμός Πρόσβασης)+ 90*(1ο Μάθημα Αυξ. Βαρύτητας)+40*(2ο Μάθημα Αυξ. Βαρύτητας)

Τα μόρια που δίνει μια μονάδα του βαθμού πρόσβασης .
pe-moria-ana-bathmo

Καλοδήμος Δ.
Υπεύθυνος ΣΕ�
ΚΕΣΥΠ Λαμίας

Τελευταία επανάληψη Μαθηματικών Γ΄ Γυμνασίου

Επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια εξαιρετική δουλειά του συναδέλφου Βαγγέλη Νικολακάκη

Καλη επανάληψη και Καλό Πάσχα

tetradio_epanalipsis_g_gumnasiou

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑ.Λ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΟΜΑΔΑ Α΄

Οι κάτοχοι απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) έχουν δύο δυνατότητες για την συνέχιση των σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ:

Μπορούν να συμμετάσχουν σε πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή αποκλειστικά και μόνο :

  • σε τμήματα και σε σχολές του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΤΕΙ)
  • στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΑΣΤΕ)
  • των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης
  • στις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.
  • Σε Στρατιωτικές σχολές Υπαξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων
  • Στη Σχολή Αστυφυλάκων της Αστυνομικής Ακαδημίας

Οι σχολές αντιστοιχούν σε γνωστικά αντικείμενα αντίστοιχα με αυτά των ειδικοτήτων του ΕΠΑ.Λ.
Το ποσοστό των θέσεων που θα διεκδικούν οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ, ορίζεται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Οι κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ της ομάδας Α΄ μπορούν να διεκδικήσουν εισαγωγή στις ανωτέρω σχολές, εφόσον έχουν πετύχει σύνολο μορίων, τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού.

ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Οι υποψήφιοι που επιθυμούν εισαγωγή στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, στις Σχολές Αστυφυλάκων και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται στις αντίστοιχες σχολές. Οι προθεσμίες υποβολής των σχετικών αιτήσεων, ο χρόνος, ο τόπος, η διαδικασία, και τα δικαιολογητικά για τη συμμετοχή των υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις ορίζονται με προκήρυξη των ίδιων των Σχολών.

Σε περίπτωση που κάτοχος απολυτηρίου ημερήσιου ή εσπερινού ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ ή Β΄) πάρει μέρος, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ή Β΄) μετά το έτος απόκτησης του απολυτηρίου έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και να εξετασθεί σε μαθήματα διαφορετικής ειδικότητας , τομέα και κύκλου από αυτά που εξετάσθηκε κατά την πρώτη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Το σύνολο των μορίων που λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή των εισαγομένων προκύπτει από το άθροισμα των γινομένων των βαθμών των ανωτέρω μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές.
Βαθμός μαθήματος είναι το άθροισμα του βαθμού των δύο βαθμολογητών στην κλίμακα (1 – 100) ή το άθροισμα των δύο μεγαλύτερων βαθμών σε περίπτωση αναβαθμολόγησης,
αν η διαφορά βαθμολογίας είναι μεγαλύτερη των δώδεκα (12) μονάδων.

Προκειμένου για τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα, ο υποψήφιος πρέπει να έχει επιτύχει βαθμό στο κάθε ειδικό μάθημα τουλάχιστον το μισό της βαθμολογικής κλίμακας για να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

Αν υποτεθεί ότι κάποιος υποψήφιος ημερήσιου ΕΠΑΛ πετύχει βαθμό:
στα Μαθηματικά 150,
στη Νεοελληνική Γλώσσα 120,
στo ένα μάθημα ειδικότητας 130
και στο άλλο 170,
τα μόρια που θα ληφθούν υπόψη για την επιλογή είναι:
Μαθηματικά: 150 Χ 1,5=225
Νεοελληνική Γλώσσα: 120 Χ 1,5=180
Μάθημα Ειδικότητας: 130 Χ 3,5=455
Μάθημα Ειδικότητας: 170 Χ 3,5=595
Συνολικός αριθμός μορίων:225+180+455+595=1455 (με άριστα τα 2000 μόρια)
Αγγλικά: 150 Χ 2= 300
Ελεύθερο Σχέδιο 125
Γραμμικό Σχέδιο 135
Μέσος όρος 130 Χ 2= 260
Μέσος όρος 130 Χ 2= 260
Αρχικό σύνολο 1455

Συνολικός αριθμός μορίων 1715

ΣΧΟΛΕΣ H ΤΜHΜΑΤΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
Για τις σχολές που απαιτούνται ειδικά μαθήματα οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν και σε αυτά και τα μόρια που συγκεντρώνουν προστείθενται στο γενικό σύνολο.

Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ιταλικά (συντελεστής βαρύτητας: 2)

  • Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και στο Εμπόριο του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου
  • Τουριστικών Επιχειρήσεων των ΤΕΙ
  • Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης

Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο(συντελεστής βαρύτητας: μέσος όρος 2)

  • Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών
  • Γραφιστικής
  • Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων
  • Τεχν. Γραφικών Τεχνών
  • Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης
  • Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ
Νεοελληνική
Γλώσσα
Μαθηματικά Ι Μάθημα
ειδικότητας
Μάθημα
ειδικότητας
(1,5) (1,5) (3,5) (3,5)

ΟΜΑΔΑ Β΄

ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ

Οι κάτοχοι απολυτηρίου ημερησίων ΕΠΑ.Λ. (ΟΜΑΔΑ Β΄)
καθώς και οι μαθητές της τελευταίας τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. (ΟΜΑΔΑ Β΄)

έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις και συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή:

σε όλα τα Τμήματα και τις Σχολές

* των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ),
* των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ),
* της ΑΣΠΑΙΤΕ,
* των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.),
* των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων,
* των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων,
* των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας,
* των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και
* των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών

διεκδικώντας το ίδιο ποσοστό θέσεων με τους υποψηφίους του ημερήσιου Γενικού Λυκείου,

εξεταζόμενοι σε (6) μαθήματα, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) είναι γενικής παιδείας και τα δύο (2) ειδικότητας.
Ειδικά για την εισαγωγή σε Σχολές και Τμήματα του 5ο επιστημονικού πεδίου οι υποψήφιοι εξετάζονται σε επτά (7) μαθήματα, πέντε (5) γενικής παιδείας και δύο (2) ειδικότητας.
Η εξέταση στα μαθήματα γενικής παιδείας είναι κοινή με τους υποψηφίους του ημερήσιου Γενικού Λυκείου.

Σε περίπτωση που κάτοχος απολυτηρίου ημερήσιου ή εσπερινού ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ ή Β΄) πάρει μέρος, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) μετά το έτος απόκτησης του απολυτηρίου έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και να εξετασθεί σε μαθήματα διαφορετικής ειδικότητας , τομέα και κύκλου από αυτά που εξετάσθηκε κατά την πρώτη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Νέο Λύκειο_Τάξη:Γ΄

Γ΄Λυκείου

Βασική επιδίωξη του νέου αναλυτικού προγράμματος είναι να υπάρχει η δυνατότητα και η ευελιξία για βαθμιαία εξειδίκευση των μαθημάτων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες των μαθητών για τις μετέπειτα σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αφού πλέον δε θα υπάρχουν Κατευθύνσεις, για την καλύτερη παρουσίαση των αναλυτικών προγραμμάτων της Γ΄ Λυκείου, ορίσαμε ως “Ροή” το συνδυασμό των μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει ένας μαθητής στη Β’ & στη Γ’ Λυκείου, προκειμένου να οδηγηθεί σε μια ομάδα σχολών με συγκεκριμένο προσανατολισμό σπουδών.

Παρακάτω παρουσιάζουμε, ενδεικτικά, τις Ροές που έχουν λογική συνέχεια στο περιεχόμενο των μαθημάτων. Επιπλέον, με βάση τα μαθήματα,συνδέουμε την κάθε “Ροή” με ένα γενικό “Προσανατολισμό Σπουδών”. Τα ωρολόγια προγράμματα βασίζονται στην προηγούμενη πρόταση αναμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος για το Νέο Λύκειο.

Στη Γ’ Λυκείου, εκτός από τα κοινά μαθήματα, επιλέγονται πέντε (5) βασικά μαθήματα και δύο (2) μαθήματα επιλογής.
Να σημειωθεί ότι για να παρακολουθήσει κάποιος ένα μάθημα “εμβάθυνσης”, πρέπει απαραίτητα να έχει επιλέξει και το αντίστοιχο “βασικό μάθημα”.

Κοινά (Υποχρεωτικά) Μαθήματα

Κοινά Μαθήματα Ώρες
Νέα Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 5
Ερευνητική Εργασία (project) 2
Φυσική Αγωγή 2

Ροές 1η & 2η:     Θετικές, Τεχνολογικές Επιστήμες & Επιστήμες Υγείας

Ροή 1 
Προσανατολισμός: Επιστήμες Υγείας & Θετικές Επιστήμες
Ώρες Ροή 2
Προσανατολισμός: Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες
Ώρες
Μαθηματικά 7 Μαθηματικά 7
Φυσική 5 Φυσική 5
Χημεία 4 Χημεία 4
Βιολογία 4 Επιστήμη Υπολογιστών 4
Ιστορία 2 Ιστορία 2
Μαθήματα Επιλογής(επιλέγονται δύο) Μαθήματα Επιλογής(επιλέγονται δύο)
Εμβάθυνση στα Μαθηματικά 2 Εμβάθυνση στα Μαθηματικά 2
Εμβάθυνση στη Φυσική 2 Εμβάθυνση στη Φυσική 2
Εμβάθυνση στη Χημεία 2 Εμβάθυνση στη Χημεία 2
Εμβάθυνση στη Βιολογία 2 Εμβάθυνση στην Επιστήμη Υπολογιστών 2
Θρησκεία & Κόσμος 2 Θρησκεία & Κόσμος 2
Ξένη Γλώσσα 2 Ξένη Γλώσσα 2
Γενικό Σύνολο 35 Γενικό Σύνολο 35

 

Ροές 3η & 4η:  Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης Κοινωνικές & Πολιτικες Επιστήμες

 

Ροή 3
Προσανατολισμός: Επιστήμες Οικονομίας�
& Διοίκησης
Ώρες Ροή 4
Προσανατολισμός: Κοινωνικές & Πολιτικές Επιστήμες
Ώρες
Ιστορία 5 Ιστορία 5
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής 6 Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής 6
Μικροοικονομική & Μακροοικονομική 5 Κοινωνιολογία 5
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών 3 Εισαγωγή στο Δίκαιο & στους Πολιτικούς Θεσμούς 3
Εφαρμογές Πληροφορικής 3 Εφαρμογές Πληροφορικής 3
Μαθήματα Επιλογής(επιλέγονται δύο) Μαθήματα Επιλογής(επιλέγονται δύο)
Εμβάθυνση στα Μαθηματικά & τη Στατιστική 2 Εμβάθυνση στα Μαθηματικά & τη Στατιστική 2
Εμβάθυνση στην Οικονομία 2 Εμβάθυνση στην Κοινωνιολογία 2
Τεχνολογία & Ανάπτυξη 2 Τεχνολογία & Ανάπτυξη 2
Θρησκεία & Κόσμος 2 Θρησκεία & Κόσμος 2
Ξένη Γλώσσα 2 Ξένη Γλώσσα 2
Γενικό Σύνολο 35 Γενικό Σύνολο 35

 

Ροές 5η & 6η: Κλασικές Σπουδές Νομικές & Ανθρωπιστικές Επιστήμες

Ροή 5 
Προσανατολισμός: Κλασικές Σπουδές
Ώρες Ροή 6 
Προσανατολισμός: Νομικές & Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Ώρες
Ιστορία 5 Ιστορία 5
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 7 Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 7
Ιστορία της Τέχνης και του Πολιτισμού 4 Κοινωνιολογία 5
Φιλοσοφία 4 Εισαγωγή στο Δίκαιο & στους Πολιτικούς Θεσμούς 3
Λατινικά 2 Λατινικά 2
Μαθήματα Επιλογής(επιλέγονται δύο) Μαθήματα Επιλογής(επιλέγονται δύο)
Εμβάθυνση στα Αρχαία Ελληνικά 2 Εμβάθυνση στα Αρχαία Ελληνικά 2
Εμβάθυνση στην Ιστορία 2 Εμβάθυνση στην Ιστορία 2
Εμβάθυνση στα Λατινικά 2 Εμβάθυνση στα Λατινικά 2
Εμβάθυνση στην Κοινωνιολογία 2
Ξένη Γλώσσα 2 Ξένη Γλώσσα 2
Θρησκεία & Κόσμος 2 Θρησκεία & Κόσμος 2
Γενικό Σύνολο 35 Γενικό Σύνολο 35

 

Aξιολόγηση των μαθητών – Γ’ Λυκείου

Οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους θα αξιολογούνται με εξετάσεις που θα διεξάγονται ενδοσχολικά, με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο και ο βαθμός της Γ’ Λυκείου θα προσμετράται (ισότιμα με τους γενικούς βαθμούς των άλλων τάξεων) στο βαθμό του Απολυτηρίου Λυκείου.

Πρέπει να σημειωθεί ότι εξετάσεις για την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου είναι διαφορετικές από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την πρόσβαση στα Τμήματα των Πανεπιστημίων & των ΤΕΙ.

Λεπτομέρειες για το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

Πηγή:website του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ

 

Νέο Λύκειο_Τάξη:Β΄

Β΄Λυκείου

Στη Β΄Λυκείου το αναλυτικό πρόγραμμα προβλέπει λίγα υποχρεωτικά μαθήματα (“Κοινά Μαθήματα”), οπότε οι μαθητές επιλέγουν τα υπόλοιπα μαθήματα με βάση τα ενδιαφέροντά τους αλλά και τις ανάγκες της προετοιμασίας τους για τις περαιτέρω σπουδές τους.

Στην νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, δεν αναφέρονται αναλυτικά οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, και οι κανόνες που θα διέπουν τη διαδικασία επιλογής μαθητών στη Β’ & Γ’ Λυκείου.

Για να μην περιοριστούμε, λοιπόν, σε μια παρουσίαση των γενικών αρχών του αναλυτικού προγράμματος, καταγράφουμε τις επιλογές των μαθητών, βασιζόμενοι και στην προηγούμενη πρόταση για Νέο Λύκειο.

Κοινά Μαθήματα

Κοινά (Υποχρεωτικά) Μαθήματα Ώρες
Νέα Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 5
Αρχές Οικονομίας & Διοίκησης 2
Φυσική Αγωγή 2
Θρησκεία & Κόσμος 1
Ερευνητική Εργασία (project) 2
Επαγγελματικός Προσανατολισμός  

 

Κατάλογος Βασικών Μαθημάτων

Από τον κατάλογο βασικών μαθημάτων επιλέγονται πέντε (5) μαθήματαμε τους εξής περιορισμούς:

  • τα επιλεγόμενα μαθήματα να μην ανήκουν όλα στην ίδια ομάδα μαθημάτων
  • ένας μαθητής δεν μπορεί να επιλέξει ταυτόχρονα το ίδιο μάθημα “αυξημένης βαρύτητας” και “γενικής παιδείας”
  • κάθε μαθητής πρέπει να παρακολουθεί Μαθηματικά και Ιστορία είτε ως μάθημα “αυξημένης βαρύτητας” είτε ως μάθημα “γενικής παιδείας”
Μαθήματα ομάδας�
Θετικών & Τεχνολογικών Επιστημών
Ώρες
Μαθηματικά (Αυξημένης Βαρύτητας) 6
Φυσική 4
Χημεία 3
Επιστήμη Υπολογιστών 2
Βιολογία 2
Μαθηματικά (Γενικής Παιδείας) 2
Αρχές Φυσικών & Περιβαλλοντικών Επιστημών�
(Γενικής Παιδείας)
2
Μαθήματα ομάδας�
Κλασικών & Ανθρωπιστικών Επιστημών
Ώρες
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 6
Ιστορία (Αυξημένης Βαρύτητας) 4
Φιλοσοφία 2
Ιστορία (Γενικής Παιδείας) 2

 

Κατάλογος Μαθημάτων Επιλογής

Από τον κατάλογο αυτό επιλέγονται δύο (2) μαθήματα με τους εξής περιορισμούς:

  • κάθε μάθημα “εμβάθυνσης” προυποθέτει να έχει επιλεγεί και το αντίστοιχο “βασικό μάθημα”
  • ένας μαθητής δεν μπορεί να επιλέξει ταυτόχρονα την Επιστήμη Υπολογιστών ως βασικό μάθημα και τις Εφαρμογές Υπολογιστών ως μάθημα επιλογής
Μαθήματα Εμβάθυνσης Ώρες
Εμβάθυνση στα Μαθηματικά 2
Εμβάθυνση στη Φυσική 2
Εμβάθυνση στη Χημεία 2
Εμβάθυνση στην Επιστήμη Υπολογιστών 2
Εμβάθυνση στη Βιολογία 2
Εμβάθυνση στην Αρχαία Ελλ. Γλώσσα & Γραμματεία 2
Εμβάθυνση στην Ιστορία 2
Άλλα μαθήματα Επιλογής Ώρες
Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία 2
Λογική 2
Εφαρμογές Υπολογιστών 2
Ξένη Γλώσσα 2
Τέχνη & Πολιτισμός 2

Aξιολόγηση των μαθητών – Β’ Λυκείου

Οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους θα αξιολογούνται με εξετάσεις που θα διεξάγονται ενδοσχολικά, με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο και ο βαθμός της Β’ Λυκείου θα προσμετράται (ισότιμα με τους γενικούς βαθμούς των άλλων τάξεων) στο βαθμό του Απολυτηρίου Λυκείου.

Σε σύγκριση με το τωρινό αναλυτικό πρόγραμμα, ο αριθμός των μαθημάτων στη Β’ Λυκείου μειώνεται από δεκαεπτά σε δώδεκα και επιπλέον, όπως περιγράψαμε παραπάνω, οι μαθητές έχουν αυξημένες επιλογές.

Έτσι, ο κάθε μαθητής με τις επιλογές του χαράσσει μια πορεία με στόχο συγκεκριμένες ομάδες Τμημάτων των Πανεπιστημίων & των ΤΕΙ, όπου θέλει να συνεχίσει τις σπουδές του. 

Οι επιλογές των μαθητών στη Β’ Λυκείου, βέβαια, δεν είναι δεσμευτικές για τα μαθήματα που θα επιλέξουν στη Γ΄Λυκείου. Φυσικά, επειδή υπάρχει λογική συνέχεια σε κάθε μάθημα, αν κάποιος θέλει να κάνει μια διαφορετική επιλογή στη Γ΄Λυκείου θα πρέπει να καλύψει μόνος του τα κενά από την προηγούμενη τάξη.

Νέο Λύκειο_Τάξη:Α΄

Α΄Λυκείου

Η Α΄Λυκείου θα είναι μια τάξη γενικής παιδείας όπου θα δίνεται βαρύτητα στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Από την αναδιάρθωση των μαθημάτων προκύπτουν τρία νέα ενιαία μαθήματα:

  • η “Ελληνική Γλώσσα”, που περιλαμβάνει την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία,
  • το μάθημα “Φυσικές Επιστήμες”, που περιλαμβάνει τους κλάδους της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας,
  • τα “Μαθηματικά”, που περιλαμβάνουν την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία.

Το αναλυτικό πρόγραμμα – όπως περιγράφεται στην πρόταση του Υπουργείου – παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα.
(Οι ώρες διδασκαλίας για τα μαθήματα βασίζονται στην προηγούμενη πρόταση του Υπουργείου.)

Μαθήματα Ώρες
Ελληνική Γλώσσα (ενιαίο μάθημα) 9
Μαθηματικά (ενιαίο μάθημα) 5
Φυσικές Επιστήμες (ενιαίο μάθημα) 6
Ιστορία 2
Ερευνητική Εργασία (project)* 3
Ξένη Γλώσσα 3
Φυσική Αγωγή 2
Θρησκευτικά 2
Επαγγελματικός Προσανατολισμός  

 

* Η ερευνητική εργασία θα είναι ομαδική, θα γίνεται ανά τετράμηνο, θα αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός θα προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπόλοιπων μαθημάτων. Το θέμα της εργασίας θα αντλείται από τις θεματικές ενότητες:

  • Ανθρωπιστικές & Κοινωνικές Επιστήμες
  • Τέχνη & Πολιτισμός
  • Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες & Τεχνολογία
  • Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη

ή θα συνδυάζει κάποιες από αυτές. Μία εργασία θα μπορεί να είναι και στα αγγλικά.

Βασική επιδίωξη είναι να ενισχυθεί το πνεύμα ομαδικής προσπάθειας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και να καλλιεργηθεί μέσα από τη διαδικασία αυτή η δεξιότητα αναζήτησης και σύνθεσης πληροφοριών από διάφορες πηγές – με έμφαση στη χρήση του διαδικτύου.

Aξιολόγηση των μαθητών – Α’ Λυκείου

Οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους θα αξιολογούνται με εξετάσεις που θα διεξάγονται ενδοσχολικά, με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο και ο βαθμός της Α’ Λυκείου θα προσμετράται (ισότιμα με τους γενικούς βαθμούς των άλλων τάξεων) στο βαθμό του Απολυτηρίου Λυκείου.

Επιδόματα τριτέκνων-πολυτέκνων

Σύμφωνα  με το νέο νόμο,   τα πολυτεκνικά   επιδόματα ΟΓΑ,  διαμορφώνονται πλέον ως ακολούθως :

Α.  Για τους  έχοντες 3 παιδιά (Τρίτεκνοι)

1. Όταν  η μητέρα έχει τρία τέκνα κάτω των 23 ετών(το δε τρίτο τέκνο είναι και κάτω  των 6 ετών), το επίδομα που θα της καταβάλλεται μηνιαίως θα  είναι:     2 Χ 44€ + 177€ =265€ (ΜΕΙΩΣΗ 3,17€).

2. Όταν μία μητέρα  έχει  τρία τέκνα κάτω των 23 ετών (το δε τρίτο είναι άνω των 6 ετών), το επίδομα που θα της καταβάλλεται μηνιαίως  θα είναι:      3 Χ 44 = 132 € (ΜΕΙΩΣΗ 2,01€).

3. Όταν μία μητέρα  έχει τρία τέκνα( τα  δύο τέκνα κάτω των 23 και άνω των 6 ετών), το επίδομα που θα της καταβάλλεται είναι:  2 Χ 44 = 88€ (ΜΕΙΩΣΗ 14,85€).

4. Και εάν έχει ένα τέκνο κάτω των 23 ετών (και άνω των 6 ετών), το επίδομα που θα της καταβάλλεται είναι: 1Χ44 = 44€ (ΜΕΙΩΣΗ 58,85€).

Β.  Για τους  πολύτεκνους

1. Όταν μία πολύτεκνη μητέρα έχει 4  τέκνα κάτω των 23 ετών (το δε τρίτο τέκνο είναι άνω των 6 ετών),  το επίδομα πού θα της καταβάλλεται μηνιαίως είναι 4 Χ 44 = 176€ (ΜΕΙΩΣΗ 2,72€).

2. Όταν μία πολύτεκνη μητέρα έχει 4  τέκνα κάτω των 23 ετών ( το δε τρίτο τέκνο είναι κάτω των 6 ετών),  το επίδομα πού θα της καταβάλλεται είναι 3 Χ 44 + 177 = 309€ (ΜΕΙΩΣΗ 48,53€).

3.  Όταν μία πολύτεκνη μητέρα έχει δύο τέκνα κάτω των 23 ετών, το επίδομα πού θα της καταβάλλεται είναι 2 Χ 44 = 88€ μηνιαίως(ΜΕΙΩΣΗ 14,85€).

4.  Όταν μία πολύτεκνη μητέρα έχει ένα τέκνο κάτω των 23 ετών, το επίδομα που θα της καταβάλλεται είναι 1 Χ 44 = 44€ μηνιαίως(ΜΕΙΩΣΗ 58,85€).

5. Ισόβια σύνταξη: Όταν όλα τα παιδιά είναι πάνω από 23ετών(ή 25)  θα της καταβάλλεται μηνιαίως: 102€ (ΜΕΙΩΣΗ 0,85€).

Πηγή: ΑΣΠΕ

Τα θέματα του Θαλή 2012 με τις λύσεις τους

Παρακάτω μπορείτε να κατεβάσετε τα θέματα του Μαθηματικού διαγωνισμου Θαλή 2012 με τις λύσεις τους

THALIS-2012_13Solutionsfinal

Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία για θέσεις με θητεία

Το σύνολο των αξιολογικών μονάδων-μορίων ανέρχονται σε 100

1. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ (μέχρι 31 μόρια)

1.1 Σπουδές: (μέχρι 16 μόρια)

Α. Διδακτορικό Δίπλωμα Σπουδών (ΔΔΣ) (Μέγιστο 9 μόρια)
• 9 μόρια για ΔΔΣ στο γνωστικό αντικείμενο του υποψηφίου ή στις επιστήμες της αγωγής.

Β. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) (Μέγιστο 5 μόρια)
• 4 μόρια για ΜΔΕ στο γνωστικό αντικείμενο του υποψηφίου ή στις επιστήμες της αγωγής.
• 1 μόριο για δεύτερο μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με αυτό που θεραπεύει ο υποψήφιος.

Γ. Δεύτερο πτυχίο, δίπλωμα μετεκπαίδευσης (Μέγιστο 2 μόρια)
• 1 μόριο για δεύτερο πτυχίο σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με την ειδικότητα του υποψηφίου.
• 1 μόριο για δίπλωμα μετεκπαίδευσης σε Διδασκαλείο ή σε ΣΕΛΜΕ/ ΣΕΛΔΕ, ή diploma σε ΑΕΙ της αλλοδαπής.

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 16

1.2 Πιστοποίηση γνώσεων (μέχρι 4 μόρια)

Α. Πιστοποίηση γλωσσομάθειας (μέχρι 3 μόρια)
• 2 μόρια για πιστοποίηση επιπέδου Γ1 ή Γ2 στην Α’ γλώσσα.
• 1 μόριο για το επίπεδο Β2 στην Α’ γλώσσα.
• 1 μόριο για τη Β’ ξένη γλώσσα από το επίπεδο Β2 και πάνω.

Β. Πιστοποίηση χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ (μέχρι 1 μόριο)
• 1 μόριο για πιστοποίηση ή άλλη τεκμηρίωση για την ικανότητα αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία (β’ επιπέδου).
• 0.5 μόριο για πιστοποίηση ή άλλη τεκμηρίωση για την ικανότητα χρήσης Η/Υ (α’ επιπέδου).

(Στον υπολογισμό των μορίων σε κάθε περίπτωση πιστοποίησης λαμβάνεται υπόψη ο ανώτερος τίτλος).

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 4

1.3 Επιστημονικό έρνο: (μέχρι 11 μόρια)

Α. Επιστημονικά συγγράμματα από εκδοτικό οίκο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του υποψηφίου ή στο γνωστικό αντικείμενο του υποψηφίου ή σε διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού (1 μόριο για κάθε σύγγραμμα). (Μέγιστο: 2)

Β. Άρθρα που αποδεδειγμένα έχουν γίνει δεκτά με το σύστημα των πολλαπλών κριτών σε 3 έγκυρα επιστημονικά περιοδικά ή σε συλλογικούς τόμους (0,5 μόριο για κάθε δημοσίευση). (Μέγιστο: 3)

Γ. Εισηγήσεις που αποδεδειγμένα έχουν γίνει δεκτές για ανακοίνωση ή δημοσίευση με το 3 σύστημα των πολλαπλών κριτών (0,5 μόριο για κάθε εισήγηση). (Μέγιστο: 3)

Δ. Αποδεδειγμένη συμμετοχή στο σχεδιασμό και στην εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού 3 όπως Προγράμματα Σπουδών και σχολικά εγχειρίδια (1 μόριο για κάθε προϊόν). (Μέγιστο: 3)

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 11

2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ (μέχρι 44 μόρια)

2.1 Διδακτική και επιμορφωτική εμπειρία: (μέχρι 5 μόρια)

Α. Βεβαίωση παρακολούθησης προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης (0,5 μόριο για 1 κάθε πρόγραμμα). (Μέγιστο 1 μόριο)

Β. Βεβαίωση για επιμορφωτικό έργο σε προγράμματα παιδαγωγικής καθοδήγησης ή σε 2 άλλα επίσημα θεσμοθετημένα προγράμματα/ έργα του Υπουργείου Παιδείας (0,5 μόριο ανά έργο/πρόγραμμα). (Μέγιστο 2 μόρια)

Γ. Βεβαίωση για διδασκαλία σε ΑΕΙ και ATEI (ΠΔ 407 ή εποπτευόμενη διδασκαλία σε 2 σεμινάρια ΠΜΣ ή ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) σε γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας του υποψηφίου (0.5 μόριο για κάθε εξάμηνο διδασκαλίας και 1 μόριο για κάθε έτος διδασκαλίας στο ΕΑΠ). (Μέγιστο 2 μόρια)

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 5

2.2 Προϋπηρεσία σε Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (0,5 μόριο για κάθε έτος προϋπηρεσίας)

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων: 4

Για τις ειδικότητες ΠΕ8 (Καλλιτεχνικών μαθημάτων) και ΠΕ16 (Μουσικής) συνεκτιμώνται η παραγωγή έργου ή η δημόσια παρουσία τους σε συναφείς με την ειδικότητά τους δραστηριότητες.

2.3 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ (μέχρι 35 μόρια)

2.3.1 Επιστημονική και εκπαιδευτική επάρκεια για τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν κατά το σχολικό έτος 2011 – 2012 στα Π.Π.Σ., είτε στην οργανική τους θέση είτε με απόσπαση είτε με θητεία και συνεχίζουν να υπηρετούν και για το σχολικό έτος 2012-13 (άρθρο 329, ν. 4072/2012).

Α. Επιστημονική και διδακτική επάρκεια. (Μέγιστο 20 μόρια) Τις επιστημονικές γνώσεις που αφορούν το γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει ο εκπαιδευτικός και τη διδακτική του επάρκεια αξιολογεί ο σχολικός σύμβουλος συνεκτιμώντας:
α) Τον προσωπικό φάκελο- portfolio, που έχει συμπληρώσει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, ακολουθώντας ειδικές προδιαγραφές που τον βοηθούν να περιγράψει και να τεκμηριώσει το έργο του με προτυποποιημένο τρόπο.
β) Τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία στην τάξη, την οποία κατευθύνει ο εκπαιδευτικός, μετά από παρακολούθηση δύο τουλάχιστον διδασκαλιών (η αξιολόγηση γίνεται βάσει προδιαγραφών σε ειδικό έντυπο).

Β. Παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο. (Μέγιστο 15 μόρια) Ανάπτυξη καινοτομιών (π.χ. υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων, οργάνωση και λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων, δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης, συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δίκτυα, συμμετοχή σε προγράμματα αυτοαξιολόγησης κ.λπ.) Οι δραστηριότητες αυτές αξιολογούνται από το διευθυντή του Προτύπου Πειραματικού Σχολείου, σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο-μέλος του ΕΠ ΕΣ βάσει προδιαγραφών σε ειδικό έντυπο. Στις δραστηριότητες αυτές συνεκτιμάται η συνεργατικότητα, η οργάνωση, η συνέπεια στην εκτέλεση των καθηκόντων, η συμβολή στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου κλπ. Και στην περίπτωση αυτή ο εκπαιδευτικός υποβάλλει φάκελο – portfolio, ακολουθώντας ειδικές προδιαγραφές που τον βοηθούν να περιγράψει και να τεκμηριώσει το έργο του με προτυποποιημένο τρόπο.

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 35

2.3.2 Επιστημονική και εκπαιδευτική επάρκεια για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν οργανικές θέσεις σε Π.Π.Σ. και αποσπάστηκαν κατά τα σχολικά έτη 2011 – 2012 και 2012 – 2013, για τις ανάγκες της υπηρεσίας, σε μη πρότυπα πειραματικά σχολεία ή βρίσκονται σε εκπαιδευτική ή αναρρωτική άδεια ή λοχεία (άρθρο 329, ν. 4072/2012)

Στο φάκελο- portfolio που θα υποβάλει ο εκπαιδευτικός για την αξιολόγησή του από το ΕΠΕΣ του ΠΠΣ στο οποίο έχει οργανική θέση, καλείται να συμπεριλάβει τεκμήρια για την τυχόν οργάνωση, συμμετοχή, εκπόνηση, διεκπεραίωση των παρακάτω ή άλλων συναφών δράσεων:

Α. Συμμετοχή σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές όπως διαθεματικές δράσεις, projects, χρήση των ΤΠΕ, ομαδοσυνεργατικές δράσεις, κλπ (μέχρι 7 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Β. Συμμετοχή σε καινοτόμες δημιουργικές δράσεις όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας, δημιουργία ομίλων, δράσεις μεταξύ σχολείων, σχολείων και κοινωνικών ομάδων κλπ (μέχρι 7 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Γ. Συμμετοχή ή οργάνωση έρευνας πεδίου στο επίπεδο της σχολικής μονάδας (μέχρι 5 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Δ. Συμμετοχή ή υποστήριξη δράσεων ενδοσχολικής επιμόρφωσης (μέχρι 5 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Ε. Οργάνωση, υποστήριξη, συντονισμό ή συμμετοχή σε προγράμματα πρακτικής άσκησης φοιτητών (μέχρι 5 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Η. Οργάνωση ή συμμετοχή σε προγράμματα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας (μέχρι 6 μόρια).

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 35

3. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ (μέχρι 25 μόρια)

Συνέντευξη σε επιτροπή υπό την εποπτεία της ΔΕΠΠΣ (μέχρι 25 μόρια).
Κατά την συνέντευξη, θα ζητηθεί από τον αξιολογούμενο να αποδείξει ότι έχει το προφίλ του εκπαιδευτικού που θα του επιτρέψει να λειτουργήσει αποτελεσματικά συμβάλλοντας θετικά στο έργο της σχολικής μονάδας. Τα χαρακτηριστικά τα οποία ζητούνται να έχει ο εκπαιδευτικός είναι αυτά που αναφέρονται παρακάτω (χωρίς ιεράρχηση):

01) Σύγχρονες απόψεις και βιβλιογραφική ενημέρωση στο γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει.

02) Γνώσεις σύγχρονων προσεγγίσεων της διδακτικής πράξης και κυρίως της μαθησιακής διαδικασίας.

03) Ικανότητες διαχείρισης της σχολικής τάξης και του ατομικού και συλλογικού έργου μαθητών.

04) Αποτελεσματικές επικοινωνιακές στρατηγικές.

05) Ικανότητα αποτελεσματικής συνεργασίας με τη διεύθυνση του σχολείου, τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς.

06) Γνώσεις των αναγκών των μαθητών του, σε επίπεδο κοινωνικό, γνωσιακό και συναισθηματικό.

07) Γνώσεις και ικανότητα ανάπτυξης αναλυτικών προγραμμάτων βάσει του επίσημου προγράμματος σπουδών του γνωστικού του αντικειμένου ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών του.

08) I κανότητες οργάνωσης και αποτελεσματικής αξιοποίησης του εκπαιδευτικού χρόνου.

09) Γνώσεις και ικανότητα αξιολόγησης της λειτουργίας του σχολείου, του προγράμματος σπουδών του αντικειμένου του, του διδακτικού του έργου, της μαθησιακής διαδικασίας των μαθητών του και της επίδοσής τους.

10) Συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις, π.χ. εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών, οργάνωση και λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων, δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης, συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δίκτυα, συμμετοχή σε ευρωπα”ίκά προγράμματα, προγράμματα αυτοαξιολόγησης, κ.λπ.

Σημείωση σχετικά με τη διαδικασία της συνέντευξης
Όπως ορίζεται από το άρ~ρο 42 του νόμου 3966/11, ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζεται ενώπιον επιτροπής υπό την εποπτεία της ΔΕΠΠΣ και αφού κάνει μία σύντομη αυτοπαρουσίαση, καλείται να απαντήσει σε δύο τουλάχιστον ερωτήματα που αφορούν στην τεκμηρίωση των παραπάνω κριτηρίων.
Ο συνολικός χρόνος της συνέντευξης προβλέπεται έως 15 λεπτά.

Θετική θεωρείται η αξιολόγηση αν ο εκπαιδευτικός συγκεντρώσει τουλάχιστον 55 μόρια.

Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών, υποψηφίων για θέσεις με θητεία στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

Το σύνολο των αξιολογικών μονάδων-μορίων ανέρχονται σε 100

1. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΗΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ (μέχρι 31 μόρια)

1.1 Σπουδές: (μέχρι 16 μόρια)

Α. Διδακτορικό Δίπλωμα Σπουδών (ΔΔΣ) (Μέγιστο 9 μόρια)
• 9 μόρια για ΔΔΣ στο γνωστικό αντικείμενο του υποψηφίου ή στις επιστήμες της αγωγής.

Β. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) (Μέγιστο 5 μόρια)
• 4 μόρια για ΜΔΕ στο γνωστικό αντικείμενο του υποψηφίου ή στις επιστήμες της αγωγής.
• 1 μόριο για δεύτερο μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με αυτό που θεραπεύει ο υποψήφιος.

Γ. Δεύτερο πτυχίο, δίπλωμα μετεκπαίδευσης (Μέγιστο 2 μόρια)
• 1 μόριο για δεύτερο πτυχίο σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με την ειδικότητα του υποψηφίου.
• 1 μόριο για δίπλωμα μετεκπαίδευσης σε Διδασκαλείο ή σε ΣΕΛΜΕ/ ΣΕΛΔΕ ή diploma σε ΑΕΙ της αλλοδαπής.

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 16

1.2 Πιστοποίηση γνώσεων (μέχρι 4 μόρια)

Α. Πιστοποίηση γλωσσομάθειας (μέχρι 3 μόρια)
• 2 μόρια για πιστοποίηση επιπέδου Γ1 ή Γ2 στην Α’ γλώσσα.
• 1 μόριο για το επίπεδο Β2 στην Α’ γλώσσα.
• 1 μόριο για τη Β’ ξένη γλώσσα από το επίπεδο Β2 και πάνω.

Β. Πιστοποίηση χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ (μέχρι 1 μόριο)
• 1 μόριο για πιστοποίηση ή άλλη τεκμηρίωση για την ικανότητα αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία (β’ επιπέδου).
• 0.5 μόριο για πιστοποίηση ή άλλη τεκμηρίωση για την ικανότητα χρήσης Η/Υ (α’ επιπέδου).

(Στον υπολογισμό των μορίων σε κάθε περίπτωση πιστοποίησης λαμβάνεται υπόψη ο ανώτερος τίτλος).

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 4

1.3 Επιστημονικό έργο: (μέχρι 11 μόρια)

Α. Επιστημονικά συγγράμματα από εκδοτικό οίκο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του υποψηφίου ή στο γνωστικό αντικείμενο του υποψηφίου ή σε διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού (1 μόριο για κάθε σύγγραμμα). (Μέγιστο 2 μόρια)

Β. Άρθρα που αποδεδειγμένα έχουν γίνει δεκτά με το σύστημα των πολλαπλών κριτών σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά ή σε συλλογικούς τόμους (0,5 μόριο για κάθε δημοσίευση). (Μέγιστο 3 μόρια)

Γ. Εισηγήσεις που αποδεδειγμένα έχουν γίνει δεκτές για ανακοίνωση ή δημοσίευση με το σύστημα των πολλαπλών κριτών (0,5 μόριο για κάθε εισήγηση). (Μέγιστο 3 μόρια)

Δ. Αποδεδειγμένη συμμετοχή στο σχεδιασμό και στην εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού όπως Προγράμματα Σπουδών και σχολικά εγχειρίδια (1 μόριο για κάθε προϊόν). (Μέγιστο 3 μόρια)

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 11

2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ (μέχρι 44 μόρια)

2.1 Διδακτική και επιμορφωτική εμπειρία: (μέχρι 5 μόρια)

Α. Βεβαίωση παρακολούθησης προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης (0,5 μόριο για 1 κάθε πρόγραμμα). (Μέγιστο 1 μόριο)

Β. Βεβαίωση για επιμορφωτικό έργο σε προγράμματα παιδαγωγικής καθοδήγησης ή σε 2 άλλα επίσημα θεσμοθετημένα προγράμματα/ έργα του Υπουργείου Παιδείας (0,5 μόριο ανά έργο/πρόγραμμα). (Μέγιστο 2 μόρια)

Γ. Βεβαίωση για διδασκαλία σε ΑΕΙ και ATEI (ΠΔ 407 ή εποπτευόμενη διδασκαλία σε 2 σεμινάρια ΠΜΣ ή ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) σε γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας του υποψήφιου (0.5 μόριο για κάθε εξάμηνο διδασκαλίας και 1 μόριο για κάθε έτος διδασκαλίας στο ΕΑΠ). (Μέγιστο 2 μόρια)

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 5

2.2 Διδακτική προϋπηρεσία στην εκπαίδευση (μέχρι 4 μόρια) (0,5 μόριο για κάθε έτος πέραν της υποχρεωτικής προβλεπόμενης προϋπηρεσίας από τον νόμο 3966/11)

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 4

Για τις ειδικότητες ΠΕ8 (Καλλιτεχνικών μαθημάτων) και ΠΕ16 (Μουσικής) συνεκτιμώνται η παραγωγή έργου ή η δημόσια παρουσία τους σε συναφείς με την ειδικότητά τους δραστηριότητες.

2.3 Διδακτική επάρκεια και παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο (μέχρι 35 μόρια)

Στο φάκελο- portfolio που θα υποβάλει ο υποψήφιος με τεκμήρια για την μοριοδότησή του στα παραπάνω πεδία καλείται να συμπεριλάβει τεκμήρια για την τυχόν οργάνωση, συμμετοχή, εκπόνηση, διεκπεραίωση των παρακάτω ή άλλων συναφών δράσεων:

Α. Συμμετοχή σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές όπως διαθεματικές δράσεις, projects, χρήση των ΤΠΕ, ομαδοσυνεργατικές δράσεις, κλπ. (μέχρι 7 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Β. Συμμετοχή σε καινοτόμες δημιουργικές δράσεις όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας, δημιουργία ομίλων, δράσεις μεταξύ σχολείων, σχολείων και κοινωνικών ομάδων κλπ (μέχρι 7 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Γ. Συμμετοχή ή οργάνωση έρευνας πεδίου στο επίπεδο της σχολικής μονάδας (μέχρι 5 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Δ. Συμμετοχή ή υποστήριξη δράσεων ενδοσχολικής επιμόρφωσης (μέχρι 5 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Ε. Οργάνωση, υποστήριξη και συντονισμό προγραμμάτων πρακτικής άσκησης φοιτητών (μέχρι 5 μόρια, 1 μόριο για κάθε δράση).

Η. Οργάνωση ή συμμετοχή σε προγράμματα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας (μέχρι 6 μόρια).

Σύνολο μέγιστου αριθμού μορίων 35

3. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ (μέχρι 25 μόρια)
Συνέντευξη σε επιτροπή υπό την εποπτεία της ΔΕΠΠΣ

Κατά την συνέντευξη, θα ζητηθεί από τον αξιολογούμενο να αποδείξει ότι έχει το προφίλ του εκπαιδευτικού που θα του επιτρέψει να λειτουργήσει αποτελεσματικά συμβάλλοντας θετικά στο έργο της σχολικής μονάδας. Τα χαρακτηριστικά τα οποία ζητούνται να έχει ο εκπαιδευτικός είναι αυτά που αναφέρονται παρακάτω (χωρίς ιεράρχηση):

01) Σύγχρονες απόψεις και βιβλιογραφική ενημέρωση στο γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει.

02) Γνώσεις σύγχρονων προσεγγίσεων της διδακτικής πράξης και κυρίως της μαθησιακής διαδικασίας.

03) Ικανότητες διαχείρισης της σχολικής τάξης και του ατομικού και συλλογικού έργου μαθητών.

04) Αποτελεσματικές επικοινωνιακές στρατηγικές.

05) Ικανότητα αποτελεσματικής συνεργασίας (με τη διεύθυνση του σχολείου, τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς).

06) Γνώσεις των αναγκών των μαθητών του (σε επίπεδο κοινωνικό, γνωσιακό και συναισθηματικό).

07) Γνώσεις και ικανότητα ανάπτυξης αναλυτικών προγραμμάτων βάσει του επίσημου προγράμματος σπουδών του γνωστικού του αντικειμένου ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών του.

08) Ικανότητες οργάνωσης και αποτελεσματικής αξιοποίησης του εκπαιδευτικού χρόνου.

09) Γνώσεις και ικανότητα αξιολόγησης της λειτουργίας του σχολείου, του προγράμματος σπουδών του αντικειμένου του, του διδακτικού του έργου, της μαθησιακής διαδικασίας των μαθητών του και της επίδοσής τους.

10) Συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις (π.χ. εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών, οργάνωση και λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων, δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης, συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δίκτυα, συμμετοχή σε ευρωπα”ίκά προγράμματα, προγράμματα αυτοαξιολόγησης, κ.λπ.)

Σημείωση σχετικά με τη διαδικασία της συνέντευξης
Όπως ορίζεται από το άρ·8ρο 42 του νόμου 3966/11, ο/η υποψήφιος παρουσιάζεται ενώπιον επιτροπής υπό την εποπτεία της ΔΕΠΠΣ και αφού κάνει μία σύντομη αυτοπαρουσίαση, καλείται να απαντήσει σε δύο τουλάχιστον ερωτήματα που αφορούν στην τεκμηρίωση των παραπάνω κριτηρίων.

Ο συνολικός χρόνος της συνέντευξης προβλέπεται έως 15 λεπτά.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ Π. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

Προσλήψεις αναπληρωτών Μαθηματικών 2012-2013

Σύνολο (2 φάσεις) : 439 αναπληρωτες Μαθηματικοί Γενικης Εκπαιδευσης μέχρι τώρα. Παρακάτω ανέβασα τα ονόματα των προσληφθέντων Μαθηματικών ανά φάση προσληψης

A_Fasi_Mathimatik_7_9_2012

B_Fasi_Mathimatik_13_10_2012

G_Fasi_Mathimatik_16_11_2012

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση