Απρίλιος 2024
Η Β’ τάξη καλωσορίζει τα «Βιβλία σε ρόδες»
Τα «ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ» είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα.
Σκοπός του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν.
Τα βιβλία έφτασαν στο σχολείο μας στα μέσα του Μαρτίου μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες και παρέμειναν στη βιβλιοθήκη της τάξης για παραπάνω από έναν μήνα.
Στο διάστημα αυτό οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να τα δανειστούν, να τα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους, να ζωγραφίσουν και να γράψουν οτιδήποτε τους έκανε εντύπωση. Στο τέλος, έφτιαξε ο καθένας το δικό του βιβλιαράκι με τις βιβλιοπαρουσιάσεις και όλοι μαζί δημιουργήσαμε μια αφίσα που θα «ταξιδέψει» με τη βαλίτσα στο επόμενο σχολείο.
Η βιβλιοβαλίτσα “ταξίδεψε” και στη Δ’ Δημοτικού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δανείστηκαν και διάβασαν βιβλία που τους άρεσαν και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους στην τάξη.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα θα βρείτε στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:
Μουσειοσκευή “Ο κύκλος του νερού”
Οι μουσειοσκευές είναι βαλίτσες με ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό (εποπτικό υλικό, βίντεο, μοντέλα, παιχνίδια, πειράματα).
Το Σχολείο μας δανείστηκε από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών δύο μουσειοσκευές με θέμα τον κύκλο του νερού:
«Η περιπέτεια της Σταγονούλας, ο κύκλος του νερού», για την Γ & Δ Δημοτικού
«Άκης Σταγονάκης, η πηγή της ζωής» για την Ε & ΣΤ Δημοτικού
Οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν, έκαναν υποθέσεις και παρατηρήσεις, παρακολούθησαν τον κύκλο του νερού με μορφή παραμυθιού και έλεγξαν τις γνώσεις τους παίζοντας παιχνίδι ερωτήσεων.
Επίσης, κατασκεύασαν μοντέλο των μορίων του νερού και πραγματοποίησαν πειράματα για να διερευνήσουν την αλλαγή της φυσικής κατάστασης του νερού.
Τέλος, έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για τον κύκλο του νερού.
Ευχαριστούμε πολύ το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών!
4 Απριλίου 2024
1η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας
Η 4η Απριλίου εκάστου έτους ανακηρύχθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού 28131/ΓΔ4/15-3-2024).
Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ), η ισχυρότερη ελληνική φιλοζωική ομοσπονδία με περίπου 70 οργανώσεις-μέλη, αγωνίστηκε και συνεχίζει να αγωνίζεται για τα δικαιώματα των ζώων, για την βιοποικιλότητα και για το περιβάλλον και έχει αναγνωρισμένο ποιοτικό υλικό φιλοζωίας αναρτημένο στην πλατφόρμα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του ΙΕΠ (https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19471)
Την Πέμπτη 4 Απριλίου η ΠΦΠΟ οργάνωσε τηλεδιάσκεψη για τα δημοτικά σχολεία με στόχο αφενός μεν την ευαισθητοποίηση μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών, αφετέρου την επισήμανση της σημασία του ορισμού της 4ης Απριλίου ως Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας. Η ΠΦΠΟ δεν χρησιμοποιεί σκληρές εικόνες και τα ευαίσθητα θέματα θίγονται με προσοχή και ευαισθησία.
Το σχολείο μας συμμετείχε στο Δίκτυο Φιλοζωικών Σχολείων που δημιουργήθηκε και οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν την τηλεδιάσκεψη σχετικά με τα δικαιώματα ανθρώπων και ζώων.
Μετά την παρακολούθηση της τηλεδιάσκεψης, ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ1 και Δ2 αποτύπωσαν τις σκέψεις τους σε ζωγραφιές.
Μάρτιος 2024
Dole
Στα πλαίσια προγραμμάτων υγιεινής διατροφής, προσεκλήθη η Dole για ενημέρωση στους μαθητές μας και μοίρασε μπανάνες.
Μέγας Αλέξανδρος
Η δασκάλα του Δ2 κα Διονυσακοπούλου Αλεξάνδρα δημιούργησε επιτραπέζιο παιγνίδι σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον Μέγα Αλέξανδρο.
Οι μαθητές της Δ2 τάξης του σχολείου μας συνεργάστηκαν και δημιούργησαν πρότζεκτ με θέμα το πορτοκάλι. Με το βιωματικό αυτό εργαστήρι έμαθαν για την ιστορία του πορτοκαλιού στην Ελλάδα, τις ποικιλίες, τη φροντίδα των δέντρων, τη διατροφική αξία, το λεξιλόγιο , τα ποιήματα, τα παραμύθια, τους μύθους, τις παροιμίες, τις συνταγές, τους πίνακες ζωγραφικής που έχουν σχέση με το πορτοκάλι.
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στο χώρο του κινηματογράφου και στη συνέχεια παρακολούθησαν ταινία.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ»
Την Τετάρτη και Πέμπτη 1 & 2 Νοεμβρίου 2023 οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας.
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ» οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν τα παιχνίδια των συνομηλίκων τους εκείνης της εποχής πολλά από τα οποία συνέχισαν να παίζονται μέσα στους αιώνες, φτάνοντας με μικρές παραλλαγές, έως τις μέρες μας.
Στον κήπο του Αρχαιολογικού Μουσείου τα παιδιά γνώρισαν τα παιχνίδια της αρχαιότητας μέσα από πιστά αντίγραφα μουσειοσκευής. Με τη συνδρομή αρχαιολόγου της Εφορείας Αρχαιοτήτων έμαθαν για τα «αθύρματα», τα ομαδικά, αλλά και τα επιτραπέζια παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα.
Ακόμη, περιηγήθηκαν στις αίθουσες του Μουσείου, όπου θαύμασαν τα κεντρικά εκθέματα του Μουσείου και παρατήρησαν εκθέματα-παιχνίδια με τα οποία έπαιζαν οι συνομήλικοί τους τα αρχαία χρόνια.
Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός του Μουσείου οι μαθητές έπαιξαν διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια (παζλ, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, κ.ά.)
Τέλος, τα παιδιά διασκέδασαν παίζοντας κάποια από τα ομαδικά παιχνίδια της αρχαιότητας που γνώρισαν.
Υιοθεσία φώκιας
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Β΄ τάξη του σχολείου μας έχει ενταχθεί από την περσινή χρονιά (2022-2023) στο Πρόγραμμα «Υιοθεσία φώκιας» της εταιρείας MOm/Εταιρεία για τη Μελέτη και Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας.
Η MOm είναι μια ελληνική, μη κυβερνητική, περιβαλλοντική οργάνωση που δραστηριοποιείται για την προστασία της μεσογειακής φώκιας, του μοναδικού είδους φώκιας της Μεσογείου και του σπανιότερου είδους φώκιας στον πλανήτη.
Τα παιδιά συγκέντρωσαν χρήματα την προηγούμενη χρονιά και υιοθέτησαν συμβολικά για έναν χρόνο μια φώκια, καλύπτοντας μέρος των εξόδων του Προγράμματος Περίθαλψης, το οποίο βοηθά ορφανές και τραυματισμένες φώκιες να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον.
Η τάξη έχει παραλάβει ένα πιστοποιητικό υιοθεσίας, μια απόδειξη δωρεάς, μια φωτογραφία μεγάλου μεγέθους της φώκιας και πληροφορίες για το που βρέθηκε. Επίσης, λάβαμε μια δανειστική εκπαιδευτική βαλίτσα της MOm για τη θάλασσα και τους οργανισμούς της με πλούσιο υλικό (παιχνίδια, βίντεο, ήχους, βιβλία), την οποία κρατήσαμε δυο εβδομάδες στο σχολείο.
Η παρούσα δράση θα συνεχιστεί και φέτος, καθώς οι μαθητές έχουν εκφράσει την επιθυμία να συνεχιστεί η υιοθεσία της φώκιας «Νεφέλη» και να συμβάλουν και φέτος στα έξοδα του Προγράμματος Περίθαλψης.
Περισσότερες πληροφορίες του προγράμματος μπορείτε να βρείτε στην διεύθυνση: