Οι μαθητές/-τριες της Α’ τάξης, στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη με θέμα «Το δάσος», ζωγράφισαν μερικά από τα ζώα του δάσους και έφτιαξαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τη βοήθεια του καθηγητή Πληροφορικής, κ. Θεολόγου Καλοτραπέζη.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πινακοθήκη Α΄ και Β΄ τάξεις
Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025 η Α΄ και η Β΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Τολού επισκέφθηκαν την Εθνική Πινακοθήκη στο παράρτημα Ναυπλίου για να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Η Επανάσταση των Χρωμάτων”, με αφορμή τον εορτασμό της Επανάστασης του 1821.
Αρχικά οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν στην έκθεση που είναι αφιερωμένη στον Αγώνα της Επανάστασης του 1821 και στάθηκαν στον πίνακα του Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» να τον παρατηρήσουν και να τον αναλύσουν. Στη συνέχεια με αφορμή την έκθεση «Οι Αγωνιστές του ΄21» του Γιάννη Ψυχοπαίδη, τα παιδιά παρατήρησαν τα πορτραίτα των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης και μέσα από την πρωτογενή επαφή με τα χρώματα και τις υφές, κατάφεραν να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα, ώστε να συνδεθούν με το ηρωικό παρελθόν. Στο πρόγραμμα αυτό οι ήρωες και οι ηρωίδες του 1821 ζωντανεύουν στο χαρτί, μέσα από τα μάτια των παιδιών, με εργαλεία τη συλλογική πολιτισμική μνήμη και την παιγνιώδη μάθηση στον χώρο του μουσείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με τη διαχρονικότητα της εικόνας των ηρώων και των ηρωίδων της Επανάστασης, σχηματίζοντας από την αρχή το πολύχρωμο ψηφιδωτό της εικόνας της Επανάστασης για τη σύγχρονη Ελλάδα.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μυτούλα Θωμαή (Α΄), Σταματοπούλου Βασιλική (Β΄)
Συνοδός: Χαραλαμποπούλου Ευσταθία (Σχ. Νοσηλεύτρια)
Συνέχεια ανάγνωσης “Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πινακοθήκη Α΄ και Β΄ τάξεις”
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης, την Τετάρτη στις 26 Φεβρουαρίου επισκέφτηκαν το Φουγάρο για να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικό, βιωματικό εργαστήρι κατασκευής Σαΐτας. Ένα παλιό παραδοσιακό παιχνίδι φτιαγμένο από δύο απλά υλικά( χαρτί και κλωστή). Αφού έφτιαξε ο κάθε μαθητής τη δική του Σαΐτα βγήκαν, όλοι μαζί στον αύλειο χώρο του Φουγάρου για να καλέσουν και να υποδεχτούν την άνοιξη με το πέταγμα της Σαΐτας. Οι μαθητές/τριες απόλαυσαν πολύ τη δράση αυτή.
Η ημέρα συνεχίστηκε με την επόμενη δράση μας στα Σπιτάκια Ανακύκλωσης, στο Λιμάνι Ναυπλίου. Συμμετέχουμε ως «ενεργοί πολίτες» στο πρόγραμμα ανταποδοτικής ανακύκλωσης που οργανώνει η Ομάδα Ανακύκλωσης Αργολίδας, με σκοπό την προμήθεια του Οίκου Ευγηρίας Ναυπλίου με τα απαραίτητα αγαθά.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΤΡΙΜΠΟΝΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΣΥΝΟΔΟΙ: ΜΕΡΜΙΓΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΛΥΣΙΚΑΤΟΥ ΑΝΝΑ
Αποκριάτικος εορτασμός στο σχολείο μας
Η Αποκριά είναι μια από τις πιο χαρούμενες και διασκεδαστικές περιόδους του χρόνου και το σχολείο μας δε θα μπορούσε να μη συμμετάσχει στη γιορτή! Με πολύχρωμες στολές, μουσική και χορό, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας πέρασαν μια αξέχαστη μέρα γεμάτη χαμόγελα και ξεγνοιασιά.
Από νωρίς το πρωί της Πέμπτης, 27/02/2025 το σχολείο, στολισμένο από μέρες στον ρυθμό της αποκριάς, γέμισε με ήρωες παραμυθιών, σούπερ ήρωες, κλόουν, πριγκίπισσες και άλλες ευφάνταστες μεταμφιέσεις.
Η γιορτή μας περιλάμβανε πολλές δραστηριότητες. Ανιματέρ που απασχόλησαν τους/τις μαθητές/τριες με διάφορα παιχνίδια, χορευτικά που είχαν ετοιμαστεί με την επιμέλεια των δασκάλων, τραγούδια αλλά και το παραδοσιακό γαϊτανάκι, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί χόρεψαν γύρω από τον στολισμένο στύλο, δημιουργώντας πολύχρωμα σχέδια με τις κορδέλες τους. Και η αποκορύφωση, όπως κάθε χρόνο, όταν όλο το σχολείο ενώθηκε σε έναν μεγάλο κύκλο και χόρεψε «πώς το τρίβουν το πιπέρι». Η μουσική και τα γέλια αντήχησαν σε όλο το σχολείο, δημιουργώντας μια υπέροχη εορταστική ατμόσφαιρα!
Ένα ακόμα στοιχείο που έκανε τη γιορτή μας μοναδική ήταν ο αποκριάτικος μπουφές, γεμάτος με λαχταριστές λιχουδιές! Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών προσέφεραν γλυκά και αλμυρά εδέσματα αλλά και σουβλάκια, δημιουργώντας έναν πλούσιο και γευστικό μπουφέ για όλους. Τους ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά τους και τη στήριξή τους, που συνέβαλε στην επιτυχία της γιορτής.
Η φετινή αποκριάτικη γιορτή μας ήταν μια ευκαιρία να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα, να διασκεδάσουμε και να δυναμώσουμε τις σχέσεις μας ως σχολική κοινότητα.
Καλή Αποκριά σε όλους!
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΛΟΥ
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2752059388
Mail Σχολείου: mail@dim–tolou.arg.sch.gr
Τη σχολική χρονιά 2025-2026 θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου
οι μαθητές και οι μαθήτριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2024.
Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», στη διεύθυνση: https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr
Δικαιολογητικά εγγραφών
- Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής
- Φωτοτυπία τη σελίδα του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού όπου φαίνονται τα εμβόλια (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια
- Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή (επίδειξη πρωτοτύπου και φωτοτυπία εγγράφου)
- Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου (χορηγείται από το Νηπιαγωγείο φοίτησης)
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ)
Προαιρετικά
Αίτηση εγγραφής στο Ολοήμερο
Από το Σχολείο
Εκδήλωση-Δράση για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου στο Σχολείο μας
Την Παρασκευή, 21/02/2025 το απόγευμα, το σχολείο μας είχε την τιμή να φιλοξενήσει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική εκδήλωση σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Ομιλητής ήταν ο Υπαστυνόμος Β΄ του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων κ. Μπαβέλας, ο οποίος ενημέρωσε τους γονείς των μαθητών μας για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο, αλλά και για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τους προστατέψουμε.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι γονείς είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τη σωστή διαχείριση των προσωπικών δεδομένων, τις διαδικτυακές απάτες, τον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbullying) και τους τρόπους αναφοράς ύποπτων περιστατικών. Ο ομιλητής τόνισε τη σημασία της κριτικής σκέψης και της υπεύθυνης συμπεριφοράς κατά την πλοήγηση στο διαδίκτυο, ενώ απάντησε σε πολλές ερωτήσεις των γονέων, λύνοντας απορίες και προβληματισμούς.
Η δράση αυτή είχε στόχο να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει τόσο τους γονείς όσο και τους εκπαιδευτικούς για τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία που μας έδωσε χρήσιμα εφόδια για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Ευχαριστούμε θερμά τον ομιλητή μας για την πολύτιμη ενημέρωση και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να προωθούμε δράσεις που ενισχύουν την ασφάλεια και την υπευθυνότητα στον ψηφιακό κόσμο!
Η Κριτική Σκέψη των Μαθητών μέσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές της Στ΄ τάξης δημιούργησαν τη δική τους σχολική εφημερίδα, χρησιμοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) ως εργαλείο έρευνας και συγγραφής. Μέσα από τη διαδικασία, ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, αναγνωρίζοντας ότι η AI συχνά παρουσιάζει τις πληροφορίες με εξιδανικευμένο τρόπο, αποφεύγοντας αρνητικές πτυχές.
Διαπίστωσαν, για παράδειγμα, ότι στο άρθρο για το Fortnite δε γινόταν αναφορά στις οικονομικές επιπτώσεις των V-Bucks, ενώ στο άρθρο για το σουβλάκι απουσίαζαν διατροφικές επισημάνσεις. Αυτή η εμπειρία τους βοήθησε να διασταυρώνουν πηγές και να αξιολογούν πληροφορίες, αντί να τις αποδέχονται άκριτα.
Το εργαστήριο αποτέλεσε ένα σημαντικό μάθημα ψηφιακής παιδείας, δίνοντας στους μαθητές τα εφόδια να γίνουν ενημερωμένοι και υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Θεολόγος Καλοτραπέζης (ΠΕ89)
Ο φυλλομετρητής σας δεν υποστηρίζει προβολή PDF. Κατεβάστε το αρχείο PDF.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΔΡΑΣΗ
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, το σχολείο μας διοργανώνει μια ειδική δράση με καλεσμένο ομιλητή τον Υπαστυνόμο Β΄ του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ναυπλίου κ. Μπαβέλα.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 21/02/2025 στις 18:00 στο σχολείο και θα δώσει πολύτιμες συμβουλές για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο, καθώς και για τους κινδύνους που ελλοχεύουν.
Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε αυτή τη σημαντική ενημέρωση και να συμβάλλετε στην ασφαλή διαδικτυακή πλοήγηση των παιδιών μας.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ
Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο
Στο σχολείο μας τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησηςστο Διαδίκτυο με μια ξεχωριστή δράση! Οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων παρακολούθησαν ζωντανά διαδικτυακές ενημερώσεις που συνδιοργανώθηκαν από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Μέσα από τις παρουσιάσεις, μάθαμε σημαντικούς τρόπους για να προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα, να αναγνωρίζουμε τους κινδύνους του διαδικτύου και να πλοηγούμαστε με ασφάλεια. Επίσης, ακούσαμε σημαντικές πληροφορίες για τα διαδικτυακά παιχνίδια και τον εθισμό σε αυτά, αλλά και για τις παγίδες που ελλοχεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η παρουσίαση ήταν διαδραστική και μας έδωσε πολύτιμες γνώσεις που θα μας βοηθήσουν να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο υπεύθυνα και με προσοχή.
Η ασφαλής πλοήγηση είναι ευθύνη όλων μας! Συνεχίζουμε να ενημερωνόμαστε και να προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας.








































