Οι μικροί μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Δημοτικού υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους, κας Κατερίνας Ξαγοράρη, κας Αντριάννας Μπουρλόκα και κ. Δημήτρη Παπαϊωάννου, καθώς και την υποστήριξη της κας Ιωάννας Γκανά, αναλαμβάνουν δράση, μεταμορφώνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα ζωντανό εργαστήρι ενεργού πολιτειότητας με τίτλο “Μνημεία χωρίς απορρίμματα”.


Το πρόγραμμα αυτό ξεκινά από την καρδιά της σχολικής κοινότητας, με τους μαθητές να καθαρίζουν σχολαστικά την αυλή του σχολείου τους. Δεν σταματούν όμως εκεί. Η δράση τους επεκτείνεται στους γύρω δρόμους, στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα καθαριότητας και ευθύνης σε ολόκληρη τη γειτονιά. Η κορύφωση της προσπάθειας είναι ο καθαρισμός του αρχαιολογικού χώρου της Επισκοπής, αναδεικνύοντας τη σημασία της προστασίας της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και τη σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν μέσα από ένα καθαρό και επισκέψιμο περιβάλλον.

Παράλληλα με τις πρακτικές δράσεις, το πρόγραμμα δίνει μεγάλη έμφαση στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν φωτογραφικό υλικό και δύο βίντεο που παρουσιάζουν τις επιπτώσεις των σκουπιδιών στο περιβάλλον, με ιδιαίτερη έμφαση στη μόλυνση των θαλασσών και των δασών. Μέσα από την οπτικοακουστική εμπειρία, κατανοούν τις σοβαρές συνέπειες της αλόγιστης απόρριψης απορριμμάτων και τη σημασία της ανακύκλωσης ως βασικό εργαλείο για έναν καθαρότερο πλανήτη. Η συζήτηση που ακολουθεί μετά την προβολή ενισχύει την κριτική τους σκέψη και την ανάληψη πρωτοβουλιών.

Η δημιουργικότητα των παιδιών αξιοποιείται στο έπακρο, καθώς αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν αφίσες και συνθήματα που προωθούν την ανακύκλωση, την ελαχιστοποίηση των σκουπιδιών και την προστασία της θάλασσας και του δάσους. Τα έργα τους, γεμάτα φαντασία και οικολογικό μήνυμα, δεν είναι απλώς ζωγραφιές, αλλά ισχυρά μηνύματα που θα διακοσμήσουν τους χώρους του σχολείου και της κοινότητας, υπενθυμίζοντας σε όλους την κοινή ευθύνη για ένα καθαρό και βιώσιμο μέλλον. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές όχι μόνο μαθαίνουν, αλλά γίνονται οι ίδιοι πρωταγωνιστές της αλλαγής, διαμορφώνοντας συνειδητούς και υπεύθυνους πολίτες του αύριο.











































































