ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

 

Το σχολείο είναι ένας χώρος που διέπεται από κανόνες και πρέπει να λειτουργεί ως κοινότητα αλληλοβοήθειας. Κοινός σκοπός των συμμετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι η πρόοδος των μαθητών αλλά και η συνεργασία, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή ,η αποδοχή των κανόνων και άλλα.

Για να λειτουργήσει σωστά το σχολείο, θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να είναι γνώστες των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους. Ο Εσωτερικός Κανονισμός του 3/θ Δημοτικού σχολείου Ταξιάρχη και του Σχολικού Συμβουλίου θα βοηθήσει στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας .

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ-ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Προσέλευση-μαθητών

Η προσέλευση των μαθητών γίνεται από τις 8:00 έως 8:10 π.μ. καθημερινώς. Την ευθύνη για την έγκαιρη προσέλευση έχουν οι γονείς των μαθητών. Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός εφημερίας υποδέχεται τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανείς εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δράσεις φορέων που υλοποιούνται στα πλαίσια κοινωνικών δραστηριοτήτων και δεν εντάσσονται στις εκπαιδευτικές δράσεις , υλοποιούνται μετά το πέρας του ωρολόγιού προγράμματος και έπειτα από σχετική άδεια.

Σε περίπτωση καθυστέρησης ο κηδεμόνας του μαθητή επικοινωνεί τηλεφωνικώς με την Προϊσταμένη  του σχολείου, η οποία είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των μαθητών καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας  .Οι γονείς δεν πρέπει να διακόπτουν το μάθημα εξαιτίας της αργοπορίας του παιδιού τους, ούτε να εισέρχονται στο σχολικό κτίριο χωρίς άδεια, με εξαίρεση προγραμματισμένου ή έκτακτου γεγονότος. Η εξώπορτα του σχολείου κλειδώνεται για λόγους ασφαλείας των παιδιών στις 8:15.

Αποχώρηση μαθητών

Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται καθημερινά στις 1.30 μ.μ. για όλες τις τάξεις του σχολείου. Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης, ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης καθώς και η Προϊσταμένη του σχολείου. Ο κηδεμόνας υπογράφει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση πρόωρης αποχώρησης μαθητή. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια τους μετά το πέρας των μαθημάτων.

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς , οι γονείς-κηδεμόνες των μαθητών που αποχωρούν ασυνόδευτοι  υπογράφουν τη σχετική υπεύθυνη δήλωση. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρηση τους, δεν αποχωρούν ποτέ ασυνόδευτοι από το σχολείο. Σε περίπτωση αργοπορίας των κηδεμόνων, οι μαθητές παραμένουν στον χώρο του σχολείου και ενημερώνεται τηλεφωνικώς ο κηδεμόνας. Αν το παιδί το παραλάβει τρίτο πρόσωπο, θα πρέπει οι γονείς να το δηλώσουν στο σχολείο με υπεύθυνη δήλωση.

Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης λόγω φυσικών καταστροφών, οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους πριν τη λήξη των μαθήματων μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

 

Λειτουργία σχολείου

  • Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η φοίτηση των μαθητών είναι υποχρεωτική. Μόνο για σοβαρούς λόγους μπορεί να απουσιάζει ο μαθητής, όπως ασθένεια, σοβαρός οικογενειακός λόγος κ.λ.π. Η  φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και συστηματική, αφού η ελλιπής φοίτηση δυσχεραίνει την πρόοδό τους και υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο. Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή από το σχολείο θα πρέπει να υπάρχει έγκαιρη τηλεφωνική ενημέρωση από τον κηδεμόνα προς το σχολείο, αλλά και επικοινωνία από το σχολείο προς την οικογένεια στην περίπτωση πολλών επαναλαμβανόμενων απουσιών. Όταν ο μαθητής απουσιάζει πάνω από τέσσερις συνεχόμενες ημέρες απαιτείται εκτός από την τηλεφωνική ενημέρωση και σχετική υπεύθυνη δήλωση ή ιατρική γνωμάτευση που δικαιολογεί τις ημέρες απουσίας του μαθητή.
  • Το Σχολείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του της Προϊσταμένης. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.
  • Οι μαθητές τηρούν το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, την ώρα έναρξης αυτών και κάθε άλλη σχολική εκδήλωση, όπως εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ
  • Διάλειμμα: Οι μαθητές/τριες  σηκώνονται και αποχωρούν με  την άδεια του/της δασκάλου/ας τους, μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιούν τον προαύλιο χώρο που τους έχει οριστεί κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων. Δεν παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας ούτε στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας το διάλειμμα γίνεται στους στεγασμένους  χώρους του σχολείου.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στις διάφορες αθλητικές δραστηριότητες απαραίτητη είναι η συμπλήρωση και η έγκαιρη προσκόμιση του Α.Δ.Υ.Μ. των μαθητών των Α και Δ τάξεων του σχολείου.
  • Από το σχολικό έτος 2021 εντάσσεται και στην πρωτοβάθμια εκπαιδευση Το Πρόγραμμα Σπουδών με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» σε αντικατάσταση της ευέλικτης ζώνης

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.

Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Οι μαθητές απαγορεύεται να φέρνουν και να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα και tablets στο σχολείο. Επίσης,  οι μαθητές δε φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια από το σπίτι. Έχουν μαζί τους μόνο τα απαραίτητα πράγματα για τη διεξαγωγή του μαθήματος. Οι μαθητές πρέπει να τηρούν τους κανόνες καλής συμπεριφοράς και ευγένειας.

  • Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς συντάσσεται έπειτα από συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων το Σχέδιο Ετοιμότητας Διαχείρισης Κρίσης , το οποίο κοινοποιείται στους γονείς και στη Διεύθυνση. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας
  • Για τη διαφύλαξη των Προσωπικών Δεδομένων των μαθητών, το σχολείο οφείλει να λαμβάνει ορισμένα μέτρα :

α) Μη κοινοποίηση των Προσωπικών Δεδομένων των μαθητών σε μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα

β) Φύλαξη αρχείων με τα Προσωπικά Δεδομένα σε ασφαλές μέρος και απαγόρευση πρόσβασης σε αυτό παρά μόνο με την άδεια της Προϊσταμένης του σχολείου.

γ) Απαγορεύεται η ανάρτηση βίντεο ή φωτογραφιών μαθητών στο διαδίκτυο. Σε περίπτωση που απαιτείται η δημοσίευση βίντεο ή φωτογραφιών , επιτρέπεται μόνο με γραπτή άδεια των γονέων.

  • Σε περίπτωση που απαιτείται θεραπευτική αγωγή σε μαθητή, οι γονείς – κηδεμόνες οφείλουν να αιτούνται άδεια από την Προϊσταμένη του σχολείου, προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν, στον χώρο του σχολείου για να τη χορηγήσουν. Σε έκτακτα σοβαρά περιστατικά, η Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας οφείλει να καλέσει το ΕΚΑΒ και ταυτόχρονα ενημερώνει τους γονείς.
  • Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών : Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

.

Αξιολόγηση

Για την αξιολόγηση των μαθητών σημαντικό ρόλο έχουν:

  • Η καθημερινή συμμετοχή του στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης
  • Η επίδοσή του στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες
  • Η επιμέλεια και η συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι
  • Η συμμετοχή και συμπεριφορά του στην ομάδα που ανήκει
  • Η γενική συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του

Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και ακολουθεί η παράδοση βαθμολογίας.

Συμπεριφορά-Παιδαγωγικός έλεγχος

Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο είναι ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά και ψυχοσύνθεση. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων. Έτσι κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του. Επίσης, γνωρίζοντας την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών του, αντιμετωπίζει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματά τους

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κάθε εκπαιδευτικός συζητά με τους μαθητές του για τους κανόνες συμπεριφοράς του σχολείου και υπογράφεται «το συμβόλαιο καλής συμπεριφοράς» από τους μαθητές.  Ο κάθε εκπαιδευτικός αναρτά σε εμφανές σημείο της τάξης τους κανόνες σχολικής συμπεριφοράς, καθώς και στον Πίνακα Ανακοινώσεων του σχολείου. Όταν ένας μαθητής παραβιάζει τους κανόνες συστηματικά, ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τον μαθητή να ανατρέξει στον πίνακα με τους κανόνες συμπεριφοράς και ακολουθεί διαλογική συζήτηση. Ο δάσκαλος αρχικά εφαρμόζει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με το μαθητή και τους γονείς, χωρίς να προσβάλλει την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του μαθητή. Δε χρησιμοποιούνται από κανένα εκπαιδευτικό προσβολές, εκφοβισμός, απειλές για μείωση της βαθμολογίας κλπ. Σε περίπτωση μη τήρησης των κανόνων σχολικής συμπεριφοράς κατ΄εξακολουθηση , είναι στην ευχέρεια του σχολείου να ενημερώσει τηλεφωνικώς τον κηδεμόνα του μαθητή.

Αν ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του, παρά την τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα καλώντας τους γονείς- κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Επίσης, σε περίπτωση που το πρόβλημα παραμένει, ενημερώνεται ο Συντονιστής Εκπαίδευσης και προτείνει λύσεις για το πρόβλημα.

 

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο.

Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής εκδηλώσει βίαιη συμπεριφορά ή εκφοβισμό, θα εφαρμοστούν τα προαναφερθέντα μέτρα παιδαγωγικού ελέγχου.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που έχουν στόχο τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε διάφορα ζητήματα. . Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου. Πρέπει να γίνονται με ιδέες και πρωτοβουλίες των μαθητών για να αναδεικνύονται οι κλίσεις , τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντά τους. Η συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές εκδηλώσεις είναι υποχρεωτική και όχι προαιρετική και σε περίπτωση κωλύματος πρέπει να ενημερώνεται το σχολείο.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι εκδηλώσεις για εθνικές επετείους, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ευαισθητοποίηση μαθητών για το δικαίωμα ατόμων ΑΜΕΑ της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση, ψυχαγωγία, εργασία και άρση των προκαταλήψεων που υφίστανται τα άτομα ΑΜΕΑ), Ενδοσχολική βία (κοινωνικο-παιδαγωγικές δράσεις για την πρόληψη/ αντιμετώπιση του φαινομένου και αποτροπή αρνητικών συνεπειών στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών), Παγκόσμια Ημέρα Υγείας (ενημέρωση- ευαισθητοποίηση για τη διάδοση και υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών), Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού (συζήτηση για τη Διακήρυξη του ΟΗΕ κατά των φυλετικών διακρίσεων Επίσης, η σχολική μονάδα συνεργάζεται  και  με το Ε.Σ.Υ. Ιστιαίας (για παρουσίαση θεμάτων που αφορούν την υγεία των μαθητών). Τέλος, μπορούμε να αναφέρουμε τη συμμετοχή των μαθητών σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα όπως Το Χαμόγελο του Παιδιού και το Make A Wish, συμβάλλοντας στην ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Οι εκπαιδευτικοί με τη συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να χαρακτηρίζονται από αξιοπρέπεια, σεβασμό, ειλικρίνεια, συναδελφική και ανθρώπινη αληθινή επικοινωνία και συνεργασία. Έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων.

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί:

  • Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • Παρίστανται στην πρωινή συγκέντρωση των μαθητών και φροντίζουν για την ευταξία του τμήματός τους.
  • Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα διδασκαλίας, παρά μόνο όταν πρόκειται για έκτακτη σωματική ανάγκη του μαθητή..

. • Ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε ημέρες και ώρες που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτους και πάντως απαραίτητα τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα.

  • Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους με τη χρήση κατάλληλων εποπτικών και ψηφιακών μέσων.
  • Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.
  • Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό στους μαθητές
  • Αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη.
  • Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους.
  • Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, οι οποίες γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
  • Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.
  • Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
  • Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή.
  • Αναφέρουν στην Προϊσταμένη του σχολείου κάθε υποψία που έχουν για τυχόν κακοποίηση μαθητή.
  • Φροντίζουν να ενημερώνονται για τυχόν χρόνια προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
  • Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον Σύλλογο Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται μεταξύ τους, ειδικά όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, και σέβονται τις απόψεις όλων των συναδέλφων, χωρίς να υποτιμούν το διδακτικό αντικείμενο κανενός.

Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Η Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας πρέπει να δείχνει αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα για τους μαθητές. Πρέπει να χρησιμοποιεί τον έπαινο, τις παραινέσεις, τις συμβουλές και, γενικότερα, θετικά κίνητρα. Η παιδαγωγική της ευθύνη είναι να διδάξει στην πράξη τους δημοκρατικούς κανόνες οργάνωσης της κοινωνίας του σχολείου. Πρέπει να έχει τακτική επαφή με τους γονείς και να επιδιώκει την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Με τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια επιλύονται καλύτερα και αποτελεσματικότερα τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Επίσης, οφείλει   να   δημιουργεί   κλίμα   αμοιβαίας   κατανόησης  και εκτίμησης  ανάμεσα  σε αυτήν  και τους  εκπαιδευτικούς  και να εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία τους.

Αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη κάθε απόκλιση από την ορθή μαθητική συμπεριφορά, κάνοντας παρατηρήσεις, υποδείξεις, ανακαλώντας στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα. Είναι υπεύθυνη μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών. Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό ή κατ’ άλλον τρόπο και πάντα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του. Έχει τακτική επαφή με τους γονείς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο Σχολείο και την Οικογένεια, με στόχο πάντα το όφελος των μαθητών.

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  ΣΧΟΛΕΙΟΥ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ -ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας-κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου.

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της Σχολικής Επιτροπής. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και οι πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους    ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι οι γονείς του ή -αν αυτοί κατοικούν εκτός της έδρας του σχολείου- ορίζουν με έγγραφη δήλωσή τους τον κηδεμόνα του μαθητή. Σε περίπτωση διάστασης ή διαζυγίου πρέπει να προσκομισθεί στο σχολείο αντίγραφο απόφασης του δικαστηρίου για την επιμέλεια-κηδεμονία του παιδιού.

Οι γονείς-κηδεμόνες επικοινωνούν συχνά με το σχολείο για την παρακολούθηση της φοίτησης, της σχολικής επίδοσης και του ήθους του παιδιού τους. Ενημερώνουν τον εκπαιδευτικό της τάξης ή την προϊσταμένη για όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη μάθηση και τη συμπεριφορά του παιδιού,  καθώς και κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη ψυχοσωματική υγεία του μαθητή, π.χ. αλλεργίες. Παράλληλα, οι γονείς-κηδεμόνες δικαιούνται να λαμβάνουν πλήρη ενημέρωση για το παιδί .

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν

  • να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό.
  • να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μία φορά το μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τους εκπαιδευτικούς της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης (οι ώρες έχουν καθοριστεί και είναι αναρτημένες και στην ιστοσελίδα του σχολείου).
  • να προσέρχονται και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησης από το Σχολείο, για τη παραλαβή του ελέγχου βαθμολογίας και για ενημέρωση.
  • να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές σε έντυπη μορφή αλλά και να παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • να γνωστοποιούν στον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης και στη Διεύθυνση του Σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού τους.
  • Δεν επιτρέπεται σε κανέναν από τους γονείς και κηδεμόνες και, γενικότερα, σε κανένα ενήλικο άτομο να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με τον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια με την Προϊσταμένη του Σχολείου, η οποία και θα πράξει τα δέοντα.

 

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν. Ο σχολικός χώρος είναι συντηρημένος και πρέπει να καλλιεργείται και στους μαθητές η αίσθησης της ευθύνης σε ό,τι αφορά την ποιότητά του. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Ο μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου ελέγχεται για τη συμπεριφορά του, δέχεται παρατήρηση και επίπληξη, και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του .

Υποστήριξη των μαθητών της σχολικής μονάδας

 

Η σχολική μονάδα βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Στερεάς Ελλάδας , Καθώς και με το ΚΕΣΥ Ευβοίας για οποιοδήποτε προκύπτει σε σχέση με την υποστήριξη μαθητών του σχολείου. Κάθε χρόνο ένας εκπαιδευτικός του σχολείου ορίζεται Υπεύθυνος επικοινωνίας με τις παραπάνω δομές.