Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Δενδροφύτευση

Φεβ 201523

Το σχολείο μας από φέτος έχει μπει στο δίκτυο των σχολείων ASPnet της UNESCO, με έμφαση στον θεματικό άξονα “Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη”, και ιδιαίτερα στο θέμα “Περιβάλλον και προστασία”.

Έτσι, στις 2-2-2015 οι μαθητές όλου του σχολείου είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την εμπειρία της φύτευσης δένδρων, τα οποία μας παραχώρησε το Δασαρχείο Σερρών ύστερα από σχετική αίτησή μας. Κάθε τάξη τοποθέτησε 3 ή 4 δένδρα, τα “υιοθέτησε” ώστε να τα ποτίζει και να τα φροντίζει ώσπου να μεγαλώσουν, και φυσικά έδωσε στο καθένα από ένα όνομα. Το αποτέλεσμα μας έδωσε μεγάλη χαρά καθώς 22 καινούριες ζωές υπάρχουν πλέον στην αυλή μας. Άλλωστε… “το νόημα της ζωής είναι να φυτεύεις δένδρα κάτω από τη σκιά των οποίων δεν περιμένεις να καθήσεις”.

>> Σχετικό βίντεο

Στοματική υγεία – Στον οδοντογιατρό

Φεβ 201520

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Στοματική υγεία» οι μαθητές της Β΄τάξης επισκέφτηκαν τον Οδοντίατρο για να γίνει ο έλεγχος της στοματικής τους υγείας και για να ξεπεράσουν το φόβο τους για τον οδοντίατρο. Ο οδοντογιατρός με τη βοηθό του εξέτασαν όσους μαθητές το επιθυμούσαν και έδωσαν συμβουλές για πρόληψη και διατήρηση της στοματικής υγείας. Μετά από ένα γλυκό κέρασμα, ευχαριστήσαμε τον οδοντογιατρό και υποσχεθήκαμε πως θα κάνουμε έλεγχο πριν πονέσουν τα δοντάκια μας. Ύστερα, γυρνώντας στο σχολείο, πλύναμε τα δόντια μας, ζωγραφίσαμε εικόνες από την επίσκεψή μας και γράψαμε τι μας άρεσε και τι όχι, αξιολογώντας έτσι την εκδήλωση. Τελικά συμφωνήσαμε πως: «Ο οδοντογιατρός μας είναι φίλος μας».

Ευχαριστούμε πολύ τον οδοντογιατρό και τη βοηθό του για τις δωρεάν υπηρεσίες που μας παρείχε.

«Μου άρεσε ο χώρος και οι συμβουλές του» Βασίλης, Ελεάννα, Στέλιος

«Φοβήθηκα που μου είπε πως πρέπει να βγάλω ένα δόντι» Χ. Νίκος

«Δε μου άρεσε που έφαγα καραμέλα γιατί δεν θέλω να χάσω τα μόνιμα δόντια μου» Ηλιάνα

«Δε φοβήθηκα καθόλου» Άγγελος και Ευάγγελος

«Δε φοβήθηκα καθόλου γιατί ο οδοντογιατρός είναι φίλος μας» Νίκος Α.

«Μου άρεσε πολύ που πήγαμε εκεί, ήμασταν καλά παιδιά και μιλήσαμε για τα δόντια μας» Εύη

«Μου άρεσε η εξέταση» Παναγιώτα

«Μου άρεσαν όλα, δε φοβήθηκα καθόλου» Χρύσα, Γιώργος

IMG_4670 IMG_4671 IMG_4674 IMG_4675 IMG_4678 IMG_4680

…και οι ζωγραφιές μας!!!   ζωγραφιά 1, ζωγραφιά 2, ζωγραφιά 3

Δημιουργική απασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο – Παραδοσιακά παιχνίδια

Φεβ 201515

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημιουργική απασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο» στην ενότητα «Παραδοσιακά παιχνίδια» οι μαθητές της Δ΄ τάξης έμαθαν να παίζουν και σας παρουσιάζουν τα παιχνίδια «η κολοκυθιά» και «η ρόδα» στα ακόλουθα βιντεάκια.

 

“Ρόδα”“Κολοκυθιά”

Δημιουργική απασχόληση – Το μαγικό του Γιώργου

Φεβ 20154

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημιουργική απασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο» , ο μαθητής της Δ’ τάξης Παπαθανασίου Γιώργος μας παρουσίασε ένα μαγικό. Κατάφερε να μεταφέρει το νερό από ένα γεμάτο ποτήρι στο διπλανό που ήταν άδειο, χωρίς να σηκώσει κανένα από τα δύο. Ήταν μια ασυνήθιστη πρόταση, για δημιουργική απασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο μας, που ενθουσίασε τους συμμαθητές του. Υποσχέθηκε πως θα μας δείξει κι άλλα…

…και το σχετικό βίντεο

Δημιουργική απασχόληση – Επιτραπέζια παιχνίδια (ΣΚΑΚΙ)

Φεβ 20151

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημιουργική απασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο», ενότητα «Επιτραπέζια παιχνίδια-ΣΚΑΚΙ», οι μαθητές της Δ΄τάξης ετοίμασαν αυτοσχέδια «γήπεδα» σκακιού και φιγούρες. Επίσης κατασκεύασαν και αυτοσχέδια φακελάκια για να φυλάξουν τις φιγούρες τους. Έμαθαν για τις συντεταγμένες και το «ονοματεπώνυμο» κάθε θέσης, πού στέκεται το κάθε πιόνι και την αξία της κάθε φιγούρας.

DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA

Στοματική Υγεία – Μασελάκια

Ιαν 201526

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Στοματική Υγεία” μελετήσαμε καλά τα δόντια μας. Μάθαμε για τη λειτουργία τους, είδαμε πώς μοιάζουν και μετά ετοιμάσαμε τα «μασελάκια» μας με 4 κοπτήρες, 2 κυνόδοντες και 4 προγόμφιους. Έτσι πλάσαμε τα 10 νεογιλά δόντια του κάτω σαγονιού μας.

(Τάξη Β’ 20-1-2015)

DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ” ΚΑΙ “ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”

Ιαν 201522

Επαναχρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων και μη υλικών – “Τι ήμουν και τι μπορώ να γίνω”

Ενότητα “Γυαλί”

Οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων ασχολήθηκαν με τους τρόπους επαναχρησιμοποίησης υλικών με στόχο να διδαχθούν και να κατανοήσουν τη σημασία της μείωσης των σκουπιδιών ώστε να προστατευθεί η φύση και γενικότερα η γη μας. Στην ενότητα “Ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση γυαλιού” έκαναν κατασκευές με βάζα, μπουκάλια, νήματα, κλαδάκια, κουκουνάρια, κοχύλια, χαλίκια, φασόλια και ρεσώ. Έτσι ανακάλυψαν τις ποικίλες χρήσεις αυτών των υλικών (τι ήταν και τι μπόρεσαν να γίνουν) που σε διαφορετική περίπτωση θα γίνονταν σκουπίδια. Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας οι μαθητές άκουγαν πληροφορίες για το γυαλί και τις δυνατότητες ανακύκλωσής του, ενώ στο τέλος απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο με σκοπό την επανατροφοδότηση.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΓΥΑΛΙ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ – ΓΥΑΛΙ

Ακολουθεί σχετικό βίντεο με τις δημιουργίες από γυαλί

Υγιεινή διατροφή και άσκηση

Ιαν 201522

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Υγιεινή διατροφή και άσκηση» οι μαθητές της Β΄ τάξης έκαναν κολάζ με φρούτα και λαχανικά. Εργάστηκαν χωρισμένοι σε ομάδες και ετοίμασαν Πόστερ και στεφανάκια (20-1-2015)

DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA DCIM100MEDIA

Ασφάλεια στο σχολείο – Πρόληψη Ατυχημάτων – Υγιεινή χεριών

Ιαν 201521

Η 20η Ιανουαρίου 2015 έχει οριστεί, από το ΥΠΑΙΘ και την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας ως ημέρα δράσεων και ενημέρωσης όλων των μαθητών των δημοτικών σχολείων της χώρας, σχετικά με την Υγιεινή των χεριών και την Υγιεινή του Αναπνευστικού για την πρόληψη λοιμώξεων.
Ακολουθώντας συγκεκριμένο υλικό, με βιωματικό τρόπο, οι μαθητές μας έμαθαν πώς να μειώσουν την διάδοση λοιμώξεων

1. Υγιεινή των χεριών
Τα σχολεία είναι εστία βλαβερών μικροοργανισμών που μεταδίδονται γρήγορα από παιδί σε παιδί με το άγγιγμα. Το πλύσιμο των χεριών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να σταματήσει η μετάδοση των μικροοργανισμών και να προληφθούν οι ασθένειες των παιδιών.
Οι μαθητές
 διδάχθηκαν πώς η κακή υγιεινή των χεριών μπορεί να οδηγήσει στην μετάδοση μικροοργανισμών και ασθενειών.
 συνειδητοποίησαν πώς οι μικροοργανισμοί μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο με μια απλή χειραψία.
 γνώρισαν ποιά μέθοδος είναι η καλύτερη για το πλύσιμο των χεριών
 έμαθαν πότε πρέπει να πλένουν τα χέρια τους.
2. Υγιεινή του Αναπνευστικού
Ο πιο κοινός τρόπος μετάδοσης μιας λοίμωξης είναι με τα σταγονίδια, όπως με το βήχα και το φτάρνισμα. Μπορεί επίσης να μεταδοθεί πιο άμεσα, για παράδειγμα, με την ανθρώπινη επαφή (άγγιγμα, φιλί, άπλυτα χέρια, χρήση της ίδιας οδοντόβουρτσας, φλιτζάνια, κλπ) και όταν τρώμε μολυσμένα τρόφιμα.
Οι μαθητές
 γνώρισαν ότι μια λοίμωξη μπορεί να μεταδοθεί με το φτάρνισμα και το βήχα
 διδάχτηκαν ότι η κάλυψη του στόματος όταν φταρνιζόμαστε ή βήχουμε μπορεί να εμποδίσει τη μετάδοση μιας λοίμωξης
 συνειδητοποίησαν ότι ο βήχας ή το φτάρνισμα μέσα στο χέρι μας μπορεί να μεταδώσει μια λοίμωξη με τη χειραψία ή την επαφή με άλλα αντικείμενα.

Δείτε το σχετικό βίντεο

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Save the environment

Ιαν 201516

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Υπαίθρια ζωή & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση”, τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης εργάστηκαν διαθεματικά στο μάθημα των Αγγλικών μελετώντας την ιστορία “Το παιδί και ο αστερίας”. Στη συνέχεια εκφράστηκαν καλλιτεχνικά!

save the environmentΑπό τη μαθήτρια Σταυρίδου Γεωργία

save the environement (Δημήτρης Λ)Από το μαθητή Λουκάγκο Δημήτρη

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European SchoolRadio Logo

Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο του Δημοτικού Σχολείου Σκοτούσσης. Εδώ είναι ο χώρος που οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας εκφράζονται και παρουσιάζουν τις ανησυχίες και τις δημιουργίες τους.

Ιστορικό



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων