Στο πλαίσιο του προγράμματος “Δημιουργική Απασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο” που υλοποιεί η Δ’ τάξη του σχολείου μας, οι μαθητές κατασκεύασαν ποδοσφαιράκι από χαρτί.
Τα πατρόν (και οδηγίες) για το χάρτινο ποδοσφαιράκι: ΣΧΕΔΙΟ 1, ΣΧΕΔΙΟ 2
Στις 17 Μαρτίου 2015 όλοι οι μαθητές του σχολείου μας έγιναν μέτοχοι μιας πρωτόγνωρης διαδικασίας. Πιο συγκεκριμένα 110 μαθητές και εκπαιδευτικοί διάβασαν την ιστορία πολλαπλών επιλογών για τη βία, που έγραψαν οι μαθητές των Ε’ & ΣΤ’ τάξεων, τραγούδησαν ένα τραγούδι που ετοίμασαν για τη συμφιλίωση και τέλος υπόγραψαν το Συμβόλαιο της μη βίας. 110 φωνές υποσχέθηκαν πως θα γίνουν πολίτες ενεργοί και όχι απλοί θεατές στα φαινόμενα της βίας. Ήταν το λιγότερο που μπορούσαμε να κάνουμε στη μνήμη του Βαγγέλη, του Άλεξ και τόσων άλλων…
Στο Β΄ τρίμηνο κατά τη διεξαγωγή της Ευέλικτης Ζώνης, τα παιδιά της Ε΄ τάξης ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα “Κυκλοφορώ με Ασφάλεια”.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά απόκτησαν κυκλοφοριακή συνείδηση και έμαθαν τους βασικούς κανόνες ώστε να κυκλοφορούν (πεζοί ή με ποδήλατο) με ασφάλεια. Οι μαθητές ξεκίνησαν με τη συμπλήρωση ερωτηματολόγιου σχετικά με τα ατυχήματα που τυχόν τους έχουν συμβεί. Αναλύθηκαν οι λόγοι και οι τρόποι αποτροπής τους. Στη συνέχεια δημιούργησαν ενημερωτικές καρτέλες με οδηγίες για σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά τις οποίες τοιχοκόλλησαν στο διάδρομο του σχολείου προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε αυτές όλα τα παιδιά.
Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας “Ασφάλεια στο Σχολείο”, που τρέχει για όλες τις τάξεις του σχολείου μας, τα παιδιά τις Ε΄ τάξης δημιούργησαν ένα έντυπο, σε μορφή βιβλίου, με χρήσιμες συμβουλές ασφάλειας, για πεζούς ποδηλάτες και επιβάτες, το οποίο διένειμαν, σε έξοδο που πραγματοποίησαν στην πλατεία του χωριού, στους κατοίκους του.
Το τετραδιάκι της Κυκλοφοριακής Αγωγής
Δείτε και το σχετικό βίντεο
Με αφορμή τα όσα γίνονται και λέγονται τον τελευταίο καιρό σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό και τις δυσάρεστες συνέπειες του θυμόμαστε και μοιραζόμαστε. Το Νοέμβριο του 2011 οι συνεργάτες του Κέντρου Πρόληψης Σερρών «Όασις»: Ο κύριος Χρήστος Κρυωνάς (κοινωνικός λειτουργός) και η κυρία Καλλίστη Δεμιρτζή (ψυχολόγος), εργάστηκαν με τους μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης του σχολείου μας, βιωματικά, πάνω στο θέμα της ενδοσχολικής βίας. Συζήτησαν για τις μορφές βίας, συμπλήρωσαν την πυραμίδα της βίας. έπαιξαν ένα παιχνίδι ρόλων, προσπάθησαν και έδωσαν λύσεις στους προβληματισμούς τους, μαθαίνοντας πως πρέπει όλοι μαζί να σκύψουν στο πρόβλημα και να το λύσουν. Στην συνέχεια, με τη βοήθεια των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, οι μαθητές έγραψαν συνθήματα και έβγαλαν το τραγούδι «Stop στη βία» με ελληνικούς και αγγλικούς στίχους. Στο σημείο αυτό πρέπει να ευχαριστήσουμε τον κ. Γιάννη Δεληγιάννη και την ομάδα του, που μας δέχτηκαν στο στούντιο και ανέλαβαν δωρεάν τον προγραμματισμό, την ενορχήστρωση και την ηχοληψία του τραγουδιού μας. Στη συνέχεια, πήραμε μέρος στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους, με μια ταινία όπου μαθητές μας έγραψαν το σενάριο, έκαναν το μοντάζ, την βιντεοσκόπηση, το πόστερ και πρωταγωνίστησαν με θέμα ίδιο με το τραγούδι μας : «Στοπ στη βία». Για ένα θέμα δυστυχώς πάντα επίκαιρο είναι καθήκον μας να προσπαθήσουμε όλοι.
Στο πλαίσιο της γνωριμίας με λιγότερο διαδεδομένα αθλήματα, οι μαθητές των Ε΄& ΣΤ΄ τάξεων έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο άθλημα της ΑΝΤΙΠΤΕΡΙΣΗΣ (BADMINTON). Ο Σερραίος γυμναστής και ομοσπονδιακός προπονητής Καντζόγλου Αλέξανδρος, δίδαξε στους μαθητές μας τα βασικά του αθλήματος (χτύπημα φτερού, σερβίς, αγωνιστικός χώρος, διάρκεια αγώνα). Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με την απλότητα και ευκολία του αθλήματος. Οι δράσεις ήταν πολύ καλά οργανωμένες κι έτσι όλοι οι μαθητές κατάφεραν, σε μικρό χρονικό διάστημα, να αγωνιστούν στο φιλέ. Μεγάλη εντύπωση τους προκάλεσε η είδηση πως ο νομός Σερρών πρωταγωνιστεί Πανελλαδικά στο άθλημα της αντιπτέρισης. Ευχαριστούμε τον κ. Καντζόγλου Αλέξανδρο, που κατάφερε μέσα σε λίγα λεπτά, να μεταφέρει στους μαθητές μας γνώσεις και αγάπη για το μη διαδεδομένο άθλημα της αντιπτέρισης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος “Υπαίθρια ζωή & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση” και δουλεύοντας διαθεματικά στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος μια μαθήτρια της Δ’ τάξης βρήκε τις εξής πληροφορίες.
Η βιολογική καλλιέργεια είναι ένα σύστημα παραγωγής και διαχείρισης αγροτικών προϊόντων, που προστατεύει το περιβάλλον και την υγεία των καταναλωτών. Κύρια χαρακτηριστικά της βιολογικής καλλιέργειας είναι η απουσία χημικών λιπασμάτων, ζιζανιοκτόνων, φυτοφαρμάκων, ορμονών και άλλων επικίνδυνων χημικών ουσιών σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Επιπλέον τα βιολογικά προϊόντα δεν περιέχουν συντηρητικά και πρόσθετα.
Σε αντίθεση με τη συμβατική γεωργία, η βιολογική, αντιμετωπίζει με σεβασμό τη φύση και προστατεύει το έδαφος, την ατμόσφαιρα και τα αποθέματα νερού. Οι βιοκαλλιεργητές χρησιμοποιούν μόνο φυσικά λιπάσματα, ενισχύουν τη γονιμότητα του εδάφους εναλλάσσοντας τα είδη που καλλιεργούν και επιτρέπουν τη φυσική ωρίμανση των καρπών χωρίς να επιταχύνουν την παραγωγή με τεχνητές μεθόδους.
Σοφιανίδου Ελένη, Δ’ τάξη.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» οι μαθητές της Γ΄τάξης έμαθαν να κάνουν σέρβις στο ποδήλατό τους.
Αρχικά χωρισμένοι σε 3 ομάδες κατέγραψαν σε λίστα τα σημεία του ποδηλάτου που πρέπει να ελέγξουν. Αφού παρουσίασαν τις λίστες τους, ετοίμασαν μια γενική λίστα όπου γράφτηκαν όλες οι προτάσεις. Κάθε μαθητής αντέγραψε αυτή τη λίστα για να την έχει σαν οδηγό κάθε φορά που πρέπει να κάνει σέρβις στο ποδήλατό του. Ύστερα έγινε παρουσίαση του κράνους ασφαλείας από τον μαθητή Δημήτρη Π. και διαφόρων αξεσουάρ ενός ποδηλάτη, από τον μαθητή Στυλιανό. Δύο μαθητές μας, ο Φώτης Χ. και ο Δημήτρης Δ. έφεραν τα ποδήλατά τους στο σχολείο και έτσι χωρισμένοι σε δυο ομάδες, ακολουθώντας τη λίστα, κάναμε σέρβις αυτών.
Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015
Το σχολείο μας φέτος συμμετέχει με πλούσιο υλικό στο νέο συλλογικό βιβλίο-τόμο του Αειφόρου Σχολείου που αφορά στις σχολικές κατασκευές από ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά. Ο νέος αυτός τόμος θα περιέχει ιδέες, οδηγίες και συμβουλές για κατασκευές από ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά, κυρίως από αυτά που χρησιμοποιούμε στο σχολείο και στο σπίτι. Οι κατασκευές δηλ. είναι από χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο ή άλλα μέταλλα, υφάσματα κτλ, και ό,τι υλικό μπορεί να αλλάξει χρήση μετά από μαθητική παρέμβαση στο σχολείο.
Μαθητές της Ε’ & ΣΤ’ και εκπαιδευτικοί συγκέντρωσαν αυτό το πλούσιο υλικό κατά την εκπόνηση του περιβαλλοντικού προγράμματος «ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 2013-2014 και το έστειλαν στον υπεύθυνο κο Δημήτριο Καλαϊτζίδη. Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι βάλαμε το λιθαράκι μας στην προσπάθεια αλλαγής των σχολείων προς την αειφορία.
Στο πλαίσιο του προγράμματος που εκπονεί η Δ’ τάξη “Δημιουργική απασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο” και από την ενότητα “Παραδοσιακές κατασκευές”, επιχειρήθηκε η κατασκευή της “Ψαλίδας”. Έτσι έκανε ο καθένας τη δική του ψαλίδα και ήμασταν έτοιμοι για την Καθαρή Δευτέρα! Και του χρόνου…
Τα πατρόν για την κατασκευή της είναι εδώ: ΣΧΕΔΙΟ 1, ΣΧΕΔΙΟ 2
… και οι οδηγίες κατασκευής εδώ!
Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο του Δημοτικού Σχολείου Σκοτούσσης. Εδώ είναι ο χώρος που οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας εκφράζονται και παρουσιάζουν τις ανησυχίες και τις δημιουργίες τους.