Το πρόγραμμα διαπροσωπικών σχέσεων “Τα 5 βήματα της συμφιλίωσης” βασίστηκε σε πόστερ της ιστοσελίδας www.KindyKids.gr που έδωσε το έναυσμα για ένα υπέροχο ταξίδι με τους μαθητές. Κυρίως έγινε η βάση για την επίλυση πολλών “θεμάτων” που υπάρχουν στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος αλλά και της καθημερινότητας των παιδιών. Σε πρώτη φάση ο κάθε μαθητής δημιούργησε το δικό του τετραδιάκι με τα 5 βήματα συμφιλίωσης και τα ακολουθούσε σε κάθε σύγκρουση. Ακολουθεί το έντυπο και το βιντεάκι δημιουργίας του.
Τετραδιάκι Συμφιλίωσης (υλικό για εκτύπωση, εδώ το βιντεάκι δημιουργίας του)

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας «Κόκκινη κλωστή δεμένη», οι μαθητές της Α΄τάξης με τις εκπαιδευτικούς Τρέντσιου Ευανθία και Μερτζανίδου Ιωάννα, παρακολούθησαν ένα βιωματικό μάθημα με την καθοδήγηση του Κοινωνικού Λειτουργού του Κέντρου Πρόληψης Ν. Σερρών «ΟΑΣΙΣ» , κ. Κρυωνά Χρήστο. Μετά από ασκήσεις γνωριμίας και «σπάσιμο του πάγου» οι μαθητές άκουσαν την ιστορία του ΙΩΝΑ, μια ιστορία σύγκρουσης μεταξύ δυο μικρών παιδιών. Ακολούθως την επανέλαβαν οι ίδιοι οι μαθητές. Απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης και δραματοποίησαν την ιστορία. Ακολούθησε συζήτηση όπου οι μαθητές οδηγήθηκαν να ανακαλύψουν συναισθήματα που δημιουργεί η επιθετικότητα και εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης μιας σύγκρουσης. Στο τέλος κάθε μαθητής κατέθεσε προφορικά αυτό που έμαθε από την σημερινή συνάντηση, αξιολογώντας έτσι την εκδήλωση.
Βίντεο-Βιωματικό με ΟΑΣΙΣ ΣΕΡΡΩΝ
Η ιστορία του Ίωνα (ΟΑΣΙΣ ΣΕΡΡΩΝ)
Οι μαθητές της Ε’ τάξης σκηνοθέτησαν και δραματοποίησαν σενάρια συγκρούσεων και επίλυσης αυτών. Ένα δείγμα της δουλειάς τους ακολουθεί παρακατώ:
Βίντεο – Τα 5 βήματα της συμφιλίωσης
Οι μαθητές τραγούδησαν και χορογράφησαν το τραγούδι “Κόλλα…5 βήματα”, οι στίχοι του οποίου γράφτηκαν από τους ίδιους, ενώ το μελοποίησε ο νεαρός μουσικός Αθανάσιος Χατζηανδρέας που κατάγεται από τη Σκοτούσσα. Ακολουθεί το βίντεο με τους στίχους του τραγουδιού και τις κινήσεις.
Βίντεο – Κόλλα 5 … βήματα
ΣΤΙΧΟΙ-Το τραγούδι της συμφιλίωσης “Κόλλα 5…βήματα”
Αφού διαβάσαμε την «Ιστορία του Μιχάλη» του Ιωάννη Πούλιου, μια ιστορία πολλαπλών λύσεων που πραγματεύεται τη διαχείριση συγκρούσεων, εμπνευστήκαμε και αποφασίσαμε να γράψουμε μια παρόμοια. Την ιστορία ξεκίνησαν οι μαθητές της Ε΄τάξης (με ένα αληθινό περιστατικό που συνέβη αλλά όχι σε αυτήν την έκταση) και συνέχισαν οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης. Πρώτα αποφασίσαμε ποιους θα εμπλέξουμε στην ιστορία: γονείς, αδερφό αντί για φίλους, εκπαιδευτικούς (δασκάλα, διευθυντή, γυμναστή) και διαλέξαμε ονόματα που δεν υπάρχουν στο σχολείο για να μη στοχοποιήσουμε κανέναν. Έτσι φτάσαμε στο “Ματωμένο σημείο”. Ακολουθούν και οι δύο ιστορίες.
Η ιστορία του Μιχάλη
Το “ματωμένο” σημείο (Για εκτύπωση σε βιβλιαράκι), σε pdf και σε e-book
Ακολουθεί η παρουσίαση για “Τα 5 βήματα της συμφιλίωσης” που πραγματοποιήθηκε στην ημερίδα διάχυσης «Προλαμβάνοντας και αντιμετωπίζοντας τη σχολική βία και τον εκφοβισμό: η τέχνη, το παιχνίδι, η συζήτηση ως εφαρμόσιμες τεχνικές στο σχολείο» την 1η Απριλίου 2015. ΗΜΕΡΙΔΑ-ΔΙΑΧΥΣΗΣ