Δράσεις SAVE KIDS LIVES -Σκοτούσσα 2015

Μάι 20157

Δράσεις SAVE KIDS LIVES -Σκοτούσα 2015

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Οδικής Ασφάλειας”, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, έγραψαν τα μηνύματά τους για την ασφάλεια των παιδιών στους δρόμους, σε Πόστερ. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τις τοπικές αρχές ώστε να παραδώσουν τη δήλωση και να προσκαλέσουν αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις να αναλάβουν δράση και να προστατέψουν τα παιδιά. Εκφράσανε τους φόβους τους για την ασφάλεια των παιδιών στους δρόμους και τους παροτρύνανε να λάβουν μέτρα και να μειώσουν στο μισό τη θνησιμότητα από ατυχήματα στους δρόμους. Υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να είναι τα παιδιά ασφαλή στους δρόμους. Ακολουθεί ένα βίντεο με  τις δραστηριότητες του Προγράμματος “Οδικής Ασφάλειας” που έχει κοινοποιηθεί και στον οργανισμό SAVEKIDSLIVES  ως στήριξη στη σχετική καμπάνια που οργανώνει για 3η χρονιά , υπό την αιγίδα της UNESCO.

>>βίντεο

Το Πρόγραμμα Kids’ Athletics στο σχολείο μας

Μάι 20157

Την Πέμπτη 30-4-2015, οι μαθητές του σχολείου μας, πήραν μέρος σε διάφορα αγωνίσματα του Kids’ Athletics, κάτω από τις οδηγίες του υπεύθυνου γυμναστή του προγράμματος στο νομό μας κ. Τερζίδη Γιώργου και των βοηθών του.

Το πρόγραμμα Αγαπώ τον Αθλητισμό – KIDS’ Athletics είναι μια κοινή δράση της Ελληνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας και του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρία, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και τον ΣΕΓΑΣ. Το περιεχόμενο του προγράμματος έχει σχεδιαστεί από τη Διεθνή Ομοσπονδία Στίβου

Στόχος του προγράμματος είναι να φέρει τους μαθητές Δημοτικών σχολείων σε επαφή με τον κλασικό αθλητισμό και να τους διδάξει τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να αποκτήσει κάποιος από τον αθλητισμό.

Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο να εκλαϊκεύσει τα αθλήματα του κλασικού αθλητισμού στα παιδιά συνδυάζοντας δραστηριότητες από ομαδικά αθλήματα στη μορφή ενός ομαδικού παιχνιδιού με τίτλο: «Ομαδική δραστηριότητα για παιδιά».
Αποτελείται από μια σειρά κινητικών και λειτουργικών δεξιοτήτων, προσαρμοσμένων για παιδιά, ανάλογα με την ηλικία τους.

Περιλαμβάνει τρεις ομάδες αθλημάτων:

  1. Αθλήματα δρόμου

  2. Αθλήματα ρίψεων

  3. Αθλήματα άλματος

και απευθύνεται σε τρεις ηλικιακές ομάδες: 7-8 ετών, 9-10 ετών και 11-12 ετών.

>> σχετικό βίντεο

Πρόγραμμα “Υγιεινή Διατροφή” – Πρωινό γεύμα στο σχολείο

Απρ 201530

Την Τρίτη 28-4-2015, οι μαθητές της Β΄ τάξης, έμαθαν βιωματικά για την αξία ενός καλού πρωινού γεύματος.

Χωρισμένοι σε δυο ομάδες, αφού έπλυναν τις ντομάτες και τα αγγουράκια ετοίμασαν ένα σάντουιτς με κασεράκι και σαλατούλα. Ύστερα άλλοι έφαγαν ψωμί με βούτυρο και μέλι, ενώ κάποιοι προτίμησαν ψωμάκι με λάδι και ρίγανη.

Το γεύμα τελείωσε με φυσικό χυμό πορτοκαλιού.

Ύστερα όλοι μαζί συμμαζέψαμε την τάξη.

>>Σχετικό βίντεο

Πασχαλινές κατασκευές 2015

Απρ 20157

Την Παρασκευή 3 Απριλίου 2015, όλοι οι μαθητές του σχολείου, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, έμαθαν τεχνικές διακόσμησης αυγών και έφτιαξαν διάφορες πασχαλινές κατασκευές. Και του χρόνου!!!

IMG_20150403_094015

Βίντεο

 

Οι 12 Θεοί του Ολύμπου – Πολιτιστικό πρόγραμμα

Απρ 20155

Η Γ’ τάξη στο πλαίσιο της Ευέλικτης ζώνης υλοποίησε το πολιτιστικό πρόγραμμα “Οι 12 Θεοί του Ολύμπου”.

Οι μαθητές γνώρισαν την ελληνική μυθολογία, τους θεούς που πίστευαν και λάτρευαν οι πρόγονοί μας και τις ιδιότητες που οι άνθρωποι τους απέδιδαν. Αφηγήθηκαν μύθους με τους θεούς και κατασκεύασαν κολάζ με τις εικόνες των θεών. Επίσης επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων και γνώρισαν από κοντά αρχαίους τόπους λατρείας.

Στο τέλος της χρονιάς προσπάθησαν να δραματοποιήσουν τη ζωή των αρχαίων θεών, παίζοντας ένα δικό τους θεατρικό με θέμα “Οι 12 θεοί του Ολύμπου”.

IMG_5796-1 IMG_5803-1 CIMG3525 CIMG4924-1

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ»

Απρ 20153

Ο Κίτο και η παρέα του
Α’ ΤΑΞΗ
Στόχος: Η αναγνώριση, από τους μαθητές, των αξιών που αναζητούν στους φίλους και η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους επηρεάζουμε ο ένας τον άλλο.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, τα παιδιά επανέλαβαν την ιστορία. Ακολούθησαν υποδειγματικές ερωτήσεις για συζήτηση στην ομάδα. Έγινε διερεύνηση της συζήτησης επικεντρώνοντας με ερωτήσεις στο ποιος είναι φίλος, πόσο σημαντικό είναι να ανήκω σε μια ομάδα, μέχρι ποιο σημείο ακολουθώ τους κανόνες της ομάδας και επηρεάζομαι από τα μέλη της.
Καταλήξαμε στα εξής:

  •  Ακολουθώ τους κανόνες της ομάδας και επηρεάζομαι από τα μέλη της μέχρι εκεί που κρίνω ότι είναι σωστό
  •  Μια ομάδα μπορεί να οδηγήσει σε πράξεις που δε θέλουμε να κάνουμε ή σε πράξεις ανέντιμες και λανθασμένες
  •  Υπάρχουν πολλοί πειρασμοί αλλά η απόφαση είναι τελικά δική μας.

Οι μαθητές ετοίμασαν μάσκες λιονταριών και χιμπατζήδων και ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας.

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

DCIM100MEDIA

Τέλος, ετοιμάσαμε ΠΟΣΤΕΡ για τη φιλία για τους καλύτερούς μας φίλους. 109 11. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΦΙΛΙΑΣ

Τα “Λαζαράκια”

Απρ 20153

Την Παρασκευή 3 Απριλίου 2015, όπως κάθε χρόνο, δεχθήκαμε μια ευχάριστη επίσκεψη. Τα «Λαζαράκια» του νηπιαγωγείου του χωριού μας, μαζί με την νηπιαγωγό τους Πετρίδου Βίκη,  μας έψαλαν τα κάλαντα του Λαζάρου. Τους περίμενε ένα γλυκό κέρασμα από τον διευθυντή μας.Διαφάνεια4 Διαφάνεια1 Διαφάνεια2 Διαφάνεια3

Τα έθιμα του Πάσχα

Απρ 20153

Το χριστιανικό Πάσχα κατάγεται από το εβραϊκό. Οι Εβραίοι το Πάσχα γιόρταζαν την έξοδό τους από την Αίγυπτο. Η λέξη ‟Πάσχα” στ’ αραμαϊκά, σημαίνει ‟Πέρασμα”, όπως ‟Πεσάχ” στα εβραϊκά και ‟Πισάχ”στα αιγυπτιακά.
Οι Χριστιανοί πήραν το Πάσχα από τους Εβραίους, αλλά του έδωσαν καινούργιο περιεχόμενο. Με το Πάσχα γιορτάζουμε το πέρασμα του Θεανθρώπου από τη γήινη ζωή, το μαρτυρικό θάνατο και την ένδοξη Του Ανάσταση.

Το χριστιανικό συμβολισμό του Πάσχα καθιέρωσε για πρώτη φορά ο Απόστολος Παύλος. Από την εποχή που οι χριστιανοί άρχισαν να γιορτάζουν το Πάσχα, διατήρησαν ορισμένα χαρακτηριστικά του Εβραϊκού, ενώ ταυτόχρονα προσέθεσαν άλλα. Αυτό φαίνεται από το πασχαλινό αρνί (οβελίας) και τα κόκκινα αυγά.

Για τους πρώτους Χριστιανούς το αυγό είναι το σύμβολο της Ανάστασης του Χριστού. Στο Μεσαίωνα, βάφονταν αυγά για να δοθούν σαν δώρα το Πάσχα.
Στα Βυζαντινά χρόνια έφτιαχναν κουλούρα που στην μέση της είχε ένα κόκκινο αυγό. Το αυγό, από το οποίο βγαίνουν τα πουλιά, συμβολίζει την ζωή, ενώ το κόκκινο είναι το χρώμα της ζωής. Το βάψιμο των αυγών, για λατρευτικούς σκοπούς απαντάται σε διάφορους τόπους του κόσμου.
Κάθε τόπος γιορτάζει με λαμπρότητα τις ημέρες αυτές έχοντας προσθέσει τη δική του νότα.
Καλό Πάσχα
ΣΤ’ τάξη

Πρόγραμμα “Στοματική υγεία” & Ποίηση

Μαρ 201522

Οι ασπροδοντούληδες έγιναν ποιητές

Οι μαθητές της Β΄τάξης, για να γιορτάσουν την ημέρα ποίησης, έγραψαν τα δικά τους στιχάκια με σκοπό να γίνουν συνθήματα. Το θέμα μας φυσικά ήταν εμπνευσμένο από το πρόγραμμα της ευέλικτης ζώνης που δουλεύουμε: «Στοματική υγεία» Β ΤΑΞΗ

Πρόγραμμα “Τα 5 βήματα της συμφιλίωσης”

Μαρ 201521

Το πρόγραμμα διαπροσωπικών σχέσεων “Τα 5 βήματα της συμφιλίωσης” βασίστηκε σε πόστερ της ιστοσελίδας www.KindyKids.gr που έδωσε το έναυσμα για ένα υπέροχο ταξίδι με τους μαθητές. Κυρίως έγινε η βάση για την επίλυση πολλών “θεμάτων” που υπάρχουν στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος αλλά και της καθημερινότητας των παιδιών. Σε πρώτη φάση ο κάθε μαθητής δημιούργησε το δικό του τετραδιάκι με τα 5 βήματα συμφιλίωσης και τα ακολουθούσε σε κάθε σύγκρουση. Ακολουθεί το έντυπο και το βιντεάκι δημιουργίας του.

Τετραδιάκι Συμφιλίωσης  (υλικό για εκτύπωση, εδώ το βιντεάκι δημιουργίας του)

angry-duck-cartoon

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας «Κόκκινη κλωστή δεμένη», οι μαθητές της Α΄τάξης με τις εκπαιδευτικούς Τρέντσιου Ευανθία και Μερτζανίδου Ιωάννα, παρακολούθησαν ένα βιωματικό μάθημα με την καθοδήγηση του Κοινωνικού Λειτουργού του Κέντρου Πρόληψης Ν. Σερρών «ΟΑΣΙΣ» , κ. Κρυωνά Χρήστο. Μετά από ασκήσεις γνωριμίας και «σπάσιμο του πάγου» οι μαθητές άκουσαν την ιστορία του ΙΩΝΑ, μια ιστορία σύγκρουσης μεταξύ δυο μικρών παιδιών. Ακολούθως την επανέλαβαν οι ίδιοι οι μαθητές. Απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης και δραματοποίησαν την ιστορία. Ακολούθησε συζήτηση όπου οι μαθητές οδηγήθηκαν να ανακαλύψουν συναισθήματα που δημιουργεί η επιθετικότητα και εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης μιας σύγκρουσης. Στο τέλος κάθε μαθητής κατέθεσε προφορικά αυτό που έμαθε από την σημερινή συνάντηση, αξιολογώντας έτσι την εκδήλωση.

Βίντεο-Βιωματικό με ΟΑΣΙΣ ΣΕΡΡΩΝ

Η ιστορία του Ίωνα (ΟΑΣΙΣ ΣΕΡΡΩΝ)

Οι μαθητές της Ε’ τάξης σκηνοθέτησαν και δραματοποίησαν σενάρια συγκρούσεων και επίλυσης αυτών. Ένα δείγμα της δουλειάς τους ακολουθεί παρακατώ:

Βίντεο – Τα 5 βήματα της συμφιλίωσης

Οι μαθητές τραγούδησαν και χορογράφησαν το τραγούδι “Κόλλα…5 βήματα”, οι στίχοι του οποίου γράφτηκαν από τους ίδιους, ενώ το μελοποίησε ο νεαρός μουσικός Αθανάσιος Χατζηανδρέας που κατάγεται από τη Σκοτούσσα. Ακολουθεί το βίντεο με τους στίχους του τραγουδιού και τις κινήσεις.

Βίντεο – Κόλλα 5 … βήματα

ΣΤΙΧΟΙ-Το τραγούδι της συμφιλίωσης “Κόλλα 5…βήματα”

Αφού διαβάσαμε την «Ιστορία του Μιχάλη» του Ιωάννη Πούλιου, μια ιστορία πολλαπλών λύσεων που πραγματεύεται τη διαχείριση συγκρούσεων, εμπνευστήκαμε και αποφασίσαμε να γράψουμε μια παρόμοια. Την ιστορία ξεκίνησαν οι μαθητές της Ε΄τάξης (με ένα αληθινό περιστατικό που συνέβη αλλά όχι σε αυτήν την έκταση) και συνέχισαν οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης. Πρώτα αποφασίσαμε ποιους θα εμπλέξουμε στην ιστορία: γονείς, αδερφό αντί για φίλους, εκπαιδευτικούς (δασκάλα, διευθυντή, γυμναστή) και διαλέξαμε ονόματα που δεν υπάρχουν στο σχολείο για να μη στοχοποιήσουμε κανέναν. Έτσι φτάσαμε στο “Ματωμένο σημείο”. Ακολουθούν και οι δύο ιστορίες.

Η ιστορία του Μιχάλη

Το “ματωμένο” σημείο (Για εκτύπωση σε βιβλιαράκι), σε pdf και σε e-book

Ακολουθεί η παρουσίαση για “Τα 5 βήματα της συμφιλίωσης” που πραγματοποιήθηκε στην ημερίδα διάχυσης «Προλαμβάνοντας και αντιμετωπίζοντας τη σχολική βία και τον εκφοβισμό: η τέχνη, το παιχνίδι, η συζήτηση ως εφαρμόσιμες τεχνικές στο σχολείο» την 1η Απριλίου 2015. ΗΜΕΡΙΔΑ-ΔΙΑΧΥΣΗΣ

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European SchoolRadio Logo

Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο του Δημοτικού Σχολείου Σκοτούσσης. Εδώ είναι ο χώρος που οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας εκφράζονται και παρουσιάζουν τις ανησυχίες και τις δημιουργίες τους.

Ιστορικό



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων