Ο «καλειδόκυκλος» των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

Φεβ 20169

Εκτύπωσε το σχέδιο που θα βρεις παρακάτω και φτιάξε τον καλειδόκυκλό σου σύμφωνα με το βίντεό μας αλλά και με τις οδηγίες του ιστολογίου: http://foldplay.com/kaleidocycle.action  (στο τέλος της σελίδας). Μπορείς αν θες, να βάλεις άλλες σχετικές φωτογραφίες και να ετοιμάσεις το δικό σου «καλειδόκυκλο».

Ξέρεις ότι στο νομό Σερρών υπάρχουν και οι 5 μορφές ανανεώσιμης πηγής ενέργειας;

 Αιολικό πάρκο (του ομίλου Μυτιληναίο)ς ισχύος 17MW στην περιοχή Σιδηροκάστρου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενεργειακή επένδυση του νομού Σερρών και την πρώτη επένδυση αιολικής ενέργειας στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
 Φωτοβολταϊκό πάρκο στο Χαροπό Σερρών ισχύος 19,74 kwp ιδιοκτησίας του κυρίου Μελαδίνη Θωμά.
 Υδροηλεκτρικός σταθμός (μικρός), στο Λιθότοπο Σερρών, ισχύος 5 ΜW, κάτω από το φράγμα της λίμνης Κερκίνης.
 Γεωθερμική ενέργεια: έχουν εντοπισθεί τέσσερεις περιοχές με δεδομένο γεωθερμικό ενδιαφέρον (θερμών- Νιγρίτας, θερμοπηγής- Σιδηροκάστρου, Λιθοτόπου- Ηρακλείας, Αγκίστρου – Σιντικής). Σχεδόν όλες οι μέχρι τώρα επενδυτικές μονάδες που αξιοποιούν τη γεωθερμία στο νομό Σερρών έχουν ενταχθεί σε επιδοτούμενα προγράμματα.
 Ενεργειακές καλλιέργειες για παραγωγή βιομάζας.

Στον καλειδόκυκλο θα δεις επίσης τον μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό σταθμό στον κόσμο. Ονομάζεται Three Gorges Dam και βρίσκεται στην Κίνα. Έχει μήκος 2.335μ, ύψος 101μ. και πλάτος 115μ.Έγινε σε 17 χρόνια και είναι ισχύος 22.500 ΜW.

4

3

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ” ΚΑΙ “ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”

Ιαν 201622

Επαναχρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων και μη υλικών – “Τι ήμουν και τι μπορώ να γίνω”

Ενότητα “Γυαλί”

Οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων ασχολήθηκαν με τους τρόπους επαναχρησιμοποίησης υλικών με στόχο να διδαχθούν και να κατανοήσουν τη σημασία της μείωσης των σκουπιδιών ώστε να προστατευθεί η φύση και γενικότερα η γη μας. Στην ενότητα “Ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση γυαλιού” έκαναν κατασκευές με βάζα, μπουκάλια, νήματα, κλαδάκια, κουκουνάρια, κοχύλια, χαλίκια, φασόλια και ρεσώ. Έτσι ανακάλυψαν τις ποικίλες χρήσεις αυτών των υλικών (τι ήταν και τι μπόρεσαν να γίνουν) που σε διαφορετική περίπτωση θα γίνονταν σκουπίδια. Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας οι μαθητές άκουγαν πληροφορίες για το γυαλί και τις δυνατότητες ανακύκλωσής του, ενώ στο τέλος απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο με σκοπό την επανατροφοδότηση.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΓΥΑΛΙ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ – ΓΥΑΛΙ

Ακολουθεί σχετικό βίντεο με τις δημιουργίες από γυαλί

Ο «κύβος» του Ολυμπισμού

Ιαν 201621

Οι μαθητές της Δ΄τάξης, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Μερτζανίδου Ιωάννας (γυμνάστρια) και Τσακίρδαη Ελπίδας (καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας), συμμετείχαν στο Διεθνή διαγωνισμό μαθητικής δημιουργίας που οργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας με Θέμα: «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».

Πήραν μέρος στην κατηγορία: Τρισδιάστατη κατασκευή.

Σκοπός της κατασκευής ήταν οι μαθητές, μέσα από το παιχνίδι να αποκτήσουν γνώσεις σχετικές με τα Ολυμπιακά Ιδεώδη, τις Αρχές και τους Ολυμπιακούς αγώνες της Αρχαιότητας.

Επίσης να γνωρίσουν εκτός από τα Ολυμπιακά αθλήματα και τα Παραολυμπιακά αθλήματα αλλά και την αξία της Δια Βίου Άσκησης.

Διαθεματικά προσέγγισαν το θέμα και στο μάθημα τα Αγγλικής γλώσσας.

Οι μαθητές μας έγιναν πολλαπλασιαστές γνώσεων, παίζοντας το παιχνίδι αυτό με τους υπόλοιπους μαθητές, αλλά και με τους κατοίκους του χωριού μας.

Παρακάτω υπάρχουν τα έντυπα, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, για όσους θέλουν να φτιάξουν την κατασκευή καθώς και το βίντεο με οδηγίες.

Έντυπα στα ελληνικά:

ΚΑΡΤΕΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΥ (doc, pdf)

ΤΙΤΛΟΙ ΓΙΑ ΚΥΒΟ ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΥ (doc, pdf)

Το τετραδιάκι της Ολυμπιακής Παιδείας (doc, pdf)

Έντυπα στα αγγλικά (in English):

OLYMPISM CARDS OF KNOWLEDGE (doc)

THE OLYMPISM NOTEBOOK (doc)

TITLES FOR THE OLYMPISM CUBE   (doc)

>> Βίντεο με τις οδηγίες

Ακολουθούν φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη των μαθητών στο Δημαρχείο, το SUPER MARKET και το Φαρμακείο για τη διάδωση γνώσεων.

7

8 1 2 3 4 5 6

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ” ΚΑΙ “ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”

Ιαν 201615

Επαναχρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων και μη υλικών – “Τι ήμουν και τι μπορώ να γίνω”

Ενότητα “Αλουμίνιο”

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ” και “ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων ασχολήθηκαν με τις δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης υλικών από αλουμίνιο με στόχο τη μείωση των σκουπιδιών στη γη μας, ακόμα κι αν αυτά τα υλικά μπορούν να ανακυκλωθούν. Στην ενότητα “Ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αλουμινίου” έκαναν 2 κατασκευές με κουτάκια αναψυκτικών και ποτών (κηροπήγια και σταχτοδοχεία). Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας οι μαθητές άκουγαν πληροφορίες για το αλουμίνιο και τις δυνατότητες ανακύκλωσής του, ενώ στο τέλος απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο με σκοπό την επανατροφοδότηση.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ – ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ

Ακολουθεί σχετικό βίντεο με τις δημιουργίες από αλουμίνιο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ” 2015-2016

Νοέ 20152

CIMG8543 CIMG8541 CIMG8540 CIMG8538 CIMG8534 CIMG8533 CIMG8528 CIMG8527Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κλιματική αλλαγή», αναγνωρίζοντας την ανάγκη να ξεκινήσει από τη μικρότερη δυνατή ηλικία η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών μας, καλέσαμε στο σχολείο μας την εθελόντρια του Ομίλου Unesco Σερρών κ. Κωστούλα Τάτση (Βιολόγος).

Οι μαθητές των Α’ και Δ’ τάξεων ενημερώθηκαν για το κλίμα, τις αλλαγές του, τον κύκλο του νερού, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την αξία της ανακύκλωσης και τις νέες μορφές παραγωγής ενέργειας.

από κάτω από: Γενικά, ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ 2015-2016 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ” 2015-2016    

2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 5-10-2015

Οκτ 201521

Στις 5 Οκτωβρίου 2015, διεξήχθη στο σχολείο μας, όπως και σε όλα τα σχολεία της χώρας μας, η 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με θεματικό άξονα: «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με
• Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας: Αρχαίοι Ολυμπιακοί αγώνες – Αθήνα 2004 – Ρίο 2016 (VIDEO & Powerpoint).
• Διαδραστική συζήτηση για την έννοια του Ολυμπισμού, τα ιδεώδη και τις αξίες του, καθώς τα Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα.

Ακολούθησαν καλλιτεχνικές – εικαστικές δημιουργίες
• Κατασκευή ατομικών μεταλλίων από ζυμάρι.
• Κατασκευή Ολυμπιακής σημαίας από ύφασμα και ρέλια.

Αναπαράσταση της τελετής έναρξης
• Έναρξη αγώνων
• Χαρμόσυνες καμπάνες
• Άφιξη Ολυμπιακής Σημαίας
• Ολυμπιακός Ύμνος
• Όρκος αθλητών
• Πορεία Ολυμπιακής Δάδας

Ιστορία Παραολυμπιακών αγώνων: «Ο Θωμάς» (Λ.Ψαραύτη)
• Επεξεργασία κείμένου και συζήτηση για την έννοια του Ολυμπισμού, τα ιδεώδη και τις αξίες του, καθώς τα Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα
• Ζωγραφική από μαθητές της Α΄τάξης

Αθλητικές και κινητικές δραστηριότητες
• Δρομικά παιχνίδια όπου συμμετείχαν οι μαθητές των Α΄& Β΄τάξεων
• Αγώνες ταχύτητας τυφλών από τους μαθητές της ΣΤ΄τάξης
• Στράικ (παραλλαγή μπέιζμπολ) από τους μαθητές των Γ΄& Δ΄τάξεων
• Καλαθοσφαίριση από τις μαθήτριες των Ε΄& ΣΤ΄ τάξεων
• Ποδόσφαιρο από τους μαθητές των Ε΄& ΣΤ΄ τάξεων

Οι παραπάνω δράσεις υλοποιήθηκαν, κυλιόμενα καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου, από όλη τη σχολική κοινότητα, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, μετά από κατάλληλο σχεδιασμό και προετοιμασία.

5-10-2015

 

 

 

2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 5-10-2015 (βίντεο)

Πρόγραμμα για το Κάπνισμα – Ε’ ταξη

Ιούν 201515

 Στο πρόγραμμα του Γ΄ τριμήνου της Ευέλικτης Ζώνης τα παιδιά της Ε΄ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με το φλέγον θέμα <<Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία>>. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές έμαθαν για τις καταστρεπτικές συνέπειες του καπνίσματος τόσο για τον καπνιστή όσο και για τον παθητικό καπνιστή. Στη συνέχεια προσπάθησαν με τη δημιουργία αφισών και την ανάρτησή τους στην είσοδο του σχολείου, ώστε να έχουν πρόσβαση σ΄ αυτές και γονείς και μαθητές, να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη και να την αποτρέψουν από την βλαβερή, για την υγεία, συνήθεια.IMG_5778-1CIMG4765CIMG4764

CIMG5115-1

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: «Ασφάλεια στο σχολείο-Πρόληψη ατυχημάτων»

Ιούν 20151

Για Τρίτη συνεχή χρονιά, το σχολείο μας συμμετέχει στο τοπικό θεματικό δίκτυο για την Ασφάλεια στο Σχολείο και την Πρόληψη Ατυχημάτων για τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία.
Σκοπός του Τοπικού αυτού Δικτύου είναι η δημιουργία τεκμηριωμένης και δοκιμασμένης γνώσης αναφορικά με ζητήματα ασφάλειας στα σχολεία και η βελτίωση των σχολικών υποδομών στην καθημερινή σχολική πρακτική.
Στο δίκτυο συμμετείχε ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων του σχολείου μας, οι οποίοι με τους μαθητές μελέτησαν τομείς που σχετίζονται με την πρόληψη των ατυχημάτων και πρότειναν βελτίωση περιοχών του σχολείου που παρουσίαζαν υψηλή επικινδυνότητα.
Οι μαθητές των Α΄, Β΄ και Γ΄τάξεων, ασχολήθηκαν με βιωματικό τρόπο, με τις παρακάτω ενότητες.
• Οργάνωση φαρμακείου
• Σήμανση έξω από τις πόρτες των τάξεων
• Κάλυψη τζαμιών βιβλιοθηκών
Οι δράσεις τους παρουσιάζονται στο παρακάτω βίντεο

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΚΟΤΟΥΣΣΑΣ

Μάι 201527

Στο Νηπιαγωγείο Σκοτούσσας με την βοήθεια νηπίων και μαμάδων δώσαμε χρώμα στην αυλή μας!!!! Μικροί κηπουροί ΕΝ δράση !!!! Γιατί αγαπάμε το περιβάλλον!!!11117612_10204857653416804_1918438084_n 11124701_10204857652536782_867854331_n 11263854_10204857653576808_1811988571_n 11282141_10204857652656785_1163212036_n 11289713_10204857652736787_345709875_n 11297704_10204857652696786_320799714_n 11329653_10204857652456780_1134803140_n

Συμμετοχή στον “Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος” του Δημοτικού Σχολείου «ΔΕΛΑΣΑΛ» ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ UNESCO

Μάι 201510

Το σχολείο μας, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την UNESCO ως ενεργό μέλος στο δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων ASPnet, πήρε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Δημιουργίας Πρωτότυπου Κοινωνικού Ραδιοφωνικού Μηνύματος για την Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά, την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά και για την Αειφορία, μέσα από την Πολιτιστική Ατζέντα των Παγκόσμιων Ημερών. Ο διαγωνισμός, τον οποίο προκήρυξε το Δημοτικό “Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ” και συντόνισαν οι μαθητές/τριες του, φιλοξενήθηκε στο διαδικτυακό ραδιόφωνο «European School Radio». Στόχος του διαγωνισμού ήταν να προβάλει τις ιδέες και τους προβληματισμούς της μαθητικής κοινότητας. Οι μαθητές των Ε’ & ΣΤ’ τάξεων αποφάσισαν να συμμετέχουν με ένα τραγούδι για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, τους στίχους του οποίου έγραψαν οι ίδιοι.

Ο Διαγωνισμός ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα, 4 Μαΐου 2015, με την αξιολόγηση των ραδιοφωνικών μηνυμάτων. Οι συμμετοχές των Δημοτικών Σχολείων βαθμολογήθηκαν από την Κριτική Επιτροπή, σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης, και το σχολείο μας πήρε την 3η θέση. Συγχαρητήρια σε όλους για την προσπάθειά τους!!!!

 

Τραγούδι για το περιβάλλον – European School Radio

 

 

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European SchoolRadio Logo

Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο του Δημοτικού Σχολείου Σκοτούσσης. Εδώ είναι ο χώρος που οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας εκφράζονται και παρουσιάζουν τις ανησυχίες και τις δημιουργίες τους.

Ιστορικό



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων