«Κόκκινη κλωστή δεμένη»
Τάξη Α΄
Τίτλος ιστορίας: «Τα τζιτζίκια και τα μυρμήγκια»
Στόχος: Κατανόηση του όρου συνεργασία και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητάς της. Μέσα στο σχολείο αλλά και το σπίτι, μπορούν να μάθουν τον καταμερισμό της εργασίας, τη συνεργασία, την υπεύθυνη ανάληψη μιας δουλειάς για ένα κοινό αποτέλεσμα.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, τα παιδιά επανέλαβαν την ιστορία.
Ακολούθησαν ερωτήσεις για συζήτηση και διερεύνηση του θέματος.
Μετά καταγράψαμε τις αρμοδιότητές τους μέσα στην τάξη, ώστε να είναι καθαρή και λειτουργική για όλους, αλλά και τις αρμοδιότητές τους στο σπίτι και γενικά στην οικογένεια.

Αφού παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, μετά προσπάθησαν να συνεργαστούν, να μοιράσουν αρμοδιότητες και να ζωγραφίσουν εικόνες από την ιστορία με τα μυρμήγκια και τους τζίτζικες.
Οι ομάδες ζωγράφισαν : το σχολείο, τις αποθήκες συλλογής σπόρων, την παιδική χαρά, το υδραγωγείο και τα σπίτια.


Η ομάδα των τζιτζικιών, με αντάλλαγμα την τροφή του χειμώνα, χόρεψε και τραγούδησε το «ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΜΥΔΙ», ενώ η «μουσικός» χρησιμοποίησε αυτοσχέδια μουσικά όργανα που είχαμε παρουσιάσει σε προηγούμενο μάθημα.

Στο τέλος τα ενώσαμε και δημιουργήσαμε το χωριό «των τζιτζικιών και των μυρμηγκιών».
Δημιουργήσαμε επίσης, αυτοσχέδια πάζλ, και προσπαθήσαμε να τα ενώσουμε βρίσκοντας τον καλύτερο τρόπο συνεργασίας.

Οι μαθητές παραδέχτηκαν πως μπορεί αρχικά να δυσκολεύτηκαν αλλά τελικά τους άρεσε το αποτέλεσμα της ομαδικής δουλειάς και συνεργασίας.
Ακολουθεί βίντεο με τις δράσεις μας.