ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ”, “ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ” & “ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ”

Μαρ 20163

Παραδοσιακή κατασκευή: “Η ψαλίδα”

Ενότητες:“Επαναχρησιμοποίηση χαρτιού”, “Μέσα μεταφοράς του αέρα”

Η “ψαλίδα” γινόταν κυρίως την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας και δε χρειαζόταν αέρα για να πετάξει, παρά μόνο τρέξιμο. Έτσι ταυτόχρονα γυμναζόμασταν κιόλας.

Παρακάτω υπάρχει έντυπο δείγμα που μπορείς να εκτυπώσεις και να κάνεις την ψαλίδα σου. Καλό είναι όμως, αφού μάθεις πώς γίνεται, να χρησιμοποιείς χαρτιά από περιοδικά, εφημερίδες ή διαφημιστικά φυλλάδια για την προστασία της φύσης και του πλανήτη μας.

Κοίτα πόσο εύκολο είναι να πετάξει.

Σε αυτό το βίντεο υπάρχουν οδηγίες κατασκευής.

 

001 000

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ “ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ” & “ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ”

Μαρ 20161

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΥΛΙΚΩΝ

“ΜΑΡΤΗΣ” με ελάσματα από μανταλάκια

12804229_593926720764285_845892063_n

Λόγω της ημέρας, θέλουμε να σας δείξουμε τη δική μας πρόταση για “Μάρτη”.

Χρειαζόμαστε νήμα άσπρο και κόκκινο καιελάσματα από μανταλάκια, 6 (για παιδί) ως 9 (για ενήλικα).  Για να μην αχρηστευτούν τα μανταλάκια, στη θέση του ελάσματος βάλτε ένα λαστιχάκι και ξαναχρησιμοποιήστε τα.IMG_20160301_183359Εδώ μπορείτε να δείτε το βίντεο κατασκευής.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΣ ΑΝΘΡΑΚΑΣ

Φεβ 201629

ΚΑΤΑΖΗΤΕΙΤΑΙ Ο Διοξείδιος Άνθρακας (γνωστός και ως CO 2)

Οι μαθητές της Δ΄τάξης επικήρυξαν τον “Διοξείδιο Άνθρακα” και ξέρετε γιατί; Γιατί σε αυτόν οφείλεται η  Επικίνδυνη αύξηση της θερμοκρασίας της Γης.

Ξέρετε πού συχνάζει; Σε καμινάδες εργοστασίων και σπιτιών, εξατμίσεις αυτοκινήτων, αεροπλάνων, λεωφορείων κλπ

Είναι Ύποπτος για: Σοβαρές κλιματικές αλλαγές με καταστροφικές συνέπειες για όλους όπως
• Αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη μας
• Λιώσιμο των πάγων
• Άνοδο της στάθμης της θάλασσας
• Ακραία καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες, τυφώνες, παρατεταμένοι καύσωνες και ξηρασία)
• Μείωση δασών και εξαφάνιση ζώων
• Περιβαλλοντική μετανάστευση

Απεχθάνεται (μισεί):

• Δάση και φυτά (γιατί τον καταβροχθίζουν) και
• Ενεργούς πολίτες που κάνουν ανακύκλωση και αγαπούν τις
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική από τον άνεμο – ανεμογεννήτριες, ηλιακή – φωτοβολταϊκά, υδροηλεκτρική – δύναμη νερού, γεωθερμική – υπόγεια ζεστά νερά, βιομάζα – ενεργειακές καλλιέργειες αγριαγκινάρας, κουκούτσι ελιάς, πριονίδια κ.ά.)

 IMG_20160229_130205 IMG_20160229_130236 IMG_20160229_130258

Τα προσθέσαμε στο μεγάλο πόστερ, όπου δίνουμε πληροφορίες για το κλίμα που αλλάζει και παροτρύνουμε μικρούς και μεγάλους να αναλάβουν δράση

IMG_20160229_130543

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ:

Φεβ 201624

«Κόκκινη κλωστή δεμένη»
Τάξη Α΄
Τίτλος ιστορίας: «Τα τζιτζίκια και τα μυρμήγκια»
Στόχος: Κατανόηση του όρου συνεργασία και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητάς της. Μέσα στο σχολείο αλλά και το σπίτι, μπορούν να μάθουν τον καταμερισμό της εργασίας, τη συνεργασία, την υπεύθυνη ανάληψη μιας δουλειάς για ένα κοινό αποτέλεσμα.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, τα παιδιά επανέλαβαν την ιστορία.
Ακολούθησαν ερωτήσεις για συζήτηση και διερεύνηση του θέματος.
Μετά καταγράψαμε τις αρμοδιότητές τους μέσα στην τάξη, ώστε να είναι καθαρή και λειτουργική για όλους, αλλά και τις αρμοδιότητές τους στο σπίτι και γενικά στην οικογένεια.

διαφανεια 5
Αφού παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, μετά προσπάθησαν να συνεργαστούν, να μοιράσουν αρμοδιότητες και να ζωγραφίσουν εικόνες από την ιστορία με τα μυρμήγκια και τους τζίτζικες.
Οι ομάδες ζωγράφισαν : το σχολείο, τις αποθήκες συλλογής σπόρων, την παιδική χαρά, το υδραγωγείο και τα σπίτια.

 Διαφάνεια2 Διαφάνεια3 Διαφάνεια4 Διαφάνεια5Διαφάνεια6
Η ομάδα των τζιτζικιών, με αντάλλαγμα την τροφή του χειμώνα, χόρεψε και τραγούδησε το «ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΜΥΔΙ», ενώ η «μουσικός» χρησιμοποίησε αυτοσχέδια μουσικά όργανα που είχαμε παρουσιάσει σε προηγούμενο μάθημα.

Διαφάνεια1
Στο τέλος τα ενώσαμε και δημιουργήσαμε το χωριό «των τζιτζικιών και των μυρμηγκιών».
Δημιουργήσαμε επίσης, αυτοσχέδια πάζλ, και προσπαθήσαμε να τα ενώσουμε βρίσκοντας τον καλύτερο τρόπο συνεργασίας.

12571015_575739862582971_1199082336_n
Οι μαθητές παραδέχτηκαν πως μπορεί αρχικά να δυσκολεύτηκαν αλλά τελικά τους άρεσε το αποτέλεσμα της ομαδικής δουλειάς και συνεργασίας.
Ακολουθεί βίντεο με τις δράσεις μας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: « ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ» ΚΑΙ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ»

Φεβ 201624

ΕΝΟΤΗΤΑ: «Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: «Τρισδιάστατο Πάζλ»
Κατασκευάζουμε 27 κύβους σύμφωνα με το βίντεο.
Ύστερα τους κολλάμε για να δημιουργήσουμε τους παρακάτω σχηματισμούς.

 IMG_20160214_084933

Δημιουργήσαμε και μικρότερες κατασκευές με μικρά χαρτάκια σημειώσεων αλλά και με έτοιμα ξύλινα κυβάκια.

IMG_20160217_203337IMG_20160222_114938Τέλος προσπαθούμε να σχηματίσουμε τον μεγάλο κύβο φτιάχνοντας το πάζλ (βίντεο).
Υπάρχουν πολλές λύσεις, ανακαλύψτε τες.
Κατασκευάσαμε θήκες αποθήκευσης από τα μπουκάλια γάλακτος η χρησιμοποιήσαμε κουτάκια από λάμπες.

IMG_20160215_125056 IMG_20160215_125119IMG_20160215_125128

Το “τετραδιάκι” της Κλιματικής Αλλαγής

Φεβ 201622

Έτοιμο και το “τετραδιάκι” της Κλιματικής Αλλαγής. Μπορείς να το εκτυπώσεις, να το ετοιμάσεις όπως και τα προηγούμενα τετραδιάκια (Συμφιλίωσης, στοματικής υγείας, κυκλοφοριακής αγωγής, του Ολυμπισμού) , να το διαβάσεις, να το ζωγραφίσεις και να λύσεις τους γρίφους του. Διαβάζοντάς το μπορείς να μάθεις “τι είναι Κλιματική Αλλαγή”, “Ποια προβλήματα φέρνει στον άνθρωπο και τα ζώα”, “ποιες λύσεις υπάρχουν για να σταματήσει” και πληροφορίες για την Ανακύκλωση.

(Βίντεο δημιουργίας τετραδίου)

ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΑΚΙ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: «Κλιματική Αλλαγή» και «Δημιουργικό παιχνίδι»

Φεβ 201619

Οι μαθητές της Δ’ τάξης, στην ενότητα: «Παιχνίδια με επαναχρησιμοποίηση υλικών», δημιούργησαν μια αδιάβροχη, μικρή μπάλα από δύο μπαλόνια και άχρηστα υφάσματα (κάλτσες, χαλασμένα καλσόν, πετσέτες).
Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις πώς να κάνεις και εσύ τη δική σου.

Αντίγραφο από IMG_20160215_122423 IMG_20160215_122423

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Δημιουργικό παιχνίδι»

Φεβ 201618

IMG_20160217_205448

Οι μαθητές της Δ’ τάξης, στην ενότητα: «Αυτοσχέδια παιχνίδια», δημιούργησαν πολύ εύκολα, ένα παζλ με ξυλάκια. Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις πώς να κάνεις το δικό σου.

“ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ”

Φεβ 201612

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΟΡΤΟΜΑΡΗΣ και ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

9
Ο Βασίλης Χορτομάρης είναι Πολιτικός Μηχανικός στο επάγγελμα αλλά ασχολείται με ιδιαίτερα χόμπι, κοντά στη φύση, όπως ορειβασία, αναρρίχηση (σε βράχο και σε πάγο), αγωνιστικό προσανατολισμό (orienteering), ποδηλασία σε πίστα αλλά και στο βουνό. Χρόνια αθλητής με διεθνείς επιτυχίες και ο πλέον κατάλληλος για να μας εμφυσήσει την αγάπη για το ποδήλατο.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης, συνδυάζοντας τα δύο προγράμματα που εκπονούν –«Κλιματική αλλαγή» & «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»– θέλησαν να μάθουν για τις χρήσεις και τα οφέλη, ενός οχήματος, τόσο φιλικού προς το περιβάλλον.
Μέσα από μια παρουσίαση με εικόνα και ήχο, οι μαθητές μας γνώρισαν ιστορικά στοιχεία για το ποδήλατο αλλά και για την αγωνιστική ποδηλασία. Περιεργάστηκαν τον εξοπλισμό του ποδηλάτη και έμαθαν στοιχεία για την χρήση του.
Με χαρά δέχτηκαν το ό,τι υπάρχει ομάδα ποδηλασίας στην πόλη μας, για τόσο μικρά παιδιά. Είναι η Α.Π.Σ. «ΜΑΧΗΤΗΣ» ΣΕΡΡΩΝ, και κάνουν προπόνηση κάθε
ΔΕΥΤΕΡΑ 16:30-17:30 (ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ),
ΤΕΤΑΡΤΗ 16:30-17:30 (ΠΙΣΤΑ ΚΑΡΤ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 10:00-11:00 (ΠΙΣΤΑ ΚΑΡΤ).
Επίσης στις 17 Απριλίου 2016, στην πόλη μας, θα γίνει για άλλη μια φορά «Ορθοπεταλιά». Μεγάλοι και μικροί μπορούν να πάρουν τα ποδήλατά τους και να συμμετέχουν.

 2 3  5 6 784

Αυτοκινητάκι από ανακυκλώσιμα υλικά

Φεβ 201610

Αυτοκινητάκι από ανακυκλώσιμα υλικά, με κίνηση

IMG_20160209_123027

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης συνδυάζοντας τα δύο προγράμματα που εκπονούν φέτος – «Κλιματική αλλαγή» και «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» – κατασκεύασαν ένα κινούμενο αμαξάκι με απλά υλικά, σύμφωνα με τις οδηγίες του https://www.youtube.com/watch?v=A963BG3k_h4

Η κίνηση δεν ήταν μεγάλη αλλά η χαρά της δημιουργίας τεράστια.

Το δικό μας βίντεο

IMG_20160209_125437 IMG_20160209_125445 IMG_20160209_115846 IMG_20160209_120158 IMG_20160209_122740 IMG_20160209_123016 IMG_20160209_124709 IMG_20160209_124720 IMG_20160209_124810

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European SchoolRadio Logo

Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο του Δημοτικού Σχολείου Σκοτούσσης. Εδώ είναι ο χώρος που οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας εκφράζονται και παρουσιάζουν τις ανησυχίες και τις δημιουργίες τους.

Ιστορικό



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων