Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Αγαπητοί γονείς,
Στο σημερινό μάθημα της Πληροφορικής, με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου που ήταν η χθεσινή 11/02, συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία της υπεύθυνης και ασφαλούς πλοήγησης στον ψηφιακό κόσμο. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και παραδείγματα καθώς και ανάγνωση παραμυθιών τα παιδιά έμαθαν βασικούς κανόνες που τα βοηθούν να προστατεύονται στο διαδίκτυο.
Τα κύρια σημεία που αναλύσαμε ήταν:
✅ Προστασία προσωπικών δεδομένων: Δεν κοινοποιούμε το όνομα, τη διεύθυνση, το τηλέφωνο ή το σχολείο μας στο διαδίκτυο.
✅ Ασφαλής επικοινωνία: Μιλάμε μόνο με άτομα που γνωρίζουμε στην πραγματική ζωή και δεν απαντάμε σε ύποπτα ή άγνωστα μηνύματα.
✅ Ψευδείς πληροφορίες & fake news: Δεν πιστεύουμε όλα όσα βλέπουμε ή διαβάζουμε και ρωτάμε πάντα έναν ενήλικα αν κάτι μας φαίνεται περίεργο.
✅ Κυβερνοεκφοβισμός (Cyberbullying): Αν κάποιος μας ενοχλεί ή μας στέλνει άσχημα μηνύματα, το λέμε σε έναν γονέα ή δάσκαλο.
✅ Ασφαλής χρήση εφαρμογών και παιχνιδιών: Παίζουμε μόνο παιχνίδια κατάλληλα για την ηλικία μας και δεν κατεβάζουμε εφαρμογές χωρίς την έγκριση των γονιών μας.
✅ Ισορροπία στη χρήση της τεχνολογίας: Περιορίζουμε τον χρόνο μπροστά στις οθόνες και δεν ξεχνάμε τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας και της κοινωνικής επαφής.
Σας προτρέπουμε να συζητήσετε με τα παιδιά σας για όσα έμαθαν σήμερα και να ενισχύσετε τη σημασία της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου στο σπίτι. Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας είναι απαραίτητη για να μεγαλώσουμε υπεύθυνους και ενημερωμένους ψηφιακούς πολίτες!
Με εκτίμηση,
Αρόγλου Ολγα

ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ ΚΑΡΕΤΤΑ ΚΑΡΕΤΤΑ ΦΟΙΒΗΣ

ΑΡΧΕΛΩΝ

Στα πλαίσια περιβαλλοντικής δράσης παρακολουθήσαμε το έργο της ομάδας Αρχέλων , ξεναγηθήκαμε διαδικτυακά  στους χώρους περίθαλψης στη Γλυφάδα ,κάναμε δραστηριότητες στην τάξη.

Ήταν  πολύ ενδιαφέρον το πρόγραμμα !!!

 

3 13 23 3

Ευχαριστήριο

Το δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο Πολλωνίων ευχαριστούν το αρτοποιείο Άρτεμις ,τους κυρίους Γιάννη Μάλλη και Γιώργο Κρέτση ,για την ευγενική προσφορά των άρτων του εκκλησιασμού των μαθητών στην Αγία Παρασκευή  για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών.

Και του χρόνου!!!

 

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών
Πολλοί είναι οι σπουδαίοι ιεράρχες της χριστιανικής Εκκλησίας. Ξεχωριστά όμως γιορτάζει τρεις:

  • τον Μέγα Βασίλειο
  • τον Γρηγόριο τον Θεολόγο
  • τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο

που έζησαν τον 4ο αιώνα μ.Χ. Καθένας έχει τη δική του γιορτή∙ αλλά και τους
τρεις μαζί οι χριστιανοί τούς γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου, γιατί έχουν πολλά κοινά
γνωρίσματα. Ήταν επίσκοποι που ζούσαν απλή ζωή χωρίς πολυτέλειες. Αφιέρωσαν τη
ζωή τους στους φτωχούς συνανθρώπους τους και στους δυστυχισμένους. Ήταν πάρα
πολύ μορφωμένοι και έγραψαν σπουδαία βιβλία. Αγάπησαν τα γράμματα και τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων.

Έγιναν μεγάλοι δάσκαλοι, αλλά και σπουδαίοι ρήτορες. Για
τη σοφία τους και την καλοσύνη τους ο λαός τούς εκτιμούσε και τους αγαπούσε.

(Βιβλίο Θρησκευτικών Γ Δημοτικού)

images

 

Στα πλαίσια του προγράμματος κοινωνικοσυναισθηματικής ενίσχυσης που γίνεται στο σχολείο μας , η ψυχολόγος κ.Χρα Νάντια  γράφει:

 

Επιστολή: κανόνες για το σπίτι

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Στο σημερινό μάθημα μιλήσαμε για τους κανόνες και δημιουργήσαμε το «Συμβόλαιο της τάξης». Τα παιδιά έμαθαν πως οι κανόνες μάς εξηγούν πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στο σχολείο. Όταν τους ζητήθηκε να προτείνουν τα ίδια κανόνες εξέφρασαν πολύ καλές ιδέες.

Το συμβόλαιο της τάξης αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο που συμβάλλει στη δημιουργία θετικού κλίματος. Επιπρόσθετα, βοηθά στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών, αυτοελέγχου, συνέπειας, συμμόρφωσης σε κανόνες και ανάληψης ευθυνών από τα ίδια τα παιδιά.

Προτεινόμενη καλή πρακτική

«Το συμβόλαιο του Σπιτιού»

Για να μπορέσει το παιδί σας να κατανοήσει καλύτερα πως όλα τα πράγματα έχουν τους κανόνες τους, είναι καλό να συμφωνήσετε και εσείς σε ορισμένους κανόνες συμπεριφοράς μέσα στο σπίτι. Αυτό θα βοηθήσει και εσάς στην ομαλότερη εφαρμογή του οικογενειακού προγράμματος. Μπορείτε, μάλιστα, να προτρέψετε το παιδί σας να σκεφτεί μερικούς από μόνους του λέγοντας: «Όπως γράφει η επιστολή που μας έστειλαν, μιλήσατε στη τάξη για τους κανόνες. Θέλεις να μου εξηγήσεις τι κάνατε;».

Αφού δώσετε χρόνο στο παιδί να σας εξηγήσει μπορείτε να πείτε: «Μπορείς να προτείνεις κάποιους κανόνες που είναι καλό να έχουμε και εμείς εδώ, στο σπίτι, ώστε να έχουμε ηρεμία, ευχάριστη ατμόσφαιρα και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι; Θα μπορούσαμε λοιπόν κι εμείς να φτιάξουμε ένα Συμβόλαιο και να το υπογράψουμε. Τι λες, θα τα καταφέρουμε;».

Καθοδηγήστε το παιδί με ερωτήσεις του τύπου: «Τι άλλο σκέφτεσαι πως θα ήταν καλό;», «Πως θα πρέπει να είναι η φωνή μας όταν μιλάμε;» «Πότε είναι μια καλή ώρα για να δούμε …;»  «Είναι καλό να ετοιμαζόμαστε το πρωί στην ώρα μας ή να καθυστερούμε;» «Πως θα συμπεριφερόμαστε στο τραπέζι την ώρα του φαγητού;» «Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε το σπίτι μας να είναι τακτοποιημένο;» κ.λπ. Όσο το παιδί προτείνει διάφορους κανόνες προσπαθήστε να τους επαναλάβετε και να τους γράφετε με όσο γίνεται θετικότερο τρόπο, δηλαδή να εστιάζετε κυρίως στο τι πρέπει να κάνουμε αντί για αυτό που δεν πρέπει.

Είναι σημαντικό να συναποφασίσετε 4-5 κανόνες, οι οποίοι θα τηρούνται από όλα τα μέλη της οικογένειας. Έτσι, το παιδί  θα κατανοήσει πως υπάρχει ισοτιμία απέναντι στους κανόνες που συμφωνήσατε όλοι μαζί. Τέτοιοι μπορεί να είναι: να το ακούτε με προσοχή όταν σας χρειάζεται, να του μιλάτε ευγενικά και με σεβασμό και να περνάτε όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε μαζί του.

Φυσικά, μπορείτε να επικαλείστε το «Συμβόλαιο του Σπιτιού» κάθε φορά που το παιδί φαίνεται να «ξεφεύγει». Σε περίπτωση που δεν τηρήσει κάποιον κανόνα που συμφωνήθηκε, προειδοποιήστε το για τις συνέπειες και εάν δεν συμμορφωθεί εφαρμόστε τις σχετικές κυρώσεις που έχετε θεσπίσει με το παιδί, τις οποίες γνωρίζει από πριν: όχι τιμωρίες αλλά φυσικές και λογικές συνέπειες των πράξεων και των επιλογών του. Ωστόσο, έχετε υπόψη σας ότι είναι πιο αποδοτικό να επιβραβεύετε το παιδί για μια συμπεριφορά του ή να του υπενθυμίζετε τις συνέπειες που επιφέρει η συμπεριφορά που τηρεί τους κανόνες του συμβολαίου»

Το θέμα της επιβράβευσης του παιδιού, όταν αποδεικνύει την κατάλληλη συμπεριφορά, είναι επίσης σημαντικό και πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη σημασία. Καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε επαίνους και να εκφράζετε στο παιδί σας το πόσο περήφανοι είστε για όσα έχει καταφέρει. Προσπαθήστε να αποφύγετε την «εξαγορά» των σωστών συμπεριφορών με παιχνίδια ή άλλα δώρα. Αν νιώθετε την ανάγκη να επιβραβεύσετε το παιδί σας με κάτι επιπλέον τότε μπορείτε να προτείνετε ως «βραβεία» κάποιες οικογενειακές δραστηριότητες (π.χ. οικογενειακή βόλτα, μαγειρική).

Προσδιορίστε, λοιπόν, σαφή και σταθερά όρια στη συμπεριφορά του παιδιού σας από τώρα, σε συνεργασία μαζί του, γιατί αυτό βοηθά τα παιδιά να αισθάνονται ασφάλεια. Φυσικά, το παιδί σας θα προσπαθήσει να παραβεί τους κανόνες. Αυτό αλώστε είναι κάτι φυσιολογικό που συμβαίνει σε αυτές τις ηλικίες. Εσείς μιλήστε μαζί του με ηρεμία.

Σας παρακαλώ ενημερώστε μας αν έχετε οποιαδήποτε απορία, σχόλια ή παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα αυτό.

Με εκτίμηση,

Νάντια Χρα

Ψυχολόγος, ΠΕ23

konchra@sch.gr

Κωστή Παλαμά “Η ελιά”

Σε αυτή τη δράση -φιλαναγνωσίας  και εικαστικής δημιουργίας- επεξεργαζόμαστε το ποίημα του Κωστής Παλαμάς «Η ελιά» που υπάρχει στο βιβλίο Γλώσσας της Δ’ δημοτικού, στην 7η ενότητα. Σκοπός είναι μέσα από την επεξεργασία του να αντιληφθούνε τα παιδιά πώς έχει γραφτεί το ποίημα,  ποιες αξίες συνδέονται με   την ελιά και πώς ο ποιητής περιγράφει  έντονα σκηνικά και συναισθήματα.

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο ,για να δείτε πώς εικονογραφήσαμε το ποίημα.

 

https://www.storyjumper.com/book/read/178572041/678fe57875d1a

Μπορείτε να ξεφυλλίσετε το βιβλίο με τη βοήθεια του μαύρου βέλους.

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

4 1

4 24 3

 

4 5

 

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία
Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί διεθνώς, από τον ΟΗΕ, ως παγκόσμια
ημέρα για τα άτομα με αναπηρία.
Αρχικά, έγινε παρουσίαση των κατηγοριών αναπηρίας. Μάθαμε ποιοι είναι
οι ενδεδειγμένοι κανόνες συμπεριφοράς που αφορούν στη καθημερινή
επικοινωνία με τα άτομα με αναπηρία (οδηγός από Γενική Γραμματεία
Επικοινωνίας Ενημέρωσης, σε συνεργασία με την UNESCO). Επιπλέον,
μιλήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα άτομα
στην καθημερινή τους ζωή.
Μέσω των βιωματικών δραστηριοτήτων που διεξήχθησαν, τα παιδιά
προσέγγισαν βιωματικά την αναπηρία ενώ ταυτόχρονα προβληματίστηκαν για
το πώς αυτή βιώνεται. Στο πλαίσιο της συζήτησής μας ,τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους καθώς και τα συναισθήματά τους . Τους έκανε
να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς διαφορετικούς
τρόπους για να προσεγγίζουν τα πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον
κόσμο.
Ακόμη, δημιουργήσαμε μια αφίσα δίνοντας το μήνυμα: όλοι ίσοι, όλοι
διαφορετικοί, όλοι μαζί μια αγκαλιά!!!

Η δράση έγινε με πρωτοβουλία της ψυχολόγου του σχολείου μας κ. Χρα Νάντιας.