Προστατέψτε τα δάση

Στα πλαίσια του e twinning  μιλήσαμε για την αξία του δάσους και την προστασία των δασών.

Το δάσος προσφέρει πολλά οφέλη τόσο στο περιβάλλον όσο και στον άνθρωπο. Μερικά από τα σημαντικότερα είναι:

🌿 Περιβαλλοντικά οφέλη:

  • Παράγει οξυγόνο και απορροφά διοξείδιο του άνθρακα, συμβάλλοντας στη ρύθμιση του κλίματος.
  • Δεσμεύει τους ρύπους και βελτιώνει την ποιότητα του αέρα.
  • Προστατεύει από τη διάβρωση του εδάφους και αποτρέπει πλημμύρες.
  • Φιλοξενεί τεράστια βιοποικιλότητα, αποτελώντας καταφύγιο για πολλά είδη ζώων και φυτών.

🏕️ Οφέλη για τον άνθρωπο:

  • Παρέχει ξυλεία, καρπούς, φαρμακευτικά φυτά και άλλες πρώτες ύλες.
  • Είναι χώρος αναψυχής, πεζοπορίας και χαλάρωσης, ενισχύοντας τη σωματική και ψυχική υγεία.
  • Συμβάλλει στην οικονομία μέσω του οικοτουρισμού και της αειφόρου διαχείρισης των πόρων του.

🌎 Κλιματική σημασία:

  • Δρα ως φυσικός “αποθηκευτής” άνθρακα, μειώνοντας τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
  • Επηρεάζει το τοπικό και παγκόσμιο κλίμα, ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία και την υγρασία.

Γενικά, τα δάση είναι ζωτικής σημασίας για τη ζωή στη Γη και η προστασία τους είναι απαραίτητη για το μέλλον του πλανήτη μας.

Γράψαμε στίχους και τους μελοποιήσαμε με τη βοήθεια της εφαρμογής suno.Πατήστε στον σύνδεσμο ,για να ακούσετε το τραγούδι μας:

https://suno.com/song/f041bcf5-3d6a-42a1-ad55-e8f020689929?sh=HxlqfrdbY0TWmQsm

 

 

”Μίλα τώρα”

μίλα τώρα 1 μίλα τωρα 2

Σχολική δράση “Μίλα Τώρα”

Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό ” του Χαμόγελου του παιδιού ” και το “You smile”πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στον εκφοβισμό.

Τη σχολική χρονιά 2024-25 ασχοληθήκαμε όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια με τη δράση στην τάξη. Αφού μιλήσαμε για το θέμα και διαβάσαμε ένα παραμύθι φτιάξαμε ομαδικά μια αφίσα!

βια 3

Εισαγωγή στα συναισθήματα

syn 1syn2syn 3

Επιστολή: εισαγωγή στα συναισθήματα

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Μπήκαμε στην επόμενη ενότητα του προγράμματος, η οποία αφορά στα συναισθήματα και τη διαχείρισή τους. Τις επόμενες εβδομάδες θα συζητήσουμε στα μαθήματά μας για πολλά διαφορετικά συναισθήματα.

Ξεκινήσαμε με τα βασικά συναισθήματα και στη συνέχεια θα πάμε και σε πιο συνθέτες συναισθηματικές καταστάσεις. Στη διάρκεια των μαθημάτων αυτών, τα παιδιά θα διδαχθούν διάφορα πράγματα: τις ενδείξεις που θα τα βοηθούν να αναγνωρίζουν τόσο τα  δικά τους όσο και τα συναισθήματα των άλλων, το πως και το γιατί χρειάζεται να τα εξετάζουμε, το πώς η συμπεριφορά μας μπορεί να επηρεάσει άλλους ανθρώπους, αλλά και το πώς η συμπεριφορά των άλλων μπορεί να επηρεάσει τη δική μας. Επιπλέον, θα μάθουν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά (τόσο τα ευχάριστα όσο και τα δυσάρεστα) και ότι είναι φυσιολογικό να τα βιώνουν, αλλά και ότι οι συμπεριφορές διαφέρουν από τα συναισθήματα. Μερικές συμπεριφορές είναι αποδεκτές, ενώ άλλες όχι.

Τα μαθήματα θα περιλαμβάνουν ομαδικές συζητήσεις, ανάγνωση ιστοριών και παραμυθιών , παιχνίδια ρόλων και καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

Τι μπορείτε να κάνετε εσείς στο σπίτι

  • Κάθε ημέρα του προγράμματος, μετά το σχολείο, ρωτήστε το παιδί σας ποια λέξη ή ποιες λέξεις συναισθημάτων έμαθε.
  • Χρησιμοποιείτε και εσείς τι λέξεις αυτές των συναισθημάτων που έχει μάθει το παιδί σας, όταν συζητάτε διάφορες καταστάσεις στο σπίτι.
  • Όταν το παιδί αντιμετωπίζει προβλήματα, ζητήστε του να σας πει πως νιώθει. Αν δεν μπορεί να σας εξηγήσει βοηθήστε το δίνοντας του εσείς κάποιους τίτλους για να το βοηθήσετε να αναγνωρίσει το συναίσθημα. Μπορείτε να πείτε για παράδειγμα «μήπως νιώθεις ταραγμένος/η»; «μήπως νιώθεις απογοητευμένος/η»;
  • Σε καμία περίπτωση μη κρίνετε το συναίσθημα του παιδιού ή το χαρακτηρίσετε αρνητικά.

 

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου αν έχετε κάποια απορία, σχόλια ή  παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα αυτό.

Με εκτίμηση,

Νάντια Χρα

Ψυχολόγος, ΠΕ23

χρα1

χρα2

χρα3

χρα4

χρα5

Ρυθμός και μελωδία

Στο πλαίσιο του μαθήματος μουσικής, οι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν μια σειρά από ικανότητες που συνδυάζουν τη μουσική και τη κίνηση, ενισχύοντας έτσι τη μουσικοκινητική αντίληψη και έκφραση.
Μέσω της χρήσης των μαντηλιών, καταφέραμε να συνδυάσουμε την κίνηση με τον ρυθμό και τη μελωδία, αναγνωρίζοντας τις διαφορετικές μουσικές ταχύτητες και το ρυθμικό μοτίβο.
Η χρήση των μαντηλιών μας προσέφερε τη δυνατότητα να εκφραστούμε ελεύθερα μέσω της κίνησης, ενθαρρύνοντάς μας να αναπτύξουμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα μας.
Μέσα από την ομαδική μουσικοκινητική δραστηριότητα, αναπτύξαμε δεξιότητες συνεργασίας, όπως ο συντονισμός και η αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές μας, μουσικά και κινητικά.
Μέσω της πρακτικής αυτής, ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση μας, καθώς η μουσικοκινητική προσφέρει έναν ασφαλή και εκφραστικό τρόπο να δοκιμάσουμε τις ικανότητές μας και να αισθανθούμε υπερήφανοι για τις επιδόσεις μας.
Μάθαμε να αντιλαμβανόμαστε πώς οι διαφορετικοί ήχοι επηρεάζουν τη σωματική κίνηση, αναπτύσσοντας έναν πιο ολοκληρωμένο τρόπο αντίληψης της μουσικής.
Αυτός ο συνδυασμός μουσικής, κίνησης και δημιουργικότητας βοηθάει να καλλιεργήσουμε μια βαθύτερη κατανόηση της μουσικής και να αναπτύξουμε πολύτιμες δεξιότητες για τη ζωή.
Καλογρούλη Σοφία ΠΕ 79.01
4 2
4 1

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Αγαπητοί γονείς,
Στο σημερινό μάθημα της Πληροφορικής, με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου που ήταν η χθεσινή 11/02, συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία της υπεύθυνης και ασφαλούς πλοήγησης στον ψηφιακό κόσμο. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και παραδείγματα καθώς και ανάγνωση παραμυθιών τα παιδιά έμαθαν βασικούς κανόνες που τα βοηθούν να προστατεύονται στο διαδίκτυο.
Τα κύρια σημεία που αναλύσαμε ήταν:
✅ Προστασία προσωπικών δεδομένων: Δεν κοινοποιούμε το όνομα, τη διεύθυνση, το τηλέφωνο ή το σχολείο μας στο διαδίκτυο.
✅ Ασφαλής επικοινωνία: Μιλάμε μόνο με άτομα που γνωρίζουμε στην πραγματική ζωή και δεν απαντάμε σε ύποπτα ή άγνωστα μηνύματα.
✅ Ψευδείς πληροφορίες & fake news: Δεν πιστεύουμε όλα όσα βλέπουμε ή διαβάζουμε και ρωτάμε πάντα έναν ενήλικα αν κάτι μας φαίνεται περίεργο.
✅ Κυβερνοεκφοβισμός (Cyberbullying): Αν κάποιος μας ενοχλεί ή μας στέλνει άσχημα μηνύματα, το λέμε σε έναν γονέα ή δάσκαλο.
✅ Ασφαλής χρήση εφαρμογών και παιχνιδιών: Παίζουμε μόνο παιχνίδια κατάλληλα για την ηλικία μας και δεν κατεβάζουμε εφαρμογές χωρίς την έγκριση των γονιών μας.
✅ Ισορροπία στη χρήση της τεχνολογίας: Περιορίζουμε τον χρόνο μπροστά στις οθόνες και δεν ξεχνάμε τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας και της κοινωνικής επαφής.
Σας προτρέπουμε να συζητήσετε με τα παιδιά σας για όσα έμαθαν σήμερα και να ενισχύσετε τη σημασία της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου στο σπίτι. Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας είναι απαραίτητη για να μεγαλώσουμε υπεύθυνους και ενημερωμένους ψηφιακούς πολίτες!
Με εκτίμηση,
Αρόγλου Ολγα

ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ ΚΑΡΕΤΤΑ ΚΑΡΕΤΤΑ ΦΟΙΒΗΣ

ΑΡΧΕΛΩΝ

Στα πλαίσια περιβαλλοντικής δράσης παρακολουθήσαμε το έργο της ομάδας Αρχέλων , ξεναγηθήκαμε διαδικτυακά  στους χώρους περίθαλψης στη Γλυφάδα ,κάναμε δραστηριότητες στην τάξη.

Ήταν  πολύ ενδιαφέρον το πρόγραμμα !!!

 

3 13 23 3

Ευχαριστήριο

Το δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο Πολλωνίων ευχαριστούν το αρτοποιείο Άρτεμις ,τους κυρίους Γιάννη Μάλλη και Γιώργο Κρέτση ,για την ευγενική προσφορά των άρτων του εκκλησιασμού των μαθητών στην Αγία Παρασκευή  για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών.

Και του χρόνου!!!

 

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών
Πολλοί είναι οι σπουδαίοι ιεράρχες της χριστιανικής Εκκλησίας. Ξεχωριστά όμως γιορτάζει τρεις:

  • τον Μέγα Βασίλειο
  • τον Γρηγόριο τον Θεολόγο
  • τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο

που έζησαν τον 4ο αιώνα μ.Χ. Καθένας έχει τη δική του γιορτή∙ αλλά και τους
τρεις μαζί οι χριστιανοί τούς γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου, γιατί έχουν πολλά κοινά
γνωρίσματα. Ήταν επίσκοποι που ζούσαν απλή ζωή χωρίς πολυτέλειες. Αφιέρωσαν τη
ζωή τους στους φτωχούς συνανθρώπους τους και στους δυστυχισμένους. Ήταν πάρα
πολύ μορφωμένοι και έγραψαν σπουδαία βιβλία. Αγάπησαν τα γράμματα και τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων.

Έγιναν μεγάλοι δάσκαλοι, αλλά και σπουδαίοι ρήτορες. Για
τη σοφία τους και την καλοσύνη τους ο λαός τούς εκτιμούσε και τους αγαπούσε.

(Βιβλίο Θρησκευτικών Γ Δημοτικού)

images

 

Στα πλαίσια του προγράμματος κοινωνικοσυναισθηματικής ενίσχυσης που γίνεται στο σχολείο μας , η ψυχολόγος κ.Χρα Νάντια  γράφει:

 

Επιστολή: κανόνες για το σπίτι

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Στο σημερινό μάθημα μιλήσαμε για τους κανόνες και δημιουργήσαμε το «Συμβόλαιο της τάξης». Τα παιδιά έμαθαν πως οι κανόνες μάς εξηγούν πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στο σχολείο. Όταν τους ζητήθηκε να προτείνουν τα ίδια κανόνες εξέφρασαν πολύ καλές ιδέες.

Το συμβόλαιο της τάξης αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο που συμβάλλει στη δημιουργία θετικού κλίματος. Επιπρόσθετα, βοηθά στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών, αυτοελέγχου, συνέπειας, συμμόρφωσης σε κανόνες και ανάληψης ευθυνών από τα ίδια τα παιδιά.

Προτεινόμενη καλή πρακτική

«Το συμβόλαιο του Σπιτιού»

Για να μπορέσει το παιδί σας να κατανοήσει καλύτερα πως όλα τα πράγματα έχουν τους κανόνες τους, είναι καλό να συμφωνήσετε και εσείς σε ορισμένους κανόνες συμπεριφοράς μέσα στο σπίτι. Αυτό θα βοηθήσει και εσάς στην ομαλότερη εφαρμογή του οικογενειακού προγράμματος. Μπορείτε, μάλιστα, να προτρέψετε το παιδί σας να σκεφτεί μερικούς από μόνους του λέγοντας: «Όπως γράφει η επιστολή που μας έστειλαν, μιλήσατε στη τάξη για τους κανόνες. Θέλεις να μου εξηγήσεις τι κάνατε;».

Αφού δώσετε χρόνο στο παιδί να σας εξηγήσει μπορείτε να πείτε: «Μπορείς να προτείνεις κάποιους κανόνες που είναι καλό να έχουμε και εμείς εδώ, στο σπίτι, ώστε να έχουμε ηρεμία, ευχάριστη ατμόσφαιρα και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι; Θα μπορούσαμε λοιπόν κι εμείς να φτιάξουμε ένα Συμβόλαιο και να το υπογράψουμε. Τι λες, θα τα καταφέρουμε;».

Καθοδηγήστε το παιδί με ερωτήσεις του τύπου: «Τι άλλο σκέφτεσαι πως θα ήταν καλό;», «Πως θα πρέπει να είναι η φωνή μας όταν μιλάμε;» «Πότε είναι μια καλή ώρα για να δούμε …;»  «Είναι καλό να ετοιμαζόμαστε το πρωί στην ώρα μας ή να καθυστερούμε;» «Πως θα συμπεριφερόμαστε στο τραπέζι την ώρα του φαγητού;» «Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε το σπίτι μας να είναι τακτοποιημένο;» κ.λπ. Όσο το παιδί προτείνει διάφορους κανόνες προσπαθήστε να τους επαναλάβετε και να τους γράφετε με όσο γίνεται θετικότερο τρόπο, δηλαδή να εστιάζετε κυρίως στο τι πρέπει να κάνουμε αντί για αυτό που δεν πρέπει.

Είναι σημαντικό να συναποφασίσετε 4-5 κανόνες, οι οποίοι θα τηρούνται από όλα τα μέλη της οικογένειας. Έτσι, το παιδί  θα κατανοήσει πως υπάρχει ισοτιμία απέναντι στους κανόνες που συμφωνήσατε όλοι μαζί. Τέτοιοι μπορεί να είναι: να το ακούτε με προσοχή όταν σας χρειάζεται, να του μιλάτε ευγενικά και με σεβασμό και να περνάτε όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε μαζί του.

Φυσικά, μπορείτε να επικαλείστε το «Συμβόλαιο του Σπιτιού» κάθε φορά που το παιδί φαίνεται να «ξεφεύγει». Σε περίπτωση που δεν τηρήσει κάποιον κανόνα που συμφωνήθηκε, προειδοποιήστε το για τις συνέπειες και εάν δεν συμμορφωθεί εφαρμόστε τις σχετικές κυρώσεις που έχετε θεσπίσει με το παιδί, τις οποίες γνωρίζει από πριν: όχι τιμωρίες αλλά φυσικές και λογικές συνέπειες των πράξεων και των επιλογών του. Ωστόσο, έχετε υπόψη σας ότι είναι πιο αποδοτικό να επιβραβεύετε το παιδί για μια συμπεριφορά του ή να του υπενθυμίζετε τις συνέπειες που επιφέρει η συμπεριφορά που τηρεί τους κανόνες του συμβολαίου»

Το θέμα της επιβράβευσης του παιδιού, όταν αποδεικνύει την κατάλληλη συμπεριφορά, είναι επίσης σημαντικό και πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη σημασία. Καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε επαίνους και να εκφράζετε στο παιδί σας το πόσο περήφανοι είστε για όσα έχει καταφέρει. Προσπαθήστε να αποφύγετε την «εξαγορά» των σωστών συμπεριφορών με παιχνίδια ή άλλα δώρα. Αν νιώθετε την ανάγκη να επιβραβεύσετε το παιδί σας με κάτι επιπλέον τότε μπορείτε να προτείνετε ως «βραβεία» κάποιες οικογενειακές δραστηριότητες (π.χ. οικογενειακή βόλτα, μαγειρική).

Προσδιορίστε, λοιπόν, σαφή και σταθερά όρια στη συμπεριφορά του παιδιού σας από τώρα, σε συνεργασία μαζί του, γιατί αυτό βοηθά τα παιδιά να αισθάνονται ασφάλεια. Φυσικά, το παιδί σας θα προσπαθήσει να παραβεί τους κανόνες. Αυτό αλώστε είναι κάτι φυσιολογικό που συμβαίνει σε αυτές τις ηλικίες. Εσείς μιλήστε μαζί του με ηρεμία.

Σας παρακαλώ ενημερώστε μας αν έχετε οποιαδήποτε απορία, σχόλια ή παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα αυτό.

Με εκτίμηση,

Νάντια Χρα

Ψυχολόγος, ΠΕ23

konchra@sch.gr