Θεά Δήμητρα και δημητρικά

Στο μάθημα της Ιστορίας  μιλήσαμε για τη θεά Δήμητρα και τη σχέση της με τα αγαπημένα μας δημητριακά.

Η θεά Δήμητρα ήταν μία από τους Δώδεκα Θεούς του Ολύμπου και η θεά της γεωργίας, της γης και της γονιμότητας. Ήταν εκείνη που δίδαξε στους ανθρώπους πώς να καλλιεργούν τη γη και να φτιάχνουν ψωμί από τα σιτηρά.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, η Δήμητρα αγαπούσε πολύ την κόρη της, την Περσεφόνη. Όταν ο Άδης την πήρε στον κάτω κόσμο, η Δήμητρα λυπήθηκε τόσο πολύ που σταμάτησε να φροντίζει τη γη και τίποτα δεν φύτρωνε. Όταν η Περσεφόνη γύρισε, η γη ξαναγέμισε καρπούς. Έτσι, οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως με τη Δήμητρα συνδέονται οι εποχές.

Τα δημητριακά πήραν το όνομά τους από τη θεά Δήμητρα, γιατί είναι οι καρποί της γης που εκείνη χάρισε στους ανθρώπους. Με αυτά φτιάχνουμε ψωμί, κουλούρια, και πολλές άλλες τροφές που μας δίνουν δύναμη κάθε μέρα.

Φέραμε στο σχολείο δημητριακά :σιτάρι ,κριθάρι ,καλαμπόκι, βρόμη. Μιλήσαμε για τον κύκλο του ψωμιού και φτιάξαμε ανεμόμυλους.

16 1

16 2

Τέλος είδαμε ένα μικρό βίντεο με τον Δον Κιχώτη του Μ.Θερβάντες και τους ανεμόμυλους.

4 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο  το αφιέρωμά μας στην Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

https://www.canva.com/design/DAG1-mJsvYM/UjnuTxYtnndoX9Tilx07RA/view?utm_content=DAG1-mJsvYM&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h2870716742

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

athl 1

athl 2

athl 3

 

 

Σήμερα γιορτάζουμε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με το σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ!». Από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο, όλοι οι μαθητές του σχολείου μας συμμετέχουν σε αθλητικές δράσεις, παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες που γεμίζουν χαρά και ενέργεια.
Ο αθλητισμός δεν είναι μόνο κίνηση, αλλά και τρόπος ζωής. Μας μαθαίνει να συνεργαζόμαστε, να σεβόμαστε τους άλλους και να προσπαθούμε με δικαιοσύνη και ομαδικό πνεύμα.
Σήμερα, το σχολείο μας έγινε μια μεγάλη γιορτή γεμάτη χαμόγελα, ενθουσιασμό και αθλητικό πνεύμα. Ο αθλητισμός μας ενώνει και μας κάνει καλύτερους ανθρώπους!

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ

 

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΛΛΩΝΙΩΝ

 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ  ΕΤΟΣ  2025 – 2026

Η Προϊσταμένη του Δημοτικού Σχολείου Πολλωνίων , έχοντας υπόψη:

  1. Τις παρ. 3 & 4 του άρθρου 45 του Ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57Α΄/23-3-1999)
  2. Την παρ. 3 του άρθρου 41 του Ν. 2094/92 με θέμα: «Θεσμός Σχολικών Τροχονόμων»
  3. Την παρ. 45 άρθρο 14 Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78Α΄/14-3-2000)
  4. Την παρ. 2 του άρθρου 1 της με αρ. πρωτ. 2515/13-στ/15-9-1997 ΚΥΑ (ΦΕΚ 839/τ.Β/19-09-1997), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 1 της με αρ. 2515/5/13ο (ΦΕΚ 967/τ.Β’/29-10-1997) Υ.Α. με θέμα : «Ενίσχυση του θεσμού του εθελοντή Σχολικού Τροχονόμου»
  5. Το με αρ. πρωτ. 39975/Γ7/13-04-2007 του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Ενίσχυση του θεσμού του εθελοντή Σχολικού Τροχονόμου
  6. Την με αριθ. Πρωτ. Φ.11.1/564/Γ1/598/25-6-1999 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με θέμα: «Υλοποίηση του θεσμού του Σχολικού Τροχονόμου»
  7. Τη με αρ. 47455/16-08-2007 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1734 τ. Β’) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης, Οικονομίας & Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων, αναφορικά με την αποζημίωση των εθελοντών Σχολικών Τροχονόμων

Προκηρύσσει την πλήρωση μιας (1) θέσης εθελοντή Σχολικού Τροχονόμου για το διδακτικό έτος 2025 – 2026, σύμφωνα με τα παρακάτω:

Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι από την υπογραφή της έως τη λήξη του διδακτικού έτους 2025-2026. Στη θέση αυτή δύναται να απασχοληθεί κάθε άτομο, αρκεί να μπορεί να ανταποκριθεί στο ωράριο και τις υποχρεώσεις του και εφόσον πληροί τα παρακάτω κριτήρια:
•     Να είναι δημότης και μόνιμος κάτοικος  Δήμου Μήλου

  • Να μην έχει καταδικαστεί και να μην είναι φυγόποινος ή φυγόδικος για κανένα αδίκημα.
  • Οι ώρες απασχόλησης είναι εκείνες που αφορούν στην προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών προς και από το σχολείο, και συγκεκριμένα:

– Από τις 7.45 μέχρι τις 8.30 το πρωί

– Από τις 13.20 μέχρι τις 13.45 το μεσημέρι

Οι ώρες απασχόλησης μπορεί να αλλάξουν, αν για οποιοδήποτε λόγο τροποποιηθούν οι ώρες λειτουργίας του σχολείου και καθ΄ υπόδειξη του/της  Δ/ντη/Δ/ντριας της μονάδας.

Ο Σχολικός Τροχονόμος υποχρεούται να συμπληρώνει παρουσιολόγιο όπου θα αναγράφεται η ώρα προσέλευσης και αναχώρησης καθημερινά.  Στο τέλος του μήνα ο/η Διευθυντής/Διευθύντρια της σχολικής μονάδας το υπογράφει και το σφραγίζει και το προωθεί με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού.

  • Οι υποψήφιοι, για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής, πρέπει να έχουν ηλικία από 18 έως 65 ετών.
  • Σύμφωνα με την παρ. 1 της αρ. 47455/16-08-2007 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1734 τ. Β’) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης, Οικονομίας & Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων, στον εθελοντή σχολικό τροχονόμο θα καταβάλλεται η αποζημίωση για την κάλυψη των εξόδων κίνησής του, το ποσό των 176 ευρώ μηνιαίως, από σχετική επιχορήγηση του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. Η εν λόγω αποζημίωση μειώνεται αναλογικά, όταν δεν προσφέρονται υπηρεσίες όλες τις ημέρες λειτουργίας του σχολείου.
  • Ο εθελοντής σχολικός τροχονόμος δεν ασφαλίζεται σε κανένα ασφαλιστικό φορέα.
  • Κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του ο σχολικός τροχονόμος χρησιμοποιεί φορητή πινακίδα «STOP» και φορά γιλέκο, χρώματος ανοιχτού κίτρινου. Στην εμπρόσθια και οπίσθια όψη του αναγράφεται σε δύο παράλληλες γραμμές με κεφαλαία γράμματα ανεξίτηλου μαύρου χρώματος, η φράση «ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ». Το γιλέκο και οι πινακίδες χορηγούνται από το σχολείο.
  • Για την επιλογή θα ληφθούν υπόψη κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, όπως άνεργοι, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, κ.ά. Επίσης, λαμβάνεται υπόψη η εμπειρία σε θέματα αστυνόμευσης και τροχαίας (π.χ. συνταξιούχοι αστυνομικοί, προγενέστερη προϋπηρεσία στον θεσμό του Σχολικού Τροχονόμου, κ.ά. Θα προτιμηθούν γονείς με τέκνα στην οικεία σχολική μονάδα.
  • Το άτομο το οποίο θα επιλεγεί θα ασκήσει τα καθήκοντά του αφού πρώτα εκπαιδευτεί κατάλληλα.
  • Το τελικό αποτέλεσμα από την αξιολόγηση της εκάστοτε επιτροπής η οποία θα ορίζει τους επιλεγέντες Σχολικούς Τροχονόμους, θα επικυρωθεί με συγκεντρωτική απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία θα διαβιβαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, η οποία και θα κοινοποιηθεί στον Διευθυντή της εκάστοτε Σχολικής Μονάδας, ώστε κατά την έναρξη του διδακτικού έτους να είναι όλοι οι Σχολικοί Τροχονόμοι στις θέσεις τους.
  • Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν Αίτηση στην οποία θα αναγράφονται όλα τα στοιχεία τους (ΑΦΜ, ΔΟΥ, ΑΜΚΑ, τηλέφωνα, κ.λπ.) και θα συνοδεύεται από τα κάτωθι δικαιολογητικά:
    Ι. Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας

ΙΙ. Εκκαθαριστικό φορολογικού έτους 2024

ΙΙΙ. Βεβαίωση προϋπηρεσίας από τον/την  Δ/ντη/Δ/ντρια του σχολείου (εφόσον υπάρχει)

  1. IV. Βεβαίωση μονίμου κατοικίας

 

  1. V. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

 

  1. VI. Βεβαίωση πολυτεκνίας ή τριτεκνίας (εφόσον υπάρχει)

VII. Φωτοτυπία Τραπεζικού Λογαριασμού (ΙΒΑΝ)

 

VIII. Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία να δηλώνεται ότι δεν έχουν καταδικαστεί και ότι δεν είναι φυγόδικοι για κανένα από τα αδικήματα του άρθρου 8 του υπαλληλικού κώδικα, καθώς επίσης ότι έχουν την υγεία και τη φυσική καταλληλόλητα για την άσκηση των καθηκόντων του σχολικού τροχονόμου

 

Η αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνει από τριμελή επιτροπή της εκάστοτε σχολικής μονάδας αποτελούμενη από:

α) Τον/την Πρόεδρο, στη θέση ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας

β) Ένα/μια εκπρόσωπο του Δήμου (Αντιδήμαρχος Παιδείας ή ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).

γ) Τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (ή εκπρόσωπο αυτού/ης) της εκάστοτε σχολικής μονάδας.

Όσοι επιθυμούν να προσληφθούν ως εθελοντές σχολικοί τροχονόμοι μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους, αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο άτομο, σε ώρες λειτουργίας του σχολείουαπό την Παρασκευή 05-09-2025 έως και την Πέμπτη 11-09-2025  και ώρα 12:00 μ.μ., στη σχολική μονάδα στην οποία θέλουν να τοποθετηθούν.

Για περισσότερες πληροφορίες θα απευθυνθείτε στη Διεύθυνση του Σχολείου Πολλωνίων στο τηλέφωνο 2287041263 ή στο email mail@dimpollon.kyk.sch.gr.

                                                                                             

Η  Προϊσταμένη

Του Δημοτικού Σχολείου Πολλωνίων

 

 

 

271

 

Με τη λήξη της σχολικής χρονιάς, θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες για την πολύτιμη συμβολή και τη συνεχή υποστήριξη τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας, τον Δήμο Μήλου, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Κυκλάδων και τον Σύλλογο Διδασκόντων. Η συνεργασία μας υπήρξε καθοριστική για την επιτυχία του εκπαιδευτικού μας έργου.

Η προϊσταμένη του σχολείου

Η πρόσκληση της γιορτής μας

k11

Μουσικοπαιδαγωγικά παιχνίδια

k1

Θεατρικά

k2

k12

k13

 

Απονομή των βραβείων στους μαθητές από το θεατρικό διαγωνισμό “Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο”

k5 1

Απονομή της σημαίας του “Αειφόρου Ελληνικού σχολείου” στο σχολείο μας για τις περιβαλλοντικές δράσεις του

k6

 Αποχαιρετισμός και ευχές για καλό καλοκαίρι!!!

k7

 

 

Συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα

et et

e twin1

 

Το eTwinning αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.

Το σχολείο μας για δεύτερη χρονιά συμμετείχε σε ένα e twinning έργο με θέμα : Μικροί εφευρέτες σε δράση . Τα συνεργαζόμενα σχολεία ήταν από την Ελλάδα ,τη Λιθουανία, την Τουρκία  και τη Ρουμανία.

et et et

Μπορείτε να δείτε ένα βίντεο με τον χάρτη των χωρών:

https://www.youtube.com/watch?v=4M6XawPenBE&t=31s

Τα θέματα που μας απασχόλησαν  ήταν:

  • Μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν την πλευστότητα, τη βύθιση, την επίπλευση
  • Μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν το φως και τη σκιά
  • Μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν τη διαλυτότητα
  • Μικροί εφευρέτες μαθαίνουν πώς είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη στη ζωή τους
  • Μικροί εφευρέτες μαθαίνουν για τον Samuel Morse
  • Μικροί εφευρέτες πειραματίζονται με την τροχαλία
  • Μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν την πήξη και την τήξη
  • Μικροί εξερευνητές εργάζονται για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών με STEAM
  • Μικροί εφευρέτες μαθαίνουν για την εφεύρεση του χαρτιού
  • Μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν τη σύντηξη χρωμάτων
  • Μικροί εφευρέτες συναντούν τον Alexander Graham Bell και μαθαίνουν για το τηλέφωνο
  • Μικροί εφευρέτες μετρούν τον χρόνο – θα δημιουργήσουμε το ρολόι μας και μια κλεψύδρα
  • Μικροί εξερευνητές μαθαίνουν πώς εκρήγνυνται τα ηφαίστεια

254

et2

et3

et4

et5

et7

et8

et7 1 et6

Τελικό κουίζ αξιολόγησης:

http://linoit.com/users/anteikosi00/canvases/%CE%9C%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF%CE%AF%20%CE%B5%CF%86%CE%B5%CF%85%CF%81%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82%20%3A%CE%A4%CE%B9%20%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B1%3B