Για την σχολική χρονιά 2024-2025 ορίστηκε Ενδοσχολική Συντονίστρια Τάξεων η κ. Βαρδάκα Θεοπίστη ΠΕ70.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της διοργάνωσε την παρακάτω 1η δειγματική διδασκαλία:
Την Παρασκευή 31-01-2025 πραγματοποιήθηκε η ωριαία δειγματική διδασκαλία με διοργάνωση της Ενδοσχολικής Συντονίστριας Τάξεων κ. Βαρδάκα Θεοπίστης. Η διδασκαλία υλοποιήθηκε με τους μαθητές της Δ’ τάξης από τις κ.κ. Βαρδάκα Θεοπίστη ΠΕ70 και Γρηγοράσκου Μελπομένη ΠΕ 06, την οποία παρακολούθησαν όλες οι εκπαιδευτικοί υπεύθυνες τάξεων. Το θέμα της δειγματικής διδασκαλίας ήταν «Η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται εργαλείο στην εκπαίδευση».
Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης έπαιξαν με την Τεχνητή Νοημοσύνη με σκοπό να αναγνωρίσουν τη σημασία της ευγένειας και του σεβασμού, κατανοώντας τα συναισθήματα των άλλων και αποφεύγοντας φράσεις που μπορεί να πληγώσουν τους άλλους.
Με τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές :
- Ανέπτυξαν την ικανότητα να μπαίνουν στη θέση των άλλων (ενσυναίσθηση).
- Κατανόησαν τις συναισθηματικές επιπτώσεις του bullying.
- Έμαθαν να επιλέγουν ευγενικές και υποστηρικτικές εκφράσεις στις κοινωνικές τους επαφές.
- Εξοικειώθηκαν με τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Τα υλικά και τα μέσα διδασκαλίας που χρησιμοποιήθηκαν ήταν υπολογιστής με πρόσβαση στο διαδίκτυο, εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης (όπως ChatGPT και εργαλεία δημιουργίας εικόνων), προβολέας και διαδραστικός πίνακας για παρουσίαση και ανάλυση δραστηριοτήτων.
Το μάθημα συνδέθηκε με:
- Γλώσσα: Καλλιέργεια σωστής χρήσης λέξεων και εκφράσεων.
- Μελέτη Περιβάλλοντος: Ανάπτυξη ενσυναίσθησης και στρατηγικών πρόληψης του bullying.
- ΤΠΕ: Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Η δραστηριότητα βασίστηκε στη συνεργατική μάθηση, την δημιουργία παιχνιδιού και την ενασχόληση με αυτό, ώστε οι μαθητές να βιώσουν την έννοια της ευγένειας μέσα από πρακτικά παραδείγματα και διαδραστικές εφαρμογές.