Γυμνάσιο! Κατεβαίνουμε εδώ, εδώ!

Δραστηριότητες στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας. 

Η κοινωνική λειτουργός του σχολείου μας, κα Παντσή Παναγιώτα υλοποίησε με τους μαθητές της Στ’ τάξης ομαδικές δραστηριότητες και συζητήσεις με στόχο την συναισθηματική προετοιμασία των μαθητών για τις αλλαγές τις οποίες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.

Οι μαθητές ξεκινήσαν με κάποιες βασικές δραστηριότητες αναγνώρισης συναισθημάτων, έκφρασης αυτών και αποδοχή τους, κατανόηση της έννοιας ΄΄ενσυναίσθησης΄΄, μέσα από συζητήσεις και παραδείγματα  είτε από την εμπειρία των μαθητών είτε με δραστηριότητες από φυλλάδια που τους δόθηκαν. Έπειτα, εστίασαν στο συναίσθημα του θυμού, ότι είναι αποδεκτό και υγιές να θυμώνουμε και μέσα από βίντεο είδαν τρόπους διαχείρισης του θυμού και αναλογίστηκαν  πώς αντιμετώπισαν δικές τους αντίστοιχες στιγμές. Τους δόθηκαν φυλλάδια με παραδείγματα που προκαλούν θυμό και αυτοί έπρεπε να σκεφτούν την ενδεχόμενη αντίδραση τους χωρίς όμως επιθετικότητα, με εναλλακτικούς τρόπους.

Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με την έννοια της φιλίας, την αξία της στην ζωή του ανθρώπου και πόσο σημαντικό είναι να περιστοιχιζόμαστε από φίλους. Έγραψε ο καθένας πληροφορίες για τον/την φίλο/η του/της, γιατί είναι φίλοι, τι κάνουν μαζί και περνούν όμορφα αλλά και για ποιους λόγους τυχαίνει να τσακωθούν. Τέλος κλήθηκαν να σκεφτούν τον υποθετικό λόγο παρεξήγησης δύο φίλων αλλά και την λύση της παρεξήγησης. Επιπλέον, ασχολήθηκαν με το κεφάλαιο της εφηβείας και τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα αλλά και στα συναισθήματα και στην ψυχολογία γενικότερα του εφήβου.

Στα πλαίσια της επικείμενης αποφοίτησης των μαθητών και της μετάβασης τους στο Γυμνάσιο τους έγινε συζήτηση για την αλλαγή της σχολικής βαθμίδας και την επίδραση στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη και συμπεριφορά τους μέσα από ένα powerpoint, διατυπώθηκαν προβληματισμοί και λύθηκαν απορίες.

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση