GIORTH LHXHS1

Γιορτή Λήξης Σχολικού Έτους 2025-2026

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητά μας παιδιά,

Με ιδιαίτερη χαρά, σας καλωσορίζουμε στη σημερινή γιορτή λήξης της σχολικής μας χρονιάς. Μιας χρονιάς που, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε, ιδιαίτερα με την υπολειτουργία του ολοήμερου προγράμματος, καταφέραμε όλες και όλοι μαζί να κρατήσουμε το σχολείο μας ζωντανό, δημιουργικό και προσανατολισμένο στις ανάγκες των μαθητών και μαθητριών μας.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας εφάρμοσαν σύγχρονες και αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές, δίνοντας έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των παιδιών, στη συνεργασία, στην κριτική σκέψη και στην οικοδόμηση της γνώσης. Με βάση τις αρχές του γνωστικισμού, επιδιώξαμε οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην είναι απλοί αποδέκτες πληροφοριών, αλλά να ανακαλύπτουν, να επεξεργάζονται και να κατανοούν ουσιαστικά τη γνώση.

Θα ήθελα επίσης να τονίσω τη σημασία της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας. Η παρουσία και η ανταπόκριση των γονέων και κηδεμόνων στις προσκλήσεις του σχολείου είναι πολύτιμη. Όταν η Διεύθυνση καλεί για ενημέρωση, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), την ασφαλή χρήση του διαδικτύου και τις νέες εκπαιδευτικές δυνατότητες, η συμμετοχή σας συμβάλλει ουσιαστικά στην καλύτερη υποστήριξη των παιδιών μας.

Σήμερα,  έχουμε δύο ιδιαίτερους λόγους συγκίνησης:

Από τη μία μεριά, αποχαιρετούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, που ολοκληρώνουν το ταξίδι τους στο Δημοτικό Σχολείο και ανοίγουν τα φτερά τους για το Γυμνάσιο. Αγαπημένα μας παιδιά, σας ευχόμαστε να προχωρήσετε με αυτοπεποίθηση, ήθος, όνειρα και πίστη στις δυνατότητές σας. Να κρατήσετε όμορφες αναμνήσεις από τα σχολικά σας χρόνια και να θυμάστε ότι το σχολείο μας θα είναι πάντα ένα κομμάτι της ζωής σας.

Από την άλλη μεριά, αποχαιρετούμε την αγαπητή συνάδελφο εκπαιδευτικό, κα Μελετάκη Αικατερίνη, η οποία ολοκληρώνει την πολυετή και πολύτιμη προσφορά της στην εκπαίδευση και ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ζωής με τη συνταξιοδότησή της. Την ευχαριστούμε θερμά για το ήθος, την αφοσίωση, τη συναδελφικότητα και την αγάπη που προσέφερε όλα αυτά τα χρόνια στους μαθητές, στις μαθήτριες και στο σχολείο μας. Της ευχόμαστε υγεία, χαρά, δημιουργικότητα και κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία στη νέα της πορεία.

GIORTH LHXHS2
🎶Η πιο ξεχωριστή στιγμή της γιορτής, όταν ο δάσκαλος πήρε το μπουζούκι του! 👏 Ευχαριστούμε τον Εκπ/κό Παράλληλης Στήριξης & Συνεκπαίδευσης, Μάλγαρη Σωτήριο που γέμισε με νότες🎶 το προαύλιο και ξαφνικά όλα έδεσαν: οι φωνές των παιδιών🎵🧒👧, ο ρυθμός, η μελωδία, ο χορός💃, το συναίσθημα❤️

Σας ευχαριστώ όλες και όλους για τη συνεργασία, την εμπιστοσύνη και την προσπάθεια που καταβάλατε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Εύχομαι με την ευλογία του Θεού να έχουμε υγεία και δύναμη για ένα όμορφο, ξεκούραστο ξέγνοιαστο και δημιουργικό καλοκαίρι.

Καλό καλοκαίρι και καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Με αγάπη, η Δ/ντρια της σχολικής μονάδας,

Οικονόμου Χ. aka xrisoik

Klimatikh allagh EXOFYLLO

🌍♻️ Δράση Ενεργού Πολίτη: «Σώζουμε τον Πλανήτη μας!» 🌱💚

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄και Στ΄ τάξεων συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δράσεις του Ενεργού Πολίτη με θέμα την Κλιματική Αλλαγή. 🌎

Συζητήσαμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας και αναζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλες και όλοι να βοηθήσουμε. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε αφίσες με δυνατά μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος, την ανακύκλωση και την εξοικονόμηση φυσικών πόρων. ♻️🌳💧

Με τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία μας, στείλαμε το δικό μας μήνυμα:

«Η Γη είναι το σπίτι μας και αξίζει την αγάπη και τη φροντίδα όλων μας!» 🌍❤️

Μικρές πράξεις σήμερα μπορούν να φέρουν μεγάλες αλλαγές αύριο! 🌱✨

👏 Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την υπέροχη προσπάθειά τους!🎨🖼️

📸 Ακολουθούν φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

Klimatikh allagh Afisa1 Klimatikh allagh 3
Klimatikh allagh 2 Klimatikh allagh 1
Klimatikh allagh Afisa

PRASINO SHMEIO EXOFYLLO

🌍♻️ Το Κινητό Πράσινο Σημείο του Δήμου Ιλίου επισκέφθηκε το σχολείο μας! 🚛💚

Μια πολύ όμορφη και ξεχωριστή εμπειρία ζήσαμε στο σχολείο μας! 😊

Υποδεχθήκαμε το Κινητό Πράσινο Σημείο του Δήμου Ιλίου και μάθαμε πολλά χρήσιμα πράγματα για την ανακύκλωση, την προστασία του περιβάλλοντος και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε όλες και όλοι να συμβάλλουμε σε έναν πιο καθαρό και όμορφο κόσμο. 🌎🌱

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος μιας σημαντικής πρωτοβουλίας του Δήμου Ιλίου, που έχει στόχο να ενισχύσει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και να προωθήσει την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία. Μέσα από επισκέψεις σε σχολικές μονάδες, οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται για θέματα που αφορούν το περιβάλλον και τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων. ♻️💡

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης παρακολουθήσαμε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση και συμμετείχαμε σε διαδραστικές δραστηριότητες. Μάθαμε:

🟢 Τι είναι η ανακύκλωση και γιατί είναι τόσο σημαντική.
🟢 Πώς γίνεται η διαλογή των υλικών στην πηγή.
🟢 Πώς μπορούμε να διαχειριζόμαστε σωστά τα απορρίμματά μας.
🟢 Τι είναι το Κινητό Πράσινο Σημείο και πώς λειτουργεί.
🟢 Ποιες καθημερινές συνήθειες βοηθούν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Με μεγάλο ενθουσιασμό γνωρίσαμε από κοντά το Κινητό Πράσινο Σημείο και ενημερωθήκαμε για τα διάφορα υλικά που μπορούν να συλλέγονται και να ανακυκλώνονται. Κάναμε ερωτήσεις, μοιραστήκαμε σκέψεις και ανακαλύψαμε ότι ακόμη και οι μικρές πράξεις μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά! 🌍✨

Η επίσκεψη μάς βοήθησε να καταλάβουμε πως η ανακύκλωση δεν είναι απλώς μια συνήθεια, αλλά ένας τρόπος να φροντίζουμε τον πλανήτη μας και να δείχνουμε σεβασμό στο περιβάλλον. 🌳💚

Φεύγοντας, όλες και όλοι συμφωνήσαμε ότι μπορούμε να γίνουμε μικρές «πρέσβειρες» και μικροί «πρεσβευτές» της ανακύκλωσης στο σπίτι, στο σχολείο και στη γειτονιά μας! 🦸‍♀️♻️🦸‍♂️

Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμο Ιλίου και τους υπεύθυνους του Κινητού Πράσινου Σημείου για την ενδιαφέρουσα παρουσίαση, τις όμορφες δραστηριότητες και τα πολύτιμα μηνύματα που μοιράστηκαν μαζί μας. 🙏💚

🌱 «Ανακυκλώνω σήμερα, προστατεύω το αύριο!» ♻️🌍

📸 Ακολουθούν φωτογραφίες από τη δράση μας!

PRASINO SHMEIO1
🚛💚Υποδεχθήκαμε το Κινητό Πράσινο Σημείο του Δήμου Ιλίου και ενημερωθήκαμε για θέματα που αφορούν το περιβάλλον και τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων.

PRASINO SHMEIO2
Συμφωνήσαμε ότι μπορούμε να γίνουμε μικρές «πρέσβειρες» και μικροί «πρεσβευτές» της ανακύκλωσης στο σπίτι, στο σχολείο και στη γειτονιά μας! 🦸‍♀️♻️🦸‍♂️
HPEIROTIKA TRAGOYDIA EXOFYLLO

🎨🖼️ Αφίσα για τα Ηπειρώτικα Τραγούδια & Εικονογράφηση Τραγουδιού 🎶🏔️

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Στ΄ τάξης του σχολείου μας δημιούργησαν με χαρά και φαντασία αφίσα για τα Ηπειρωτικά τραγούδια, στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής,  “H ελληνική μουσική στους αιώνες… των αιώνων!” 🎵🧒👧
HPEIROTIKA TRAGOYDIA
🇬🇷❤️Αφίσα για τα Ηπειρωτικά τραγούδια🎨🎵
Μέσα από εικόνες, χρώματα και παραδοσιακές μελωδίες, γνώρισαν 🎺το κλαρίνο, 💃τους ηπειρώτικους χορούς, 🏞️τα όμορφα τοπία της Ηπείρου και 🎵τα γνωστά παραδοσιακά τραγούδια.
Με συνεργασία και δημιουργικότητα, τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο της ελληνικής παράδοσης και ανακάλυψαν την ομορφιά της δημοτικής μουσικής.🇬🇷❤️
👏Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τις καλύτερες προσπάθειές τους!🎵🧒👧
🎨🎶 Από την αφίσα στο τραγούδι! 🎶🎨

Μετά τη δημιουργία της αφίσας για τα Ηπειρώτικα τραγούδια, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Στ΄ τάξης γνώρισαν πιο κοντά, ένα από τα πιο αγαπημένα παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου, την «Κοντούλα λεμονιά» 🍋🎵.

Επιλέγοντας "Αναπαραγωγή", μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι🎵 
από την παιδική χορωδία Πρέβεζας, Ιωαννίνων:

Με έμπνευση από τους στίχους και τη μελωδία του τραγουδιού, δημιούργησαν εικονογράφηση🍋 🌉 🏔️γεμάτη χρώματα, μουσικές νότες🎵 και στοιχεία της ηπειρώτικης παράδοσης. 🖍️🏔️🎺

Kontoyla lemonia
🎨🍋🎵 Εικονογράφηση του παραδοσιακού τραγουδιού της Ηπείρου, «Κοντούλα λεμονιά».

Μέσα από τη μουσική, τη ζωγραφική και τη συνεργασία, τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο της ελληνικής δημοτικής παράδοσης και ανακάλυψαν τη διαχρονική αξία των παραδοσιακών μας τραγουδιών. 🇬🇷❤️

👏 Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό τους!

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε και να κατεβάσετε τη Διδακτική πρόταση🇬🇷❤️

photo collage3 1

🌳📚 Μαθαίνουμε και Ανακαλύπτουμε στο Δάσος της Καισαριανής! 🦋🦉

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία στη φύση, μέσα από την επίσκεψή τους στο πανέμορφο Δάσος Καισαριανής🌳 🐿️🌼🐢και τη συμμετοχή τους σε ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα 📚🎨🌍.

Μέσα στα μονοπάτια του δάσους, τα παιδιά περπάτησαν, παρατήρησαν τα δέντρα και τα φυτά🌲🌼, άκουσαν τους ήχους της φύσης 🦉🍃 🐢και έμαθαν πολλά χρήσιμα πράγματα για το περιβάλλον και την προστασία του🌍💚. Με παιχνίδια, δραστηριότητες και ομαδικές δράσεις, η μάθηση έγινε διασκέδαση 😊💚🌳📚 και η εκδρομή γέμισε χαμόγελα, ενθουσιασμό και όμορφες στιγμές 🦋☀️😊.

Η επαφή με τη φύση έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να συνεργαστούν, να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν μικρούς θησαυρούς του δάσους 🌳🦋🐢, περνώντας μια ημέρα γεμάτη περιπέτεια και δημιουργία.

Ήταν μια μοναδική εμπειρία που θα θυμόμαστε με χαρά🌲☀️🐢!

📸 Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψή μας:

photo collage4
Μέσα στη φύση, τα παιδιά εξερεύνησαν τα μονοπάτια, γνώρισαν τα φυτά και τα ζωάκια του δάσους 🐿️🌼🐢

photo collage5
Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό σε ένα πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα 📚🎨 Με παιχνίδι, παρατήρηση και πολλές δραστηριότητες, ανακαλύψαμε πόσο σημαντικό είναι να αγαπάμε και να προστατεύουμε το περιβάλλον 🌍💚
EXOFYLLO 1

🍪 Μοσχομυριστά κουλουράκια από τη Δ΄ τάξη! 👧🧒

Μια ξεχωριστή και πολύ γλυκιά δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας! 😊
Η Γυμνάστρια μαζί με τα παιδιά της Δ΄ τάξης γράψανε τη συνταγή για κουλουράκια και συγκέντρωσαν τα υλικά. Ύστερα φόρεσαν ποδιές, σήκωσαν μανίκια και έγιναν μικροί ζαχαροπλάστες και μικρές ζαχαροπλάστριες! 👩‍🍳👨‍🍳

Με πολλή χαρά, συνεργασία και δημιουργικότητα, τα παιδιά έπλασαν λαχταριστά κουλουράκια 🍪 χρησιμοποιώντας τα χεράκια και τη φαντασία τους. Άλλα έγιναν στρογγυλά, άλλα πλεξούδες και άλλα σε πρωτότυπα σχέδια! ✨

Στη συνέχεια, τα κουλουράκια μπήκαν στον φούρνο και σύντομα όλο το σχολείο γέμισε υπέροχες μυρωδιές βουτύρου, βανίλιας και πορτοκαλιού! 😍🏫

Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ, συνεργάστηκαν άψογα και έμαθαν ότι η δημιουργία γίνεται ακόμα πιο όμορφη όταν τη μοιράζεσαι με φίλους και φίλες! ❤️

Συγχαρητήρια στα παιδιά της Δ΄ τάξης για τον ενθουσιασμό και τη συμμετοχή τους! 👏🎉
Και φυσικά, τα κουλουράκια έγιναν πεντανόστιμα! 😋🍪

📸 Ακολουθούν στιγμιότυπα από τη δράση:

photo collage1
🍪 Η Γυμνάστρια μαζί με τα παιδιά της Δ΄ τάξης γράψανε τη συνταγή για κουλουράκια και συγκέντρωσαν τα υλικά. Ύστερα φόρεσαν ποδιές, σήκωσαν μανίκια και έγιναν μικροί ζαχαροπλάστες και μικρές ζαχαροπλάστριες 👩‍🍳

photo collage2
Τα παιδιά έπλασαν λαχταριστά κουλουράκια 🍪

photo collage3
🏫Τα κουλουράκια μπήκαν στον φούρνο και σύντομα όλο το σχολείο γέμισε υπέροχες μυρωδιές βουτύρου, βανίλιας και πορτοκαλιού!
EXOFYLLO

🩺🚑 «Πρώτες Βοήθειες στην Πράξη» Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών 🚑🩺

Στο πλαίσιο των ενδοσχολικών επιμορφώσεων της σχολικής μας μονάδας, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ενημερωτική επιμόρφωση με θέμα:

👉 «Πρώτες Βοήθειες στην Πράξη: ΚΑΡΠΑ, Πνιγμονή και Θέση Ανάνηψης»

Η επιμόρφωση υλοποιήθηκε από τη σχολική νοσηλεύτρια της μονάδας μας, η οποία παρουσίασε βασικές αλλά πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες για την άμεση αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών στο σχολικό περιβάλλον και όχι μόνο.

👩‍⚕️ Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία:

✅ να ενημερωθούν για τη σωστή εφαρμογή της ΚΑΡΠΑ,
✅ να εξασκηθούν σε τεχνικές αντιμετώπισης πνιγμονής,
✅ να γνωρίσουν τη θέση ανάνηψης και τη σημασία της,
✅ να συζητήσουν πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν στην καθημερινή σχολική ζωή.

🤝 Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη συνέργεια τόσο του συντονιστή όσο και της μέντορας της σχολικής μας μονάδας, ενισχύοντας τη συνεργασία, την πρόληψη και την ετοιμότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

👏 Ευχαριστούμε θερμά τη σχολική νοσηλεύτρια για την εξαιρετική παρουσίαση και τη βιωματική προσέγγιση της επιμόρφωσης!

📸 Ακολουθούν στιγμιότυπα από τη δράση:

 

KOLAZ 1
Δεν αναπνέει, εφαρμόζω ΚΑΡΠΑ.

KOLAZ 2
Εφαρμογή της ΚΑΡΠΑ.

KOLAZ 3
Τεχνικές αντιμετώπισης πνιγμονής.

KOLAZ 4
Θέση ανάνηψης.

KOLAZ 5
Εξάσκηση στην εφαρμογή ΚΑΡΠΑ. Η ΚΑΡΠΑ μπορεί να σώσει τη ζωή, είναι πράξη ευθύνης.
BARKA STO GIALO ΕΞΩΦΥΛΛΟ

🎶«Βάρκα στο γιαλό» – μια μουσική εμπειρία στη Γ’ τάξη 🎧

🎶  Υπάρχουν στιγμές στο σχολείο που δεν μπορούν να κλειστούν σε ένα απλό μάθημα. Γίνονται εμπειρίες. Γίνονται μνήμες. Μία από αυτές τις στιγμές, τη ζήσαμε στη Γ’ τάξη, όταν η τάξη μας γέμισε με τη μελωδία του  «Βάρκα στον γιαλό» του Μίκη Θεοδωράκη 😊🌊 .

🎶🌊 Από τις πρώτες πρόβες, η ατμόσφαιρα άλλαξε. Οι στίχοι άρχισαν να αποκτούν ρυθμό. 🌈🎤  Οι φωνές δέθηκαν μεταξύ τους και σιγά σιγά το τραγούδι δεν ήταν απλώς ένα κομμάτι μουσικής από το βιβλίο, αλλά έγινε κάτι δικό μας. Κάτι που το ζήσαμε μαζί.

🎶💙  Στη πιο ξεχωριστή στιγμή της παρουσίασης, ο δάσκαλος της τάξης πήρε το μπουζούκι του. 🎶Οι πρώτες νότες γέμισαν την αίθουσα και ξαφνικά όλα έδεσαν: οι φωνές των παιδιών, ο ρυθμός, η μελωδία, το συναίσθημα. 🏫🎶  Ήταν σαν η τάξη να μεταμορφώθηκε για λίγο σε μια μικρή ορχήστρα, όπου το κάθε μέλος της είχε τον ρόλο του.

🏫🎤  Τα παιδιά δεν τραγούδησαν απλώς. Άκουσαν, ένιωσαν και συνεργάστηκαν. Έμαθαν να περιμένουν τον ρυθμό, να συντονίζονται μεταξύ τους, να στηρίζονται στη φωνή του άλλου. Μέσα από αυτό, γνώρισαν λίγο καλύτερα όχι μόνο ένα τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά και τη δύναμη της συλλογικής προσπάθειας.

🎼 Η «Βάρκα στο γιαλό» έγινε για λίγο η δική μας βάρκα. Μια βάρκα που μας ταξίδεψε στη μουσική παράδοση, στη χαρά της συμμετοχής και στη συγκίνηση του να δημιουργούμε όλοι μαζί 🎼.

🎧 Στο συνημμένο αρχείο👇, επιλέγοντας "Αναπαραγωγή" μπορείτε να ακούσετε την ηχογράφηση 
αυτής της όμορφης στιγμής:

 

🎨  🖍️ Στη συνέχεια τα παιδιά  ζωγράφισαν και έντυσαν με στίχους τη δική τους «Βάρκα στο γιαλό»👇

🌊 Η «Βάρκα στον γιαλό» μέσα από τα μάτια και τις λέξεις των παιδιών, 🎶 όταν η μουσική γίνεται εικόνα και οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης δημιουργοί των δικών τους στίχων 🎼📚 👇:

BARKA STO GIALO ΚΟΛΛΑΖ 1
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε και γράψαμε τη δική μας ιστορία στη θάλασσα🎵🌊🎨
BARKA STO GIALO ΚΟΛΛΑΖ 2
Μια βάρκα, λίγη φαντασία και πολλή μουσική 🎶— έτσι γεννήθηκαν οι δικοί μας στίχοι 🖍️🎨

 

CHristos Anesth Kalo Mhna Maio2

🌸Χριστός Ανέστη & Καλό Μήνα Μάιο🌸

CHristos Anesth Kalo Mhna Maio1 1
Χριστός Ανέστη! 🌷Η αφίσα μας για τον μήνα Μάιο! Ας τον υποδεχτούμε με χαμόγελα, παιχνίδι, όμορφες πράξεις  και όμορφες στιγμές στη φύση! 🌺Καλή Εργατική Πρωτομαγιά σε όλους και όλες!

🌸 Ο Μάιος είναι ένας από τους πιο όμορφους μήνες του χρόνου.

Η φύση γεμίζει χρώματα, τα λουλούδια ανθίζουν και οι μέρες γίνονται πιο φωτεινές και ζεστές.

Μαζί με τη χαρά της άνοιξης, γιορτάζουμε την Εργατική Πρωτομαγιά. Τιμούμε όλους όσους εργάζονται και προσπαθούν για έναν καλύτερο κόσμο.

Στην Ελλάδα έχουμε πολλές όμορφες παροιμίες για τον Μάιο. Ας δούμε τι σημαίνουν με απλά λόγια:

🌼 «Ο Μάης με τα λούλουδα και ο νιος με την ομορφιά.»
👉Ο Μάιος είναι όμορφος, γιατί έχει πολλά λουλούδια, όπως και οι νέοι άνθρωποι έχουν ζωντάνια και χαμόγελο. Όπως ο Μάιος είναι ο ωραιότερος μήνας, έτσι και η νιότη είναι η ωραιότερη περίοδος της ζωής μας. Η αρμονία, η υγεία, η χαρά και η ζωτικότητα που χαρακτηρίζουν τη φύση αυτόν τον μήνα, χαρακτηρίζουν και τους νέους ανθρώπους, που έχουν τη φρεσκάδα και τη γοητεία της νεαρής ηλικίας.

🌤️ «Μάης άβρεχος, θεριστής κουρασμένος.»
👉Αν δεν βρέξει τον Μάιο, τα φυτά δεν μεγαλώνουν καλά και οι αγρότες κουράζονται περισσότερο, όταν έρθει η ώρα να μαζέψουν τη σοδειά, δηλαδή η ώρα του θερισμού. Τότε οι αγρότες κουράζονται περισσότερο και έχουν λιγότερα προϊόντα.

🐦 «Χελιδόνια έρχονται τον Μάη, καλοκαίρι κοντοζυγώνει.»
👉Τα χελιδόνια μάς δείχνουν ότι το καλοκαίρι πλησιάζει! Όταν τα βλέπουμε, ξέρουμε ότι έρχονται πιο ζεστές και ηλιόλουστες μέρες!

🌧️ «Αν δεις τον Μάη να κλαίει, πενήντα μέρες θα κλαίει.»
👉Αν ο Μάιος ξεκινήσει με βροχές (δηλαδή «κλαίει» ο καιρός), μπορεί να συνεχίσει να βρέχει για αρκετό καιρό (50 ημέρες), επηρεάζοντας την άνοιξη και την έναρξη του καλοκαιριού. Αν ο Μάιος μπει με βροχές και ψύχος και ο καιρός αργήσει να φτιάξει, τότε η κακοκαιρία θα έχει μεγάλη διάρκεια, καταστρέφοντας συχνά τις καλλιέργειες.

🌅 «Του Μάη το φως, τ’ αυγού να το χαίρεσαι.»
👉Το φως του ήλιου τον Μάιο θεωρείται πολύ όμορφο, καθαρό και λαμπερό, αλλά είναι κάτι που δεν διαρκεί πολύ, καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, για αυτό πρέπει να το απολαμβάνουμε.  Επίσης το αυγό είναι κάτι πολύ εύθραυστο, που αν δεν το χαρούμε αμέσως, μπορεί να σπάσει και να χαθεί. Είναι προς όφελός μας να απολαμβάνουμε τις όμορφες στιγμές, τις ευκαιρίες ή τα αγαθά όσο υπάρχουν, γιατί είναι προσωρινά, εφήμερα και μπορούν να χαθούν πολύ εύκολα. Είναι μια προτροπή να ζούμε το «τώρα» και να εκτιμούμε τα καλά της ζωής πριν περάσουν.

🌸 «Ο Μάιος είναι η γέφυρα από την άνοιξη στο καλοκαίρι!»
👉
Ο Μάιος είναι ο μήνας που ενώνει την άνοιξη με το καλοκαίρι. Ο τελευταίος μήνας της άνοιξης. Σιγά-σιγά αφήνουμε τα λουλούδια της άνοιξης και πηγαίνουμε στις ζεστές μέρες του καλοκαιριού.

🌷Ας τον υποδεχτούμε με χαμόγελα, παιχνίδι, όμορφες πράξεις και όμορφες στιγμές στη φύση!
Καλή Εργατική Πρωτομαγιά σε όλους και όλες! 🌺

Δείτε κι αυτό:

👉 Πρωτομαγιά: γιορτή της εργασίας και της άνοιξης!

 

EXOFYLLO

«Γεια σου χαρά σου Βενετιά» – ένα μουσικό ταξίδι από τη Γ΄ τάξη

Στο μάθημα της Γλώσσας «Ήτανε μια φορά…», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης ταξίδεψαν με τη φαντασία τους μέχρι τη μαγική Βενετιά! 🛶✨

Με πολλή χαρά και ενθουσιασμό, τραγούδησαν το όμορφο τραγούδι «Γεια σου χαρά σου Βενετιά», σε στίχους του Νίκου Γκάτσου 🎼📚 (από τη συλλογή «Όλα τα τραγούδια», εκδ. Πατάκη).

🎤🎵 Τα παιδιά ένωσαν τις φωνές τους και μας χάρισαν μια γλυκιά μελωδία, ενώ ο δάσκαλός τους τα συνόδευσε με μπουζούκι, κάνοντας τη στιγμή ακόμη πιο ξεχωριστή! 🎶💙

👇 Πατήστε "Αναπαραγωγή" στο συνημμένο αρχείο για να ακούσετε το τραγούδι τους 
και να ταξιδέψετε κι εσείς μαζί τους! 🎧🌈

 

Μπράβο σε όλα τα παιδιά για την υπέροχη προσπάθειά τους! 👏😊

Geia soy chara soy Benetia
🏫🎵 Η Γ΄ τάξη τραγουδά και μας ταξιδεύει!
Μικρές φωνές, μεγάλα ταξίδια🎧💙
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση