Διαδικτυακή Χαρτογραφία – ArcGIS Online (Μάρτιος 2023)
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα της θεματικής «Φροντίζω το περιβάλλον», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ και Στ΄ τάξης, με τη δασκάλα τους Δασκαλάκη Χριστίνα – Ζωή, υλοποίησαν τους δικούς τους ψηφιακούς χάρτες ποικίλης θεματολογίας με τη βοήθεια του δωρεάν διαδικτυακού λογισμικού ArcGIS Online. Στο τελευταίο μάθημα της εν λόγω θεματικής τα παιδιά παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης τους ψηφιακούς χάρτες.
Γίνομαι Φίλος με τα Συναισθήματα 2021-2022
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές της Β΄τάξης, συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Γίνομαι φίλος με τα συναισθήματα» που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό της τάξης Στοικούδη Μαρία και τη μουσικό, Κοψαλή Αλεξία.
Το πρόγραμμα υπάγεται στην ενότητα «Ευ ζην», που αφορά μεταξύ άλλων,μια σειρά δράσεων για την ενίσχυση της καλής ψυχικής υγείας. Στόχος του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές τα συναισθήματα τους, να τα αναγνωρίσουν,να αποκτήσουν τεχνικές διαχείρισης τους και να καλλιεργήσουν ενσυναίσθηση, ψυχική ανθεκτικότητα και υπευθυνότητα.
Οι μαθητές κατά την επεξεργασία του θέματος συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα. Εργάστηκαν με ατομικά φύλλα εργασίας αλλά και σε ομάδες. Ενώ, τέλος, μετέφεραν την γνώση που απέκτησα στην κοινότητα, με τη δημιουργία ενός μουσικού κομματιού. Τα παιδιά δημιούργησαν δικούς τους στίχους με θέμα τα συναισθήματα, βασισμένοι στη μουσική σύνθεση του κ.Παπαδημητρίου Δημήτρη με τίτλο «Έχω χέρια να αγκαλιάζω», μετά από σχετική άδεια που έλαβαν, παράγοντας τη δική τους επανεκτέλεση.
Σ αυτό το ταξίδι ανακάλυψης της γνώσης, ήταν ιδιαιτέρως σημαντική η παρουσία της ψυχολόγου κας.Τσίγγανου Ιωάννας, που μέσα από τη διαδικτυακή μας συνάντηση, έδωσε στα παιδιά χρήσιμες συμβουλές. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές είχαν χρόνο να θέσουν ερωτήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και να λάβουν την απάντηση μιας ειδικού σε θέματα ψυχικής υγείας.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος τα παιδιά αποκόμισαν μια σειρά γνώσεων και εμπειριών που προάγουν τη συναισθηματική τους ενδυνάμωση και αυτορρύθμιση. Δείτε το βίντεο του προγράμματος εδώ
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.