diatrofh6

Επιλέγω την τροφή μου

Οι μαθητές της Ε΄ – ΣΤ΄ τάξης (υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Στρατούρη), με αφορμή το μάθημα της Φυσικής και ειδικότερα την ενότητα Πεπτικό Σύστημα, πραγματοποίησαν διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις με σκοπό την προώθηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Στο πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί με τίτλο «Επιλέγω την τροφή μου», οι μαθητές της Ε΄ – ΣΤ΄ τάξης θα συνεργαστούν και με τους μαθητές της Ε΄ τάξης του αδελφού σχολείου, του 11ου Δ.Σ. Παλαιού Φαλήρου και θα ανταλλάξουν παραδοσιακές συνταγές.

Πιο αναλυτικά, οι μαθητές μέτρησαν μέσω μίας εφαρμογής την ενέργεια σε ΚJ που χρειάζονται καθημερινά, ανάλογα με το ύψος τους, το βάρος τους και το είδος των δραστηριοτήτων με το οποίο ασχολούνται. Στη συνέχεια, γνώρισαν τις διάφορες ομάδες τροφίμων που υπάρχουν και εστίασαν σε αυτές που πρέπει να περιλαμβάνονται καθημερινά στα γεύματά μας. Έτσι, δημιουργήσαμε τη δική μας πυραμίδα διατροφής.

diatrofh2

 

Σε αυτό το σημείο, προβληματιστήκαμε αν η κατανάλωση φρούτων αποτελεί καθημερινή επιλογή μας, γιατί φρουτάκια στο σχολείο δεν συνηθίζαμε να τρώμε. Ωστόσο, αποφασίσαμε να συναγωνιστούμε ποιος θα φάει τα περισσότερα. Τελικά, η συμμετοχή στον διαγωνισμό «Φρουτο-πρωταθλητές» ήταν μεγάλη και ο νικητής θα μας φτιάξει μία φρουτοσαλάτα ή . . . φρουτένια . . . smoothies. Ανυπομονούμε!

diatrofh4

 

Ωστόσο, η τροφή που καταναλώνουμε που πηγαίνει και ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό το ταξίδι; Δεν θα μπορούσαμε να μην γνωρίσουμε το πεπτικό μας σύστημα και τα όργανα που συμβάλλουν στην πέψη. Ένα ταξίδι που διαρκεί 30 ώρες. . . ένα στομάχι σε μέγεθος μιας μπάλας του τένις που γίνεται μπάλα ποδοσφαίρου όταν παραφάμε, ένα συκώτι που αποτελεί το μεγαλύτερο σε μέγεθος εσωτερικό όργανο, ένα πάγκρεας στο οποίο παράγεται η ινσουλίνη, μία ορμόνη που είναι απαραίτητη για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, ένα λεπτό έντερο 6 – 7 μέτρα και ένα παχύ έντερο 1,5 μέτρο είναι τα βασικά στάδια του ταξιδιού της τροφής.

diatrofh1

 

Εμείς τι επιλέγουμε να ταξιδέψει μέσα στο σώμα μας; Με αυτή την ερώτηση να μας προβληματίζει, σχεδιάσαμε το πρωινό που θα τρώγαμε όλοι μαζί. Το πρωινό, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας, αλλά οι περισσότεροι το παραλείπουμε. Εμείς φάγαμε πρωινό μαζί! Φτιάξαμε τα τοστάκια μας με χειροποίητο ψωμάκι ολικής άλεσης, τυρί, κοτόπουλο και λαχανικά και τα ψήσαμε. Για επιδόρπιο φάγαμε γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς. Ας κάνουμε την τροφή μας το φάρμακό μας, έλεγε ο Ιπποκράτης και το γράψαμε και στα σουπλά μας για να μην το ξεχνάμε.

proi2          diatrofh5

diatrofh6         diatrofh7

 

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα δόντια μας και στην υγιεινή της στοματικής μας κοιλότητας, εκεί από όπου ξεκινάει το ταξίδι της τροφής. Στα διαλείμματα παρατηρήσαμε με ποια δόντια κόβουμε την τροφή μας και με ποια την μασάμε. Έπειτα, σε ένα οδοντιατρικό μοντέλο άνω και κάτω γνάθου ξεχωρίσαμε τα είδη των δοντιών που έχουμε, μάθαμε τα ονόματά τους και τη χρησιμότητά τους και τελικά συνειδητοποιήσαμε ότι δεν έχουν όλοι τον ίδιο αριθμό δοντιών . . . ακόμα. Ξεχωριστή αναφορά έγινε στους τρόπους με τους οποίους φροντίζουμε για την στοματική υγιεινή, στις επισκέψεις στον οδοντίατρο και  στο βούρτσισμα των δοντιών. Τελικά συνειδητοποιήσαμε ότι η περιποίηση των δοντιών μας δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση προκειμένου να γίνεται σωστά.

diatrofh3        diatrofh8

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων