Όταν κοιτάζω στα μάτια ενός ζώου
Δε βλέπω ένα ζώο.
Βλέπω ένα πλάσμα.
Βλέπω έναν φίλο.
Νιώθω μια ψυχή. . .
A.D.Williams
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας των Ζώων (4/10), συζητήθηκε ο ρόλος των ζώων στην ζωή των ανθρώπων και γενικότερα στη φύση, ο τρόπος που τα ίδια επίλεγουν να ζουν, σε αντιπαράθεση με τον τρόπο που οι άνθρωποι θέτουν τους όρους επιβίωσής τους, τα δικαιώματα των ζώων, πώς ή και πού πρέπει να ζουν τα ζώα. Διαφάνηκε ωστόσο, πως τα ζώα αντιπροσωπεύουν την αγνότητα και την καλοσύνη, πως η σχέση μαζί τους, μας βοηθά να αναπτύξουμε την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία μας. Ουσιαστικά ο τρόπος που τους συμπεριφερόμαστε και συμβιώνουμε, αποτελεί ένδειξη πολιτισμού και παιδείας.
Οι μαθητές της Α – Β τάξης (υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπράβου Μαρία), όσοι έχουν κατοικίδιο μίλησαν στους συμαθητές τους γι’ αυτό, το περιέγραψαν, συζήτησαν για τις ανάγκες του, τον τρόπο φροντίδας του, την συμπεριφορά του ζώου, αλλά και τις υποχρεώσεις του κάθε ανθρώπου απέναντι στο κατοικίδιο ζώο του, που αποτελεί πια μέρος της οικογένειας. Όσοι μαθητές δεν διέθεταν κατοικίδιο ζώο, εξέφρασαν αν θα ήθελαν κάποιο, για ποιους λόγους, αλλά και τι είδους ζώο. Η συζήτηση αυτή οδήγησε στο συμπέρασμα, πως ένα κατοικίδιο ζώο, που δεν είναι τόσο εύκολο για τους μαθητές να το ταΐσουν και να το προστατέψουν, είναι τα πουλιά. Έτσι λοιπόν, αποφασίστηκε, να φέρουν όλοι από ένα χάρτινο μπουκάλι, να το βάψουν με νερομπογιές, να βάλουν μέσα τροφή και να δημιουργήσουν ταΐστρες πουλιών, που θα τις κρεμάσουν στα δέντρα του σχολείου.
Οι μαθητές της Γ – Δ τάξης (υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μπίτζιος Νικόλαος), με αφορμή το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν, για τον τρόπο ζωής και επιβίωσης των ζώων στην Αφρική, παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ << Africa’s Wild Horizons >> με στόχο την εκμάθηση των ζώων της Σαβάνας, τα χαρακτηριστικά τους, τις διατροφικές τους συνήθειες. Παρακολουθώντας το ντοκιμαντέρ, οι μαθητές αναρωτήθηκαν πόσο αρμονικά ζουν σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, ζώα με τόσα διαφορετικά χαρακτηριστικά και διατροφικές συνήθειες, με ποιον τρόπο η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τόπους σαν τη Σαβάνα και πόσο σημαντικό είναι να διασωθούν ζώα υπό εξαφάνιση της Σαβάνας (π.χ. λευκός ρινόκερος).