Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Γ’ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου ασχοληθήκαμε με τη δεύτερη θεματική ενότητα που έχει τίτλο: “Δημιουργώ και Καινοτομώ”. Το πρόγραμμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ανήκει στην ενότητα “Οικονομικός Γραμματισμός” και έχει τίτλο “Στην τσέπη χαρτζιλίκι”
Σκοπός του προγράμματος είναι να εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε απλές οικονομικές έννοιες, τις οποίες συναντούν στην καθημερινότητά τους και κυρίως στη διαφοροποίηση ανάμεσα στις έννοιες “χρειάζομαι” και “έχω ανάγκη” αλλά και να κατανοήσουν έννοιες όπως εισόδημα, ξοδεύω με υπευθυνότητα και σχεδιάζω τον οικονομικό μου προϋπολογισμό ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να εφαρμόσουν μέσα από απλές δραστηριότητες.
Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά και ατομικά σε 6 εργαστήρια.Αναλυτικά στο καθένα εργαστήριο ασχολήθηκαν με τα παρακάτω:
1.Γνωριμία με διαφορετικούς τρόπους πληρωμής
2.Γνωριμία με έννοια εισοδήματος
3.Διαφοροποίηση εννοιών “έχω ανάγκη” και “επιθυμώ”
4.Εντοπίζω τις πηγές των εσόδων μου (χαρτζιλίκι)
5.Κάνω τον προϋπολογισμό μου.
6.Τελική αξιολόγηση εργαστηρίου μέσω ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού.
Οι μαθητές κατανόησαν τη διαφορά ανάμεσα στο “έχω ανάγκη” και στο “χρειάζομαι”, αλλά και αντιλήφθηκαν πόσο σημαντικό είναι να κάνουν ένα προϋπολογισμό στα έξοδά τους και να ξοδεύουν τα χρήματά τους με σύνεση.