Το Job Shadowing, ή παρακολούθηση εργασίας, είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος όπου ένας εργαζόμενος ή μαθητευόμενος παρακολουθεί τη δουλειά ενός άλλου επαγγελματία για να μάθει από τις εμπειρίες και τις πρακτικές του. Είναι μια μορφή επαγγελματικής ανάπτυξης που επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες μέσω της παρατήρησης σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον.
Στο πλαίσιο του προγράμματος ΚΑ1 Erasmus- Διαπίστευση, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, μαζί με δύο εκπαιδευτικούς από το Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας υλοποιήσαν δράση Job Shadowing εκπροσωπώντας την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας.
Οι εκπαιδευτικοί ταξίδεψαν στη Λετονία και φιλοξενήθηκαν για πέντε ημέρες (από τις 14/10/2024 έως τις 18/10/2024) στο Δημοτικό Σχολείο Pļavniekkalna. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος είχαν την ευκαιρία ν’ αποκομίσουν σημαντικές εμπειρίες, γνώσεις και καινοτόμες πρακτικές .
Επισκέπτες Εκπαιδευτικοί από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μαλεσίνας ήταν οι κυρίες Ανδρεάδη Αγγελική ΠΕ70 Δασκάλα- Δ/ντρια του σχολείου και η κυρία Τσελεκούνη Αναστασία ΠΕ71 Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, ενώ από το Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας συμμετείχαν οι κυρίες Καλοστύπη Κυριακή Χρυσοβαλάντου ΠΕ70 Δασκάλα και η κυρία Στεργίου Ανδρονίκη ΠΕ70 Δασκάλα.
Αναλυτικά, το πρόγραμμα της επίσκεψης περιλάμβανε τα ακόλουθα:
Ημέρα 1η, Δευτέρα 14 Οκτωβρίου
Υποδοχή από μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα όμορφο και ολοκαίνουργιο κτίριο, καθώς και μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση σχετικά με την ιστορία και τις δράσεις του σχολείου.
Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα των αγγλικών που είχε ως θέμα το δάσος. Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά, ξεκινώντας τη δημιουργία ενός ντόμινο με θέμα το δάσος.
Στη συνέχεια ακολούθησαν αισθητηριακές δραστηριότητες στην αίθουσα εκδηλώσεων, αλλά και μάθημα γυμναστικής στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου με δραστηριότητες που αφορούσαν το περιβάλλον.
Στο τέλος της πρώτης μέρας οι εκπαιδευτικοί χάρισαν σελιδοδείκτες στους μαθητές και συζήτησαν με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για το εκπαιδευτικό τους σύστημα.
Ημέρα 2η, Τρίτη 15 Οκτωβρίου
Για τη δεύτερη μέρα μας είχε οργανωθεί “green classroom”. Μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το θεματικό πάρκο Tervete, περπάτησαν στα μονοπάτια ανάμεσα στο καταπράσινο τοπίο, είδαν τα σπίτια των νάνων και το χωριό των μανιταριών και ήρθαν σε επαφή με τους λαϊκούς μύθους και τις παραδόσεις της χώρας φιλοξενίας . Έμαθαν για τις ανεμοθύελλες που συχνά καταστρέφουν τα πανύψηλα δέντρα, αλλά και για τη μέριμνα προστασίας του φυσικού πλούτου μέσω συχνών δενδροφυτεύσεων, καθώς είναι μια χώρα που στηρίζεται οικονομικά σε μεγάλο βαθμό από την υλοτομία . Ήταν μια μοναδική ευκαιρία για όλους να έρθουν πιο κοντά στη φύση και να προαχθεί ακόμη περισσότερο ο σεβασμός και η αγάπη για το περιβάλλον.
Ημέρα 3η, Τετάρτη 16 Οκτωβρίου
Η τρίτη μέρα περιείχε έναν συνδυασμό μάθησης και διαδραστικών δραστηριοτήτων. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν ομαδικά εκπαιδευτικά παιχνίδια εντός και εκτός τάξης, έκαναν περίπατο στις όχθες του ποταμού Daugava και επισκέφτηκαν ένα στούντιο ηχογράφησης. Εκεί μαθητές και εκπαιδευτικοί ένωσαν τις δυνάμεις τους και ηχογράφησαν ένα τραγούδι το οποίο επιμελήθηκε η καθηγήτρια Μουσικής του σχολείου και του οποίου οι στίχοι πραγματεύονταν την χαρά και την ευεξία που προσφέρει η φύση . Η ενέργεια, η ομαδικότητα και η καλή διάθεση κυριάρχησαν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ δεν έλειψαν για άλλη μια φορά οι εποικοδομητικές συζητήσεις και η ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών αναφορικά με το εκπαιδευτικό σύστημα και τις δράσεις του προγράμματος.
Ημέρα 4η, Πέμπτη 17 Οκτωβρίου
Η τέταρτη μέρα περιλάμβανε μια γεύση από τα προϊόντα του πεύκου και τις ευεργετικές τους ιδιότητες μιας και πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη σε εργαστήριο παρασκευής προϊόντων με κυρίαρχο συστατικό το κουκουνάρι. Εκεί μαθητές και εκπαιδευτικοί δοκίμασαν διάφορα προϊόντα φτιαγμένα με αγνά υλικά που προσφέρει η φύση και έφτιαξαν μαρμελάδα από σιρόπι κουκουναριού. Στη συνέχεια ακολούθησε εξερεύνηση στις ακτές της Βαλτικής θάλασσας και σε πευκοδάσος. Εκεί οι μαθητές επιδόθηκαν σε ένα παιχνίδι αναζήτησης ποικίλων φυσικών υλικών προκειμένου να δημιούργησαν με αυτά το “δέντρο της ζωής”. Ήταν μια μέρα γεμάτη γνώση και δημιουργικότητα.
Ημέρα 5η, Παρασκευή 18 Οκτωβρίου
Κατά την τελευταία μέρα στο σχολείο της Λετονία, η οποία ήταν γεμάτη δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μάθημα σχετικό με τα αγαθά που προσφέρει το δάσος και πιο συγκεκριμένα με τα θεραπευτικά βότανα, αλλά και να γευτούν ροφήματα από βότανα που ευδοκιμούν στα λετονικά δάση. Έφτιαξαν έργα τέχνης αξιοποιώντας φυσικά υλικά όπως φύλλα και μούρα και χόρεψαν παραδοσιακούς λετονικούς χορούς. Το πρόγραμμα έκλεισε με έναν θερμό αποχαιρετισμό, απονομή πιστοποιητικών και αναμνηστικές φωτογραφίες. Οι εκπαιδευτικοί ευχαρίστησαν το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για τη φιλοξενία και το ιδιαίτερα δημιουργικό και ενδιαφέρον πρόγραμμα που είχαν ετοιμάσει.