ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
Φέτος, όλοι οι μαθητές στο σχολείο μας, έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε ένα θέμα και να γράψουμε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Αποφάσισα να γράψω για τη φιλαναγνωσία, επειδή τα τελευταία τρία χρόνια στην τάξη μας προωθούμε τη φιλαναγνωσία με διάφορους τρόπους.
Συγκεκριμένα, στην αίθουσά μας φτιάξαμε ένα τεράστιο δέντρο από χαρτόνι με κορμό και κλαδιά. Όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο, γράφουμε σε ένα χρωματιστό φύλλο το όνομά μας, τον τίτλο του βιβλίου και το όνομα του συγγραφέα και το κολλάμε στο δέντρο. Είμαστε λίγοι μαθητές, αλλά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς θέλουμε να το γεμίσουμε με όσα περισσότερα φύλλα μπορούμε. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, όταν βλέπουμε «τα φυλλαράκια μας» στο δέντρο.
Όμως κάνουμε και άλλες δραστηριότητες. Ζωγραφίζουμε σκηνές από τα βιβλία που διαβάσαμε και μας έκαναν εντύπωση, παρουσιάζουμε τα βιβλία που μας άρεσαν στους συμμαθητές μας, γράφουμε την περίληψη των ιστοριών και γράφουμε και δικές μας ιστορίες. Νομίζω ότι με τις δραστηριότητες αυτές γινόμαστε φίλοι των βιβλίων, ταξιδεύουμε σε φανταστικούς κόσμους και μαθαίνουμε να αγαπάμε τα βιβλία.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό να διαβάζουμε εξωσχολικά βιβλία, γιατί καλλιεργούμε τη γλωσσική μας έκφραση, μαθαίνουμε καινούρια πράγματα, γράφουμε πιο εύκολα, χρησιμοποιούμε πιο πλούσιο λεξιλόγιο, μαθαίνουμε για τις συνήθειες άλλων λαών, μιλάμε με περισσότερη άνεση, διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και αφήνουμε τη φαντασία μας ελεύθερη.
Όμως δεν καταλάβαμε από την αρχή το καλό της ανάγνωσης των βιβλίων. Το μάθαμε σιγά σιγά και θέλουμε να το συνεχίσουμε. Θα μας ακολουθήσετε;
Εργασία του μαθητή της Ε΄ τάξης
ΜΑΡΙΟ ΛΑΤΙΦΙ
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κοταρέλα Αγγελική
