Επίσκεψη στο εργαστήριο “Robotixlab”

Στις 29 Μαΐου, οι τάξεις Γ΄,Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ του Δημοτικού σχολείου Κολχικού συμμετείχαν στην εκπαιδευτική επίσκεψη στο καινοτόμο εργαστήριο ρομποτικής «Robotixlab».viber image 2023 06 01 12 26 21 491

Κατά την άφιξη στο εργαστήριο, τα παιδιά παρακολούθησαν μια εισαγωγή στην ρομποτική σαν επιστήμη, τη χρήση της στην καθημερινότητά αλλά και μια προβολή στο κοντινό μέλλον από τον μηχανικό ρομποτικής και ιδρυτή της Robotixlab Αντώνη Κάνουρα. Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε δύο θεματικές ενότητες, που περιλαμβάναν ποικίλες δραστηριότητες.

Η πρώτη ενότητα αφορούσε στην κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός ρομπότ με στόχο να κινηθεί σε έναν λαβύρινθο.

20230529 114541 20230529 112442

Ειδικοί εκπαιδευτές εισήγαγαν τα παιδιά με χειροπιαστό τρόπο στην ρομποτική όπου μέσα από την κατασκευή, τον προγραμματισμό, τα πειράματα και τις βελτιώσεις, έπρεπε να συνεργαστούν δουλεύοντας σε ομάδες και να λύσουν το πρόβλημα του λαβυρίνθου αναπτύσσοντας την καινοτόμα σκέψη και την δημιουργικότητα. Τα ρομπότ ήταν εξοπλισμένα με αισθητήρες, ηλεκτρονικό εγκέφαλο και κινητήρες με δυνατότητα να δράσουν έξυπνα και αυτόνομα βάση του προγραμματισμού που έκαναν τα παιδιά.

viber image 2023 06 01 12 26 20 371 viber image 2023 06 01 12 26 21 096

 

Η δεύτερη ενότητα περιλάμβανε δραστηριότητες με ειδικά σχεδιασμένα διαδραστικά εκθέματα από τους μηχανικούς της Robotixlab, που έδωσαν τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν παίζοντας.

 

 

viber image 2023 05 29 12 40 03 826Οι διαδραστικές εγκαταστάσεις αφορούσαν μια διαφορετική προσέγγιση στην διάδραση ανθρώπου μηχανής με κινήσεις όλου του σώματος και προήγαγαν την λογική σκέψη και την συνεργατικότητα. Ομαδοσυνεργατικότητα, αναλυτική και δημιουργική σκέψη, επικοινωνία και εξοικείωση με την τεχνολογία είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που ανέπτυξαν τα παιδιά κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης.

20230529 114415 20230529 110440 20230529 110552

 

Oπ Αρτ

                   Τι είναι η Οπ Αρτ;  1679237643760 1  

Η Οπ Αρτ (Op Art) είναι οπτική τέχνη που χρησιμοποιεί οπτικές ψευδαισθήσεις.

                              1679237599838 1    1679237814194  1679237599844 1

Είναι τέχνη αφηρημένη και γεωμετρική, η οποία αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1960.

Σκοπός της είναι κυρίως η πρόκληση του θεατή μέσω φαινομένων οπτικής απάτης και οπτικών ψευδαισθήσεων, συχνά σε ασπρόμαυρες συνθέσεις.

                              1679237621319 1     1679237705031   1679237621366 1

O θεατής γίνεται ενεργός χρήστης που αλληλεπιδρά με τα έργα.

Τα έργα δίνουν την εντύπωση κίνησης, κρυφών εικόνων, μοτίβων που αναβοσβήνουν και δονούνται ή πρήξιμο ή στρέβλωση.

                              1679237621340 1   1679237667666   1679237705000 1

 

Ορθογώνια, συνδυασμοί σχήματος, μοτίβα, τετράγωνα, τρίγωνα, κύκλοι αποτελούν τη θεματολογία τους.

                                      1679237621350 1    1679237739541   1679237705015

 

Με απλά λόγια η ΟΠ-ΑΡΤ είναι η δημιουργία μιας εικόνας που μας κάνει να νομίζουμε πως είναι τρισδιάστατη και πως κινείται και αυτό το καταφέρνουμε με γεωμετρικά σχήματα και έντονα και καθαρά χρώματα.

Oι παραπάνω δημιουργίες είναι έργα μαθητών του σχολείου με την τεχνική ΟΠ-ΑΡΤ που έγιναν με την καθοδήγηση της δασκάλας Εικαστικών κ.Νικολέτας.

Ημέρα μνήμης της Γενεοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού

Screenshot 2023 05 24 19 09 00 648 com.google.android.youtube Screenshot 2023 05 24 19 09 29 432 com.google.android.youtubeΗ γενεοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον Ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του Πόντου που πραγματοποιήθηκαν από το κίνημα των Νεότουρκων κατά την περίοδο 1914-1923. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η εκτόπιση, η εξάντληση από έκθεση σε κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, οι πορείες θανάτου στην έρημο και συχνότατα οι εν ψυχρώ δολοφονίες ή εκτελέσεις. Ο αριθμός των θυμάτων έχει υπολογιστεί από έναν Πόντιο μελετητή σε 353.000, αριθμός που υιοθετείται και από τις περισσότερες ξένες πηγές και ποντιακές οργανώσεις και αναφέρεται σε επίσημες εκδηλώσεις.

Screenshot 2023 05 24 19 09 40 864 com.google.android.youtubeScreenshot 2023 05 24 19 09 46 276 com.google.android.youtubeΟ Κεμάλ έχει ως στόχο το ξερίζωμα των Χριστιανικών πληθυσμών με τον θάνατο. Και ιδιαίτερα των Ελλήνων. Ξεκινά από την Σαμψούντα επειδή στον Πόντο υπάρχει ένας μεγάλος συμπαγής Ελληνικός πληθυσμός που φτάνει τις 750.000. Στο πλευρό του Κεμάλ βρίσκονται όλα τα μέλη της κυβέρνησης και όλοι φυσικά οι αξιωματούχοι του Τουρκικού κράτους, στρατιωτικοί και πολιτικοί. Οι τρόποι και τα μέσα που χρησιμοποίησαν τα μέλη της κυβέρνησης του Κεμάλ για να εξοντώσουν τον Ποντιακό Ελληνισμό είναι απίστευτα και φρικιαστικά με την επιστράτευση και την εξόντωση των νέων σε τάγματα θανάτου, στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξόντωσης. Εξορίες των Ελληνικών πληθυσμών σε πορείες θανάτου, ξεχωριστές εξορίες αντρών και γυναικόπαιδων που γίνονται επίτηδες μέσα στο χειμώνα με σκοπό τον βέβαιο θάνατο από το κρύο και τις κακουχίες. Σφαγές, κρεμάλες, βιασμοί και εκτελέσεις, εν ψυχρώ χωρίς διάκριση φύλου και λεηλασίες ολόκληρων χωριών, εκκλησιών και μοναστηριών, βίαιοι εξισλαμισμοί και παιδομάζωμα.

IMG 20230524 090729IMG 20230524 084652Γεγονότα που δεν είχαν γίνει με τόση αγριότητα ακόμα και επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας γίνονται τώρα. Οι φανατικές ομάδες του Κεμάλ χρησιμοποιούν στην εξόντωση των Ελλήνων το σύνθημα ότι η Τουρκία πρέπει να ανήκει μόνο στους Τούρκους. Εμπνευστής και εγκέφαλος της γενοκτονίας είναι ο Μεχμέτ Ταλαάτ πασάς, υπουργός εξωτερικών επί οθωμανικής αυτοκρατορίας. Πίσω βέβαια από τους Τούρκους κρύβεται ο Γερμανός αρχιστράτηγος Λίμαν Βεν Σάντερς ο οποίος εισηγήθηκε στην Κεμαλική κυβέρνηση την ιδέα και το σχέδιο της μαζικής εξορίας του Ελληνικού πληθυσμού από τα παράλια μέρη προς το εσωτερικό. Έτσι οδηγούνται στην εξορία χιλιάδες άνθρωποι άντρες, γυναίκες, παιδιά, νέοι πεζοπορούν εκατοντάδες χιλιόμετρα προς τα βάθη της Μικράς Ασίας. Οι ομάδες των εξορισθέντων ανδρών σκοτώνονται στο δρόμο καθώς περπατούν με το βάρβαρο τρόπο.

Η Ποντιακή γενοκτονία έχει οριστεί και αναγνωριστεί από τη Διεθνή Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών, ενώ έχει τύχει αναγνώρισης και από αρκετές διεθνείς οργανώσεις και φορείς Τέλος, ψηφίσματα της Γερουσίας των ΗΠΑ κάνουν αναφορά σε γενοκτονία κατά των Ελλήνων. Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού παρακολούθησε την αφήγηση των ιστορικών γεγονότων της Γενεοκτονίας των Ποντίων του Ελληνισμού από τον  εκπαιδευτικό της Ε’ Τάξης, Ταχμαζίδη Πολυχρόνη. 

Επεράσαμε όμορφα…

IMG 20230517 104130IMG 20230517 104156

Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού πραγματοποίησε την 17η Μαΐου την ημερήσια εκδρομή του. Μαθητές, μαθήτριες και οι γονείς και συνοδοί τους φόρεσαν άνετα ρούχα, την καλύτερη τους διάθεση και το πιο λαμπερό χαμόγελο και ξεκίνησαν περίπου στις 09.00 την εκδρομή με αρχικό προορισμό την Αμφίπολη. Η πρωινή συγκέντρωση όλων έγινε στην αυλή του σχολείου και εκεί έγινε και ο χωρισμός σε λεωφορεία και η επιλογή των ζευγαριών στο λεωφορείο. Έχοντας σύμμαχο όλες τις συγκυρίες ακολουθήθηκε το πρόγραμμα που δημιουργήθηκε για την καλύτερη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου.

IMG 20230517 123654IMG 20230517 123638Κατά την άφιξη στο Μουσείο υπήρξε χρόνος για ανάπαυση και καφέ στο αναψυκτήριο του μουσείου το οποίο βρίσκεται απέναντι από αυτό. Η ξενάγηση έγινε σε δύο δόσεις. Πρώτα και περίπου στις 11:00 μπήκαν οι μαθητές της Α, Β και Γ τάξης και μετά περίπου 11:35 οι μαθητές της Δ, Ε και Στ τάξης με τη συνοδεία τω δασκάλων και των γονέων που ήθελαν να ξεναγηθούν στο χώρο του μουσείου.

Το Μουσείο της Αμφίπολης αποτελεί ένα πολύπλευρο σύνολο χώρων και ανθρώπινου δυναμικού με πολλές και διαφορετικές λειτουργίες, σε σχέση με την προστασία και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Στην έκθεση του Μουσείου μπορεί κανείς να γνωρίσει την ιστορική πορεία της αρχαίας πόλης και της άμεσης περιοχή της. Στις αποθήκες και τα εργαστήριά του εξασφαλίζεται η φύλαξη και πραγματοποιείται η συντήρηση και η μελέτη των ευρημάτων που οι αρχαιολογικές ανασκαφές φέρνουν στο φως.

IMG 20230517 110803IMG 20230517 123353Στον προθάλαμο της έκθεσης, στο χώρο υποδοχής, εκτίθενται η ασημένια λειψανοθήκη και το χρυσό στεφάνι από φύλλα ελιάς που βρέθηκαν σε κιβωτιόσχημο τάφο, στο σημείο που είναι τώρα κτισμένο το Μουσείο. Η έκθεση οργανώνεται κατά χρονολογικές και θεματικές ενότητες.

Η εκδρομή συνεχίστηκε με την άφιξη στην Ασπροβάλτα, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες  περιηγήθηκαν στο χωριό μαζί με τους γονείς που τα συνόδευσαν. Μετά το φαγητό… παιχνίδι!  Μετά το φαγητό και το παγωτό, οι μαθητές και οι μαθήτριες νοίκιασαν παιδικά ποδοκίνητα μονοθέσια με πετάλια και έκαναν βόλτες στην πλατεία του χωριού. Η επιστροφή στο σχολείο του Κολχικού πραγματοποιήθηκε με ασφάλεια, χωρίς απρόοπτα με ηλιόλουστο καιρό, χωρίς βροχές και την ώρα που είχε προγραμματιστεί.

IMG 20230517 111643IMG 20230517 110940IMG 20230517 112713  IMG 20230517 112718

   

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ



Λήψη αρχείου

Η ΑΙΤΗΣΗ:



Λήψη αρχείου

Ταξίδι “μέσα” στο Ανθρώπινο Σωμα!

IMG 20230406 111447Το μουσείο Ανθρώπινου Σώματος είναι μια εκπαιδευτική και ψυχαγωγική έκθεση όπου πραγματοποιείται ένα ταξίδι μέσα στο ανθρώπινο σώμα, ιδανικός συνδυασμός ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης για όλες τις ηλικίες. Το «Σώμα» είναι μια γιγαντιαία κατασκευή, μοναδική στην Ευρώπη, πενήντα μέτρων μήκος, έξι μέτρων ύψος και αναπαριστά ένα ξαπλωτό ανθρώπινο σώμα εγκύου γυναίκας. Το όνομα της; Ζωή!

IMG 20230406 111214Το Ανθρώπινο Σώμα αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να περιηγηθούν στο εσωτερικό ενός ενηλίκου ανθρώπινου σώματος και να δουν από κοντά όλα τα ανθρώπινα όργανα σε πλήρη λειτουργία, καθώς και να μάθουν για το σκοπό που επιτελούν. Το Ανθρώπινο Σώμα είναι μια μοναδική, πολυσύνθετη κατασκευή που καθημερινά μέσα από εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις των συστημάτων του, μας επιτρέπει να μιλάμε, να κινούμαστε, να αντιλαμβανόμαστε, να θυμόμαστε, να αγαπάμε, να πονάμε, να ζούμε!

IMG 20230406 120312Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου του Κολχικού επισκέφτηκαν την 6η Απριλίου το Ανθρώπινο Σώμα και μέσα από ένα θεαματικό ταξίδι εξερεύνησης του ξεκίνησαν μια πρωτότυπη και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή από το πρόσωπο και συγκεκριμένα από το στόμα που λειτουργεί ως πύλη εισόδου στο σώμα. Παράλληλα, τα παιδιά είδαν την καρδιά να πάλλεται και άκουσαν τους χτύπους της.

IMG 20230406 111542Οι μαθητές και οι μαθήτριες περπάτησαν, είδαν, παρατήρησαν από κοντά και ενημερώθηκαν από εξειδικευμένο προσωπικό για όλα τα βασικά όργανα και τις λειτουργίες τους. Η καρδιά, το στομάχι, ο εγκέφαλος, τα πνευμόνια και άλλα όργανα, οι αρτηρίες, όλο το φλεβικό και λεμφικό σύστημα και βέβαια το φαινόμενο της εγκυμοσύνης, πότε δεν ήταν τόσο κοντά και τόσο κατανοητά. Τέλος, τα παιδιά διατάχθηκαν από βίντεο και παρουσιάσεις την αξία της υγιεινής διατροφής, της άθλησης, του υγιεινού τρόπου ζωής και το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών, σύμφωνα με τους κανόνες του Ιπποκράτη “Περί Διατροφής & Υγείας”.

Kids Save Lives Championship 2023

IMG 20230403 144557 IMG 20230402 153554Ναι… Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού σώζει ζωές!

Με την συμμετοχή 81 Σχολείων και την παρουσία περισσότερων από 300 μαθητών και μαθητριών όλων των βαθμίδων Γενικής Εκπαίδευσης από πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας, της Θεσσαλίας και Νήσων του Βορείου Αιγαίου, ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη με απόλυτη επιτυχία, ο 2ος Μαθητικός διαγωνισμός «KIDS SAVE LIVES CHAMPIONSHIP 2023 – στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)» ο οποίος αποτελεί και παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας (την 7η Απριλίου) και την ημέρα ίδρυσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και οργανώνεται από την Ανθρωπιστική Οργάνωση Κοινωνίας Πολιτών «KIDS SAVE LIVES – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ», σε συνεργασία και έγκριση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και με την εθελοντική συμμετοχή πολλών πιστοποιημένων εκπαιδευτών.

IMG 20230318 183939Το Δημοτικό Σχολείο του Κολχικού συμμετείχε σε αυτή τη γιορτή για τIMG 20230415 175359η ΖΩΗ με τέσσερις μαθητές και μία μαθήτρια της ΣΤ΄ Τάξης. Η ομάδα που συμμετείχε ξεκίνησε να προπονείται με τη σχολική νοσηλεύτρια, Κότσιφα Μαρία, σχεδόν καθημερινά και με την υποστήριξη της πιστοποιημένης εκπαιδεύτριας του KSL, κα Ευθυμίου Ιωάννα, οι μαθητές και η μαθήτρια εξασκήθηκαν σε πρόπλασμα με την εφαρμογή QCPR  Training μέσω κινητού για να παρατηρούν και να διορθώνουν τις τεχνικές τους. Την 17η Μαρτίου η ομάδα ενημερώθηκε μέσω Webex και Virtual συνάντησης για τη συμμετοχή, τη διαδικασία και τη μέντορα, κα Παπαδοπούλου Πελαγία, και την επομένη, στις 18 Μαρτίου παρευρέθηκαν με τους γονείς στο Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού στη Θεσσαλονίκη για να προπονηθούν και να βρεθούν με συνομηλίκους καθώς και με τους μέντορες τους.

ZTS04548 1024x683 1ZTS04346 1024x683 1Από το πρωί της Κυριακής 02 Απριλίου παρευρέθηκε στους χώρους του Πλανητάριου – Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού με το διαγωνιζόμενο μαθητικό σχήμα πλημμυρίζοντας με ενθουσιασμό, χαρά, επευφημίες, συνθήματα, χειροκροτήματα και χαρούμενες φωνές όλον τον διαγωνιστικό χώρο, ο οποίος είχε προετοιμασθεί κατάλληλα από τους οργανωτές. Η αξιολόγηση έγινε με σύγχρονη, επιστημονική μεθοδολογία, σε κατάλληλα εκπαιδευτικά υπερσύγχρονα προπλάσματα συνδεδεμένα με ειδικό λογισμικό που παρέχει ακριβή ποσοστιαίο δείκτη αξιολόγησης (%).

ZTS04554 1024x683 1Συνολικά διατέθηκαν ως τρόπαια ΝΙΚΗΣ εβδομήντα πέντε (75) δωρεάν πιστοποιημένα σεμινάρια για τη Βασική Υποστήριξη Ζωής (BLS | ERC), και 4 αντί για 3 Αυτόματοι Εξωτερικοί Απινιδωτές (AEDs) μετά την συνεχή ισοπαλία των Δημοτικών σχολείων. Με τα χέρια κόκκινα από τα πολλά χειροκροτήματα, ο ιδρυτής και πρόεδρος του Ανθρωπιστικού Οργανισμού KSL, κος Αναστάσης Στεφανάκης αφού ευχαρίστησε «από καρδιάς» όλα τα παιδιά που συμμετείχαν, τους παρευρισκόμενους και υποστηρικτές, συνεχάρη τους νικητές των διαγωνισμών, και μεταξύ άλλων δήλωσε: «Ο αγώνας όλων μας συνεχίζεται και μέσα και έξω από τα σχολεία και αυτός ο καθημερινός και πολυμέτωπος αγώνας μας χρειάζεται όλους εκπαιδευμένους και στην πρώτη γραμμή για την διάσωση κάθε ζωής που θα κινδυνεύσει δίπλα μας. Είναι εύκολο, είναι απλό, δείτε τα παιδιά, μάθετε από τα παιδιά!»

IMG 20230402 093750ZTS04363 1024x683 1Στο τέλος του διαγωνισμού οι μαθητές είδαν από κοντά, μίλησαν και φωτογραφήθηκαν με τον αγαπημένο Youtuber – Gamer – Οδοντίατρο Pano Dent (Πάνος Ευταξίας), ο οποίος τους ενέπνευσε για ακόμη μία φορά, αναφέροντας πως και ο ίδιος πριν καν εκπαιδευτεί στις Πρώτες Βοήθειες έτυχε να είναι παρών σε περιστατικό καρδιακής ανακοπής και πως θα ήθελε να ήταν τόσο καλά εκπαιδευμένος όπως οι μαθητές που συμμετείχαν στον διαγωνισμό!

Μπορεί ο Απινιδωτής να μην ήρθε ακόμα στο Δημοτικό Σχολείο Κολχικού, οι μαθητές και η μαθήτρια που συμμετείχαν, εκπαιδεύτηκαν, προπονήθηκαν, διδάχθηκαν, διασκέδασαν, παρέλαβαν χρυσά μετάλλια, βεβαιώσεις και T-Shirts για τη συμμετοχή στη Γιορτή για την ίδια τη ΖΩΗ… και η επόμενη συμμετοχή θα φέρει το σχολείο μας πιο κοντά στη νίκη! Συγχαρητήρια στους μαθητές και τη μαθήτρια που συμμετείχαν, όπως αναφέρονται αλφαβητικά:

Καραγιαννίδου Ελισσάβετ

Καυκέλης Φώτιος

Μουτσάκου Έιντζελ

Παναγιωτίδης Γεώργιος 

Τσενάλλα Αλέξανδρος 

ΦΑΓΗΤΟΚΟΣΜΟΣ…ΚΟΠΙΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!

   Επηρεασμένοι από το γνωστό παραμύθι “Χάνσελ και Γκρέτελ”σχεδιάσαμε και δημιουργήσαμε έναν κόσμο,όπου όλα είναι φτιαγμένα από φαγητό,όπως βλέπουμε παρακάτω…                                       16792374907611679237490754167923744342816792374434221679237443416167923744341016792373333611679237333355167923733335016792373333441679237309164167923727072416792372707201679237270713

Κοπιάστε κι εσείς …να γίνετε δημιουργοί!

Να ‘τανε το 21!

IMG cd42d593eb0dc617f5b8d6e7309b7503 V Ο εορτασμός της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 γίνεται στην Ελλάδα, την Κύπρο και σε όλο τον κόσμο από τους Έλληνες της διασποράς στις 25 Μαρτίου κάθε χρόνο, την ημέρα εορτασμού και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η ημέρα αυτή είναι επίσημη αργία στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Συνήθως οι εκδηλώσεις εορτασμού περιλαμβάνουν παρελάσεις και άλλες εορταστικές εκδηλώσεις την ίδια ημέρα ή την προηγούμενη.

 Η 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης κατά του Τουρκικού ζυγού, από τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη «ως ευαγγελιζομένη την πολιτικήν λύτρωσιν του ελληνικού έθνους». Η ημερομηνία αυτή θεωρήθηκε ως σημείο αναφοράς από τις πρώτες ήδη ημέρες της Επανάστασης, και μάλιστα ως έναρξη ειδικής χρονολόγησης, ακόμα και σε περιοχές που είχαν επαναστατήσει νωρίτερα. Στην Ελλάδα είχαν αρχίσει εχθροπραξίες πριν την 25 Μαρτίου, όπως μαρτυρείται και από τις ειδήσεις που διασώθηκαν στην «Αλληλογραφία του εν Πάτραις Ολλανδικού Προξενείου: 1821».

IMG 20230324 092558   Μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού υπό την καθοδήγηση και στήριξη της εκπαιδευτικού της τάξης, Κυρικλίδου Θεοχαρούλας, παρουσίασαν με ποιήματα, τραγούδια και απαγγελίες τα γεγονότα που συνέβησαν κατά την ηρωική επανάσταση του 1821. Ακολούθησε το θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Ο Δήμος και το καριοφίλι του» απόσπασμα από το ποίημα του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη με τους μαθητές να φοράνε παραδοσιακές στολές από τον Λαογραφικό Όμιλο του Κολχικού “Βαλάχτσια” με την καθοδήγηση από την εκπαιδευτικό Αβραμίδου Δήμητρα (θεατρική αγωγή). Παράλληλα, ακούστηκαν τα τραγούδια “Τα κλεφτόπουλα”, “Σαράντα παλικάρια από την τη Λιβαδειά”, “Άκρα του τάφου σιωπή” και “Έχε γεια καημένε κόσμε” με τις μαθήτριες ντυμένες ως Σουλίωτισσες με παραδοσιακές στολές από τον Λαογραφικό Όμιλο του Κολχικού “Βαλάχτσια” να χορεύουν το χορό του Ζαλόγγου.

IMG 814d13d5e74f83052b4cd10066c5eb3a V   Η γιορτή πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24 Μαρτίου, με θεατές τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθώς και τους γονείς των μαθητών της Γ’ τάξης. Πολύτιμη ήταν η στήριξη και η συμμετοχή της εκπαιδευτικού Πιπερίδου Αλεξάνδρας (μουσικός) που συνόδευσε τους μαθητές και τις μαθήτριες στα τραγούδια “Ο Θούριος του Ρήγα”, “Δέκα παλικάρια στήσανε χορό”, “Να ‘τανε το 21” και η εορτή ολοκληρώθηκε με το σύλλογο εκπαιδευτικών του σχολείου, τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους γονείς/κηδεμόνες όρθιους να τραγουδούν όλοι μαζί τον Εθνικό Ύμνο. 

«Τα παιχνίδια ζωντανεύουν»

IMG 20230321 094931IMG 20230321 111155Το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1997, από μια ομάδα ανθρώπων του πολιτισμού, με αγάπη για τα παιδιά και θέληση προσφοράς στα κοινά. Μουσειοπαιδαγωγοί , εκπαιδευτικοί ,καλλιτέχνες μουσειολόγοι και εθελοντές ,προσφέρουν καθημερινά εκπαιδευτικά και μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα και ξεναγήσεις για σχολεία.

Οι στόχοι του Μουσείου είναι τα παιδιά να

  • Ταξιδεύουν σε τόπους πολιτισμού και τέχνης.
  • Ερμηνεύουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους.
  • Προσεγγίζουν με ενθουσιασμό την πολιτιστική μας κληρονομιά.
  • Καλλιεργούν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

IMG 20230321 111234IMG 20230328 093619Το Παιδικό Μουσείο ταξιδεύει στις καρδιές των παιδιών και των ενηλίκων με εισιτήριο το παιχνίδι και τη γνώση.

Η  Γ΄ και  η  Δ΄ επισκέφτηκαν το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης στις 21 Μαρτίου. Ξεναγήθηκαν σε αυτό και συμμετείχαν σε δύο προγράμματα.Το πρώτο ήταν “Τα παιχνίδια ζωντανεύουν”. Τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία της κούκλας στο πέρασμα των χρόνων και για τα τσίγκινα παιχνίδια. Είχαν τη δυνατότητα να θαυμάσουν στις καταπληκτικές προθήκες του χώρου παιχνίδια παλαιότερων χρόνων. Με ενθουσιασμό έπιασαν στα χέρια τους κάποια από αυτά και έπαιξαν μαζί τους.

Το δεύτερο πρόγραμμα ήταν το <<Χαρτί σε ροή>>.Νερό και χαρτί. Όπου υπάρχει νερό υπάρχει και ζωή. Η εφεύρεση του χαρτιού αποτελεί ορόσημο για τον πολιτισμό. Υπάρχει άραγε σχέση του νερού με το χαρτί:Το νερό που δεν είναι καθαρό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανακύκλωση και τη δημιουργία ανακυκλωμένου χαρτιού;

IMG 20230321 115739IMG 20230321 115449Η μεθοδολογία του προγράμματος περιλάμβανε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων για την καλύτερη κατανόηση του θεωρητικού πλαισίου, τη συμπλήρωση εκπαιδευτικών ερωτήσεων μέσω εφαρμογών, εκπαιδευτικό παιχνίδι, ενεργητική συμμετοχή των μαθητών σε διάλογο καθώς και δύο βιωματικά εργαστήρια: φιλτραρίσματος νερού και παραγωγής χαρτιού.