ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΨΥΧΟΛΟΓΟ

17 Ιανουαρίου 2022 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΤΡΟΥΣ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι στο σχολείο μας τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός με ειδικότητα ψυχολόγου η οποία θα βρίσκεται στο σχολείο κάθε Δευτέρα. Σε μια εποχή που η καθημερινότητα όλων μας  έχει διαταραχθεί λόγω της πανδημίας του COVID-19 και των συνεπειών που επέφερε, αλλά και από άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τη ζωή μας, η υποστήριξη με κάθε δυνατό τρόπο είναι χρήσιμη.

  Ποιος είναι ο ρόλος ενός ψυχολόγου στο σχολείο;

  • Ατομικές συναντήσεις με τους μαθητές/τις μαθήτριες, μετά από
    εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ίδιους τους μαθητές/τις
    μαθήτριες, τους γονείς/κηδεμόνες τους ή τους/τις εκπαιδευτικούς.
    Προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας μέσα
    στην τάξη με τους/τις μαθητές/μαθήτριες, όπως για την ανάπτυξη
    κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.

 

  •      Στήριξη της οικογένειας των μαθητών. Συναντήσεις με τους
    γονείς/κηδεμόνες, ενημέρωση και υποστήριξη σε περίπτωση που
    υπάρχει σχετική επιθυμία ή ανάγκη.

 

  • Συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς, ενημέρωση και υποστήριξη σε περίπτωση που
    υπάρχει σχετική επιθυμία ή ανάγκη.

 

  • Παροχή βοήθειας στην επαφή της οικογένειας με τους αρμόδιους φορείς και τις κοινωνικές υπηρεσίες υποστήριξης, εάν και όποτε χρειάζεται (πχ. Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης
    Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, Κέντρα Ψυχικής Υγείας).

Οι υπηρεσίες του ψυχολόγου προσφέρονται με βάση το σχετικό κώδικα δεοντολογίας, τηρώντας το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των οικογενειών τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας. Για την ατομική υποστήριξη των μαθητών από τη σχολική ψυχολόγο απαιτείται η συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων τους, με την προσκόμιση σχετικής υπεύθυνης δήλωσης.

Για τον καλύτερο προγραμματισμό της υπηρεσίας της σχολικής ψυχολόγου, προτείνονται οι προγραμματισμένες συναντήσεις μέσω της διεύθυνσης του σχολείου, ώστε τα ζητήματα να αντιμετωπίζονται σε ιδιαίτερο χώρο με ησυχία και την απαιτούμενη  προσοχή.

[Πράξη “Υποστήριξη σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Γενικής Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς”  για την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID-19]