Πρόγραμμα υιοθέτησε μια παραλία

Στις 18 Απριλίου, το σχολείο μας για δεύτερη φορά προχώρησε στον καθαρισμό της παραλίας του χωριού μας στα πλαίσια του προγράμματος της WWF “Υιοθέτησε μια παραλία”.

Τα παιδιά συνεργατικά και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών συνέλλεξαν δείγματα παράκτιων ρύπων και καθάρισαν την παραλία του χωριού τους.

Στη συνέχεια, καταγράψαμε τα είδη ρύπων που μολύνουν την ακτή του χωριού μας και τα καταχωρήσαμε στη σχετική πλατφόρμα του προγράμματος.

Φυσικά στο τέλος δεν παραλείψαμε να ανακυκλώσουμε πλαστικά μπουκάλια και άλλα ανακυκλώσιμα είδη στους σχετικούς κάδους.

Συγχαρητήρια σε όλα το παιδιά, που απέδειξαν πως με τη συνεργασία και την ομαδική δουλειά λίγοι μόνο άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν σε λίγες μόνο ώρες την εικόνα μιας ακτής.

2f937242 e944 45de ba81 d0adf6f2e946 cd260a65 fd18 4ff9 8c04 4de1ba45f6cf 1aecb811 517c 43dc a30e 88ca7c1b7e0a 2e643cdb 7165 4762 9b98 160000003578 d935be0b fe2e 49ef ba0c bfa47d71dcc4

Το δέντρο των συναισθημάτων

Στα πλαίσια του μαθήματος των εικαστικών τα παιδιά της Α-Γ-Δ τάξης μελέτησαν μεταξύ και άλλων καλλιτεχνών και τον ζωγράφο Βασίλι Καντίνσκι.

Γνωρίσαμε τον ζωγράφο Βασίλι Καντίνσκι μέσα από εικόνες και σταθήκαμε στο έργο του “Σπουδή χρωμάτων”. Με αφορμή αυτό το έργο μιλήσαμε για τα χρώματα, τη μουσική και τα συναισθήματα που εκφράζουμε μέσα απο τα χρώματα. Στη συνέχεια, χωρίσαμε το χαρτί μας σε τετράγωνα και ζωγραφίσαμε ομόκεντρους χρωματιστούς κύκλους με λαδοπαστελ. Τους κόψαμε και τους κολλήσαμε στα κλαδιά ενός δέντρου που χρωματίσαμε όλοι μαζί.

Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους με χρώματα και σχήματα και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε έναν ασφαλή χώρο όπου το κάθε παιδί θα μπορέσει να εκφράσει τον εσωτερικό του κόσμο, τι νιώθει κάθε στιγμή αλλά και να εκτονώσει ακόμα αρνητικά συναισθήματα μέσα από την τέχνη.

419f5662 9834 4798 b715 f60ca089e912 7af81352 530f 4f1b ba49 bf6fe7c8d8d3 e9b77836 276a 4448 8d10 2de3a7f53caf d3acf981 6309 4558 bd92 11d83b1b5dc7 dd6806e5 dd60 4d0b b054 7b725e00169d

Εκπαιδευτική Εκδρομή στην Καλλιμασιά

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου, το σχολείο μας είχε την χαρά να μεταβεί στην Καλλιμασιά και να παρακολουθήσει την θεατρική παράσταση του Δ.Σ. Καλλιμασιάς και στη συνέχεια το Λαογραφικό Μουσείο του χωριού.

Ευχαριστούμε θερμά για την πρόσκληση του σχολείου μας στην εξαιρετική παράσταση που ετοίμασε η συνάδελφος Στουπάκη Μαρία, μαζί με τα παιδιά του τμήματός της, τα οποία δώσανε τον καλύτερό τους εαυτό.

Να ευχαριστήσουμε και τον κύριο Κολλιάρο για την ξενάγηση στο λαογραφικό μουσείο, καθώς και τα παιδιά του γυμνασίου που συμμετείχαν στην ξενάγηση και κάνανε την επίσκεψή μας τόσο ενδιαφέρουσα, δίνοντας μια νότα ανανέωσης και ζωντάνιας.

Τα παιδιά μας απολαύσανε την θεατρική παράσταση, γελάσανε και προβληματίστηκαν. Ενθουσιάστηκαν όμως και με τον πλούτο εκθεμάτων του λαογραφικού μουσείου και διασκέδασαν παίζοντας με τα παιδιά του γυμνασίου κυνήγι χαμένου θησαυρού.

Τέλος, να ευχαριστήσουμε και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας για την κάλυψη των εξόδων της εκδρομής μας.

 

18ο Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι Χίου

18ο Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι Χίου

 ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΓΩΝΩΝ

Παρουσία της Πανελλήνιας Πρωταθλήτριας γυναικών στο Σκάκι κ. Μαρία – Αννα Στεφανίδου διοργανώνεται το 18ο Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι Χίου, από τον Μορφωτικό Σύνδεσμο Βαρβασίου Χίου Βιβλιοθήκη ο Φάρος και τον Σκακιστικό Όμιλο Παναγίας Καλλιμασιάς Χίου σε συνεργασία με το 4ο Γυμνάσιο Χίου.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:

Το 4ο Γυμνάσιο Χίου , o Σκακιστικός Όμιλος Παναγίας Καλλιμασιάς Χίου και ο Μορφωτικός Σύνδεσμος Βαρβασίου Χίου-Βιβλιοθήκη ο «ΦΑΡΟΣ» συνδιοργανώνουν το 18ο Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι Χίου, το οποίο θα διεξαχθεί την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024 στις αίθουσες του 4ου Γυμνασίου Χίου με ώρα έναρξης 10 π.μ. Η διοργάνωση γίνεται με τη στήριξη του Δήμου Χίου.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι μαθητές και μαθήτριες των Νηπιαγωγείων,Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:

Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται στο σχολείο κάθε μαθητή/τριας μέχρι την Παρασκευή 8 Μαρτίου στις 12.00 και στη συνέχεια θα αποσταλούν συγκεντρωτικά στο mail του 4ου Γυμνασίου Χίου.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ:

Χώρος των αγώνων θα είναι οι αίθουσες  του 4ου Γυμνασίου Χίου (Νικ. Ζαφειράκη 29, Παναγία Λέτσαινα, Ζωοδόχος Πηγή, Χίος).

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Οι αγώνες θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024. Θα διεξαχθούν 6 γύροι με ώρα έναρξης του πρώτου γύρου 10.00 π.μ . και για το λόγο αυτό θα πρέπει οι μαθητές και μαθήτριες μέχρι τις 9:45 π.μ. να έχουν προσέλθει στο χώρο των αγώνων.

Οι μαθητές/τριες θα αγωνιστούν σε έναν όμιλο για κάθε τάξη (οι συμμετέχοντες Νηπιαγωγείων θα αγωνιστούν στον όμιλο της Α’ Δημοτικού).

 

Οι αγώνες θα γίνουν στις εξής κατηγορίες:

  1. Μαθητές – Μαθήτριες Α’ Τάξης Δημοτικού & Νηπιαγωγείων
  2. Μαθητές – Μαθήτριες Β’ Τάξης Δημοτικού
  3. Μαθητές – Μαθήτριες Γ’ Τάξης Δημοτικού
  4. Μαθητές – Μαθήτριες Δ’ Τάξης Δημοτικού
  5. Μαθητές – Μαθήτριες Ε’ Τάξης Δημοτικού
  6. Μαθητές – Μαθήτριες ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού
  7. Μαθητές – Μαθήτριες Α’ Τάξης Γυμνασίου
  8. Μαθητές – Μαθήτριες Β’ Τάξης Γυμνασίου
  9. Μαθητές – Μαθήτριες Γ’ Τάξης Γυμνασίου
  10. Μαθητές – Μαθήτριες Λυκείου

 

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΩΝΩΝ – ΧΡΟΝΟΣ ΣΚΕΨΗΣ:

Οι αγώνες θα διεξαχθούν με το Ελβετικό σύστημα 6 γύρων, ενώ για λιγότερες από 7 συμμετοχές ανά κατηγορία με το σύστημα Πουλ ( round robin) .Χρόνος σκέψης ορίζονται τα 30 λεπτά ανά παρτίδα (15 λεπτά για κάθε σκακιστή). Αν η παρτίδα υπερβεί τα 20 λεπτά, προστίθεται χρονόμετρο και οι παίκτες οφείλουν να ολοκληρώσουν την παρτίδα εντός 5 λεπτών (χρόνος ανά παίκτη).

Οι αιτήσεις για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα πραγματοποιηθούν

από 1 έως 20 Μαρτίου 2024

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1.Αίτηση (δίνεται από το σχολείο).

2.Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας.
Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες.

3.Βιβλιάριο Υγείας του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

4.Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (δίνεται από το σχολείο).

5.Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας. (αποδείξεις ΔΕΗ, τηλεφώνου, μισθωτήριο συμβόλαιο κ.λ.π.).
6.Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό (δίνεται από το νηπιαγωγείο).

7.Αίτηση εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου (δίνεται από το σχολείο).

Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται καθημερινά από τις 8:30 π.μ. έως τις 13:30 μ.μ. μετά από τηλεφωνικό ραντεβού στο 2271061334

Υιοθέτησε μια παραλία

Την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου σε συνέχεια του προγράμματος της WWF “Υιοθέτησε μια παραλία” επισκεφτήκαμε την παραλία του χωριού μας και καθαρίσαμε τα απορρίμματα, τα οποία στη συνέχεια τα καταγράψαμε στην αυλή του σχολείου μας.
Βάση των δεδομένων που συλλέξαμε η πλειονότητα των σκουπιδιών είναι πλαστικά μπουκάλια και καπάκια από πλαστικά μπουκάλια.
Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως βρήκαμε απορρίμματα που προέρχονται μάλλον από τις πλημμύρες της Θεσσαλίας, όπως φαίνεται από την πληθώρα πλαστικών μπουκαλιών από την γαλακτοβιομηχανία της ΕΒΟΛ.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στοιχεία συλλογής μας στη σελίδα της WWF: Adopt a Beach | WWF
IMG 20240117 121847 IMG 20240117 131007

Οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα σχολεία σχετικά με κορονοϊό, γρίπη και λοιμώξεις αναπνευστικού

Για να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση βασικών μέτρων από καθηγητές, μαθητές και λοιπό προσωπικό:

  • Τακτικό πλύσιμο των χεριών
    • Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
    • Πριν και μετά: ▪Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος ▪ Το γεύμα ▪ Τη χρήση της τουαλέτας
    • Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
    • Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
  • Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
  • Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενωνχώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ)
  • Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων
  • Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό
  • Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
  • Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.
  • Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή

 

Το Δημοτικό Σχολείο Καταρράκτη στις 21 Δεκεμβρίου πραγματοποίησε την Χριστουγεννιάτικη γιορτή των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου.

Τα παιδιά μαζί τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, Παπακωνσταντίνου Κατερίνα, Νανάκη Μαρία και Μάγειρα Κλεοπάτρα, εργάστηκαν εντατικά και με διάθεση συνεργασίας και αλληλουποστήριξης, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η χριστουγεννιάτικη σχολική γιορτή.

Μέσα από την θεατρική αγωγή τα παιδιά αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση και το αίσθημα συνεργασίας τους για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, βελτιώνουν τις μεταξύ τους σχέσεις και αναπτύσσουν θετικά συναισθήματα για τον εαυτό τους.

Συμπληρωματικά τα παιδιά εργάστηκαν όλα μαζί για τη δημιουργία γλυκισμάτων και στολιδιών τα οποία πωλήθηκαν στο σχολικό μπαζάρ προκειμένου το σχολείο μας να συγκεντρώσει χρήματα για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης.

Ευχόμαστε στα παιδιά να είναι πάντα υγιή και δημιουργικά και να συνεχίσουν μέσα από την προσωπική αλλά και συλλογική τους δράση να μας παρουσιάζουν τόσο ενδιαφέροντα και δημιουργικά αποτελέσματαa1e74a8f 46cd 4ad0 8464 0053bc8bb7ab 5f61595c 0f8a 40de 9bf7 f1a04c5b0672 5436b3c9 560a 4c4c 9126 6be6b63d098b df0be6f1 453b 429a b79a da0038fcb609 16d2dae1 faf5 4bad 9dce 16bd453bb63b