Εκπαιδευτική Επίσκεψη των Β’, Ε’, Στ’ τάξεων στο Αστεροσκοπείο και Λαογραφικό Μουσείο Στεφανίου
Σήμερα Τετάρτη 15 Οκτωβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των Β’, Ε’, Στ’ τάξεων του σχολείου μας συνοδεία των εκπαιδευτικών τους επισκέφτηκαν το χωριό Στεφάνι Κορινθίας.
Το Στεφάνι είναι ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας, στα όρια με την Αργολίδα, αμφιθεατρικά χτισμένο σε υψόμετρο 830 μέτρων, σε μια τραχιά και πετρώδη πλαγιά της οροσειράς του Τρητού.
Στο Στεφάνι φιλοξενείται από το 1967 στον λόφο της “Δραγατούρας”, το Αστεροσκοπείο Στεφανίου και ένα από τα πιο σημαντικά τηλεσκόπια της Ελλάδας και γενικότερα της Ευρώπης.
Πρώτη μας στάση λοιπόν το Αστεροσκοπείο! Εκεί μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο τα Μέλη της Αστρονομικής Ένωσης Κορίνθου «Αστερίων»: κ. Δημόπουλος Νικόλαος, Μαθηματικός-ερασιτέχνης αστρονόμος, κ. Peter Van der Wal, αστρονόμος και ο κ. Παπαντωνίου Αντώνης, Πρόεδρος Πολιτιστικού Συλλόγου Στεφανίου και μέλος της Αστρονομικής Ένωσης Κορίνθου.
Τα παιδιά ξεναγήθηκαν από τους Υπεύθυνους του Σταθμού στις εγκαταστάσεις του Αστεροσκοπείου και ενημερώθηκαν για την ίδρυσή του, τη λειτουργία και τον ρόλο του.
Στη συνέχεια παρακολούθησαν σύντομα εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα τη δημιουργία της Σελήνης και τις φάσεις της, ενώ όλοι οι μαθητές/τριές μας ενεπλάκησαν στο σχετικό εργαστήριο με θέμα τις φάσεις της Σελήνης για τη βαθύτερη κατανόηση του φαινομένου.
Μεγάλο ενδιαφέρον για τα παιδιά αποτέλεσε η παρατήρηση του Ήλιου με ηλιοσκόπια και τηλεσκόπια, αλλά και η παρατήρησή του από το ιστορικό τηλεσκόπιο τύπου Cassegrain, με κάτοπτρο διαμέτρου76 cm.
Ευχάριστη έκπληξη ήταν η επίσκεψή μας στην έκθεση αστροφωτογραφιών των μελών του ΑΣΤΕΡΙΩΝΑ, Χάρη Καμπάνη και Κωνσταντίνου Κουτριάνου, που φιλοξενείται στον χώρο του Σταθμού.
Δεν έλειψε, βέβαια, και μια απολαυστική αστρονομική βόλτα, καθώς τα παιδιά πεζοπόρησαν στο μονοπάτι των πλανητών! Τα παιδιά, αποχωρώντας από τις εγκαταστάσεις του Αστεροσκοπείου, ξεκίνησαν από τον Ήλιο και συνάντησαν με τη σειρά τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος, διαβάζοντας πληροφορίες για τον καθέναν τους, ενώ προσέγγισαν τη δεύτερη ζώνη των αστεροειδών, ζώνη Kuiper, προτού επιστρέψουν πάλι πίσω!
Τέλος, μεταφερθήκαμε στο παλιό Δημοτικό Σχολείο του χωριού το οποίο στεγάζει το Λαογραφικό Μουσείο. Εκεί, ο κ. Παπαντωνίου μάς ξενάγησε στον χώρο και μας μετέφερε πλούσιες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τις εκθέσεις που φιλοξενούνται: Η καλλιέργεια του καπνού, Οι δρόμοι της ξενιτιάς των Στεφανιωτών, Η μάχη των Δερβενακίων και η μάχη της Κλεισούρας Αγιονορίου. Ήταν ένα εκπληκτικό ταξίδι στο παρελθόν!
Ευχαριστούμε θερμά τα Μέλη της Αστρονομικής Ένωσης Κορίνθου «Αστερίων» που διέθεσαν τον χρόνο τους και μας μετέφεραν την αγάπη τους για την Επιστήμη της Αστρονομίας και τον τόπο τους!




































































