Την Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου γιορτάστηκε στο σχολείο μας η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας. Η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ήταν να αφιερωθεί αυτή η ημέρα στο βίο και το έργο του εθνικού μας ποιητή, του Διονυσίου Σολωμού, δεδομένου ότι η 9η Φεβρουαρίου αποτελεί ημέρα μνήμης του θανάτου του.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Τάξης, αφού συζήτησαν με τη δασκάλα τους για τη σπουδαιότητα της συγκεκριμένης ημέρας, επεξεργάστηκαν το πρώτο ποίημα του Διονυσίου Σολωμού στην ελληνική γλώσσα. Η εκπαιδευτικός διάβασε στα παιδιά το ποίημα «Η Ξανθούλα» και στη συνέχεια όλοι μαζί ανέλυσαν τα νοήματά του. Ακολούθησε η ακρόαση του μελοποιημένου ποιήματος σε μουσική του Νικόλαου Μάντζαρου και ερμηνεία της Αλίκης Καγιαλόγλου. Τέλος, οι μαθητές επέλεξαν μια εικόνα του ποιήματος και την ζωντάνεψαν με τις ζωγραφιές τους.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης παρακολούθησαν βίντεο με πολίτες ξένων χωρών να παρουσιάζουν τις λέξεις που χρησιμοποιούν στο λεξιλόγιό τους και έχουν ελληνική ρίζα. Οι μαθητές αναγνώρισαν τις αντίστοιχες ελληνικές λέξεις και δημιούργησαν με αυτές ένα κολλάζ. Στη συνέχεια, διάβασαν και άκουσαν τον Εθνικό μας Ύμνο, τον Ύμνο εις την Ελευθερία, πνευματικό δημιούργημα του Διονύσιου Σολωμού και του Νικόλαου Μάντζαρου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης τίμησαν την ημέρα απολαμβάνοντας σπουδαία δημιουργήματα μεγάλων Ελλήνων ποιητών. Ασφαλώς ξεκίνησαν το ποιητικό τους ταξίδι με το πρώτο ελληνικό ποίημα του Διονυσίου Σολωμού την «Ξανθούλα». Συνέχισαν τις ποιητικές τους διαδρομές με το ποίημα του Κωστή Παλαμά «Τραγούδι ενός πατέρα». Ολοκλήρωσαν τις δράσεις τους ζωντανεύοντας μέσω των ζωγραφιών τους εικόνες από τα ποιήματα που μελέτησαν.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ Τάξης, συζήτησαν με τις εκπαιδευτικούς τους για την αξία της γλώσσας μας και διαπίστωσαν ότι η γλώσσα εκτός από τον επικοινωνιακό της χαρακτήρα είναι και ένα τρόπος δημιουργικής έκφρασης. Στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο με την ιστορία της ελληνικής γλώσσας. Επέλεξαν να γνωρίσουν τον σπουδαίο μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό, μέσα από το απόσπασμα του ποιήματος «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι». Αναλύοντας το απόσπασμα, οι μαθητές και οι μαθήτριες σκέφτηκαν να ζωγραφίζουν μια εικόνα από το ποίημα που τους «άγγιξε» περισσότερο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης με τη δασκάλα τους παρακολούθησαν βίντεο για την ιστορική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας και την εξάπλωσή της στον κόσμο. Παρατήρησαν ότι λέξεις με ελληνική ρίζα χρησιμοποιούνται ευρύτατα σε ξένες γλώσσες και ειδικά στους τομείς των φυσικών επιστημών, της ιατρικής, των τεχνών, της λογοτεχνίας. Με αφορμή τη διαπίστωση αυτή έπαιξαν το παιχνίδι «Πες το ελληνικά!». Η εκπαιδευτικός έγραφε στον πίνακα της τάξης ξένους όρους με ελληνική ρίζα και οι μαθητές έγραφαν στα πινακάκια τους την αντίστοιχη ελληνική. Ολοκλήρωσαν τις δράσεις τους με αναφορά στη ζωή και το έργο του Διονυσίου Σολωμού και ανάγνωση αποσπάσματος του ποιήματος «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι».
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ Τάξης επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια της δασκάλας τους απόσπασμα από το ποίημα «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι». Συζήτησαν για να νοήματά του και το άκουσαν μελοποιημένο σε μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου και ερμηνεία του Νίκου Ξυλούρη.