Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε την ολοκλήρωση της συμμετοχής του σχολείου μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools 2026! Η καινοτόμος δράση μας κατά της σχολικής βίας με τίτλο «Πίσω από κάθε μάσκα, μια καρδιά που ζητάει σεβασμό!» έφερε στο σχολείο μας σημαντικές διακρίσεις, εντάσσοντάς το επίσημα στο Δίκτυο των “In Action SDG Schools Club”.
Παράλληλα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κατέκτησαν επάξια τον τίτλο του Πρεσβευτή των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Στόχος 16: Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί), ενώ ως επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας, το σχολείο μας κατέγραψε και ενέταξε την πρακτική του στο παγκόσμιο δίκτυο του “World’s Largest Lesson Living Archive“ υπό την αιγίδα της UNICEF και της UNESCO!
Το Χρονικό της Δράσης μας:
Η δράση μας ξεκίνησε μέσα στις σχολικές αίθουσες με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, όπου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε ανοιχτές συζητήσεις και βιωματικά εργαστήρια γύρω από το φαινόμενο του εκφοβισμού. Μέσα από αυτή τη διαδικασία γεννήθηκε το ηχηρό σύνθημα: «Πίσω από κάθε μάσκα, μια καρδιά που ζητάει σεβασμό!».
Με στόχο το μήνυμα αυτό να μην περιοριστεί στους τοίχους της τάξης, αποφασίστηκε συλλογικά και με την πλήρη υποστήριξη και σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων η συμμετοχή του σχολείου μας σε ένα παραδοσιακό τοπικό έθιμο που περιλαμβάνει καρναβαλική παρέλαση. Η επιλογή αυτή έγινε με σκοπό να επικοινωνήσουμε τις αξίες της αποδοχής και της μη-βίας σε ολόκληρη την τοπική κοινωνία, αξιοποιώντας τη μεγάλη προσέλευση κόσμου.
Στην παρέλαση συμμετείχε σύσσωμο το 9θέσιο σχολείο μας, με τους μαθητές και τις μαθήτριες να πρωταγωνιστούν με τις δικές τους δημιουργίες. Τα παιδιά κατασκεύασαν μόνα τους τις μάσκες που φορούσαν, δίνοντας μορφή στα συναισθήματά τους, ενώ παράλληλα φορούσαν στον λαιμό χειροποίητα καρτελάκια σε σχήμα καρδιάς, πάνω στα οποία είχαν αναγράψει λέξεις-κλειδιά όπως «Σεβασμός», «Αγάπη», «Φιλία» και «Αποδοχή».
Ως επιστέγασμα αυτής της δυναμικής παρουσίας, δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό βίντεο-κοινωνικό μήνυμα. Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης χρησιμοποίησαν το υλικό από τη δράση τους για να αναδείξουν τη διαδρομή από τον προβληματισμό στην τάξη μέχρι την ενεργό δράση στο δρόμο. Η πρωτοβουλία αυτή κατάφερε να ενώσει την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς, αποδεικνύοντας ότι το σχολείο μπορεί να ηγηθεί της κοινωνικής αλλαγής, χρησιμοποιώντας την παράδοση και τη δημιουργικότητα ως οχήματα για έναν κόσμο χωρίς βία.
Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Ελένη Δούρα, Ειρήνη Καρολίδου, Γιώργος Τεφλιούδης, Δήμητρα Τσιολπαντίδου.

