Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριές μου που χάρη στον ζήλο και την εργατικότητά τους κατάφεραν να υλοποιήσουν με επιτυχία το ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο B.A.N.G. – Be A Nice Guy.

Το πρότζεκτ αυτό είχε ως στόχο του να προάγει μια ανοιχτή συζήτηση για τον εκφοβισμό ως έναν τρόπο πρόληψης και καταπολέμησής του. Όλα τα παιδιά αναγνωρίζουν το φαινόμενο, το εντοπίζουν και οδηγούνται στην ανάπτυξη αισθήματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης και μαθαίνουν πώς να αμύνονται. Το πρόγραμμα συνέβαλε στη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος χωρίς μορφές εκφοβισμού τόσο στη σχολική ζωή γενικά, όσο και στη χρήση των κοινωνικών δικτύων και της τεχνολογίας, παρέχοντάς τους προληπτικά μέτρα και πληροφορίες για τους κινδύνους του Διαδικτύου. Επιπλέον, έμαθε στα παιδιά νέους τρόπους και τεχνικές για να προστατευτούν και να αντιμετωπίσουν τον εκφοβισμό, αλλά και πρότυπα ορθής συμπεριφοράς με την προώθηση των ανθρώπινων αξιών (όπως ειλικρίνεια, σεβασμό, υπευθυνότητα, ανεκτικότητα, ενσυναίσθηση, ευαισθησία), αξίες ζωτικής σημασίας για ευημερία, επιτυχή μάθηση και χαρούμενη σχολική ζωή. Το σχολείο να είναι χώρος συνεργασίας, ασφαλούς αλληλεπίδρασης και συναδέλφωσης.
Οι δραστηριότητες του έργου βασίστηκαν στη συνεχή επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών, στην ομαδική εργασία, στη συνεργασία και στον καταμερισμό των εργασιών. Στο twinspace διαμοιράστηκε το συνολικό πλάνο δραστηριοτήτων του έργου. Ο σχεδιασμός εργασιών, ερωτηματολογίων, εντύπων και προκλήσεων έλαβε υπόψη τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες των εταίρων/μαθητών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλοι θα μπορούσαν να παρέμβουν και να συνεργαστούν. Για την εργασία των μαθητών έγινε εγγραφή τους με λογαριασμό στο Twinspace, ώστε να συμμετέχουν ενεργά. Οι μαθητές συμμετείχαν και συνεργάστηκαν σε πολλές διεπιστημονικές και διαθεματικές εργασίες. Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ δημιουργήθηκαν διακρατικές ομάδες συνεργασίας και έγιναν τηλεσυναντήσεις μεταξύ μαθητών.
Ως ευρωπαϊκό έργο eTwinning, οι τεχνολογίες έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο σε όλη τη διαδικασία και συνέβαλαν στην επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων και στη συνεργασία των εταίρων μεταξύ τους.
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο ευρωπαϊκό έργο, που υλοποιήθηκε από μια ετερογενή (καθηγητές, δάσκαλοι και μαθητές Αθμιας και Β/θμιας) και διεπιστημονική (διαφορετικές ειδικότητες εκπαιδευτικών) ομάδα, που ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2023 και για τον σχεδιασμό του λήφθηκαν υπόψη το πλαίσιο κάθε σχολείου, οι διαφορετικές ηλικίες των μαθητών, οι διαθέσιμοι πόροι.
Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν εντυπωσιακή και ανάδειξε τις γνώσεις που αποκόμισαν και τις στάσεις που υιοθέτησαν. Το έργο διαδόθηκε τόσο προφορικά μεταξύ των μαθητών του σχολείου, όσο και στην ευρύτερη κοινότητα με την ανάρτηση του συνδέσμου του στο blog αυτό και με την παρουσίασή του στους εκπαιδευτικούς του σχολείου στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

Πιστοποιητικό έργου εκπαιδευτικού και μαθητών
Πρόκειται για ένα έργο που υλοποιήθηκε με ουσιαστικό τρόπο και οδήγησε σε επίτευξη των στόχων του και αξιολογείται ως μια εξαιρετική πρωτοβουλία, που προωθεί τη σημαντική μάθηση.