dimiourgoumemazi

με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ε2, της εκπαιδευτικού Σοφίας Τσελεπή

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 11 Φεβρουαρίου 2025

Φεβ 202511


φωτο 1

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ 2 του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών στο πλαίσιο εκδηλώσεων για την Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στις 11 Φεβρουαρίου 2025 υλοποίησαν δραστηριότητες με στόχο να γνωρίσουν και να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που υπάρχουν κατά την ενασχόληση τους με το διαδίκτυο, καθώς και να υιοθετήσουν ορθές συμπεριφορές κατά την ενασχόλησή τους με αυτό.

 

φωτο 3

φωτο 4

φωτο 5

από κάτω από: eTwinning Save the world, Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 11 Φεβρουαρίου 2025    

Save The World

Νοέ 202410

Ένα έργο eTwinning project

Πειραματικό δημοτικό Σχολείο Σερρών “Κων. Καραμανλής” / Experimenatal Primary school of Serres “Kon. Karamanlis” Greece 

6th Grade

Teacher:  Tselepi Sofia

 

save the world

Ο κόσμος μας αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της κλιματικής αλλαγής. Ο μολυσμένος αέρας, το νερό και το έδαφος επηρεάζουν αρνητικά τη ζωή όλων των ζωντανών όντων. Θα οργανώσουμε διάφορες δραστηριότητες για να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά μας, που θα είναι οι ενήλικες του αύριο, ότι πρέπει να προστατεύσουμε τον κόσμο μας. Θα τους κάνουμε να συνειδητοποιήσουν τη σημασία των ζώων, των φυτών, του εδάφους, του νερού, του αέρα στη ζωή μας και θα τους εμφυσήσουμε τη συνείδηση ​​ότι πρέπει να τα προστατεύσουν. Θα εργαστούμε για τα μέτρα που πρέπει να λάβουμε, με έμφαση στην καθαρή ενέργεια και την κλιματική αλλαγή. Γιατί ο κόσμος ανήκει σε όλους μας και πρέπει να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας, που είναι το μεγαλύτερο σπίτι μας.

 

από κάτω από: eTwinning Save the world | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Save The World    

CODE WEEK 2024 – 2. LET S STEP FROM PLANET EARTH TO SPACE

Οκτ 202425

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ2 πήραν μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2014 με μια δραστηριότητα με θέμα “LET S STEP FROM PLANET EARTH TO SPACE” κλιματική αλλαγή και πλανήτες.

Πρόκειται για δραστηριότητες κατηγοριών: Δραστηριότητες χωρίς Η/Υ και Τέχνη και δημιουργικότητα

Στη δραστηριότητα αυτή δημιουργούν κώδικες που τους δίνουν με τη σειρά τους στους/στις συμμαθητές/τριές τους να τους κωδικοποιήσουν.  Άλλες δραστηριότητες είναι δραστηριότητες με τη μορφή pixel και χρωματισμό τετραγώνων, ενώ άλλες είναι δραστηριότητες με δημιουργία κώδικα κίνησης και κωδικοποίηση του (διαδρομή σε τετραγωνισμένο χαρτί).

space

από κάτω από: CODE WEEK 2024 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο CODE WEEK 2024 – 2. LET S STEP FROM PLANET EARTH TO SPACE    

CODE WEEK 2024 – 1. Nature with code

Οκτ 202424

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ2 πήραν μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2014 με μια δραστηριότητα με θέμα “Φύση μέσα από κώδικα”.

Πρόκειται για δραστηριότητες κατηγοριών: Δραστηριότητες χωρίς Η/Υ και Τέχνη και δημιουργικότητα

Στη δραστηριότητα αυτή δημιουργούν κώδικες που τους δίνουν με τη σειρά τους στους/στις συμμαθητές/τριές τους να τους κωδικοποιήσουν.  Άλλες δραστηριότητες είναι δραστηριότητες με τη μορφή pixel και χρωματισμό τετραγώνων, ενώ άλλες είναι δραστηριότητες με δημιουργία κώδικα κίνησης και κωδικοποίηση του (διαδρομή σε τετραγωνισμένο χαρτί).

φύση

από κάτω από: CODE WEEK 2024 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο CODE WEEK 2024 – 1. Nature with code    

ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ: B.A.N.G. – Be A Nice Guy

Σεπ 202415

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριές μου που χάρη στον ζήλο και την εργατικότητά τους κατάφεραν να υλοποιήσουν με επιτυχία το ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο B.A.N.G. – Be A Nice Guy.

ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΣΕΛΕΠΗ BANG

Το πρότζεκτ αυτό είχε ως στόχο του να προάγει μια ανοιχτή συζήτηση για τον εκφοβισμό ως έναν τρόπο πρόληψης και καταπολέμησής του. Όλα τα παιδιά αναγνωρίζουν το φαινόμενο, το εντοπίζουν και οδηγούνται στην ανάπτυξη αισθήματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης και μαθαίνουν πώς να αμύνονται. Το πρόγραμμα συνέβαλε στη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος χωρίς μορφές εκφοβισμού τόσο στη σχολική ζωή γενικά, όσο και στη χρήση των κοινωνικών δικτύων και της τεχνολογίας, παρέχοντάς τους προληπτικά μέτρα και πληροφορίες για τους κινδύνους του Διαδικτύου. Επιπλέον, έμαθε στα παιδιά νέους τρόπους και τεχνικές για να προστατευτούν και να αντιμετωπίσουν τον εκφοβισμό, αλλά και πρότυπα ορθής συμπεριφοράς με την προώθηση των ανθρώπινων αξιών (όπως ειλικρίνεια, σεβασμό, υπευθυνότητα, ανεκτικότητα, ενσυναίσθηση, ευαισθησία), αξίες ζωτικής σημασίας για ευημερία, επιτυχή μάθηση και χαρούμενη σχολική ζωή. Το σχολείο να είναι χώρος συνεργασίας, ασφαλούς αλληλεπίδρασης και συναδέλφωσης.

Οι δραστηριότητες του έργου βασίστηκαν στη συνεχή επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών, στην ομαδική εργασία, στη συνεργασία και στον καταμερισμό των εργασιών. Στο twinspace διαμοιράστηκε το συνολικό πλάνο δραστηριοτήτων του έργου. Ο σχεδιασμός εργασιών, ερωτηματολογίων, εντύπων και προκλήσεων έλαβε υπόψη τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες των εταίρων/μαθητών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλοι θα μπορούσαν να παρέμβουν και να συνεργαστούν. Για την εργασία των μαθητών έγινε εγγραφή τους με λογαριασμό στο Twinspace, ώστε να συμμετέχουν ενεργά. Οι μαθητές συμμετείχαν και συνεργάστηκαν σε πολλές διεπιστημονικές και διαθεματικές εργασίες. Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ δημιουργήθηκαν διακρατικές ομάδες συνεργασίας και έγιναν τηλεσυναντήσεις μεταξύ μαθητών.

Ως ευρωπαϊκό έργο eTwinning, οι τεχνολογίες έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο σε όλη τη διαδικασία και συνέβαλαν στην επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων και στη συνεργασία των εταίρων μεταξύ τους.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο ευρωπαϊκό έργο, που υλοποιήθηκε από μια ετερογενή (καθηγητές,  δάσκαλοι και μαθητές Αθμιας και Β/θμιας) και διεπιστημονική (διαφορετικές ειδικότητες εκπαιδευτικών) ομάδα, που ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2023 και για τον σχεδιασμό του λήφθηκαν υπόψη το πλαίσιο κάθε σχολείου, οι διαφορετικές ηλικίες των μαθητών, οι διαθέσιμοι πόροι.

Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν εντυπωσιακή και ανάδειξε τις γνώσεις που αποκόμισαν και τις στάσεις που  υιοθέτησαν. Το έργο διαδόθηκε τόσο προφορικά μεταξύ των μαθητών του σχολείου, όσο και στην ευρύτερη κοινότητα με την ανάρτηση του συνδέσμου του στο blog αυτό και με την παρουσίασή του στους εκπαιδευτικούς του σχολείου στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

tselepi neo

Πιστοποιητικό έργου εκπαιδευτικού και μαθητών

Πρόκειται για ένα έργο που υλοποιήθηκε με ουσιαστικό τρόπο και οδήγησε σε επίτευξη των στόχων του και αξιολογείται ως μια εξαιρετική πρωτοβουλία, που προωθεί τη σημαντική μάθηση.

από κάτω από: eTwinning B.A.N.G-Be A Nice Guy | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ: B.A.N.G. – Be A Nice Guy    

ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ: A LIFE FULL OF MATH

Σεπ 202415

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριές μου που χάρη στον ζήλο και την εργατικότητά τους κατάφεραν να υλοποιήσουν με επιτυχία το ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο A Life Full of Math.

ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ A LIFE FULL OF MATH

Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που ενέπλεξε τα μαθηματικά με την καθημερινή ζωή μας. Τα μαθηματικά υπάρχουν παντού στη ζωή μας. Χρειαζόμαστε μαθηματικά στο σπίτι, στο σχολείο, στον δρόμο, στα παιχνίδια, στη ζωγραφική, στην ιστορία, στη μουσική. Το έργο μας “A Life Full of Math” είχε ως στόχο να αναπτύξουν οι μαθητές μας μια θετική στάση απέναντι στο μάθημα των μαθηματικών, να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να μεταφέρουν τις γνώσεις που απέκτησαν για τα μαθηματικά στην καθημερινότητά τους.

Η ενασχόληση των μαθηματικών με διαθεματικές και βιωματικές δράσεις συνέβαλε στην ανάπτυξη και διατήρηση της γνώσης των μαθητών και στην υιοθέτηση θετικής στάσης για τα μαθηματικά, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση των μαθητών. Με αυτό το έργο, μαθητές/συνεργάτες από διαφορετικές χώρες ασκήθηκαν σε μαθηματικές δραστηριότητες διασκεδάζοντας σε ένα ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο.

Οι δραστηριότητες του έργου βασίστηκαν στη συνεχή επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών, στην ομαδική εργασία, στη συνεργασία και στον καταμερισμό των εργασιών.

Ο σχεδιασμός εργασιών, ερωτηματολογίων, εντύπων και δραστηριοτήτων έλαβε υπόψη τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες των εταίρων/μαθητών και τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Έγινε εγγραφή των μαθητών στο Twinspace, ώστε να συμμετέχουν ενεργά. Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε πολλές διεπιστημονικές και διαθεματικές εργασίες

Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ δημιουργήθηκαν διακρατικές ομάδες συνεργασίας και έγιναν τηλεσυναντήσεις μεταξύ μαθητών.

Οι τεχνολογίες έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο σε όλη τη διαδικασία και συνέβαλαν στην επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων και στη συνεργασία των εταίρων μεταξύ τους.

Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν εντυπωσιακή και ανάδειξε τις γνώσεις που αποκόμισαν και τις στάσεις που  υιοθέτησαν. Το έργο διαδόθηκε τόσο προφορικά μεταξύ των μαθητών του σχολείου, όσο και στην ευρύτερη κοινότητα με την ανάρτηση του συνδέσμου του στο blog αυτό και με την παρουσίασή του στους εκπαιδευτικούς του σχολείου στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

πιστοποητικά μαθητών

                                               Πιστοποιητικά μαθητών

Πρόκειται για ένα έργο που υλοποιήθηκε με ουσιαστικό τρόπο και οδήγησε σε επίτευξη των στόχων του. Αξιολογείται ως μια εξαιρετική πρωτοβουλία, που προωθεί τη σημαντική μάθηση.

MAZI

από κάτω από: eTwinning A life full of math | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ: A LIFE FULL OF MATH    

Πολίτες της Ε.Ε. και eΠολίτες – project για την ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη

Ιούν 202419

1718752863215Με τη μέθοδο του project οι μαθητές/τριες προσέγγισαν την ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη και του e πολίτη και με αξιοποίηση υλικού της Ε.Ε. (Η Γωνιά της μάθησης). Μελέτησαν πληροφορίες για την Ε.Ε. και την ιστορία της καθώς και για τις ιδιότητες και παροχές ενός Ευρωπαίου πολίτη και τέλος παρουσίασαν τις εργασίες τους.

 

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πολίτες της Ε.Ε. και eΠολίτες – project για την ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη    

Το δικό μας Audiobook – Πρόγραμμα “Ακούγοντας ένα βιβλίο” της Δημόσια Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών

Ιούν 202418

βιβλι Με χαρά οι μαθητές μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα “Ακούγοντας ένα βιβλίο” της Δημόσια Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών” με υπεύθυνη τη φιλόλογο  κ. Πολυξένη Ιντζέ. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα κοινωνικής συνεισφοράς για ανθρώπους που έχουν προβλήματα όρασης κι όχι μόνο. 

Οι ενέργειές μας: Αρχικά μετά την πρόσκληση δηλώσαμε συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό. Έπειτα από μια λίστα επιλέξαμε το βιβλίο “Είμαι πρόσφυγας από την  Κερύνεια” του Ν. Στελλάκη. Μοιράσαμε τη δουλειά και αρχίσαμε τις αναγνώσεις. Έπειτα ακολούθησαν οι ηχογραφήσεις σε χώρους του σχολείου μας, στην τάξη, στη βιβλιοθήκη του σχολείου και στην αίθουσα πληροφορικής. Ενώσαμε όλα τα ηχητικά αρχεία και το ενιαίο ηχητικό αρχείο του βιβλίου ήταν έτοιμο. Το πρόγραμμα έκλεισε με μια εορταστική εκδήλωση αποτίμησης και απονομής ενθύμιων στο αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών, όπου οι μαθητές και μαθήτριές μας παρουσίασαν έναν πρωτότυπο θεατρικό διάλογο με θέμα “Προς την υλοποίηση του προγράμματος” και μια προβολή φωτογραφιών από την υλοποίηση στο σχολείο. Τέλος έγινε η απονομή των βεβαιώσεων.

Μεθοδολογία αυθεντικής μάθησης με αυθεντικές δραστηριότητες, σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης και χρήση των ψηφιακών εργαλείων.

βλβι2

Συμπεράσματα-Αποτίμηση

Τα παιδιά απόλαυσαν τις αναγνώσεις.

Πρόσφεραν στην κοινότητα και σε ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για το ιστορικό θέμα της εισβολής των Τούρκων στην Κύπρο.

Εξασκήθηκαν στην ανάγνωση τόσο ως αναγνωστική δεξιότητα όσο και ως σημασιολογική λειτουργία.

Ανέπτυξαν επικοινωνιακές δεξιότητες και εξωστρέφεια.

βιβλοιθ

Στην ιστοσελίδα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Σερρών θα βρείτε πληροφορίες για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα και επίσης τον υπερσύνεδσμο από το κανάλι της Δημοσίας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Σερρών για το δικό μας ακουστικό βιβλίο  εδώ.

Αναμένουμε τη συμμετοχή μας και για το 2024-25, καθώς το πρόγραμμα συνεχίζεται.

Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι στην ιστορία και στη ζωή!!!

 

 

από κάτω από: Εκπαιδευτικά προγράμματα, ΚΥΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το δικό μας Audiobook – Πρόγραμμα “Ακούγοντας ένα βιβλίο” της Δημόσια Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών    

Καλλιέργεια σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών – Δράσεις – Εκδηλώσεις – Σχολικές εκδρομές

Μάι 202431

Βασιλική

Στο πλαίσιο της σχολικής ζωής οι δράσεις, οι εκδηλώσεις και οι σχολικές εκδρομές καλλιεργούν τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, δημιουργούν τις βάσεις μιας υγειούς άμιλλας, μιας αποτελεσματικής συνεργασίας, με σεβασμό,  αλληλεγγύη,  ενσυναίσθηση των παιδιών και βάζει τα θεμέλια για μια υγιή κοινωνική ζωή χωρίς bullying, χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, με σεβασμό στον άνθρωπο. Στην παρουσίαση που ακολουθεί παρουσιάζονται δράσεις που αναδεικνύουν τον χαρακτήρα αυτόν του σχολείου και προβάλλουν κοινωνικές πτυχές της σχολικής/κοινωνικής ζωής με έμφαση στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών.



Λήψη αρχείου

 

από κάτω από: ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλλιέργεια σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών – Δράσεις – Εκδηλώσεις – Σχολικές εκδρομές    

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΡΕΑ

Μάι 202431

Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: STEAM

Αξιοποιήθηκε το υλικό Mεταμορφώσεις γεωμετρικών σχημάτων και στερεών της Διονυσίας Καρλατήρα από τις βιβλιοθήκες των εργαστηρίων δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

 

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΡΕΑ    
« Παλιότερα άρθρα


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων