Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε! Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες! Ήταν ένα εποικοδομητικό project με πολλά οφέλη για τα παιδιά!
Παραθέτουμε τα πιστοποιητικά συμμετοχής των μαθητών μας και της εκπαιδευτικού.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε! Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες! Ήταν ένα εποικοδομητικό project με πολλά οφέλη για τα παιδιά!
Παραθέτουμε τα πιστοποιητικά συμμετοχής των μαθητών μας και της εκπαιδευτικού.
Συμμετοχή στις Εικαστικές Εκθέσεις
με 2 θεματικές κατηγορίες έργων:
Συμμετοχή στις εκδηλώσεις
με την παρουσίαση του προγράμματος
Νέες Τεχνολογίες & Παραδοσιακά παιχνίδια,
ένα πρόγραμμα σύμπραξης των σχολείων:
Δόθηκαν έπαινοι συμμετοχής σέ όλους τους μαθητές/τριες που συμμετείχαν στην παρουσίαση του προγράμματος.
Την Τρίτη 21 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρου του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου (Λευκωσία), η εκδήλωση βράβευσης των μαθητικών δημιουργιών που διακρίθηκαν στο 10 ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες».
Ο διαγωνισμός τελέστηκε υπό την Αιγίδα της Αυτού Εξοχότητας της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και της Αυτού Εξοχότητας του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη. Ακόμη, υλοποιήθηκε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου.
Ο διαγωνισμός συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και το Σπίτι της Κύπρου – Μορφωτικό γραφείο της Κυπριακής Πρεσβείας στην Ελλάδα.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν 540 περίπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί 80 σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Κύπρο, την Ελλάδα και την Ομογένεια, που παρέλαβαν τα βραβεία τους και παρουσίασαν τις δημιουργίες τους.
Μεταξύ αυτών παραβρέθηκαν και δικοί μας μαθητές που παρέλαβαν τα βραβεία.
Συμμετοχή με την εισήγηση “Το πρόγραμμα LOOP στο Πειραματικό Δημ. Σχολ. Σερρών Κων. Καραμανλής” στη διαδικτυακή διημερίδα διάχυσης καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας, την οποία διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τα μέλη της Π.Ε.Π.Π.Σ. και διεξήχθη διαδικτυακά την Παρασκευή 19 Απριλίου και το Σάββατο 20 Απριλίου 2024.
Πρόκειται για ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα mentoring: Erasmus+ LOOP-EMPOWERING TEACHERS PERSONAL, PROFESSIONAL AND SOCIAL CONTINUOUS DEVELOPMENT THROUGH INNOVATIVE PEER-INDUCTION PROGRAMMES, που αφορά στο mentoring.
Οι παρουσιάσεις της πρωτοβάθμιας για τη διημερίδα Διάχυσης καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων Πρότυπων-Πειραματικών είναι ανεβασμένες στο κανάλι Δράσεις ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας στο βίντεο «Σάββατο 20/4 Α/ΘΜΙΑ Διημερίδα Διάχυσης καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων Πρότυπων-Πειραματικών».
Η δική μου εισήγησή μου ξεκινά στις 2:04:54 στο βίντεο που μπορείτε να δείτε εδώ.
αωσγζδηφ
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών. Υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και της Α.Ε. του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη.
Βασική επιδίωξη του διαγωνισμού είναι να αποτελέσει εκπαιδευτική «γέφυρα» ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια και να ενδυναμώσει τη συνεργασία και την επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού.
Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 235 σχολικές μονάδες και περίπου 11.500 μαθητές/τριες:
Υποβλήθηκαν συνολικά 1058 μαθητικές δημιουργίες:
Oι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε2 του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών «Κων. Καραμανλής», συμμετείχαν στον Διαγωνισμό με την αποστολή των εξής 12 έργων:
Από αυτά βραβεύτηκαν 3 έργα με το 1ο βραβείο
«Διχοτομημένη Κύπρος» 1ο βραβείο
«Κυπρόπολη» 1ο βραβείο
«Το κουτί του Αττίλα» 1ο βραβείο
Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται όλα τα έργα που στείλαμε.
Για την προετοιμασία των μαθητών/τριών για τον διαγωνισμό υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:
1) Μελέτη της βυζαντινής και νεότερης ιστορία της Κύπρου.
2) Γνώση της γεωγραφίας και γεωμορφολογίας του νησιού, γνωριμία με το περιβάλλον του, νησί, πόλεις, τουριστικά αξιοθέατα, κυπριακή μουσική, κυπριακή διάλεκτος, αρχαιολογικά μνημεία, πολιτισμό.
3) Μελέτη λογοτεχνικών έργων όπως ακριτικά τραγούδια, ποιήματα και λογοτεχνικά έργα.
4) Παράλληλη υλοποίηση προγράμματος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Σερρών με τίτλο «Ακούγοντας … ένα βιβλίο!». Υπεύθυνη προγράμματος βιβλιοθήκης η κ. Πηνελόπη Ιντζέ, φιλόλογος.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην τάξη όπου και οι μαθητές διάβασαν το βιβλίο του Ν. Στελλάκη «Είμαι πρόσφυγας από την Κερύνεια» σε εικονογράφηση του Αχ. Ραζή από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.
Το βιβλίο μάς μετέφερε στα γεγονότα της εποχής της εισβολής στην Κύπρο και άγγιξε την καρδιά μας. Στη συνέχεια ηχογραφήσαμε τις αναγνώσεις και όλα τα αρχεία ήχου στάλθηκαν ως ένα ενιαίο αρχείο ήχου στη βιβλιοθήκη, οπότε και θα αποτελούν μέρος των Audiobooks, για όλους τους συνανθρώπους μας που έχουν προβλήματα όρασης ή άλλες δυσκολίες στο να διαβάσουν ένα βιβλίο.
Τα παιδιά με ενθουσιασμό συμμετείχαν στο πρόγραμμα, χάρηκαν την υλοποίησή του, γνωρίζοντας ότι προσφέρουν στους συνανθρώπους τους που έχουν ανάγκη και συγκινήθηκαν ξέροντας ότι οι φωνές τους θα μείνουν αθάνατες στο πέρασμα των χρόνων. Αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το λινκ πρόσβασης μέσω της ιστοσελίδας της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Σερρών, ώστε όλοι μας να ακούσουμε τα Audiobooks και να απολαύσουμε την ανάγνωση των αγαπημένων μας παιδιών!
Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν 2 σύγχρονες τηλεσυναντήσεις μεταξύ των μαθητών των σχολείων/εταίρων του έργου.
Στην 1η τηλεσυνάντηση, μια συνάντηση γνωριμίας, παρουσιάσαμε τα σχολεία και τις χώρες και δείξαμε μια δουλειά μας, τα χαριτωμένα συμμετρικά τέρατα.
Στη 2η τηλεσυνάντηση, αποχαιρετιστήρια συνάντηση, ανταλλάξαμε ευχές και αποχαιρετιστήκαμε.
Για τη δραστηριότητα αυτή παιδιά από κάθε χώρα/εταίρο σκέφτηκαν ιδέες για μαθηματικά παιχνίδια. Μια χώρα εταίρος ένωσε τις ιδέες αυτές σε ένα ψηφιακό κουίζ στο Kahoot, που έπαιξαν όλα τα παιδιά κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης.
https://kahoot.it/challenge/cc325052-035a-49ab-b5dd-9387c69fdb45_1712129526813
Γ. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση
Τίτλος: «e-Γιαγιάδες, e-Παππούδες, e-πολίτες εν δράσει» – Ιστορίες ψηφιακής καθημερινότητας παραλλαγή του υλικού της Ιωάννας Μανάφη
Το πρόγραμμα στοχεύει να καλλιεργήσει και να ενισχύσει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών (δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας και δεξιότητες της τεχνολογίας) εμπλέκοντάς τους σε προβληματικές καταστάσεις ψηφιακής καθημερινότητας, τις οποίες αντιμετωπίζουν κυρίως οι ηλικιωμένοι του οικείου περιβάλλοντός τους, παππούδες και γιαγιάδες, λόγω χαμηλού επιπέδου ψηφιακών δεξιοτήτων.
Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (ενσυναίσθηση και κοινωνική ευαισθησία) παροτρύνοντας τους μαθητές να συνεισφέρουν εθελοντικά στον ψηφιακό γραμματισμό ηλικιωμένων ατόμων.
Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση
Αξιοποιήθηκε υλικό του ΙΕΠ από την Ιωάννα Μανάφη με τίτλο «e-Γιαγιάδες & e-Παππούδες εν δράσει»
Ιστορίες ψηφιακής καθημερινότητας.