dimiourgoumemazi

με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ε2, της εκπαιδευτικού Σοφίας Τσελεπή

Δημιουργία των ομάδων της τάξης μας

Σεπ 202328

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος είναι μία ισχυρή μέθοδος διδασκαλίας, καθώς οι μαθητές εργάζονται μεταξύ τους και μαζί ως ίσοι, συγκεντρώνουν πληροφορίες και γνώσεις και αλληλοσυμπληρώνονται, αφού ο καθένας έχει το δικό του ταλέντο, για να δημιουργήσουν ένα ενιαίο έργο, έχοντας κοινούς στόχους. Συμβάλλει επίσης στη διαχείριση της τάξης, της συμπεριφοράς και της πειθαρχίας (Kirk, 2001). Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες νιώθουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα στο να ολοκληρώσουν ένα έργο, αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, γίνονται οργανωτικοί, αναλαμβάνουν ρόλους και έργα και βιώνουν το αίσθημα της ομάδας. Καλλιεργούν έτσι τις μεταξύ τους σχέσεις και αναπτύσσουν την κοινωνικότητά τους.

Για τους παραπάνω λόγους και όχι μόνο χωριστήκαμε στην τάξη μας σε ομάδες με σκοπό να ασχοληθούμε ομαδικά με δράσεις προγραμμάτων και γνωστικά αντικείμενα. Για τον διαχωρισμό των μαθητών σε ομάδες εφαρμόστηκε η μέθοδος του κοινωνιογράμματος για τη δημιουργία των δυάδων και στη συνέχεια με επιλογή εικόνων σχηματίστηκαν οι τετράδες (ιδέα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων “Η ασφαλής λεωφόρος” της ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς του Απόστ. Παρασκευά) . Πιο συγκεκριμένα, έγινε ένα κοινωνιόγραμμα για τα αγόρια κι ένα για τα κορίτσια, ώστε να δημιουργηθούν αρχικά δυάδες αγοριών και δυάδες κοριτσιών. Κάθε αγόρι επέλεξε 3 άλλα αγόρια και χαράξαμε τα βέλη μεταξύ τους. Όπου υπήρχε αμφίδρομη διαδρομή δημιουργούσαμε τη δυάδα αγοριών. Το ίδιο έγινε και για τα κορίτσια. Δημιουργήθηκαν έτσι 5 δυάδες αγοριών και 5 δυάδες κοριτσιών. Στη συνέχεια ενώσαμε μία δυάδα αγοριών με μία δυάδα κοριτσιών ως εξής: Πάνω σε ένα κόκκινο χαρτόνι τοποθετήσαμε 5 εικόνες σχετικές με Η/Υ γυρισμένες από την ανάποδη μεριά ώστε να μην φαίνεται η εικόνα. Σε ένα πράσινο χαρτόνι τοποθετήσαμε τις ίδιες 5 εικόνες πάλι γυρισμένες ανάποδα. Κάθε δυάδα αγοριών επέλεξε μία από τις πέντε εικόνες. Το ίδιο έκανε κάθε δυάδα κοριτσιών. Οι δυάδες αγοριών και οι δυάδες κοριτσιών που είχαν επιλέξει την ίδια εικόνα δημιούργησαν την τετράδα εργασίας. Τα μέλη της ομάδας (τετράδας) αποφάσισαν το όνομα της ομάδας τους, συζήτησαν για το πώς θα συνεργαστούν, όρισαν ρόλους στην ομάδα, κατέγραψαν τις αποφάσεις τους και παρουσίασαν στην ολομέλεια όλα όσα συζήτησαν. Σε μία εικαστική σύνθεση κολάζ με χαρτόνι,  κόλλησαν την εικόνα της ομάδας, έγραψαν το όνομα της ομάδας και κόλλησαν δίπλα το συμβόλαιο συνεργασίας της ομάδας με τα ονόματά τους και τους ρόλους τους. Ήταν μια διαδικασία βιωματική και παιγνιώδης, την οποία τα παιδιά ευχαριστήθηκαν ιδιαίτερα!

                   δημιουργία ομάδων          omades

από κάτω από: ομάδες| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δημιουργία των ομάδων της τάξης μας    

Τα σχόλια είναι κλειστά.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων