Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια σειρά από βιωματικές και εκπαιδευτικές δράσεις που στόχο είχαν να ενισχύσουν την ενσυναίσθηση, την κατανόηση και τον σεβασμό απέναντι στη διαφορετικότητα.
Συγκεκριμένα οι μαθητές συμμετείχαν σε σταθμούς δραστηριοτήτων που προσομοίωναν διάφορες αναπηρίες – οπτική, ακουστική, κινητική, νοητική και αναπτυξιακή – ώστε να κατανοήσουν τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλά άτομα γύρω μας.
Βιωματικές δράσεις για προβλήματα όρασης
Κίνηση με κλειστά μάτια και καθοδήγηση από συμμαθητή.
Χρήση μπαστουνιού και προσανατολισμός μόνο με την αφή και τον ήχο.
Αναγνώριση ανάγλυφων λέξεων (με υλικά όπως φακές ή σιλικόνη), προσεγγίζοντας το σύστημα Braille.
Παιχνίδια όπως το «κυνήγι του κουδουνιού» και εξάσκηση στο παραολυμπιακό άθλημα Goalball.
Δράσεις για ακουστική αναπηρία
Εξάσκηση στη χειλανάγνωση.
Γνωριμία με το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας και νοηματισμός απλών λέξεων και ευχών.
Προβολή βίντεο και τραγουδιών στη νοηματική, όπως το «Ρούντολφ» και ο Εθνικός Ύμνος.
Δραστηριότητες προσομοίωσης κινητικών δυσκολιών
Εκτέλεση καθημερινών κινήσεων μόνο με το ένα χέρι (άνοιγμα βάζου, κουμπώματα, φερμουάρ, κορδόνια).
Καθιστές ασκήσεις, καθιστή πετοσφαίριση και προσαρμοσμένο μπάσκετ με χαμηλά καλάθια.
Σκυταλοδρομίες με περιορισμούς, όπως τρέξιμο με ένα πόδι ή με δεμένα χέρια.
Προσομοίωση νοητικών – αναπτυξιακών δυσκολιών
Περιγραφή και αναπαράσταση ακανόνιστων σχεδίων χωρίς προηγούμενη οπτική επαφή.
Συμμετοχή σε «τεστ άγνωστης γλώσσας», προσομοιώνοντας τις δυσκολίες κατανόησης που αντιμετωπίζουν άτομα με νοητικές δυσλειτουργίες.
Παιχνίδια συνεργασίας και καθοδήγησης
Παιχνίδι «Τυφλόμυγα».
Καθοδήγηση συμμαθητή με απτική (χέρι στον ώμο) και λεκτική υποστήριξη, ώστε να βιώσουν την αξία της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας.
Ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς
Μέσα από όλα αυτά τα βιώματα, οι μαθητές μας έμαθαν ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να αντιμετωπίζει διαφορετικές δυσκολίες, αλλά όλοι αξίζουμε σεβασμό, κατανόηση και ίσες ευκαιρίες.














