Οι μαθητές/τριες των Ε’ και Στ’ τάξεων, με την βοήθεια της εκπ/κού Πληροφορικής κας Στέλλας Κολλυμένου, στέλνουν τις ευχές τους σε όλον τον κόσμο μέσα από μια όμορφη παρουσίαση!
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!
Οι μαθητές/τριες των Ε’ και Στ’ τάξεων, με την βοήθεια της εκπ/κού Πληροφορικής κας Στέλλας Κολλυμένου, στέλνουν τις ευχές τους σε όλον τον κόσμο μέσα από μια όμορφη παρουσίαση!
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!
Την Παρασκευή 4 Απριλίου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού βιβλίου, ο Σύλλογος Εκπα/κών και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προσκάλεσαν στο σχολείο μας την εκπαιδευτικό και συγγραφέα κα. Έφη Ψαροπούλου, για να παρουσιάσει το βιβλίο της «ΠΛΑΣΤΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κοντύλι.
Το βιβλίο είναι ένα αλληγορικό διήγημα σε μορφή graphic novel (κόμικ) που συνδυάζει τρεις μορφές τέχνης: Λόγο-εικονογράφηση-μουσική και αναφέρεται στις πανανθρώπινες αξίες, όπως η δικαιοσύνη, η ανδρεία, η φρόνηση, αλλά και θέματα που αφορούν τον πλανήτη μας. Συνεπώς τα
μηνύματα είναι πολλαπλά γιατί συνδέουν το άτομο με την κοινωνία και το περιβάλλον, ζητήματα επίκαιρα όσο ποτέ στις μέρες μας.
Οι μαθητές των τάξεων Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παρουσίαση του βιβλίου από τη συγγραφέα και την εικονογράφο και να συνομιλήσουν μαζί τους.
Την Τρίτη 8 Απριλίου οι μαθητές/τριες της Στ΄ Τάξης επισκέφθηκαν το Μουσικό Σχολείου Βόλου, ένα από τα καλύτερα Μουσικά σχολεία της χώρας, με πλήθος πολιτιστικών και μουσικών δράσεων και εκδηλώσεων και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του σχολείου, ενώ είχαν επίσης την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα μουσικά σύνολα (μικρή συμφωνική ορχήστρα, παραδοσιακή, λαϊκή, σύγχρονη).
Την Τρίτη 1 Απριλίου, στο θέατρο της Παλιάς Ηλεκτρικής, είδαμε το γνωστό λαϊκό παραμύθι “Οι Μουσικοί της Βρέμης” από τη συλλογή παραμυθιών των αδελφών Γκριμ και μας άρεσε πολύ! Όλοι κι όλες που συμμετείχαν, ζωντάνεψαν το παραμύθι εντυπωσιακά και η υπέροχη Φιλαρμονική του Δήμου Βόλου, έδινε τον ρυθμό παίζοντας ζωντανά σε όλη τη διάρκεια της παράστασης! Ηταν μια εξαιρετική παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ ΒΟΛΟΥ και βέβαια τα παιδιά όλων των τάξεων την απολαύσαμε αληθινά,
Την Τρίτη 25 Μαρτίου 2025, το σχολείο μας συμμετείχε στην δοξολογία και την κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο του Αγίου Ιωάννη Ανακασιάς. Κατόπιν το τμήμα παρέλασης από μαθητές/τριες των Στ΄- Ε’ και Δ’ τάξεων, παρέλασε στην παραλία της πόλης. Συγχαρητήρια στον γυμναστή μας κ. Δημ, Βαταμίδη και φυσικά σε όλα τα παιδιά. Και του χρόνου!
“Το 1821 μέσα από τα μάτια, την ψυχή και τα χέρια του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου” ήταν ο τίτλος της σχολικής γιορτής για την επέτειο της Επανάστασης του 1821, η οποία έγινε την Τρίτη 14 Μαρτίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, Οι μαθητές της Στ΄ τάξης προσέγγισαν το 1821, μέσα από τις 14 τοιχογραφίες του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου, που φιλοτέχνησε ο ίδιος στο αρχοντικό Κοντού στην γειτονική μας Ανακασιά. Με δραματοποιήσεις, τραγούδια και χορούς τα παιδιά παρουσίασαν τις τοιχογραφίες για τους ήρωες και γεγονότα που ζωγράφισε ο Θεόφιλος και βέβαια μίλησαν για τη ζωή και έργο του του “φουστανελά” ζωγράφου που έζησε για αρκετά χρόνια στην περιοχή μας. Υπεύθυνος εκπ/ός: Νικ. Φιλάρετος, διδασκαλία χορωδίας Ελ. Χαχαμίδη και υπέυθ. χορευτικού Δημ. Βταμίδης. Στη χορωδία συμμετείχαν και τα παιδιά της Έ τάξης.
Εγγραφές μαθητών στην Α Δημοτικού για το σχολικό έτος 2025-2026
Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά
στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025.
Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της
Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες
που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών Α’ δημοτικού
1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται
μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα
«Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με
υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο
γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου
του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.
Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω
διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση
απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν
υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α΄ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό
σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:
α) Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη
δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και
συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να
εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της
σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η
κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο
Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως,
εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο
Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο
(λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο
πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να
αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το
οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό
Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης,
Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια
προς τούτο δημόσια υπηρεσία.
γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά,
καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.
2. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή
«GIS- based “Χωροταξικό”» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο
Νηπιαγωγείο φοίτησης. Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανάθεση σύμφωνα με το προηγούμενο
εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου. Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται
να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριων
που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά κατανεμηθεί,
εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.
3. Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας Β1, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την
επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα
φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι
εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη
Δημοτικού» διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και
παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην
οικογενειακή μερίδα του. Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την
επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του δημοτικού
και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/τριας για τον/την
οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο και (δ)
ημερομηνία γέννησης.
4. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του
στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα
πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).
5. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση
από τη σχολική μονάδα.
6. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική
πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών
Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει
την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση
διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα. Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των
δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512 του
ΑΚ.
7. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν
ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή. Εφόσον
απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το δημοτικό σχολείο στους
γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες
διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».
8. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για
οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η
αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός
των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε
όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή
των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας
Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.).
9. Η πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την
επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής τους, κάνοντας
χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).
10. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση
εγγραφής τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής
τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους
Στο πλαίσιο της σχολικής γιορτής για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 που ετοιμάζει εφέτος η Στ’ τάξη του σχολείου μας, επισκεφθήκαμε το αρχοντικό Κοντού-Μουσείο Θεόφιλου, στην Ανακασιά.
Όπως ειναι γνωστό ο λαϊκός ζωγράφος Θεόφιλος Χατζημιχαήλ ή Κεφαλάς, με καταγωγή από την Λέσβο, ζωγράφισε πολλές τοιχογραφίες στο σπίτι του μυλωνά Γιάννη Κοντού στην Ανακασιά, με θέματα από την επανάσταση του 1821 και τους ήρωές της. Το επισκεφθήκαμε, είδαμε τις ζωγραφιές του, τις συζητήσαμε και είμαστε έτοιμοι να τις παρουσιάσουμε στη σχολική γιορτή, 24 Μαρίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.
την Τρίτη 18/2/25, οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή και περισσή λαχτάρα τη θεατρική παράσταση Το Αστερόπαιδο. Βασισμένο στο ομώνυμο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ, δραματοποιήθηκε επί σκηνής του “Αχιλλείου”, συνδέοντας την τέχνη της αφήγησης με την τέχνη του θεάτρου, συνοδευόμενα με ζωντανή μουσική ( σαντούρι, βιολί) και τραγούδια, αντλώντας μουσικά μοτίβα από την παράδοση.
Οι μικροί μαθητές μας εντυπωσιάστηκαν από τους ηθοποιούς με τα όμορφα κουστούμια και από τα ευρηματικά σκηνικά.
Εν τέλει τα παιδιά διδάχτηκαν πως θα πρέπει να αναζητούν την ” Αληθινή ομορφιά”, εκείνη η οποία κάνει τον κόσμο πιο φωτεινό! Άλλωστε ” τα πιο φωτεινά αστέρια κατοικούν στην καρδιά μας και λάμπουν με τις όμορφες πράξεις μας”. Επιτυγχάνονται, δηλαδή, όλα αυτά μόνο αν μετριάσουμε τον εγωισμό και ενδυναμώσουμε την ενσυναίσθηση.
Γιατί η πραγματική ομορφιά βρίσκεται σε εκείνον που συναισθάνεται, αγαπά τους συνανθρώπους του και προσφέρει με την καρδιά του.