ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΓΗΣΗ

Ο ι μαθητές της  Γ΄τάξης του σχολειου μας παίρνουν μέρος στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης  “Ο συναρπαστικός κόσμος της εικονογραφήγησης” με τις περιπέτειες του Οδυσσέα σε κόμικς.

Σκοπός της δράσης  είναι η καλλιέργεια της φιλικής σχέσης των παιδιών με την ανάγνωση, της αγάπης για το βιβλίο, της γνωριμίας με τη μυθολογία. Δρα υποστηρικτικά προς το μάθημα της Ιστορίας, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η Οδύσσεια.

Τα κόμικς αποτελούν ένα χρήσιμο  εκπαιδευτικό εργαλείο, γιατί συμβάλλουν  στη μαθησιακή διαδικασία προσεγγίζοντας τη γνώση με τρόπο ελκυστικό προς το παιδί.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ-ΜΙΑ ΑΥΛΗ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η ενδοσχολική βία είναι ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια απασχολεί σοβαρά κάθε σχολική κοινότητα. Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013, Πανελλήνια Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, στα πλαίσια της συνεργασίας του σχολείου μας με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) πραγματοποιήθηκαν δράσεις σχετικές με το θέμα αυτό.

Συγκεκριμένα, ο ψυχολόγος κ. Άρης  Γκανούρης και η ειδική παιδαγωγός κ. Ελένη Μπαρμπουδάκη μίλησαν στα παιδιά για το θέμα της επιθετικής συμπεριφοράς και της βίας στο σχολείο προσεγγίζοντας το θέμα θεωρητικά με Power point αλλά και αλληλεπιδραστικά. Η  οπτικοποιημένη αφήγηση του παραμυθιού ” Οι νταήδες του βυθού”  και η δραματοποίηση σεναρίων μέσα από εικόνες πυροδότησαν το ενδιαφέρον των παιδιών.  Οι μαθητές έδειξαν ενθουσιασμό, υπέβαλαν ερωτήσεις, έκαναν προτάσεις και συμμετείχαν στα διαδραστικά παιχνίδια του προγράμματος.

Παρότι η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής  βίας  είναι ένα θέμα πολυπαραγοντικό, που απαιτεί προσπάθεια με συνέχεια και συνέπεια, η συγκεκριμένη δράση έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να ονοματίσουν καταστάσεις, να τις συστηματοποιήσουν και να θέσουν σημεία αναφοράς στα οποία μπορούν να ανατρέχουν όποτε χρειαστεί.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Ταξιδεύοντας με το “Λύραυλο”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Την Πέμπτη 24 του Γενάρη 2013 το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς “¨Λύραυλος”  πραγματοποίησε στο σχολείο μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με τα μουσικά όργανα της αρχαιότητας και τα σωζόμενα αρχαιοελληνικά μουσικά έργα.  Μαζί με τους μαθητές του σχολείου μας το πρόγραμμα παρακολούθησαν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου της Πορταριάς καθώς και του 21ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή, οπτικά και ηχητικά,  με πολλά αυθεντικά μουσικά όργανα κατασκευασμένα από φυσικά υλικά (πχ καύκαλο χελώνας), από τα οποία ενθουσιάστηκαν.  Βίωσαν ένα πρωτότυπο μουσικό ταξίδι στο χρόνο , που συνοδευόταν από γνώση, χιούμορ, πολιτισμό.  Ήταν μια μέρα διαφορετική γεμάτη ήχους κληροδοτημένους μέσα από τους αιώνες.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Στα πλαίσια  της  ευέλικτης ζώνης  οι Δ΄και η Ε΄ τάξεις  του σχολείου μας συμμετέχουν  στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  “Υγιεινή διατροφή”  με στόχο την επαφή και ευαισθητοποίησή τους σε θέματα υγιεινής διατροφής. Μέσα από ένα  “ταξίδι” στις ομάδες διατροφικών στοιχείων και τροφίμων, οι μαθητές μαθαίνουν για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής, εξερευνούν τα μυστικά της και τέλος προβληματίζονται για τις κακές διατροφικές συνήθειες του σύγχρονου Έλληνα και κυρίως των παιδιών, καθώς και για θέματα υποσιτισμού και παχυσαρκίας. Η οπτικοποίηση όλων αυτών μέσω της κατασκευής της διατροφικής πυραμίδας, η ανάγνωση σχετικών άρθρων και η ανταλλαγή απόψεων στην τάξη οδηγούν στη διαμόρφωση ενός σωστού  διαιτολογίου των παιδιών και στην αποφυγή των βλαβερών και ανθυγιεινών τροφών.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Σχολιάστε

Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής Υγείας

Στο σχολείο μας  τη φετινή χρονιά  2012 – 2013  η Β΄ τάξη  και το Γ2  τμήμα της Γ΄τάξης του σχολείου μας πραγματοποιούν Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής  Υγείας. Η προαγωγή και η αγωγή της υγείας συνιστούν στις μέρες μας θέματα ιδιαίτερης σημασία. Διεθνείς οργανισμοί αλλά και εθνικοί αρμόδιοι φορείς συμφωνούν ότι η εκπαίδευση στα ζητήματα υγείας με την ευρύτερη έννοια του όρου, σωματικής, πνευματικής, κοινωνικής και ψυχικής ευεξίας, αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη μέθοδο για τη πρόληψη και τη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων. Στο πλαίσιο αυτό η στοματική υγεία, δεν συνεπάγεται μόνο ωραία και γερά δόντια, αλλά είναι πολύ σημαντική στη διατήρηση και προαγωγή της γενικής υγείας και συντελεί στην ποιότητα ζωής του ανθρώπου. Έτσι οι μαθητές μας μέσα από το πρόγραμμα ” Γερά δόντια ….. καλύτερη υγεία ” θα προσεγγίσουν διαθεματικά και βιωματικά το θέμα, ώστε να ευαισθητοποιηθούν γύρω από την υγιεινή των δοντιών και να αναπτύξουν σωστές συνήθειες σχετικά με την υγιεινή του στόματος.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Σχολιάστε

ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ

HPIM2068

Το σχολείο μας συνεχίζοντας την προσπάθεια ανάπτυξης περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών, μετά τη δημιουργία σχολικού κήπου, τη συλλογή ελαιοκάρπου από ελαιόδενδρα που βρίσκονται στο προαύλιο και την παραγωγή βρώσιμων ελαιών από τους μαθητές, συμμετείχε σε δενδροφύτευση στη θέση “Πλάι” στον Άνω Βόλο.

Η δενδροφύτευση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Δημοτική Ενότητα Ιωλκού και τον εκπολιτιστικό Σύλλογο “Ιάσων”, την Τετάρτη 27/2/13. Συμμετείχαν όλα τα παιδιά και φύτεψαν συνολικά 90 δένδρα, πεύκα, ακακίες, πικροδάφνες κ.ά., τα οποία μας προμήθευσε το Δασαρχείο Λάρισας.

Οι μαθητές αναπτύσσοντας περιβαλλοντικές δράσεις, που συνδέονται με τον τόπο τους, έρχονται σε επαφή με τη φύση βιωματικά και μαθαίνουν να αγαπούν και να σέβονται το περιβάλλον.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

εξωτερικευση συναισθηματωνΤη φετινή σχολική χρονιά 2012-13 η Δ΄ Τάξη του σχολείου μας πραγματοποιεί Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο ‘Ενίσχυση αυτοεκτίμησης – Εξωτερίκευση συναισθημάτων’. Το πρόγραμμα εστιάζει σε θέματα όπως η σωστή κατανόηση και εκδήλωση των συναισθημάτων που βιώνουν τα παιδιά, καθώς και στον έλεγχο των κοινωνικά μη αποδεκτών τρόπων έκφρασής τους. Μέσα από κάρτες περιπτώσεων, παιχνίδια ρόλων και συζήτηση σε ομάδες, οι μαθητές – με τη βοήθεια της καθηγήτριας Αγγλικών της τάξης Εύης Λιακοπούλου – μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να μοιράζονται τα συναισθήματά τους με τρόπο που δε θα βλάπτει ούτε εκείνους ούτε τους άλλους γύρω τους.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Το Σχολείο μας

Το σχολείο μας

Δημοσιεύθηκε στη Περασμένα ξεχασμένα ;;; | Σχολιάστε

Απονομή βραβείων Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Οι μαθητές των Ε και Στ΄τάξεων που έχουν διακριθεί στον 5 ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό “Παιχνίδι και Μαθηματικά” θα παραλάβουν τα βραβεία τους την

Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

Ώρα 11.00

Στο Πνευματικό Κέντρο της Ι.Μ. Δημητριάδος (Κ.Καρτάλη -Ανθ.Γαζή)

Δημοσιεύθηκε στη Περασμένα ξεχασμένα ;;; | Σχολιάστε

αποτελεσματα 5ου πανελλήνιου διαγωνισμού “ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ”

Για τρίτη συνεχή χρονιά οι μαθητές των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων του σχολείου μας ,συμμετείχαν στο διαγωνισμό που διοργανώνει το περιοδικό “Ο μικρός Ευκλείδης” ,που εκδίδει για τους μαθητές του Δημοτικού η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Η ποιότητα στη διδασκαλία του μαθήματος, οι σχέσεις συνεργασίας μαθητών -εκπαιδευτικών- σχολικής κοινότητας,έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να αναπτύξουν άμιλλα με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να αυξάνεται ο αριθμός των διακρίσεων και των βραβείων της ΕΜΕ που έρχονται στο Σχολείο μας.

Υπενθυμίζουμε οτι είχαμε τη χαρά να διοργανώσουμε στις εγκαταστάσεις του Σχολείου μας, την πρώτη εκδήλωση απονομής βραβείων στο Ν. Μαγνησίας τον Μάιο του 2009.Η επιτυχημένη εκείνη αρχή έδωσε το έναυσμα για τη δημιουργία ενός ακόμη θεσμού τοπικής αλλά και πανελλήνιας εμβέλειας ,που λόγω της αύξησης του αριθμού των συμμετεχόντων και διακριθέντων μαθητών φιλοξενείται κάθε χρόνο όλο και σε μεγαλύτερες αίθουσες εκδηλώσεων.

Δημοσιεύουμε τον κατάλογο των διακριθέντων μαθητών μας που περιμένουν με αγωνία να ανΑκοινωθεί η ημερομηνία και ο χώρος απ΄όπου θα παραλάβουν τα βραβεία τους.

Αξίζουν συγχαρητήρια και κάθε ευχή για καλή πρόοδο στη μαθητική τους πορεία και όχι μόνο.

Συγχαρητήρια και στους υπόλοιπους μαθητές μας που μπήκαν με θάρρος στη “μάχη” του διαγωνισμού.Τους περιμένουν ακόμη πολλοί αγώνες στη ζωή τους που είναι σίγουρο πως θα κερδίσουν τους περισσότερους από αυτούς.

5ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ “ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ” ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ Ε΄  ΚΑΙ ΣΤ΄
ΣΧΟΛΕΙΟ : ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΙΩΛΚΟΥ
α/α ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ α/α ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΤΑΞΗ/ΤΜΗΜΑ ΑΡΙΣΤΕΙΟ / ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΑΙΝΟΣ
1 1 ΜΥΛΩΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ε ΑΡΙΣΤΕΙΟ ΕΠΑΙΝΟΣ
2 2 ΤΣΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Ε ΑΡΙΣΤΕΙΟ ΕΠΑΙΝΟΣ
3 3 ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Ε ΒΡΑΒΕΙΟ
4 1 ΚΟΡΩΝΙΑΔΗ ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΤ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΑΙΝΟΣ
5 2 ΤΖΕΒΕΛΕΚΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΤ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΑΙΝΟΣ
6 3 ΤΕΚΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΤ ΒΡΑΒΕΙΟ
7 4 ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΣΤ ΒΡΑΒΕΙΟ
8 5 ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΤ ΒΡΑΒΕΙΟ
9 6 ΑΝΔΡΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΖΗΣΗΣ ΣΤ ΒΡΑΒΕΙΟ
10 7 ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤ ΒΡΑΒΕΙΟ
Δημοσιεύθηκε στη Περασμένα ξεχασμένα ;;; | Σχολιάστε