ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

aytoe2Το πρόγραμμα ‘Γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου –Μαθαίνω να συνυπάρχω αρμονικά με τους γύρω μου’ είναι η συνέχεια και συμπλήρωση του περσινού ‘Ενίσχυση αυτοεκτίμησης – Εξωτερίκευση συναισθημάτων’. Πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά από τους μαθητές της Ε΄ Τάξης και την  καθηγήτρια Αγγλικών Εύη Λιακοπούλου στα πλαίσια της Αγωγής Υγείας. Τα παιδιά βοηθούνται να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα της ‘αυτοεκτίμησης’  και του ‘αυτοσεβασμού’, ώστε να αισθάνονται πρώτ΄ απ΄ όλα καλά με τον εαυτό τους. Επιπλέον, ενθαρρύνονται να καλλιεργήσουν την ‘ενσυναίσθηση’, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουν στη θέση του άλλου και να προσπαθούν να κατανοήσουν – αλλά και να δικαιολογήσουν ως ένα βαθμό – τις αντιδράσεις του, ώστε να δείχνουν μεγαλύτερη ανεκτικότητα απέναντι στους ανθρώπους γύρω τους.

 

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Σκουπίδια στη θάλασσα

πουλιάΤα σκουπίδια στη θάλασα δεν είναι μόνο μια άσχημη εικόνα, αλλά και απειλή για τη θαλάσσια ζωή.

Ένα νησί στον βόρειο Ειρηνικό ωκεανό, 2000 χιλιόμετρα μακριά από την  στεριά. Σ’αυτό το νησί δε ζει κανείς άλλος μόνο πουλιά…

Δείτε το βίντεο….

Δημοσιεύθηκε στη ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Σχολιάστε

Γιορτάζουμε ζωγραφίζοντας

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στις 2 Απριλίου – ημέρα παιδικού βιβλίου όλες οι τάξεις του σχολείου μας έπαιξαν με τα χρώματα και τους ηρωες των βιβλίων που διάβασαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Γύρω από τεράστια χαρτιά του μέτρου η κάθε τάξη ομαδικά αποτύπωσε σκηνές και εικόνες του Αισώπου, του Άντερσεν, του Ομήρου, του Αριστοφάνη αλλά και σύγχρονων συγγραφέων Ελλήνων και ξένων. Τα βιβλία προέρχονταν είτε από τη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου είτε από τις προσωπικές βιβλιοθήκες των παιδιών. Τα έργα αναρτήθηκαν στους εσωτερικούς τοίχους του σχολείου για να δηλώνουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Απειλούμενα Ζώα

Εικόνα1

Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης των φοιτητών του ΠανεπιστημίουΘεσσαλίας, στη Β΄ Τάξη υλοποιήθηκε το πρόγραμμα ευέλικτης ζώνης «Απειλούμενα Ζώα»,από τη φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σηςΠ.Θ.Αρχοντούλας Καραδήμα.

Στη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές γνώρισαν ζώα που υπήρχαν παλιότερα στη γη και έχουν εξαφανιστεί, έμαθαν για διάφορα είδη ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Συγκέντρωσαν πληροφορίες για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα, έφτιαξαν κανόνες που είναι απαραίτητοι για την προστασία των ζώων και γνώρισαν διάφορες οργανώσεις που προστατεύουν τα ζώα.

Χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα υιοθέτησε ένα απειλούμενο ζώο. Γνώρισαν καλύτερα το κάθε ζώο, συγκέντρωσανπληροφορίες γι’ αυτό, συνεργάστηκαν δημιουργικά, εκφράστηκαν μέσα από ζωγραφιές, κατασκεύασαν ομοιώματα των ζώων που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Έφτιαξαν « Το Άλμπουμ των Απειλούμενων Ζώων». Κατασκεύασαν και έπαιξαν με το Ντόμινο των ζώων και με το επιτραπέζιο παιχνίδι Σώσε τον κόσμο SOS.

Τέλος έπαιξαν και εκφράστηκαν μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων με πρωταγωνιστές τα ίδια τα ζώα. Χρησιμοποιώντας τις μάσκες των ζώων που είχαν φτιάξει και ενσαρκώνοντας τους ρόλους του λαθροκυνηγού, του δημοσιογράφου και του απειλούμενου ζώου, έφτιαξαν μόνοι τους το σενάριο. Με οδηγό τον αυτοσχεδιασμό και τη φαντασία τα παιδιά εκφράστηκαν, ένιωσαν και ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από το μεγάλο θέμα της προστασίας των ζώων.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Σχολιάστε

Ενας “μάγος” στην τάξη μας.

Τρίτη 2 Απριλίου παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου. Με αφορμή τη μέρα αυτή επισκέφτηκε, μετά από πρόσκληση, τη Δ τάξη του σχολείου μας ένας «μάγος». Ναι καλά διαβάζετε αφού πρόκειται για τον Κώστα Μάγο, συγγραφέα παιδικών βιβλίων, ο οποίος μας ταξίδεψε σε κόσμους μαγικούς.

Ο Κώστας  Μάγος γεννήθηκε στη Μυτιλήνη. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σήμερα είναι  λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει γράψει αρκετά παιδικά βιβλία, τα οποία έχουν πολύ καλές κριτικές, όπως ο Βρωμογοργοπόδαρος, Πού πας κουλουράκι, Το μακρύ ταξίδι του Αιμίλιου κ.ά.

Ο συγγραφέας, αφού συστήθηκε στα παιδιά και τα παιδιά με τη σειρά τους τον καλωσόρισαν, τους μίλησε για την ημέρα αυτή, και γιατί καθιερώθηκε η συγκεκριμένη μέρα ως παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου. Συζήτησε με τα παιδιά για το ταξίδι που κάνει ένα βιβλίο ώσπου να φτάσει στα χέρια τους. Στη συνέχεια τους διάβασε ένα από τα βιβλία του και συγκεκριμένα τον Βρωμογοργοπόδαρο. Αφού είπαν λίγα λόγια για το βιβλίο, ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον συγγραφέα. Οι μαθητές  με πολύ εύστοχες ερωτήσεις κατάφεραν να εκμαιεύσουν από τον συγγραφέα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία γύρω από το βιβλίο. Μέσα από τη συζήτηση ,επίσης, βγήκε κάτι πολύ χρήσιμο για τα ίδια τα παιδιά και τη σχέση που πρέπει να έχουν με τα βιβλία. Ο συγγραφέας τόνισε ότι διαβάζοντας ένα βιβλίο εμπλουτίζουν τον κόσμο της φαντασίας τους, ταξιδεύουν με τη σκέψη τους σε  άλλους τόπους, σε  άλλους κόσμους μακρινούς, αλλά και μέσα στο μυαλό άλλων ανθρώπων. Επισήμανε ότι με τα βιβλία διευρύνουν  τις γνώσεις τους. Και τέλος ότι τα βιβλία ψυχαγωγούν, πληροφορούν, προβληματίζουν.

Δυστυχώς όμως ο χρόνος ήταν πιεστικός ο συγγραφέας έπρεπε να φύγει. Αφού ευχαρίστησε τα παιδιά για το ενδιαφέρον που έδειξαν τoυς υποσχέθηκε μια νέα συνάντηση για να συνεχίσουν την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Εκδήλωση 22-4-2013

Τη Δευτέρα 22-4-13 θα πραγματοποιηθεί  στο σχολείο μας εκδήλωση που θα περιλαμβάνει ομιλία από τον ψυχολόγο κ. Άρη Γκανούρη και βιωματικά εργαστήρια από την ειδική παιδαγωγό κ. Ελένη Μπαρμπουδάκη.  Είναι η δεύτερη δράση που υλοποιείται στο Δημοτικό σχολείο Ιωλκού και συνδιοργανώνεται με το Δημοτικό σχολείο Πορταριάς  στα πλαίσια του προγράμματος ΔΙΑΠΟΛΙΣ του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσ/νίκης .  Η εκδήλωση αναφέρεται στη σχολική βία και τον εκφοβισμό, φαινόμενα που απασχολούν τη σχολική κοινότητα, για την αντιμετώπιση των οποίων απαιτείται συνεχής και υπεύθυνη συνεργασία  γονέων, εκπαιδευτικών και ειδικών φορέων.                                                                           Η πρόσκληση για την παρακολούθηση της εκδήλωσης είναι ανοιχτή και απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς και των δύο σχολείων.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Χριστουγεννιάτικο Bazaar

Αρκετές μέρες πριν τα Χριστούγεννα, τα παιδιά όλων των τάξεων επιδόθηκαν με ενθουσιασμό στη δημιουργία χριστουγεννιάτικων κατασκευών.Το αποτέλεσμα ήταν , την τελευταία  εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα, να γίνει στο σχολείο   ένα πλόύσιο bazaar με πρωτότυπες κατασκευές που έγιναν ανάρπαστες από τους επισκέπτες μας την ημέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής. Χρησιμοποιήθηκαν, κυρίως,  φυσικά υλικά για τα στεφάνια, τα ζυμαρένια στολίδια ή τα mobile. Όλοι  το καταχάρηκαν και αναδείχθηκε για άλλη μια φορά η δημιουργικότητα των παιδιών  και η αξία της συνεργασίας μεταξύ τους.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ | Σχολιάστε

Η γιορτή της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας (22-3-2013)

Η φετινή γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου ήταν αφιερωμένη στην τοπική  ιστορία μας.

Η Στ΄ τάξη στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος της Ε.Ζ. “Ρήγας Βελεστινλής, ο συντοπίτης μας οραματιστής της ελευθερίας” και σε σύνδεση με το ιστορικό μάθημα, παρουσίασε σε μαθητές και γονείς την παράσταση με τίτλο “Ο Ρήγας Βελεστινλής, η επανάσταση στη Μαγνησία και το Πήλιο και η απελευθέρωση της Θεσσαλίας”.

Όπως τόνισε ο υπεύθυνος εκπ/κός της τάξης Νικ. Φιλάρετος:   “(…) Η σημερινή εθνική επέτειος του 1821, όπως και η 28η Οκτωβρίου 1940, γιορτάζονται για να μαθαίνουμε και να θυμόμαστε ότι κάτι ξεχωριστό, κάτι σπουδαίο έκαναν οι προγονοί μας.      Κι εμείς, η έκτη τάξη μελετήσαμε το τελευταίο διάστημα και θα σας παρουσιάσουμε σήμερα, όσα σπουδαία έγιναν εκείνη την περίοδο, στην επανάσταση του 1821 αλλά κι αργότερα, στην περιοχή μας, τη Μαγνησία και το Πήλιο. Δηλαδή, πέρα απ’ όσα αναφέρονται στο μάθημα της ιστορίας για τους γνωστούς ήρωες τον Κολοκοτρώνη, τον Καραϊσκάκη και τις μεγάλες μάχες στην Αλαμάνα, στα Δερβενάκια(…)

Μάθαμε καινούρια πράγματα, πως ο Ρήγας ο συντοπίτης μας εθνεγέρτης  από το Βελεστίνο, δεν ονομαζόταν Φεραίος, άλλα ο ίδιος υπέγραφε Βελεστινλής. Πως μπορεί να υπήρχαν κρυφά σχολειά στην τουρκοκρατία, αλλά σίγουρα υπήρχαν και σπουδαία φανερά σχολειά, όπως το Ελληνομουσείο στη Ζαγορά και η Μηλιώτικη σχολή, που είχαν μάλιστα και σπουδαίες επίσης βιβλιοθήκες. Μάθαμε επίσης ποιοι ήταν ο Άνθιμος Γαζής, ο Κωνσταντάς, ο Γιάννης Δήμου κ.α., τα ονόματα των οποίων ξέρουμε  από τις οδούς του Βόλου, όπως επίσης η 2ας Νοεμβρίου κ.α. Πως  το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού ν. Μαγνησίας έπρεπε να περιμένει άλλα 50 χρόνια μέχρι να ελευθερωθεί από την οθωμανική κατάκτηση(…)”

Έτσι λοιπόν με βάση τις ιστορικές πηγές ξετυλίξαμε το κουβάρι της τοπικής μας ιστορίας που αφορά τη μεγάλη μορφή του Ρήγα, τα προεπαναστατικά χρόνια με την οικονομική και πνευματική ακμή των χωριών του Πηλίου, την περίοδο της επανάστασης, τα επαναστατικά κινήματα του 1854 και 1878,  μέχρι την ενσωμάτωση της Θεσσαλίας και της Μαγνησίας στις 2 Νοεμβρίου 1881 στο νεοελληνικό κράτος. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε αφήγηση,  θεατρικά δρώμενα, παραδόσεις, ποιήματα και τραγούδια με βάση τις παραπάνω θεματικές.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Σχολική Σύμβουλος της Περιφέρειάς μας κ. Μαρία Χατζή, οι γονείς των μαθητών και φυσικά οι μαθητές του σχολείου μας.

Για την παρουσίαση συνεργάστηκαν οι εκπ/κοί: Νικόλ. Φιλάρετος (κείμενα-σκηνικά-οπτικοακουστικά μέσα), Κατ. Χατζούλη (μουσικός), Στ. Χατζηιωάννου και Νικ. Καργαδούρος.

Ν.Φ.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ

Εγώ, η τάξη μου και όλο το σχολείο, στα τέλη του πρώτου τριμήνου, φυτέψαμε καρότα, πατζάρια, μαρουλια και λάχανα κι έτσι δημιουργήσαμε έναν πανέμορφο λαχανόκηπο.

Τέλειωσε το πρώτο τρίμηνο και ήρθαν οι διακοπές των Χριστουγέννων. Την τελευταία μέρα η τάξη μου έκανε όνειρα  γι΄αυτόν τον κήπο.

Όταν όμως γυρίσαμε από τις διακοπές, μας περίμενε μια μεγάλη απογοήτευση. Το πρωί της πρώτης μέρας μπήκαμε σε σειρές, κάναμε προσευχή και στο τέλος η κ. διευθύντρια μας ανακοίνωσε κάτι πολύ δυσάρεστο. Ο λαχανόκηπος είχε διαλυθεί.

Όταν το ακούσαμε, τουλάχιστον εγώ, ένιωσα μέσα μου να κλαίω. Προσπαθούσα να κρατήσω τα δάκρυά μου, επειδή ντρεπόμουν και φοβόμουν πολύ. Μακάρι να ήταν ένα άσχημο όνειρο ότι διαλύθηκε ο λαχανόκηπος που με τόσο κόπο έφτιαξε το σχολείο και ιδιαίτερα η τάξη μου.

Θ. Σ.- Ε΄τάξη

Δημοσιεύθηκε στη Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ | Σχολιάστε

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΚΗΠΟΣ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Πλησίαζαν Χριστούγεννα. Απρόσμενα, μας είπαν πως θα φτιάξουμε έναν λαχανόκηπο στην πίσω αυλή του σχολείου μας. Απρόσμενο αλλά και ευχάριστο νέο, γιατί όχι μόνο εγώ, όχι μόνο η τάξη μου αλλά όλο το σχολείο χάρηκε. Όλες οι τάξεις θα βοηθήσουν, ώστε να βγεί ένα όμορφο αποτέλεσμα.

Κάθε τάξη είχε το δικό της μικρό κομμάτι στο λαχανόκηπο. Οι δάσκαλοί μας έφεραν αρκετά μικρά βλαστάρια και εργαλεία κηπουρικής, τσάπες και φτυάρια. Μας δείξανε πώς να ανοίγουμε τρύπες και να φυτεύουμε στο μαλακό χώμα τα βλαστάρια. Συνεργαζόμασταν τέλεια.

Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα και η δουλειά ήταν λίγο κουραστική αλλά διασκεδάζαμε πάρα πολύ. Βέβαια, τα εργαλεία ήταν λίγο δύσχρηστα για μας, αλλά μια χαρά τα καταφέραμε. Έτσι, η  κάθε τάξη είχε το δικό της κομμάτι να φροντίζει.

Και δεν έφτανε αυτό, συνεχίσαμε και φτιάξαμε και έναν ανθόκηπο. Αρχίσαμε να σκάβουμε και να τοποθετούμε λουλούδια στην μπροστινή πλευρά του σχολείου. Σιγά σιγά γέμισε με χρώματα κι αρώματα. Κυκλάμινα, Τριανταφυλλιές, δυόσμος,  δεντρολίβανο,  θυμάρι, ακόμη και μια μυρτιά. Προσθέσαμε στο κέντρο μικρούς βράχους που έφεραν οι δάσκαλοί μας από το ποτάμι μας,  τον Κραυσήδονα. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Ποτίσαμε τα φυτά και ανυπομονούσαμε να τα δούμε να μεγαλώνουν.

Είναι τελικά πολύ ωραίο το συναίσθημα να φτιάχνεις μόνος σου κάτι.

Α. Κ.-Μ. Χ.       Ε΄τάξη


Δημοσιεύθηκε στη Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ | Σχολιάστε