Ευέλικτη Ζώνη

«Κυκλοφορώ  με ασφάλεια»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Ε΄ – ΣΤ2΄

    Οι τάξεις Ε΄ και  Στ2΄ κατά το σχολικό έτος 2015 στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης έχουν αναλάβει  να υλοποιήσουν ένα πρόγραμμα με θέμα «Κυκλοφορώ  με ασφάλεια».

   Στόχος του προγράμματος είναι  οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τους κανόνες του, να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση και να αναπτύξουν κριτική σκέψη , ώστε να αξιολογούν τις συνέπειες της κακής οδικής συμπεριφοράς. Μέσα από το συγκεκριμένο  πρόγραμμα οι μαθητές θα προάγουν τη γλωσσική τους ικανότητα , τη συνεργατικότητα και την κοινωνικότητά τους , θα αποκτήσουν ομαδικό πνεύμα και θα ενισχύσουν τον αυτοσεβασμό, την αυτοεκτίμηση και την υπευθυνότητα για να  μπορούν να παρεμβαίνουν ενεργά στην παραβίαση κανόνων οδικής συμπεριφοράς των πολιτών.

    Οι μαθητές θα μελετήσουν πιο συγκεκριμένα τη συμπεριφορά του παιδιού ως πεζού, ως συνεπιβάτη και ως οδηγού ποδηλάτου και θα την υιοθετήσουν για να γίνουν παράδειγμα προς μίμηση για τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου αλλά και τους κατοίκους της περιοχής.

            Μετά από μια σειρά δράσεων και ενεργειών , οι μαθητές αποβλέπουν σε ένα επιθυμητό και επιτυχημένο αποτέλεσμα που θα επηρεάσει τους ίδιους και τις οικογένειές τους και θα έχει αντίκτυπο στις συνειδήσεις όλων των παιδιών του σχολείου.

“Μα τι ‘παίζαν οι παλιοί χωρίς Laptop και Pc, και πως έκαναν γιορτές τις παλιές τις εποχές;»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ Δ΄ ΤΑΞΗ

    Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης πραγματοποιείται πρόγραμμα στους μαθητές της Δ΄ τάξης με τίτλο «Μα τι παίζαν οι παλιοί χωρίς Laptop και Pc, και πως έκαναν γιορτές τις παλιές τις εποχές;» Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα και υπεύθυνη είναι η γυμνάστρια κα Κατσή Τριάδα.

  Στόχος του προγράμματος είναι  οι μαθητές να γνωρίσουν την πολιτιστική τους κληρονομιά μαθαίνοντας παραδοσιακά παιχνίδια, παραδοσιακούς χορούς, αλλά και παραδοσιακά τραγούδια. Οι μαθητές επίσης θα αναπτύξουν την ομαδικότητα, τη φαντασία τους, το ρυθμό, αλλά και την έκφραση μέσω της κίνησης  μέσα από τις δράσεις που θα λάβουν χώρα κατά την υλοποίηση του προγράμματος.

            Πιο συγκεκριμένα:

  • Οι μαθητές θα μάθουν να παίζουν παραδοσιακά παιχνίδια (Κλέφτες και αστυνόμοι, κρυφτό, κυνηγητό, μήλα, αμπάριζα, τζαμί, ψείρες, λάστιχο, κουτσό, πόλεμος και ειρήνη, πετάει-πετάει, μπιζκ.λ.π.) και θα συγκρίνουν αυτά τα παιχνίδια με τα σημερινά.
  • Θα μάθουν παραδοσιακά τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς και θα τους συγκρίνουν με τα σημερινά τραγούδια και τους χορούς.
  • Θα γνωρίσουν κουλτούρες διαφόρων περιοχών μιας και οι χοροί που θα διδαχθούν θα είναι από διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Σαλαμίνα, Μέγαρα, Τήλος, Ρόδος, Ήπειρος, Κεφαλονιά, Θάσος, Θεσσαλία, Θράκη, Κάρυστος, Σκύρος, Κέρκυρα κλπ.)
  • Θα μάθουν να ξεχωρίζουν τις παραδοσιακές στολές των περιοχών που θα διδαχθούν και θα τις συγκρίνουν με το σημερινό τρόπο ντυσίματος.
  • Το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο ΔΡΩ (Διοργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων), όπου τα παιδιά μας γνώρισαν από κοντά στοιχεία της λαϊκής μας παράδοσης (παιχνίδια, παροιμίες, κατασκευές, λαογραφική έκθεση, τραγούδι, χορός).

   Μέχρι το τέλος του προγράμματος οι μαθητές θα φτιάξουν ένα αρχείο  με τα παραδοσιακά παιχνίδια αλλά και με τους παραδοσιακούς χορούς που διδάχτηκαν που θα μείνει στη βιβλιοθήκη του σχολείου για τις επόμενες γενιές.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *