«ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021 – 2022
Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες,
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 94236/ΓΔ4/29-07-2021/ΦΕΚ Β΄ 3567/04-08-2021 Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπων σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων», καθορίζεται κατά την έναρξη του διδακτικού έτους το ετήσιο Σχέδιο Δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.
Με βάση το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής μας Μονάδας, κατά το 1ο Δίμηνο, που ξεκινάει τη Δευτέρα 04/10/2021, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Οικολογία και τοπική Φυσική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «1,2,3… Ανακύκλωσε!» Πρόγραμμα για τη διαχείριση των απορριμμάτων
Β΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Το σπίτι των παιδιών»
Γ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Γνωρίζω το σώμα μου / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»
Δ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Ανθρώπινα Δικαιώματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Κόντρα στο ρεύμα» (Action Aid Ελλάς)
Ε΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!»
ΣΤ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή»
Μέσα από τις Δραστηριότητες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε πολλά θέματα που αφορούν την καθημερινή τους ζωή, καθώς και η καλλιέργεια/ανάπτυξη των δεξιοτήτων της μάθησης, της ζωής, του νου, της τεχνολογίας και της επιστήμης. Επίσης, η άριστη συνεργασία μεταξύ των Εκπαιδευτικών των τάξεων και των Εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, η οποία θα συμβάλει στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και η ουσιαστική συνεργασία του Σχολείου με τους γονείς.
Από τη Διεύθυνση του Σχολείου
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021 – 2022)
Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με την Ανακύκλωση («1,2,3… Ανακύκλωσε!») από τον 2ο Θεματικό Κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον».
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ;»
Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο για τη χρήση του μπλε κάδου ανακύκλωσης.
Κατασκευή παιχνιδιού από «άχρηστα υλικά» – κινούμενα αυτοκινητάκια από ρολά και καπάκια.
Παιχνίδια στην αυλή με ανακυκλώσιμα υλικά. Οι μαθητές/τριες ασκούνται στο bowling με άδεια μπουκάλια.
Οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με την Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία («Το σπίτι των παιδιών») από τον 1ο Θεματικό Κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην».
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Δραστηριότητες σωματικής χαλάρωσης μέσα από έναν φανταστικό περίπατο.
Ζωγραφίζουμε την παρέα μας και κατασκευάζουμε το σπίτι των συναισθημάτων.
Οργανώνουμε και δραματοποιούμε μια τηλεοπτική εκπομπή με θέμα την επιθετικότητα στα σχολεία.
Περπατάμε στον κύκλο των συναισθημάτων, δημιουργούμε το μαγικό χαλί του σπιτιού μας και εντοπίζουμε τα συναισθήματα σε εικόνες.
Ανοίγουμε το μπαούλο με τις φράσεις που πληγώνουν, φτιάχνουμε την κορνίζα μας και κλείνουμε στο μπαούλο τους φόβους μας.
Συζητάμε για την επικοινωνία, επικοινωνούμε χωρίς να κοιταζόμαστε, βγάζουμε συμπεράσματα και φτιάχνουμε το παραμύθι μας.
Εκφράζουμε τις απόψεις μας για τις συγκρούσεις στο διάλειμμα, τις δραματοποιούμε και υπογράφουμε στον Οδηγό Επίλυσης Συγκρούσεων που συντάσσουμε.
Μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας από τα εργαστήρια και κλείνουμε το σπίτι μας με τα κλειδιά μας.
Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με το Ανθρώπινο Σώμα («Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα») από τον 1ο Θεματικό Κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην».
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ.»
Ζωγραφίζουμε το ανθρώπινο σώμα σε χαρτί του μέτρου και ονομάζουμε τα μέρη του σώματος.
Κατασκευάζουμε τον δικό μας Σκελετούλη.
Τρώμε υγιεινά, έχουμε γερά οστά, φτάνουμε όλο και πιο ψηλά…
Γνωρίζουμε τα εσωτερικά όργανα του σώματός μας.
Πώς αναπνέουμε – Γνωρίζουμε το αναπνευστικό σύστημα.
Κατασκευή οδοντοστοιχίας – Στοματική κοιλότητα και υγιεινή
Γερά δόντια, φωτεινό χαμόγελο! Χαμογελάστε!! Είναι μεταδοτικό…
Ποιους ανθρώπους εμπιστευόμαστε; – Διαβάζουμε το παραμύθι «Η Ρίνα η Αστερίνα δεν έχει μυστικά από τη μαμά της»
Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα («Κόντρα στο ρεύμα») από τον 3ο Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ!»
Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας.
Το παιχνίδι των εποχών
Γεμίζουμε την Ελλάδα με νερό!!!
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης με τον δάσκαλό τους ασχολήθηκαν με την Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία («Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!») από τον 1ο Θεματικό Κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην».
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ»
Περιγράφουμε τον εαυτό μας με 3 λέξεις! – Γνωριζόμαστε καλύτερα μεταξύ μας.
Οι άλλοι, όπως εγώ… Βοηθώντας τον διπλανό μας…
Ιστορίες με αίσιο τέλος – Επίλυση δυσκολιών
Συζητάμε και μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας από τα εργαστήρια.
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τη Συμπερίληψη – τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα («Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή») από τον 3ο Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Ο ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ.»
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι…
Κι αν ήσουν εσύ; Ζωγραφίζουμε με κλειστά μάτια…
Από το πρόβλημα στις ανάγκες… Απαντάμε σε ερωτήματα.
Στιγμές από την καθημερινή ζωή ατόμου με ειδικές ανάγκες.
Από το ατομικό στο κοινωνικό μοντέλο αναπηρίας.
Συνέντευξη από έναν τυφλό επιστήμονα.
Κατά το 2ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Διατροφή / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Υγιεινή Διατροφή» (Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός)
Β΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ξέρεις για τα Ηφαίστεια, τους Σεισμούς και το Τσουνάμι; Μάθε Τώρα πώς να Προστατευτείς» (ΟΑΣΠ)
Γ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Σταματώ τις διακρίσεις – Αποδέχομαι τον “Άλλον”» (Από τις λογοτεχνικές αναπαραστάσεις στην πραγματική ζωή)
Δ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Υγιή παιδιά, Υγιής πλανήτης» (WWF Ελλάς)
Ε΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Εγώ και η Κοινωνία»
ΣΤ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μαθητές ξεναγοί, δημοσιογράφοι… Ανάδειξη Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021 – 2022)
Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τη Διατροφή από τον 1ο Θεματικό Κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην».
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ!!»
Προβολή βίντεο για την Υγιεινή Διατροφή.
Ζωγραφίζουμε και παρουσιάζουμε το αγαπημένο μας φαγητό.
Παρακολουθούμε το παραμύθι για τη διατροφή «Ο ωραίος Δαρείος» και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας.
Κατασκευή της Διατροφικής Πυραμίδας.
Ζωγραφίζουμε και κατασκευάζουμε τα στεφάνια των λαχανικών.
Δραματοποιούμε τα «Θυμωμένα Λαχανικά» στην τάξη μας.
Οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τις Φυσικές Καταστροφές από τον 2ο Θεματικό Κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον».
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ»
Συζητάμε για τους φυσικούς κινδύνους και δημιουργούμε τον εννοιολογικό χάρτη. Κόβουμε τις πολύχρωμες κάρτες με τα φυσικά φαινόμενα και τα αποτελέσματά τους και τις κολλάμε στη σωστή θέση του εντύπου.
Παρακολουθούμε βίντεο για το εσωτερικό της Γης και τη δημιουργία των σεισμών και κατασκευάζουμε το εσωτερικό της Γης από πλαστελίνη.
Έκρηξη ηφαιστείου – ένα εντυπωσιακό πείραμα!
Μελετάμε τις οδηγίες του ΟΑΣΠ για τις ενέργειές μας πριν τον σεισμό και δημιουργούμε ένα κολάζ λέξεων.
Παίζουμε στον Η/Υ παιχνίδια για τον σεισμό και δημιουργούμε το κουτί του σεισμού με τα απαραίτητα αντικείμενα.
Παρακολουθούμε βίντεο για τους κινδύνους του σεισμού, μελετάμε τις οδηγίες του ΟΑΣΠ για τις ενέργειές μας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού και πραγματοποιούμε άσκηση σεισμού στην τάξη μας.
Παίζουμε το παιχνίδι αυτοπροστασίας στον σεισμό κα τραγουδάμε: «Σεισμός, φιλαράκο, μη σε πιάνει πανικός!!»
Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τον Αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα από τον 3ο Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» .
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Σ΄ΑΓΑΠΩ, ΟΠΩΣ ΚΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ»
Συζητάμε και καταγράφουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας.
Ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας και φτιάχνουμε την αφίσα της ισότητας.
Παίζω, διαβάζω και γράφω, όπως κι εσύ…
Το χαρούμενο λιβάδι… μια αγκαλιά διαφορετική.
Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με την Οικολογία από τον 2ο Θεματικό Κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον».
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΥΓΕΙΑ ΠΛΑΝΗΤΗ – ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ: ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ Χ»
Καταγράφουμε τα αγαπημένα μας φαγητά και τα αναρτούμε στην τάξη μας.
Μια σούπερ νόστιμη ημέρα!! Κατασκευάζουμε από πλαστελίνη το αγαπημένο μας πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό φαγητό.
«Μια μερίδα πλανήτη, παρακαλώ!» Ένας κόκκος ρυζιού διηγείται την ιστορία του… Το οικολογικό αποτύπωμα της τροφής.
Τρώγοντας τον πλανήτη… Πόσα λίτρα νερό χρειάζονται για ένα κιλό ρύζι; Το υδάτινο αποτύπωμα της τροφής.
Ο χορός των μπιζελιών – Τα λαχανικά βγήκαν παγανιά…
Και ήρθε η ώρα για το παιχνίδι μνήμης! Σηκώνουμε τα καρτελάκια, βρίσκουμε το ταίρι τους και ανακοινώνουμε στην ομάδα τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά.
Ανθρώπινες Πυραμίδες – Συζητάμε για τη μεσογειακή διατροφή και για τις τροφές που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό στη διατροφή μας.
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης με τον δάσκαλό τους ασχολήθηκαν με τον Εθελοντισμό και τη διαμεσολάβηση από τον 3ο Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΓΩ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ»
Συζητάμε ζητήματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Συμφωνούμε ή διαφωνούμε και επιχειρηματολογούμε.
Προβολή εικόνων στις οποίες καταπατούνται ορισμένα από τα ανθρώπινα δικαιώματα. Συζητάμε, εκφράζουμε τις απόψεις μας και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας. Κάθε εικόνα… χίλιες λέξεις.
Όλοι μαζί σχηματίζουμε κύκλο και αναφερόμαστε στα χαρακτηριστικά της κοινωνίας που λειτουργεί ομαλά.
Εκφράζουμε τις απόψεις μας ως ενεργοί πολίτες.
Δημιουργούμε αφίσα με θέμα: «Εγώ και η Κοινωνία» και την παρουσιάζουμε στην τάξη.
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με την Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά από τον 2ο Θεματικό Κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον».
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ»
Συζητάμε για την Πολιτιστική μας Κληρονομιά και δημιουργούμε τον εννοιολογικό χάρτη.
Παρουσιάζουμε τις εργασίες μας με τις διάφορες μορφές πολιτισμού.
Συζητάμε για τον Μαραθώνιο και ζωγραφίζουμε τους δικούς μας Μαραθωνοδρόμους.
Γνωρίζουμε σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες και γινόμαστε για λίγο ζωγράφοι, εμπνεόμενοι από σπουδαία έργα.
Κατά το 3ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» /Ανθρώπινα δικαιώματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: Ανθρώπινα δικαιώματα «Τα Δικαιώματά μου» (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΑΣ – ΕΚΠΑ)
Β΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Νοιάζομαι και Δρω» (Ίδρυμα Λαμπράκη και Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός)
Γ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μουσεία και Αειφόρος Ανάπτυξη»
Δ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Διατροφή / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Υγιεινή Διατροφή» (Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός)
Ε΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Κύκλος είναι και γυρίζει!»
ΣΤ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Η Ύφανση της Προσωπικής Ταυτότητας, η Επιλογή του Επαγγέλματός μου»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 3Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021 – 2022)
Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα από τον 3ο Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ»
Το μαγικό ζάρι – Παιχνίδι γνωριμίας και αυτοπαρουσίασης.
Κατασκευή ανθρώπινης αλυσίδας
Δραστηριότητες γνωριμίας με τα δικαιώματα, τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας.
Δημιουργία κολάζ δικαιωμάτων στον τοίχο της τάξης μας.
Ο τροχός των δικαιωμάτων
Οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τον Εθελοντισμό και τη Διαμεσολάβηση από τον 3ο Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ!»
Δραματοποίηση και δραστηριότητες ομαδικότητας και συνεργασίας, που είναι οι βάσεις του εθελοντισμού.
Γνωρίζουμε εθελοντικές δράσεις και οργανισμούς.
Παρατηρούμε και σχολιάζουμε φωτογραφικό υλικό με εθελοντικές δράσεις και γράφουμε τις δικές μας λεζάντες.
Εντοπίζουμε σε κείμενα τα χαρακτηριστικά του εθελοντισμού, καταλήγουμε στον ορισμό του και δημιουργούμε την αφίσα του εθελοντισμού.
Παρακολουθούμε βίντεο με συνεντεύξεις και μαρτυρίες εθελοντών.
Συμπληρώνουμε την ταυτότητα με τα χαρακτηριστικά του εθελοντή.
Επιλέγουμε μια εθελοντική δράση και δημιουργούμε μια αφίσα, με την οποία καλούμε τους συνανθρώπους μας να λάβουν μέρος.
Συζητάμε τι προσφέρουν οι εθελοντές και τι όφελος έχουν από τη συμμετοχή τους σε μία εθελοντική δράση και δημιουργούμε το Δέντρο του Εθελοντή.
Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τα Μουσεία και την Αειφόρο Ανάπτυξη από τον 2ο Θεματικό Κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον».
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΙΚΡΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ… ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ!»
Ακολουθώντας τα χνάρια ενός δεινόσαυρου…
Βραχογραφίες – Το πρώτο βιβλίο Ιστορίας!
Τα ονόματά μας κάπως αλλιώς… Γραμμική Β΄ – Η πρώτη ελληνική γραφή!
Μικροί αρχαιολόγοι… εν δράσει, δημιουργώντας αγγεία, τοιχογραφίες και ειδώλια του κυκλαδικού, μινωικού και μυκηναϊκού πολιτισμού.
Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τη Διατροφή από τον 1ο Θεματικό Κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην».
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΙΜΑΣΤΕ Ο,ΤΙ ΤΡΩΜΕ!!»
Πρωινό… σα βασιλιάς!!
Όλοι μαζί φτιάξαμε το πρωινό μας… μέσα από το δικό μας ποίημα! Απολαύστε το!!
ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΜΕΝΗ ΔΡΑΣΗ “ΠΡΩΙΝΟ ΣΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ!”
Και τώρα… ακούστε μας!!
ΗΧΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ “ΠΡΩΙΝΟ ΣΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ!”
Στη χώρα του Δεκατιανού – Φτιάχνουμε έναν πίνακα με στατιστικά στοιχεία: Πόσοι φέραμε κολατσιό από το σπίτι και πόσοι από τον φούρνο; Πόσα φρούτα μετρήσαμε και πόσα σάντουιτς; Τι ήπιαμε; νερό, αναψυκτικό, χυμό ή σοκολατούχο γάλα;
Στη χώρα του Μεσημεριανού – Διαβάζουμε την «Ψαροσουπίτσα» και…
…ετοιμάζουμε ψαρόσουπα!!
Στη χώρα του Απογευματινού – Πόσες φορές αθλούμαστε την εβδομάδα και τι πίνουμε και τρώμε μετά;
Και συνεχίζουμε με το απίθανο παιχνίδι Υπερατού!
Στη χώρα του Βραδινού – Όλος ο πλανήτης μέσα σε ένα χάμπουργκερ!!
Καυτό χάμπουργκερ… το αποτύπωμά του καίει τον πλανήτη!
Επίλογος: Κλείνοντας με ένα βιβλίο – Αυτοαξιολόγηση
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης με τον δάσκαλό τους ασχολήθηκαν με την Κλιματική Αλλαγή από τον 2ο Θεματικό Κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον».
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ!»
Παρακολούθηση βίντεο για την εισαγωγή στην έννοια της φροντίδας του περιβάλλοντος και συμπλήρωση φύλλου εργασίας.
Επιλέγουμε ένα αντικείμενο και περιγράφουμε την πορεία της ζωής του. Συγκρίνουμε τον κύκλο ζωής ενός αντικειμένου από ανθρώπινα χέρια σε σχέση με τον αντίστοιχο κύκλο ζωής των φυτών.
Συζήτηση για τη μόλυνση που προκαλούμε κι εμείς στο περιβάλλον και συμπλήρωση φύλλου εργασίας για τα καυσαέρια που παράγονται από τις μετακινήσεις μας.
Συζήτηση για την ατμοσφαιρική ρύπανση και παρακολούθηση βίντεο για την ανακύκλωση.
Παρουσιάζουμε την αφίσα που κατασκευάσαμε για την προστασία του περιβάλλοντος και συμπληρώνουμε το φύλλο αυτοαξιολόγησης.
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τα Επαγγέλματα από τον 4ο Θεματικό Κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία».
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ, ΘΑ ΓΙΝΩ…»
Ποιος είμαι;
Ζωντανεύοντας τα χαμένα επαγγέλματα…
Παίζουμε με τα επαγγέλματα του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.
Οι επαγγελματίες μιλούν!
Παίρνοντας συνέντευξη από τον συμμαθητή μας, που υποδύεται έναν επαγγελματία.
Κατά το 4ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μικροί Μετεωρολόγοι» (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM)
Β΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Η Ύφανση της Προσωπικής Ταυτότητας, η Επιλογή του Επαγγέλματός μου»
Γ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα/ Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ένα βιβλίο γεννιέται »
Δ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική» (Παρασκευή Φώτη – 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
Ε΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» /STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική» (Παρασκευή Φώτη – 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
ΣΤ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Γνωρίζω το σώμα μου / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 4Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021 – 2022)
Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τη Μετεωρολογία από τον 4ο Θεματικό Κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία».
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΩΝ»
Προβολή βίντεο – Συζητάμε τι ξέρουμε για την πρόγνωση του καιρού και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας.
Κατασκευάζουμε κολάζ για τον καιρό.
Μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε τη ρομποτική μελισσούλα Beebot.
Οι δημιουργίες μας για τον καιρό στο Tux Paint.
KIDePEDIA – Παιχνίδια από την εκπαιδευτική εγκυκλοπαίδεια σχετικά με το Δελτίο Καιρού και με τα Σύμβολα του Καιρού στην Αίθουσα Πληροφορικής και στην τάξη μας!!
Οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τα Επαγγέλματα από τον 4ο Θεματικό Κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία».
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ»
«Ποιος είμαι;» – Παιχνίδι γνωριμίας και δημιουργία αφίσας με το πορτρέτο μας.
Γνωριμία με τα παλιά επαγγέλματα – Ρωτάμε και μαθαίνουμε…
Ζωντανεύοντας τα παλιά επαγγέλματα… – Συλλογή φωτογραφιών με διάφορα επαγγέλματα και δημιουργία κολάζ.
«Οι επαγγελματίες μιλούν» – Παρακολουθούμε βίντεο με διάφορους επαγγελματίες που μιλούν για το επάγγελμά τους στον χώρο εργασίας τους και λύνουμε το σταυρόλεξο των επαγγελμάτων.
Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τη Συγγραφή βιβλίου από τον 4ο Θεματικό Κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία».
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΑ ΑΠΙΘΑΝΑ ΤΡΙΤΑΚΙΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ»
Φτιάχνουμε ανακυκλωμένο χαρτί, χρησιμοποιώντας παλιές φωτοτυπίες.
Γράφουμε τα βιβλία μας και τα εικονογραφούμε…
Ακούστε τι έγραψε η Ευαγγελία, πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
Ζωγραφίζουμε το εξώφυλλο του βιβλίου μας σε ανακυκλωμένο χαρτί.
Και τώρα… η ώρα της βιβλιοδεσίας! Και εμείς επί το έργον!!
Έτοιμα τα βιβλία μας!! Ήρθε η ώρα να τα παρουσιάσουμε στην τάξη…
Και όχι μόνο… Τα βιβλία μας τα παρουσιάσαμε και στο Κοινοτικό Κατάστημα Γραμματικού, την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022, μετά την παρουσίαση του παιδικού βιβλίου «Ώκυ, ο φιλειρινικός ξιφίας» της κ. Σωτηρίας Τσέλιου – Παππά, η οποία και μας βράβευσε.
Από την παρουσίαση του βιβλίου «Ώκυ, ο φιλειρινικός ξιφίας»
Η βράβευσή μας από τη συγγραφέα του βιβλίου.
Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με τον Κύκλο του Nερού από τον 4ο Θεματικό Κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία».
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ ΚΑΙ ΧΑΝΕΤΑΙ…»
Ακρόαση από τα «Κύματα» του Σταμάτη Σπανουδάκη – Ιδεοθύελλα
Προβολή βίντεο για τη σημασία του νερού στη ζωή μας.
Το ποιηματάκι μας: «Η θάλασσα που θα ήθελα να έχω»
Την Πέμπτη 12/05/2022, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Φράγματος της Λίμνης Μαραθώνος, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και στη συνέχεια…
… στην αυλή του Μουσείου σχεδιάσαμε τον Κύκλο του Νερού (Α’ Μέρος)
Ο Κύκλος του Νερού ολοκληρώθηκε στην τάξη μας και στην αυλή του Σχολείου παρουσιάσαμε τις κατασκευές μας.
Διαβάζοντας βιβλία σχετικά με τον Κύκλο του Νερού.
Δημιουργούμε και ζωγραφίζουμε τις φάσεις του Κύκλου του Νερού στο Εργαστήριο Πληροφορικής (λογισμικό Tux paint).
Οι μαθητές/τριες της E΄ τάξης με τον δάσκαλό τους ασχολήθηκαν με τον Κύκλο του Nερού από τον 4ο Θεματικό Κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία».
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ E΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ – ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ…»
Παρακολούθηση βίντεο για το Φράγμα της Λίμνης Μαραθώνος – Συζήτηση για την κατασκευή του και για τον Κύκλο του Νερού.
Την Πέμπτη 12/05/2022, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Φράγματος της Λίμνης Μαραθώνος, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και στη συνέχεια…
… στην αυλή του Μουσείου ζωγραφίσαμε τον Κύκλο του Νερού.
Στην αυλή του Σχολείου, παρουσιάζουμε τον Κύκλο του Νερού με τις κατασκευές μας.
Στο Φύλλο Εργασίας εκφράζουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας για το νερό στη ζωή μας.
Δημιουργούμε και ζωγραφίζουμε τις φάσεις του Κύκλου του Νερού στο Εργαστήριο Πληροφορικής (λογισμικό Tux paint).
Παρουσιάζουμε στην τάξη τις ζωγραφιές μας με θέμα: «Το νερό στη ζωή μας».
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης με τη δασκάλα τους ασχολήθηκαν με το Ανθρώπινο Σώμα («Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα») από τον 1ο Θεματικό Κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην».
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ»
Μαθαίνουμε τα όργανα του ανθρώπινου σώματος.
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με το κυκλοφορικό μας σύστημα.
Συμπληρώνουμε το σταυρόλεξο στο βιβλίο και το κρυπτόλεξο στον Η/Υ.
Μαθαίνουμε παίζοντας στον Η/Υ της τάξης μας.