Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 οι μαθητές του σχολείου μας με την βοήθεια των εκπαιδευτικών του σχολείου δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για να αναδείξουν τις ανάγκες που έχουν τα αδέσποτα ζώα.

ΨΩΝΙΖΩ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ

Tην Τετάρτη 03/04/2024 οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς πραγματοποίησαν την τέταρτη επίσκεψη τους στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας για να ψωνίσουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στα πλαίσια του προγράμματος “Ψωνίζω στη Γειτονιά μου”. Και αυτή τη φορά οι μαθητές ήρθαν με τις προσωπικές τους λίστες και χρήματα και ψώνισαν με χαρά . Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί, καιρού επιτρέποντος, κάθε εβδομάδα με επισκέψεις τόσο στη λαϊκή αγορά όσο και στα κοντινά σούπερ μάρκετ.

1 1 2 1 3 1
7 4 1 5
8 9 6

25η Μαρτίου 1821

Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Της δόξας λάμπει γαλανό το φώς στη χώρα

γελούν οι κάμποι τραγουδούνε τα νερά

Γιγάντων ίσκιοι ηρωικοί ξυπνήστε τώρα

Στου λυτρωμού τη χρονογύριστη χαρά.

Το σάλπισμά μας πιο τρανό ας αντιλαλήσει

κι απ’ το γλυκό της Άγιας Λαύρας ορθρινό

πλατειά είν’ η γή μας και το χώμα όπου κι ανθίσει

μια Λεφτεριά μοσχοβολά στον ουρανό

Κι όλα τα χέρια ας υψωθούν ανδρειωμένα

πόχουν τα σίδερα συντρίψει τα βαριά

Να στήσουν τρόπαια λαμπρά του εικοσιένα

να θρονιαστή η Ελληνοπούλα η Λευτεριά.

Την Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε η μαθητική παρέλαση στην πόλη μας. Το σχολείο μας άνοιξε την παρέλαση και έλαβε το θερμό χειροκρότημα όλων των παρευρισκομένων.

Ευχαριστούμε θερμά τον εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής του σχολείου μας κ. Μιχάλη Τόλια.

 

1 5 4
6 2 3

Ευχαριστήριο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς ευχαριστούν θερμά την Σχολή χορού της κ.  Άννας Αθανασιάδου για την στήριξη που προσέφερε στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.  Στο αποκριάτικο πάρτι της σχολής, την Τσικνοπέμπτη, πραγματοποιήθηκε λαχειοφόρος αγορά τα έσοδα της οποίας διατέθηκαν στον σύλλογό μας για να καλυφθούν ανάγκες των μαθητών/τριων του σχολείου.

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά όλους τους δωροθέτες, αυτής της λαχειοφόρου οι οποίοι προσέφεραν απλόχερα τα πλούσια δώρα τους!!!

Ευχαριστούμε πολύ όσους μας στήριξαν και ελπίζουμε να σας έχουμε πάντα στο πλάι μας!

20240310 190757 20240310 191034 IMG 20240307 224850
IMG 670afba2817f2a75fe9861b778a0a3bb V IMG 20240307 194713

 

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος γιορτάσαμε στο σχολείο μας την Τσικνοπέμπτη στις 07/03/2024. Ο γυμναστής του σχολείου μας κ. Μιχάλης Τόλιας σε συνεργασία με την γυμνάστρια του 1ου Δημοτικού σχολείου Λιβαδειάς κ. Μπλέτσα Καλιρρόη και την εκπαιδευτικό της Δ΄ Τάξης κ. Γκαλιούρη Κων/νιά μίλησαν για το γαϊτανάκι και την παράδοση του. Στην συνέχεια οι μαθητές και των δυο σχολείων χόρεψαν στον προαύλιο χώρο με την υπόκρουση παραδοσιακής μουσικής.

Ακολούθησε γιορτή με τους μαθητές μας να φορούν τις αποκριάτικες στολές τους, χόρεψαν και διασκέδασαν υπό το άκουσμα γνωστών καρναβαλικών σκοπών.

429944929 737274868217991 5355771244582309301 n 430007296 405117715542502 8423762026392705638 n 431214694 1155781475552520 6533347382102727512 n 430182630 1792476464491213 2733903144124323101 n
431738610 393038966805555 8645779190814482621 n 431664140 1799396130535440 8087813448744995418 n 431625108 1367261493980622 8957046279316188700 n 431656850 24984977317817206 8620153583598160358 n
431460437 431599025984808 8996053629444544229 n 431561330 1633113524191530 1155283130912687913 n 431725157 1155566828802015 8517013717743877282 n 431502991 298861259910149 6912485637802576564 n
431583203 936739321351607 3476325486742610288 n 431728138 1441922680045013 3832226057613688877 n

 

ΨΩΝΙΖΩ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ

Tην Τετάρτη 06/03/2024 οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς πραγματοποίησαν την τρίτη επίσκεψη τους στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας για να ψωνίσουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στα πλαίσια του προγράμματος “Ψωνίζω στη Γειτονιά μου”. Και αυτή τη φορά οι μαθητές ήρθαν με τις προσωπικές τους λίστες και χρήματα και ψώνισαν με χαρά . Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί, καιρού επιτρέποντος, κάθε εβδομάδα με επισκέψεις τόσο στη λαϊκή αγορά όσο και στα κοντινά σούπερ μάρκετ.

431469876 7027898830671606 2890680533778702888 n 1 431478955 24899716133007808 6531645464557561659 n 431460429 418817137352223 6481794369942594246 n
431749436 945379726951691 2665324478312430341 n 432248354 1503775883517413 8700679305248446655 n 431687802 382769268039745 1413198483127197009 n

Ήρθε ο Μάρτης… Ήρθε η Άνοιξη

Άσπρη κόκκινη κλωστή στάθηκε η αφορμή

την αγάπη να γνωρίσουν την φωλιά τους για να χτίσουν.

Ασπροκόκκινη δεμένη και στο χέρι τυλιγμένη,

ο παλιός ο μύθος λέει για τον ήλιο όταν καίει.

Έτσι έκαναν κι αυτά: έμπλεξαν μες τη φωλιά,

άσπρη – κόκκινη κλωστή μην τυχόν και τους καεί.

Το’ παν σ’ όλους και παντού,  με κλωστές φωλιές να πλέξουν.

Τα όνειρα τους και το δάσος θέλησαν να προστατέψουν.

Την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 οι μαθητές μας μαζί με την θεατρολόγο του σχολείου μας κ. Μαρίνα Σούγια  έφτιαξαν μαρτάκια. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.

420630562 355244877508479 1331937467774331038 n 423619217 384582171125397 7118111820265682671 n 430852598 370053292587604 2669188157931120672 n
430938832 1082604873029905 977704585346707007 n 431270058 934653827939892 3405450412698059092 n 432754449 1099558094709920 6360106180298575339 n
431167579 931657141602458 6465233759939311792 n

Με τα δυο χεράκια … Πλάθω κουλουράκια

Στο πλαίσιο των Σχεδίων Δράσης “Βελτίωση επικοινωνίας και γονεΐκής εμπλοκής” οι μαθητές του σχολείου μας, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς των παιδιών μαζευτήκαμε την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 και φτιάξαμε κουλουράκια για να μπει γλυκά ο μήνας. Τα παιδιά έριξαν τα υλικά, ανακάτεψαν και έπλασαν τα κουλουράκια σε διαφορετικά σχέδια. Ευχαριστούμε τους γονείς που ανταποκρίθηκαν θετικά στην δράση μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ ακόμη στον κ. Χρήστο Πολυτάρχου που μας βοήθησε και μας παραχώρησε τον φούρνο του για το ψήσιμο.

431738607 3698129333842062 7069508318380471565 n 431725156 1528718511311033 8714662468778953049 n 431597883 725160443134992 217125221537912426 n
432433470 349264401445469 6577831780911587920 n 432273728 1443959616328370 5185537772248284332 n 1 431741245 1408311746539052 4534534808678737443 n
432266951 1405821346711673 1911434337284401675 n 431631239 937210247617828 1155908385343125939 n 431622338 376331692024924 1067316344302074080 n
431607702 1077773013433820 6947082451858777820 n 431603879 399814109361724 8412630193735656103 n 431549647 373669838847777 6883981257212365112 n

 

 

431514286 954201962739738 5015718392654503896 n 432407368 786845749989991 4913944982880436096 n

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Λάσκαρης Ευγένιος- Μουσικός Ειδικής Αγωγής

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Στις μέρες μας, θεωρείται σημαντικότατη η συμβολή της μουσικής αγωγής στα προγράμματα αποκατάστασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ). Στο θεραπευτικό τομέα, αλλά και στο μαθησιακό και ψυχαγωγικό, το μάθημα της μουσικής μπορεί και συμβάλλει στην αναβάθμιση και ενίσχυση των ικανοτήτων των μαθητών, ανεξάρτητα από το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Ως ιδιαίτερο μάθημα, η μουσική αγωγή, αλλά και ως ξεχωριστή δραστηριότητα προσφέρει πολλές δυνατότητες έκφρασης στα ΑμεΑ.

Το πρόγραμμα το οποίο παρουσιάζεται από τους περισσότερους οργανισμούς που εμπλέκονται ουσιαστικά στη μουσική αγωγή, στην Ειδική αγωγή, περιλαμβάνει στοιχεία θεωρητικής και πρακτικής μορφής, προσεγγίζοντας την νοητική στέρηση, τις αισθητηριακές αναπηρίες, την εγκεφαλική παράλυση, τα προβλήματα συμπεριφοράς και την διάχυτη εξελικτική διαταραχή.

Δύο βασικές έννοιες της μουσικής αγωγής, στα προγράμματα αποκατάστασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες, είναι η “μουσική ευαισθησία” και η “μουσική επιδεξιότητα”.

Η μουσική ευαισθησία αποτελεί την ευχάριστη αντίδραση του ατόμου σε κάποιο μουσικό ερέθισμα και η ιδιαίτερη διάθεση που προκαλείται στο άτομο, από το άκουσμα ενός μουσικού μοτίβου ή κομματιού, που παράγεται από το εκάστοτε μουσικό όργανο ή από την ανθρώπινη φωνή.

Η μουσική ευαισθησία δεν ακολουθεί παράλληλο δρόμο με την νοημοσύνη, στο άτομο, καθώς εντοπίζεται σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς.

Η μουσική επιδεξιότητα ακολουθεί παράλληλο δρόμο με το ταλέντο και την φυσική κλίση, καθώς αποτελεί «ενέργεια»,  η οποία εξελίσσεται και διογκώνεται με την άσκηση και την επανάληψη και «κατοικεί» μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό.

Η διαφορά των παραπάνω δύο όρων, στην πράξη, έχει ιδιαίτερη σημασία και σπουδαιότητα για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Είναι απαραίτητο να σημειωθεί ότι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες δεν έχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη μουσική ευαισθησία από τα άτομα στερεοτυπικής ανάπτυξης, καθώς αποκτούν και αντιδρούν στην μουσική εμπειρία όπως κάθε ανθρώπινος οργανισμός. Η μουσική αποτελεί βοήθεια ως προς την έκφραση, την καλύτερη επικοινωνία και πραγματοποίηση των εκάστοτε αναγκών τους. Μελέτες διαπιστώνουν ότι μέρος των ατόμων με ειδικές ανάγκες διατηρούν και κατέχουν ανυπολόγιστες μουσικές επιδεξιότητες, οι οποίες συνήθως βρίσκονται σε εξασθενημένη μορφή λόγω της κατάστασης του εκάστοτε ατόμου. Έτσι, προκύπτει ότι η κατάλληλη εκπαίδευση οδηγεί στην εξέλιξη και ανάπτυξη στο ανώτατο επίπεδο, των μουσικών αυτών δεξιοτήτων του ατόμου, απαλλάσσοντάς τις από τους παράγοντες που τις καθιστούν ως αδύνατες να εκδηλωθούν ή εξελιχθούν.

Τις περισσότερες φορές η μουσική ευαισθησία δεν ανακαλύπτεται εύκολα σε ένα άτομο, καθώς δεν υπάρχουν σημάδια μουσικών ικανοτήτων, με βάση το γεγονός ότι οι δύο αυτές έννοιες-χαρακτηριστικά συνυπάρχουν και συγχέονται. Ψυχολόγοι και μουσικοί συμφωνούν στο γεγονός ότι η μουσική ευαισθησία βασίζεται σε μια συναισθηματική ανταπόκριση στη μουσική, η οποία δεν είναι δυνατόν να μετρηθεί ακόμα επιστημονικά. Να σημειωθεί ότι υπάρχει πληθώρα τεστ με σκοπό την “μέτρηση” του μουσικού ταλέντου, όχι όμως από την σκοπιά της συναισθηματικής ανταπόκρισης, αλλά από αυτή της αντιληπτικής ικανότητας του ακροατή.

Τα μουσικά επιτεύγματα του ατόμου με ειδικές ανάγκες συνδέονται άμεσα με την εκάστοτε κατάστασή του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται χρόνος και επανάληψη για την αρχική εμφάνισή τους. Πάραυτα, το σύνολο των αποτελεσμάτων σε κάθε τομέα της μουσική αγωγής και των επιτευγμάτων της δημιουργούν και αποτελούν βάσεις, οι οποίες δεν είναι δυνατό να γίνουν αντιληπτές από το επίπεδο της μουσικής ικανότητας. Ο βασικός τρόπος εξέτασης της μουσικής ευαισθησίας είναι η παρακολούθηση των διαφορετικών αντιδράσεων του ατόμου στα διαφορετικά είδη μουσικής τα οποία έχουν αντίκτυπο στο μυαλό και στα συναισθήματά του.

Όλα τα είδη μουσικής είναι ικανά σε χρήση για την αποτελεσματική βελτίωση της ζωής του ατόμου. Οι προτιμήσεις του εκάστοτε ατόμου και εξατομικευμένες συνθήκες και ανάγκες της μουσικής αγωγής και εκπαίδευσης θα καθορίσουν και τις αντίστοιχες τεχνικές και μέσα για την επίτευξη του καθορισμένου στόχου κάλυψης αναγκών.

Η αναζήτηση και εξασφάλιση των κατάλληλων μουσικών ερεθισμάτων, για το εκάστοτε άτομο, αποτελεί εξαιρετική υπεύθυνη επιστημονική διαδικασία. Για το ίδιο μουσικό κομμάτι με την ίδια ερμηνεία, οι διαφορετικοί και υποκειμενικοί τρόποι αντίδρασης ποικίλουν, όχι μόνο με βάση  την μουσική μόρφωση του ακροατή αλλά και με βάση τις πτυχές της προσωπικότητάς του. Το σύνολο των συγκινησιακών απαντήσεων και αντιδράσεων του ακροατή είναι αποτέλεσμα των παραπάνω παραγόντων προσθέτοντας το ίδιο το μουσικό έργο και την ψυχολογική και φυσική κατάσταση του ατόμου κατά την συγκεκριμένη στιγμή ακρόασης.

 

Βιβλιογραφία:

Davis, W.B, Gfeller&Thaut, M.H., (2008). AnIntoductiontoMusicTherapy: Theory and Practice. AMTH

ΨΩΝΙΖΩ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ

Την Τετάρτη 21/2/2024 οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς πραγματοποίησαν τη δεύτερη έξοδό τους στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας για να ψωνίσουν φρούτα και λαχανικά, στα πλαίσια του προγράμματος “Ψωνίζω στη Γειτονιά μου”. Και αυτή τη φορά οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ήρθαν με τις προσωπικές τους λίστες και χρήματα και ψώνισαν με χαρά . Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί, καιρού επιτρέποντος, κάθε εβδομάδα με επισκέψεις τόσο στη λαϊκή αγορά όσο και στα κοντινά σούπερ μάρκετ.

11 12 13
15 14