ΨΩΝΙΖΩ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ

Tην Τετάρτη 06/03/2024 οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς πραγματοποίησαν την τρίτη επίσκεψη τους στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας για να ψωνίσουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στα πλαίσια του προγράμματος “Ψωνίζω στη Γειτονιά μου”. Και αυτή τη φορά οι μαθητές ήρθαν με τις προσωπικές τους λίστες και χρήματα και ψώνισαν με χαρά . Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί, καιρού επιτρέποντος, κάθε εβδομάδα με επισκέψεις τόσο στη λαϊκή αγορά όσο και στα κοντινά σούπερ μάρκετ.

431469876 7027898830671606 2890680533778702888 n 1 431478955 24899716133007808 6531645464557561659 n 431460429 418817137352223 6481794369942594246 n
431749436 945379726951691 2665324478312430341 n 432248354 1503775883517413 8700679305248446655 n 431687802 382769268039745 1413198483127197009 n

Ήρθε ο Μάρτης… Ήρθε η Άνοιξη

Άσπρη κόκκινη κλωστή στάθηκε η αφορμή

την αγάπη να γνωρίσουν την φωλιά τους για να χτίσουν.

Ασπροκόκκινη δεμένη και στο χέρι τυλιγμένη,

ο παλιός ο μύθος λέει για τον ήλιο όταν καίει.

Έτσι έκαναν κι αυτά: έμπλεξαν μες τη φωλιά,

άσπρη – κόκκινη κλωστή μην τυχόν και τους καεί.

Το’ παν σ’ όλους και παντού,  με κλωστές φωλιές να πλέξουν.

Τα όνειρα τους και το δάσος θέλησαν να προστατέψουν.

Την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 οι μαθητές μας μαζί με την θεατρολόγο του σχολείου μας κ. Μαρίνα Σούγια  έφτιαξαν μαρτάκια. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.

420630562 355244877508479 1331937467774331038 n 423619217 384582171125397 7118111820265682671 n 430852598 370053292587604 2669188157931120672 n
430938832 1082604873029905 977704585346707007 n 431270058 934653827939892 3405450412698059092 n 432754449 1099558094709920 6360106180298575339 n
431167579 931657141602458 6465233759939311792 n

Με τα δυο χεράκια … Πλάθω κουλουράκια

Στο πλαίσιο των Σχεδίων Δράσης “Βελτίωση επικοινωνίας και γονεΐκής εμπλοκής” οι μαθητές του σχολείου μας, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς των παιδιών μαζευτήκαμε την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 και φτιάξαμε κουλουράκια για να μπει γλυκά ο μήνας. Τα παιδιά έριξαν τα υλικά, ανακάτεψαν και έπλασαν τα κουλουράκια σε διαφορετικά σχέδια. Ευχαριστούμε τους γονείς που ανταποκρίθηκαν θετικά στην δράση μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ ακόμη στον κ. Χρήστο Πολυτάρχου που μας βοήθησε και μας παραχώρησε τον φούρνο του για το ψήσιμο.

431738607 3698129333842062 7069508318380471565 n 431725156 1528718511311033 8714662468778953049 n 431597883 725160443134992 217125221537912426 n
432433470 349264401445469 6577831780911587920 n 432273728 1443959616328370 5185537772248284332 n 1 431741245 1408311746539052 4534534808678737443 n
432266951 1405821346711673 1911434337284401675 n 431631239 937210247617828 1155908385343125939 n 431622338 376331692024924 1067316344302074080 n
431607702 1077773013433820 6947082451858777820 n 431603879 399814109361724 8412630193735656103 n 431549647 373669838847777 6883981257212365112 n

 

 

431514286 954201962739738 5015718392654503896 n 432407368 786845749989991 4913944982880436096 n

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Λάσκαρης Ευγένιος- Μουσικός Ειδικής Αγωγής

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Στις μέρες μας, θεωρείται σημαντικότατη η συμβολή της μουσικής αγωγής στα προγράμματα αποκατάστασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ). Στο θεραπευτικό τομέα, αλλά και στο μαθησιακό και ψυχαγωγικό, το μάθημα της μουσικής μπορεί και συμβάλλει στην αναβάθμιση και ενίσχυση των ικανοτήτων των μαθητών, ανεξάρτητα από το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Ως ιδιαίτερο μάθημα, η μουσική αγωγή, αλλά και ως ξεχωριστή δραστηριότητα προσφέρει πολλές δυνατότητες έκφρασης στα ΑμεΑ.

Το πρόγραμμα το οποίο παρουσιάζεται από τους περισσότερους οργανισμούς που εμπλέκονται ουσιαστικά στη μουσική αγωγή, στην Ειδική αγωγή, περιλαμβάνει στοιχεία θεωρητικής και πρακτικής μορφής, προσεγγίζοντας την νοητική στέρηση, τις αισθητηριακές αναπηρίες, την εγκεφαλική παράλυση, τα προβλήματα συμπεριφοράς και την διάχυτη εξελικτική διαταραχή.

Δύο βασικές έννοιες της μουσικής αγωγής, στα προγράμματα αποκατάστασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες, είναι η “μουσική ευαισθησία” και η “μουσική επιδεξιότητα”.

Η μουσική ευαισθησία αποτελεί την ευχάριστη αντίδραση του ατόμου σε κάποιο μουσικό ερέθισμα και η ιδιαίτερη διάθεση που προκαλείται στο άτομο, από το άκουσμα ενός μουσικού μοτίβου ή κομματιού, που παράγεται από το εκάστοτε μουσικό όργανο ή από την ανθρώπινη φωνή.

Η μουσική ευαισθησία δεν ακολουθεί παράλληλο δρόμο με την νοημοσύνη, στο άτομο, καθώς εντοπίζεται σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς.

Η μουσική επιδεξιότητα ακολουθεί παράλληλο δρόμο με το ταλέντο και την φυσική κλίση, καθώς αποτελεί «ενέργεια»,  η οποία εξελίσσεται και διογκώνεται με την άσκηση και την επανάληψη και «κατοικεί» μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό.

Η διαφορά των παραπάνω δύο όρων, στην πράξη, έχει ιδιαίτερη σημασία και σπουδαιότητα για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Είναι απαραίτητο να σημειωθεί ότι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες δεν έχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη μουσική ευαισθησία από τα άτομα στερεοτυπικής ανάπτυξης, καθώς αποκτούν και αντιδρούν στην μουσική εμπειρία όπως κάθε ανθρώπινος οργανισμός. Η μουσική αποτελεί βοήθεια ως προς την έκφραση, την καλύτερη επικοινωνία και πραγματοποίηση των εκάστοτε αναγκών τους. Μελέτες διαπιστώνουν ότι μέρος των ατόμων με ειδικές ανάγκες διατηρούν και κατέχουν ανυπολόγιστες μουσικές επιδεξιότητες, οι οποίες συνήθως βρίσκονται σε εξασθενημένη μορφή λόγω της κατάστασης του εκάστοτε ατόμου. Έτσι, προκύπτει ότι η κατάλληλη εκπαίδευση οδηγεί στην εξέλιξη και ανάπτυξη στο ανώτατο επίπεδο, των μουσικών αυτών δεξιοτήτων του ατόμου, απαλλάσσοντάς τις από τους παράγοντες που τις καθιστούν ως αδύνατες να εκδηλωθούν ή εξελιχθούν.

Τις περισσότερες φορές η μουσική ευαισθησία δεν ανακαλύπτεται εύκολα σε ένα άτομο, καθώς δεν υπάρχουν σημάδια μουσικών ικανοτήτων, με βάση το γεγονός ότι οι δύο αυτές έννοιες-χαρακτηριστικά συνυπάρχουν και συγχέονται. Ψυχολόγοι και μουσικοί συμφωνούν στο γεγονός ότι η μουσική ευαισθησία βασίζεται σε μια συναισθηματική ανταπόκριση στη μουσική, η οποία δεν είναι δυνατόν να μετρηθεί ακόμα επιστημονικά. Να σημειωθεί ότι υπάρχει πληθώρα τεστ με σκοπό την “μέτρηση” του μουσικού ταλέντου, όχι όμως από την σκοπιά της συναισθηματικής ανταπόκρισης, αλλά από αυτή της αντιληπτικής ικανότητας του ακροατή.

Τα μουσικά επιτεύγματα του ατόμου με ειδικές ανάγκες συνδέονται άμεσα με την εκάστοτε κατάστασή του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται χρόνος και επανάληψη για την αρχική εμφάνισή τους. Πάραυτα, το σύνολο των αποτελεσμάτων σε κάθε τομέα της μουσική αγωγής και των επιτευγμάτων της δημιουργούν και αποτελούν βάσεις, οι οποίες δεν είναι δυνατό να γίνουν αντιληπτές από το επίπεδο της μουσικής ικανότητας. Ο βασικός τρόπος εξέτασης της μουσικής ευαισθησίας είναι η παρακολούθηση των διαφορετικών αντιδράσεων του ατόμου στα διαφορετικά είδη μουσικής τα οποία έχουν αντίκτυπο στο μυαλό και στα συναισθήματά του.

Όλα τα είδη μουσικής είναι ικανά σε χρήση για την αποτελεσματική βελτίωση της ζωής του ατόμου. Οι προτιμήσεις του εκάστοτε ατόμου και εξατομικευμένες συνθήκες και ανάγκες της μουσικής αγωγής και εκπαίδευσης θα καθορίσουν και τις αντίστοιχες τεχνικές και μέσα για την επίτευξη του καθορισμένου στόχου κάλυψης αναγκών.

Η αναζήτηση και εξασφάλιση των κατάλληλων μουσικών ερεθισμάτων, για το εκάστοτε άτομο, αποτελεί εξαιρετική υπεύθυνη επιστημονική διαδικασία. Για το ίδιο μουσικό κομμάτι με την ίδια ερμηνεία, οι διαφορετικοί και υποκειμενικοί τρόποι αντίδρασης ποικίλουν, όχι μόνο με βάση  την μουσική μόρφωση του ακροατή αλλά και με βάση τις πτυχές της προσωπικότητάς του. Το σύνολο των συγκινησιακών απαντήσεων και αντιδράσεων του ακροατή είναι αποτέλεσμα των παραπάνω παραγόντων προσθέτοντας το ίδιο το μουσικό έργο και την ψυχολογική και φυσική κατάσταση του ατόμου κατά την συγκεκριμένη στιγμή ακρόασης.

 

Βιβλιογραφία:

Davis, W.B, Gfeller&Thaut, M.H., (2008). AnIntoductiontoMusicTherapy: Theory and Practice. AMTH

ΨΩΝΙΖΩ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ

Την Τετάρτη 21/2/2024 οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς πραγματοποίησαν τη δεύτερη έξοδό τους στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας για να ψωνίσουν φρούτα και λαχανικά, στα πλαίσια του προγράμματος “Ψωνίζω στη Γειτονιά μου”. Και αυτή τη φορά οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ήρθαν με τις προσωπικές τους λίστες και χρήματα και ψώνισαν με χαρά . Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί, καιρού επιτρέποντος, κάθε εβδομάδα με επισκέψεις τόσο στη λαϊκή αγορά όσο και στα κοντινά σούπερ μάρκετ.

11 12 13
15 14

ΔΙΑΧΥΣΗ 1ης ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Erasmus+

Τη Δευτέρα 19/02/2024 πραγματοποιήθηκε συνάντηση για τη διάχυση της 1ης κινητικότητας εκπαιδευτικών του σχολείου μας  στη Μερσίνη της Τουρκίας στα πλαίσια του προγράμματος   Erasmus+ , το οποίο συντονίζει  η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας σε συνεργασία με τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολικές   μονάδες και των δύο βαθμίδων, μεταξύ των οποίων και  το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς. Η πρόσκληση αφορούσε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου κα. Παπανικολάου Ελένη και στους εκπαιδευτικούς που αποδέχθηκαν αμέσως την πρόσκλησή μας και παρεβρέθηκαν.

Η κα. Σαμαρά Ελένη και  η κα. Παπακώστα Ιωάννα , οι οποίες είχαν την ευκαιρία να μετακινηθούν, λειτούργησαν ως μεταδότες της εμπειρίας στα πλαίσια του job shadowing σχετικά με τις καλές πρακτικές συμπερίληψης, τις ομοιότητες και τις διαφορές των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων (Ελλάδας- Τουρκίας), την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της γείτονας χώρας και την περιήγησή τους σε πολιτιστικά και  ιστορικά μνημεία της περιοχής.  Μετά την παρουσίαση ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με τους εκπαιδευτικούς που ήταν παρόντες  για δικές τους προσωπικές εμπειρίες και απορίες.

Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας και ιδιαιτέρως τον κο. Σακκά Βασίλη και την κα. Αδαμάκη Πόπη, όπως και τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης, τη Διευθύντρια κα. Σιδερά- Χουλιάρα Παναγιώτα, την κα. Πούλου Γαρυφαλλιά και τον κο. Καρτσούκη Θεόδωρο που στάθηκαν αρωγοί  στην πραγματοποίηση της κινητικότητας μας.

IMG 20240212 094718 IMG 20240212 095558 1709196711839
1709196711828 IMG 20240212 094730 1709196711848
Διάχυση 2 Διάχυση 1 Διάχυση 3

ΨΩΝΙΖΩ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ

Την Τετάρτη 7/02/2024 οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λειβαδιάς επισκέφθηκαν τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς για να ψωνίσουν φρούτα και λαχανικά στο πλαίσιο του προγράμματος “Ψωνίζω στη Γειτονιά μου”. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο του οι μαθητές να μάθουν να φτιάχνουν λίστες με τα προϊόντα που επιθυμούν να ψωνίσουν, να επιλέγουν τις ποσότητες που θέλουν κάθε φορά και να διαχειρίζονται τα χρήματα με το να πληρώνουν και να παίρνουν τα ρέστα. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα υλοποιείται κάθε Τετάρτη με επισκέψεις στη λαϊκή αγορά και στα γειτονικά σούπερ μάρκετ.

4 5
6 7

Erasmus+ ΚΑ1 1η Κινητικότητα

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς είχε την τιμή να συμμετέχει στην 1η Κινητικότητα Erasmus+ ΚΑ1 που διοργανώνεται από την Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας σε συνεργασία με την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας.

Συγκεκριμένα δύο εκπαιδευτικοί από το σχολείο μας η κ. Σαμαρά Ελένη Διευθύντρια του σχολείου και η κ. Παπακώστα Ιωάννα δασκάλα Ειδικής Αγωγής μετακινήθηκαν στην Μερσίνη της Τουρκίας το διάστημα 26 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2023 και συμμετείχαν στο πρόγραμμα Job Shadowing. Τους δόθηκε η ευκαιρία να ενημερωθούν για την λειτουργία του Τουρκικού Εκπαιδευτικού Συστήματος, να επισκεφθούν ένα δημόσιο (Ahmet Hocaoglu Primary/ Secondary School) και ένα ιδιωτικό (Gelecek College Primary/ Secondary School) σχολείο της περιοχής, να κάνουν παρατήρηση μέσα σε διαφορετικές τάξεις και μαθήματα ώστε να έχουν μια περαιτέρω γνώση για την ένταξη διαφορετικών ομάδων μέσα σε μια τάξη (συνεκπαίδευση μαθητών με μετανάστες / πρόσφυγες . Παράλληλα παρακολούθησαν την Παρουσίαση Καινοτόμων Παιδαγωγικών Προσεγγίσεων στη Συνεκπαίδευση, να έρθουν σε επαφή με συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς.

Τρομερή εντύπωση τους έκανε ο αριθμός των μαθητών μέσα στην τάξη των δημόσιων σχολείων τους (36-44), ότι μέσα στο δημοτικό σχολείο υπάγονται και τάξεις του γυμνασίου, η απρόσωπη διδασκαλία καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν τα ονόματα των μαθητών τους, η αδιαφορία των ίδιων των μαθητών (κάποια δεν είχαν καν βιβλία ή τσάντες μαζί τους) και το γεγονός οτι σε όλες τις τάξεις υπήρχαν διαδραστικοί πίνακες

1706260586096 1706260585990 1706260585967
1706260586105 1 1706260586083 1706260586001 1706260586105
1706260838838 1706260586096 1 1706260586012 1706260838870
1706260586329 1706260586195 1706260586170 1706260586131
1706260838830 1706260838820 1706260586354 1706260586340
1706260838905 1706260838895 1706260838860 1706260838847

και υπολογιστές τελευταίας τεχνολογίας.

Τέλος οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην πόλη, να επισκεφθούν την μεγάλης αρχαιολογικής σημασίας πόλη της Ταρσού και να γίνουν κοινωνοί της Τουρκικής φιλοξενίας και περιποίησης.

Συνεχίζεται….

ΓΙΟΡΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Και επειδή οι παρέες γράφουν την ιστορία, έτσι και η δικιά μας λίγο πριν το τέλος του 2023 παρουσίασε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΔΣ Λιβαδειάς τη θεατρική παράσταση «Καλικατζαρεύοντας….. σε μια Πολιτεία που δεν είχε Χριστούγεννα», σε μια Πολιτεία που τελικά μοιάζει τόσο πολύ με τη δικιά μας , μόνο που στην παράστασή μας στο τέλος τα καλικαντζαράκια παρά τις αταξίες, τα πειράγματα και τις ζαβολιές αποφασίζουν συνειδητά να επιλέξουν τη δοτικότητα, την αγάπη και την εν συναίσθηση δίνοντας πίσω τα Χριστούγεννα στα παιδια. Άραγε στη δικιά μας Πολιτεία τα «καλικαντζαράκια» θα επιλέξουν να το κάνουν αυτό έμπρακτα;

Ευχαριστούμε πολύ όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους, τη Διευθύντρια του 1ου ΔΣ Λιβαδειάς, κυρία Ελένη Παπανικολάου που γέμισε την αίθουσα με παιδικά χαμόγελα, τους μαθητές και τους δασκάλους του 1ου ΔΣ Λιβαδειάς που μας στηρίζουν πάντα σε όλες τις δράσεις μας, τον κ. Παναγιώτη Αγνιάδη Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Βοιωτίας, τον κ. Δημήτρη Μίχα, τον κ. Δημήτρη Δανιά καθώς και την κυρία Σοφία Κουκουτσίδη Πρόεδρος του νεοσύστατου Σωματείου Γονέων-Κηδεμόνων Α.με.α «Νοιάζομαι και Ενεργώ».

Και όπως σε όλα τα χριστουγεννιάτικα παραμύθια έτσι και στο δικό μας υπάρχει και ο Αι Βασίλης, τον σάκο του οποίου γέμισαν με δώρο το Επιμελητήριο Βοιωτίας και το βιβλιοπωλείο Παπανικολάου

IMG 1997 1
Αφίσα

Screenshot 2023 12 21 12 20 59 191 com.viber .voipScreenshot 2023 12 21 12 20 13 850 com.viber .voipScreenshot 2023 12 21 12 21 31 504 com.viber .voipScreenshot 2023 12 21 12 23 10 461 com.viber .voipIMG 1992IMG 1995Screenshot 2023 12 21 12 23 56 510 com.viber .voipIMG 1994 1IMG 1993 2IMG 1999

ΚΑΡΤΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Η πρώτη τυπωμένη ευχετήρια κάρτα υπήρξε έμπνευση του Sir Henry Cole (1808-1882), Βρετανού κυβερνητικού λειτουργού και εφευρέτη. Τη σχεδίασε το 1843 ο φίλος του John Horsley. Η κάρτα εστίαζε στη σημασία της χριστιανικής αγάπης και των καλών πράξεων για τις ημέρες των γιορτών, και συγκεκριμένα στην προσφορά φαγητού και ρούχων σε φτωχούς. Παρόλο που επικρίθηκε έντονα επειδή απεικόνιζε ένα μικρό παιδί να πίνει κρασί, τελικά είχε τεράστια εμπορική επιτυχία. Κόστιζε ένα σελίνι και από τις 2.050 κάρτες που τυπώθηκαν, σήμερα σώζονται μόνο 21. Μάλιστα, το 2001 πουλήθηκε σε μία δημοπρασία μία από αυτές στην τιμή των 22.500 λιρών Αγγλίας.

Έκτοτε, η αποστολή ευχετήριων καρτών για τις γιορτές των Χριστουγέννων (και λιγότερο του Πάσχα) έγινε για πολλές δεκαετίες απαραίτητη μορφή κοινωνικής συμπεριφοράς, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Σε κάθε σπιτικό δεν κατέφθαναν μόνο οι κάρτες συγγενών και φίλων, αλλά και κάρτες από συλλόγους, πολιτικούς και κόμματα, καταστήματα και οργανισμούς. Οι τυπωμένες κάρτες περιέχουν συνήθως έτοιμες, στερεοτυπικές ευχές. Η λέξη κλειδί που δεν απουσιάζει σχεδόν ποτέ είναι πρωτίστως η υγεία. Η γενικότερη ευχή “Χρόνια πολλά και καλά” εμπεριέχει στο δεύτερο σκέλος της το μέγιστο αυτό αγαθό. Οι λέξεις αγάπη, ευτυχία, χαρά, καλή τύχη ελπίδα έπονται από άποψη στατιστικής συχνότητας. Είναι όμως όλες συνδεδεμένες με την αισιοδοξία, η οποία μας διακατέχει τις γιορτινές μέρες. Υπάρχουν βέβαια και ευχές που δεν περιορίζονται σε οικεία και φιλικά πρόσωπα, αλλά εκφράζουν και οικουμενικά μηνύματα, για ειρήνη, ευημερία κτλ.

Στη ψηφιακή εποχή, την εποχή της επικράτησης των κινητών τηλεφώνων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι έντυπες ευχετήριες κάρτες Χριστουγέννων περιορίζονται με γεωμετρική πρόοδο. Επικρατεί η τυποποίηση και ο αυτοματισμός. Στέλνονται δισεκατομμύρια email με ηλεκτρονικές ευχετήριες κάρτες και σχετικά βίντεο με το πάτημα ενός κουμπιού. Οι κάρτες αυτές των Χριστουγέννων δεν πρόκειται ποτέ να στολίσουν κάποιον μπουφέ ή τραπεζαρία, ούτε θα κυκλοφορήσουν χύμα σε κάποιο συρτάρι. Θα μείνουν αποθηκευμένες στον υπολογιστή μας ή θα καταλήξουν στον κάδο ανακύκλωσης αυτού.

Όπως και να έχει όμως και με όποιον τρόπο και αν φτάνουν σε μας, οι ευχές είναι πάντα καλοδεχούμενες. Άλλωστε, το ρήμα εύχομαι μαρτυρείται στη γλώσσα μας εδώ και 3500 χρόνια. Σαν πρώτη κάρτα Χριστουγέννων καταγράφεται σε πινακίδα της γραμμικής Β’ με τον τύπο eu-ke-to και τη σημασία προσεύχομαι. Κι ο Όμηρος περιλαμβάνει στην Οδύσσεια τη λέξη ευχή, επίσης με τη σημασία της προσευχής προς τους Θεούς. Πρόκειται, λοιπόν, για μία έννοια που έχει περάσει στο συλλογικό υποσυνείδητο από τα πανάρχαια χρόνια. Δώστε, λοιπόν, κι εσείς τις δικές σας ευχές, τυπικές, πρωτότυπες, χιουμοριστικές, σοβαρές, λογοτεχνικές, πικάντικες, κλασικές. Και φροντίστε, με όποια μορφή κι αν τις στείλετε να βγαίνουν, όμως, μέσα από την καρδιά σας!   Για το λόγο αυτό και εμείς  φτιάξαμε , δημιουργήσαμε τη δική μας Χριστουγεννιάτικη κάρτα μεταφέροντας έτσι το μήνυμά μας…

εικόνα Viber 2023 12 21 13 26 52 904εικόνα Viber 2023 12 21 13 26 52 951 1εικόνα Viber 2023 12 21 13 26 52 002εικόνα Viber 2023 12 21 13 26 51 753εικόνα Viber 2023 12 21 13 26 52 751εικόνα Viber 2023 12 21 13 26 52 700εικόνα Viber 2023 12 21 13 26 52 660