«ΕΜΜΕΤΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ»

Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τους συντελεστές του Διαθεματικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού «Έμμετρος Λόγος στο Σήμερα», κ.κ Κωνσταντίνα Χρίστου, Σταμάτιο Πακάκη και Φώτη Ταμπουρατζή (Μουσικός που είχε υπηρετήσει παλιότερα στο σχολείο μας), οι οποίοι πραγματοποίησαν βιωματικό εργαστήριο μουσικής με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να «αποσυνθέσουν» μαντινάδες, να φτιάξουν τις δικές τους, να τραγουδήσουν και να χορέψουν. Την ομάδα των εμψυχωτών συνόδεψαν με τα δικά τους όργανα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Ευγενία Βασιλείου στο ούτι και Ιωάννα Κατσινέλη στην κιθάρα. Η εμπειρία αυτή όχι μόνο ενθουσίασε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και ανέδειξε τη σημασία της διατήρησης και αναβίωσης της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσα από δημιουργικές και διαδραστικές δραστηριότητες, κατάλληλα προσαρμοσμένες για παιδιά με αναπηρία.

photo collage.png 4 photo collage.png 3
photo collage.png 8 photo collage.png 9
photo collage.png 2 photo collage.png 7
photo collage.png 1 photo collage.png 10
photo collage.png 5 photo collage.png 6

 

Επιμορφωτική Hμερίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024 η σχολική μας μονάδα συμμετείχε στην επιμορφωτική ημερίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμό με θέμα: «Σύγχρονες προσεγγίσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού».
Ειδικότερα, στα πλαίσια της απόφασης που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2177 τ.Β’ (8/4/2024) σχετικά με τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των υπεύθυνων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, η Διευθύντρια του σχολείου κα Τρωιάνου Βασιλική ως υπεύθυνη για θέματα σχολικής βίας και η Σχολική Ψυχολόγος κα Σιδηροπούλου Ιφιγένεια παρακολούθησαν το πρόγραμμα της εκδήλωσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. που περιελάμβανε  ομιλίες και συζητήσεις με επιστήμονες και ειδικούς με στόχο την προώθηση στρατηγικών για ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές, εργαλεία και μέθοδοι που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στις σχολικές μονάδες. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση τριών θεατρικών δρώμενων του Καλλιτεχνικού Σχολείου με τίτλο: «Εσύ να μη μιλάς…».
Σε μία εποχή που η αύξηση του φαινομένου βίας στην κοινωνία έχει αντίκτυπο και στους χώρους της εκπαίδευσης, το σχολείο μας ενημερώνεται και προστατεύεται!

1
2 4
3 1 5

«Σχολική Διαμεσολάβηση – Ένας εναλλακτικός τρόπος επίλυσης συγκρούσεων»

Καταγραφή

Η Διαμεσολάβηση αποτελεί μια διαδικασία ειρηνικής επίλυσης διαφορών με βάση το διάλογο, την κατανόηση και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την εξεύρεση λύσεων που ικανοποιούν όλα τα εμπλεκόμενα μέλη.  Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μία μέθοδος πρόληψης και διαχείρισης συγκρούσεων που προκύπτουν ανάμεσα στους μαθητές και τις μαθήτριες. Η σχολική μας μονάδα αναγνωρίζοντας την ανάγκη εφαρμογής καλών πρακτικών και δεξιοτήτων ενεργούς ακρόασης για τη δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική τάξη, συμμετείχε σε διασχολική  επιμόρφωση, την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου με τίτλο: «Σχολική Διαμεσολάβηση-Ένας εναλλακτικός τρόπος επίλυσης συγκρούσεων». Εισηγήτρια ήταν η κα Παπαδάκη Θεονύμφη, Διευθύντρια του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου.

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΙΛΟΤΙΚΟ – ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το σχολείο μας συμμετέχει τη φετινή σχολική χρονιά στο Πιλοτικό – Ερευνητικό Πρόγραμμα «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων – Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών», που υλοποιείται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το σχολείο μας είναι το μοναδικό πανελλαδικά Ειδικό Δημοτικό που συμμετέχει στο πρόγραμμα.
Σκοπός του πιλοτικού προγράμματος είναι να μελετηθούν οι βασικές παράμετροι που επηρεάζουν τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης και βασίζονται στην ενεργητική συμμετοχή των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ειδικότερα, οι στόχοι του προγράμματος είναι η διαμόρφωση «επαγγελματικών κοινοτήτων μάθησης» στο σχολείο με την ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών και την εφαρμογή της «αξιολόγησης ομοτέχνων» με σκοπό τη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Για το λόγο αυτό, επισκέφτηκε το σχολείο μας την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024, ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος, κ. Γεώργιος Πασιάς, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ, και πραγματοποίησε επιμορφωτική συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, στην οποία παρουσιάστηκαν οι στόχοι και οι διαδικασίες του προγράμματος.
Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ενίσχυση της συνεργασίας, της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές μας.

Καταγραφή 1

Η Ελευθερία και η Δημοκρατία μέσα από τα μάτια των παιδιών

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης τίμησε την ιστορική επέτειο του Πολυτεχνείου με μια ιδιαίτερη εκδήλωση προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών με κινητικές αναπηρίες.  Την επιμέλεια της γιορτής είχαν οι εκπαιδευτικοί Ευγενία Βασιλείου και Αθανάσιος Λιάκος.
Η γιορτή ξεκίνησε με την αφήγηση της ιστορίας του Πολυτεχνείου, προσαρμοσμένη με απλά λόγια και οπτικοακουστικό υλικό ώστε όλα τα παιδιά να μπορέσουν να κατανοήσουν τη σημασία της. Μέσα από το πρωτότυπο βίντεο που είχε επιμεληθεί η δασκάλα Ευγενία Βασιλείου, τα παιδιά ταξίδεψαν πίσω στο 1973, γνωρίζοντας τους νέους και τις νέες που αγωνίστηκαν για την ελευθερία και τη δημοκρατία.
Στη συνέχεια, ακολούθησε το μουσικό μέρος της γιορτής με τραγούδια που έχουν συνδεθεί με την ημέρα αυτή και τα παιδιά έμαθαν με τη βοήθεια του μουσικού Μάριου Χριστόπουλου. Τα παιδιά συνόδεψαν στα τραγούδια τους η εργοθεραπεύτρια Ιωάννα Κατσινέλη, παίζοντας κιθάρα και η δασκάλα Ευγενία Βασιλείου, παίζοντας ούτι.
Κατόπιν, τα παιδιά ζωγράφισαν αφίσες με το σύμβολο της ειρήνης και την εικόνα του Πολυτεχνείου και κατασκεύασαν γαρύφαλλα από χαρτί γκοφρέ και πικέτες με το περίφημο σύνθημα του Πολυτεχνείου «ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια συμβολική πράξη: κάτω από ένα πανό, που είχαν κατασκευάσει τα παιδιά τις προηγούμενες ημέρες στο μάθημα των Εικαστικών με τη βοήθεια της εικαστικού Χριστίνας Γκίτσα, το οποίο παρουσίαζε την πεσμένη πόρτα του Πολυτεχνείου, κόλλησαν φωτογραφίες με στιγμιότυπα από τις τρεις μέρες της εξέγερσης. Το πανό και οι φωτογραφίες τοποθετήθηκαν σε κεντρικό σημείο του σχολείου ως υπενθύμιση του μηνύματος της ημέρας.
Ο εορτασμός του Πολυτεχνείου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης απέδειξε ότι η ιστορία και οι αξίες της δημοκρατίας μπορούν να εμπνέουν όλους μας, ανεξάρτητα από τις διαφορετικότητές μας. Με αγάπη, υποστήριξη και δημιουργικότητα, η γιορτή αυτή ενίσχυσε το αίσθημα ενότητας και ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον.

viber image 2024 12 06 20 30 56 985
6
photo collage 2.png 5 2 photo collage.pnga
photo collage 1.png 8 1 photo collage 2.png 4 2
photo collage 3.png 3 3 photo collage 1.png 7 1
photo collage 1.png 6 1 photo collage.png 9
photo collage.png 10 photo collage 3.png 2 3